Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
~ Ada ~ skrev (1 time siden):

Se og Hør "erfarer" mye, altså!

Det rimer jo med artikkelen som stod i Nettavisen tidligere, om at Kriminalomsorgen hadde vært og målt opp et område som inkluderte store utearealer og deler av kronprinsparets bolig, inkludert svømmebassenget.

(Jeg ser ham for meg liggende på en solseng mens har knipser på tjenerne. 😂
Tøft å sitte i varetekt ja!)

• Liker 21
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Muskath skrev (1 time siden):

Ja, og dette skjønner alle. Noen er bare ikke villige til å innrømme det. 

Nei, dette er bare noe Se og Hør "erfarer", som ble nevnt over her. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Ser det fortsatt er svært lav forståelse for at hensikten med varetekt kun er å hindre nye brudd på besøksforbudet. Formålet er verken straff eller soning.

• Liker 5
  • Nyttig 8
Skrevet

Dette er bare feil! En voldsmann på kongelig resort med basseng og tjenere. Og et område stort som en park å bevege seg i. Dette er ikke varetekt, men betalt ferie! Urettferdig og forskjellsbehandling. 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
SusieDerkins skrev (Akkurat nå):

Ser det fortsatt er svært lav forståelse for at hensikten med varetekt kun er å hindre nye brudd på besøksforbudet. Formålet er verken straff eller soning.

Men som mange har forklart deg, så blir tiden i varetekt trukket fra soning. Så man kan absolutt si at det fungerer både som straff og soning.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 20
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (1 time siden):

Det rimer jo med artikkelen som stod i Nettavisen tidligere, om at Kriminalomsorgen hadde vært og målt opp et område som inkluderte store utearealer og deler av kronprinsparets bolig, inkludert svømmebassenget.

(Jeg ser ham for meg liggende på en solseng mens har knipser på tjenerne. 😂
Tøft å sitte i varetekt ja!)

Gulline skrev (27 minutter siden):

Budskapet var ikke å påstå at det ikke stemmer, men jeg blir ikke spesielt imponert over kildehenvisningene og kildebruken deres, nei. Heller ikke av det sensasjonsbregede språket og dramaturgien. Overskriften kunne like gjerne vært mamsen og snuskerusken for min del.

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
SusieDerkins skrev (1 minutt siden):

Så du har null forståelse for at folk blir provoserte av at voldsforbryteren får sitte hjemme i kongelig luksus? 

Jeg er sjokkert over at kong Harald, Sonja, HM og MM bifaller dette. Har alltid ment at Sonja og Harald har oppført seg uklanderlig. Men dette provoserer mange og står til stryk for dem som har gitt tillatelse til det. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16
Skrevet
~ Ada ~ skrev (Akkurat nå):

Budskapet var ikke å påstå at det ikke stemmer, men jeg blir ikke spesielt imponert over kildehenvisningene og kildebruken deres, nei. Heller ikke av det sensasjonsbregede språket og dramaturgien. Overskriften kunne like gjerne vært mamsen og snuskerusken for min del.

Det tror jeg de fleste har fått med seg nå.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Gulline skrev (1 minutt siden):

Det tror jeg de fleste har fått med seg nå.

Tydeligvis ikke. 

Gulline skrev (30 minutter siden):

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Gulline skrev (1 minutt siden):

Så du har null forståelse for at folk blir provoserte av at voldsforbryteren får sitte hjemme i kongelig luksus? 

Jeg er sjokkert over at kong Harald, Sonja, HM og MM bifaller dette. Har alltid ment at Sonja og Harald har oppført seg uklanderlig. Men dette provoserer mange og står til stryk for dem som har gitt tillatelse til det. 

Han satt 5 måneder i helt vanlig varetekt, det er lenge. Tror neppe han glemmer den tiden, men det gjenstår å se atferden fremover. Å være med familien kan minne enhver på hva man er i ferd med å miste og virke skjerpende på atferd. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

Er det virkelig politieskorten sin jobb å montere grillen til Marius... 🫣

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
Keaton skrev (1 minutt siden):

Han satt 5 måneder i helt vanlig varetekt, det er lenge. Tror neppe han glemmer den tiden, men det gjenstår å se atferden fremover. Å være med familien kan minne enhver på hva man er i ferd med å miste og virke skjerpende på atferd. 

