Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Gulline skrev (1 minutt siden):

Hvis du ikke vil rapporteres mer for avsporing så foreslår jeg at du kutter ut dette. 

Det er jo det du gjør når du låser deg fast i egne motsigelser? Tipper det var du som rapporterte siteringene i går og? Du får begynne å poste om Haalands indre følelsesliv igjen, så får du fart på redigeringen . Avsporingen står du stort sett for selv. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
JessicaL skrev (1 time siden):

Han har "husarrest" stakkar men det er altså fritt fram for andre å besøke ham i boligen på Skaugum.

Lurer på når neste Skaugumfestival vil finne sted?

Han rustestes. Tenk om han faktisk holder seg helt i ro, ikke gjør mer galt, holder seg nykter og avholds til ruskontrollene, og forholder seg til de rammene kriminalomsorgen har satt? Ville ikke det være bra?

Det er jo faktisk en mulighet for at INGENTING SKJER på tross av hva spåkulene forutsier.

• Liker 1
Skrevet
Kvittre skrev (21 minutter siden):

Det er jo det du gjør når du låser deg fast i egne motsigelser? Tipper det var du som rapporterte siteringene i går og? Du får begynne å poste om Haalands indre følelsesliv igjen, så får du fart på redigeringen . Avsporingen står du stort sett for selv. 

Du får trusler om rapportering, faktisk. :forferdet:

• Liker 4
Skrevet
Miominoen skrev (29 minutter siden):

Jeg bruker vanligvis ikke dette ordet, eller andre fremmedspråklige ord. Jeg er stor tilhenger av å bruke vårt språk i alle former.

At jeg brukte ordet "enabling" i den sammenhengen er fordi jeg viste til at det ordet ofte brukes som argument mot kronprinsparet i forhold som gjelder MBH. 

Takk. Jeg regnet med det. Som skrevet, det var en digresjon, ikke myntet på men inspirert av hvordan du brukte ordet.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Gulline skrev (1 time siden):

Så siter det da. Noen av oss jobber faktisk. 

Sier du at du sitter på KG i arbeidstiden?!:hakeslepp:

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Holger Pan skrev (18 minutter siden):

Du får trusler om rapportering, faktisk. :forferdet:

😆😆

Skrevet
Nadine skrev (35 minutter siden):

Som tidligere voldsoffer fra en nær relasjon merker jeg at dette provoserer meg på et så forferdelig dypt nivå.

Jeg var så stolt over at lille Norge så ut til å sende et tydelig signal om at ingen står over loven. At det ikke skulle spille noen rolle hvem moren din er, hvilken familie du tilhører, eller hvilke privilegier du har vokst opp med.

Jeg mener selvfølgelig ikke at Marius Høiby skal straffes ekstra fordi han er en del av kongefamilien. Han skal ikke behandles strengere enn andre. Men han skal heller ikke behandles mildere.

Tanken på at han etter alt det grusomme han er anklaget og dømt for, skal få sone med fotlenke på en kongelig eiendom, gjør meg oppriktig trist. Ikke minst fordi jeg ikke har sett noen reell vilje til forandring, anger eller ydmykhet. Det virker som oppmerksomheten hele veien først og fremst har vært rettet mot hvor vanskelig dette er for ham og familien hans-  ikke mot hva ofrene må leve med.

Jeg våkner fremdeles gråtende om natten, ti år senere, fordi en mann mente at han hadde rett til å slå meg. Det er dette vold i nære relasjoner gjør. Slagene tar kanskje slutt, men kroppen og hodet kan fortsette å bære dem i årevis.

Derfor handler dette ikke om at jeg ønsker Marius vondt. Det handler om hva slags signal samfunnet sender til ofrene. Dersom en privilegert mann kan begå alvorlig vold og deretter få gjennomføre straffen skjermet og komfortabelt på familiens eiendom, er det vanskelig å oppleve at konsekvensene faktisk står i forhold til handlingene. 

Ingen skal straffes for hvem foreldrene deres er. Men ingen skal beskyttes av det heller. Dette er fryktelig, fryktelig trist. 

Takk for deling. Sterkt❤️ Høiby skal ikke sone straffen nå, han sitter i varetekt. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...