Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Denne er festlig, med tanke på at det er skattebetalerne som tar regningen uansett, når han er i varetekt på Skaugum. 

https://www.nettavisen.no/nyheter/kriminalomsorgen-har-godkjent-fotlenkesoning-for-marius-borg-hoiby-pa-skaugum/s/5-95-3018686

«For det offentlige er det enormt ressursbesparende å ha folk i varetekt hjemme. En fange skal ikke sitte lenge før det er snakk om at et millionbeløp er spart. Det er anslått at det koster en tiendedel hvis de sitter i varetekt i eget hjem.»

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Keaton skrev (7 minutter siden):

Hvis man innbiller seg at å være kritisk til Se og Hør, er det samme som å være blodfan av kronprinsfamilien, da er man på ville veier. Til det siste: lite omtanke for Stovnerkvinnen i forslaget ditt. 

Hvilken Stovner kvinne mener du? Det er Frogner kvinnen Marius har besøksforbud mot og kun henne.

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Keaton skrev (1 minutt siden):

Hvis man innbiller seg at å være kritisk til Se og Hør, er det samme som å være blodfan av kronprinsfamilien, da er man på ville veier. Til det siste: lite omtanke for Stovnerkvinnen i forslaget ditt. 

hvor kom kritisk til se og hør inn i bildet? hvis man synes at det er ok at MBH får en dag fratrekk i straffen sin for hver dag han slanger seg ved bassenget på Skaugum eller har party på terrassen der, DA må man være ukritisk blodfan. Jeg har ikke sagt et ord om se og hør.

Er mer normalt svar fra en som ikke stoler på se og hør, men ikke synes dette er greit, er å si at «HVIS dette stemmer er det selvsagt helt forkastelig».

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet
Keaton skrev (30 minutter siden):

Det var det med føleri kontra fakta, da. Foreløpig vet vi at han har varetekt i sitt leide hus, men hvor stor sone han har å ferdes i vet vi ikke. Er den over 3-400 m, kan han oppholde seg på Skaugum. Vi vet ikke. Du spekulerer og synser i innlegget ditt. 

Jeg tror ikke Se og Hør hadde turt å skrive at han  kanbruke hovedbygningen og bassenget dersom det ikke er sant.

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Eva-Lena skrev (1 minutt siden):

Hvilken Stovner kvinne mener du? Det er Frogner kvinnen Marius har besøksforbud mot og kun henne.

Sorry, gikk litt fort i svingene. Takk! Retter opp. 

• Liker 1
Skrevet
velociraptor skrev (3 minutter siden):

hvor kom kritisk til se og hør inn i bildet? hvis man synes at det er ok at MBH får en dag fratrekk i straffen sin for hver dag han slanger seg ved bassenget på Skaugum eller har party på terrassen der, DA må man være ukritisk blodfan. Jeg har ikke sagt et ord om se og hør.

Er mer normalt svar fra en som ikke stoler på se og hør, men ikke synes dette er greit, er å si at «HVIS dette stemmer er det selvsagt helt forkastelig».

Se og Hør er kilden. 

• Nyttig 1
Skrevet
Pilaff skrev (3 minutter siden):

Jeg tror ikke Se og Hør hadde turt å skrive at han  kanbruke hovedbygningen og bassenget dersom det ikke er sant.

Da vil jeg tro at de andre avisene følger på. Foreløpig er det vel bare Se og Hør som har disse (godt betalte) anonyme kildene. 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Callisto83 skrev (2 timer siden):

Er det virkelig politieskorten sin jobb å montere grillen til Marius... 🫣

Jeg får ikke lest artikkelen, men veldig nysgjerrig på hva politimontert grill er? 😆 er det sånn at den ikke skal blåse av gårde utenfor der han får bevege seg? 🤷‍♀️

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
Ti.09 skrev (5 timer siden):

Han fortjener ikke slik luksus, det er en skam. 

Hvem som får lukus, deles ikke opp i hvem som fortjener eller ikke fortjener. Men de som har tilgang og ikke tilgang. Mange med luksus har ikke fortjent det noe mer enn en annen

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Pilaff skrev (12 minutter siden):

De turte på påstå at han solgte narkotika uten å bevise det også. Så jo det tror jeg 100% at de tør. Og det tør de fordi det gir de masse inntekt å påstå det. Og gir dem 0 konsekvenser om de blir tatt på det om det ikke er sant. Det blir tut å kjør for dem

Endret av Krokenguri
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Kvittre skrev (20 minutter siden):

Jeg får ikke lest artikkelen, men veldig nysgjerrig på hva politimontert grill er? 😆 er det sånn at den ikke skal blåse av gårde utenfor der han får bevege seg? 🤷‍♀️

Nei, til det brukes utrykningspolitiet, gjerne sivil.