Jeg som vanlig "tilskuer" blir provosert av dette så jeg tør ikke en gang tenke på hva ofrene føler når de leser det. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 16
Skrevet (endret)
Gulline skrev (6 timer siden):

Jeg som vanlig "tilskuer" blir provosert av dette så jeg tør ikke en gang tenke på hva ofrene føler når de leser det. 

Han er varetektsfengslet pga påtalemyndighetene mener det er fare for at han bryter besøksforbudet mot en kvinne. 

Endret av Keaton
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor er også mors hus inkludert i sonen? Det burde være kun hans eget hus, pluss et område utendørs tilsvarende en normal hustomt.

Smaker stygt av forskjellsbehandling, dette. Hvis MM er frisk nok til å skrives ut, er hun frisk nok til å kjøres de få hundre meterne til Marius sitt hus for å besøke ham. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 18
Skrevet

De har ordnet seg godt i livet de to der, mamsen og lillegutt. Hadde noen av de to der hatt et snev av selvinnsikt så hadde gullpuddingen ikke flyttet inn på den adressen, men prøvd seg selv her i livet. Og vi andre….?? vi betaler for dette kalaset💰💰🫠

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16
Skrevet
anno19 skrev (1 minutt siden):

De har ordnet seg godt i livet de to der, mamsen og lillegutt. Hadde noen av de to der hatt et snev av selvinnsikt så hadde gullpuddingen ikke flyttet inn på den adressen, men prøvd seg selv her i livet. Og vi andre….?? vi betaler for dette kalaset💰💰🫠

Slapp helt av, du betaler knapt nok for ditt eget kalas. 

• Liker 6
Skrevet

Jeg syns faktisk det er litt problematisk at en kriminell bajas uten impulskontroll har tilgang til kronprinsboligen. Moren til Marius har vist at hun ikke eier dømmekraft, så jeg er også litt usikker på om akkurat hun er den rette til å lære han nettopp dette i en høyst prekær fase i HANS liv nå - er det helt sikkert at det aller beste for alle parter er at han bor hjemme? 

Det går bra med henne etter operasjonen, så det er ikke et argument. Vi er mange som hverken har fått fri eller kunnet reise for å  være med syke foreldre. 

Forstår at Marius ikke kan etablere seg med jobb og egen bolig midt oppe i alt nå, men det burde jo være andre alternativer enn å bo hos våre kongelige akkurat nå. Han har en familie på farssiden også. 

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 20
Skrevet
Mmmwhatever skrev (33 minutter siden):

Hvorfor er også mors hus inkludert i sonen? Det burde være kun hans eget hus, pluss et område utendørs tilsvarende en normal hustomt.

Smaker stygt av forskjellsbehandling, dette. Hvis MM er frisk nok til å skrives ut, er hun frisk nok til å kjøres de få hundre meterne til Marius sitt hus for å besøke ham. 

Selvsagt er det forskjellsbehandling. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Isild skrev (13 minutter siden):

Jeg syns faktisk det er litt problematisk at en kriminell bajas uten impulskontroll har tilgang til kronprinsboligen. Moren til Marius har vist at hun ikke eier dømmekraft, så jeg er også litt usikker på om akkurat hun er den rette til å lære han nettopp dette i en høyst prekær fase i HANS liv nå - er det helt sikkert at det aller beste for alle parter er at han bor hjemme? 

Det går bra med henne etter operasjonen, så det er ikke et argument. Vi er mange som hverken har fått fri eller kunnet reise for å  være med syke foreldre. 

Forstår at Marius ikke kan etablere seg med jobb og egen bolig midt oppe i alt nå, men det burde jo være andre alternativer enn å bo hos våre kongelige akkurat nå. Han har en familie på farssiden også. 

Han bor i egen bolig.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Dette er helt sprøtt. Det var flere i tråden som argumenterte hardt på at MBH bare kunne være inne i det røde huset, og som påstod å vite at han måtte være utenfor sikkerhetsgrensen. Det var å dikte opp det man ønsker skal være sannheten. Man skal ikke mange sidene tilbake.

I stad var artikkelen i Se og Hør åpen, men nå er den dessverre bak betalingsmur.

Endret av Pilaff
  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...