En politimontert grill er egentlig bare en helt vanlig Weber med blålys, sirene og en innebygd høyttaler som roper når maten er klar "Legg fra deg grillspydet og gå rolig vekk fra marinaden!" Når kullene blir for varme, tilkaller den forsterkninger fra Brannvesenet.

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
Keaton skrev (14 minutter siden):

Se og Hør er kilden. 

jeg registrerer at du fortsatt er mer opptatt av å kritisere se og hør enn å svare på om det hypotetisk sett er greit at MBH får trukket fra en dag av straffen for voldtekt, kvinnemishandling, narkotikakriminalitet etc for hver dag han tilbringer på poolparty i luksusen på Skaugum, HVIS nå artikkelen medfører riktighet.

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

De turte på påstå at han solgte narkotika uten å bevise det også. Så jo det tror jeg 100% at de tør. Og det tør de fordi det gir de masse inntekt å påstå det. Og gir dem 0 konsekvenser om de blir tatt på det om det ikke er sant. Det blir tut å kjør for dem

Kan ikke sammenlignes. Dette kan greit tilbakevises og  motbevises dersom det ikke stemmer. Hoffet/slottet pleier å være ivrige på det. Vi får nå se. "Ingen lommentar" pleier å være svaret når det er hold i kritikk.

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg vil ikke at det er sant at politiet måtte montere grill for ham. Orker bare ikke. Da er du bortskjemt og hjelpeløs da! Sånne folk lager vi. 🙈

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
velociraptor skrev (5 minutter siden):

jeg registrerer at du fortsatt er mer opptatt av å kritisere se og hør enn å svare på om det hypotetisk sett er greit at MBH får trukket fra en dag av straffen for voldtekt, kvinnemishandling, narkotikakriminalitet etc for hver dag han tilbringer på poolparty i luksusen på Skaugum, HVIS nå artikkelen medfører riktighet.

Er han på poolparty?

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Pilaff skrev (1 minutt siden):

Kan ikke sammenlignes. Dette kan greit tilbakevises og  motbevises dersom det ikke stemmer. Hoffet/slottet pleier å være ivrige på det. Vi får nå se. "Ingen lommentar" pleier å være svaret når det er hold i kritikk.

De har jo sagt ifra maaaaange ganger at de ikke ønsker å svare på hans vegne. Da han ikke er kongelig og at han eller hans advokater må svare for han. Marius sine soningsfohold bestemmes ikke av kronprins familien, det er kriminalomsorgen som gjør. Hvis de mener at det er ok at han benytter bassenget, så er det ok. Antar det er bedre løsning enn offentlig bad eller badestrand. Han er ikke på soning, men varetekt for fare for gjentagelse til kontakt med frogner kvinnen. Det er neppe noe økt fare at ham tar kontakt med henne fordi han bruker det private bassenget. 

Ville vært mer problematisk med et offentlig

• Liker 2
Skrevet
velociraptor skrev (5 minutter siden):

Den diskusjonen blir kun spekulasjon. At varetektsfengsling med fotlenke vil medføre skiller i varetektsforholdene, er ett av ankepunktene mot ordningen. 

• Nyttig 3
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (6 minutter siden):

De har jo sagt ifra maaaaange ganger at de ikke ønsker å svare på hans vegne. Da han ikke er kongelig og at han eller hans advokater må svare for han. Marius sine soningsfohold bestemmes ikke av kronprins familien, det er kriminalomsorgen som gjør. Hvis de mener at det er ok at han benytter bassenget, så er det ok. Antar det er bedre løsning enn offentlig bad eller badestrand. Han er ikke på soning, men varetekt for fare for gjentagelse til kontakt med frogner kvinnen. Det er neppe noe økt fare at ham tar kontakt med henne fordi han bruker det private bassenget. 

Ville vært mer problematisk med et offentlig

Kongefamiliens sliter mye med omdømmet for tiden. Selvfølgelig ville det blitt kjapt tilbakevist at han bruker hovedhuset og bassenget i sus og dus dersom han i virkeligheten er fanget  (sic!) i det røde huset.

Endret av Pilaff
  • Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
velociraptor skrev (14 minutter siden):

Hva slags poolparty er det snakk om , HVIS artikkelen som ligger bak betalingsmur medfører riktighet?  Er det kokain, hells angels, innleid dj osv typ poolparty , eller er det tilgang til å svømme for mosjon typ poolparty ? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Pilaff skrev (Akkurat nå):

Kongefamiliens sliter mye med omdømmet for tiden. Selvfølgelig ville det blitt kjapt tilbakevist at han bruker hovedhuset og bassenget i sus og dus dersom han i virkeligheten er fanget  (sic!)i det røde huset.

Kan man se for seg at han bruker hovedhus og basseng uten sus og dus? Hva mener du egentlig med det? Går det ikke an å skrive litt seriøst om dette? 🧐

• Liker 2
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...