Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Gulline skrev (1 minutt siden):

Da får du ta dette med de som har sagt det. Det er ikke meg. Ser du på alle som mener motsatt av deg som EN person? Vi er ma ge her inne og vi skriver hver våre innlegg for å si VÅR egen mening - ikke naboens selv om naboen tilfeldigvis har deler samme mening som ligger i bunn. 

Noen påstod at det var SÅÅ vanskelig for MBH og finne seg en leilighet på egen hånd. Vel - da kunne kronprinsparet hjulpet ham på den måten. Enten ved kjøp eller leie. Så kunne MBH betalt leie direkte til dem. For jeg tipper at han kvalifiserer til NAV-hjelp som andre i hans situasjon - som tydeligvis ikke klarer å få seg jobb. Eller er han for "fin" for å stille i NAV-kø? Er det under hans verdighet? Det kan jo virke sånn når vi leser at det er kronprinsparet som betaler ham "lønn".

Jo. Jeg siterte deg i går i fra poster du skrev i november, men siteringene ble redigert vekk. Gå tilbake og les selv hva du skrev. 

• Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kvittre skrev (1 minutt siden):

Jo. Jeg siterte deg i går i fra poster du skrev i november, men siteringene ble redigert vekk. Gå tilbake og les selv hva du skrev. 

Da foreslår jeg at du skriver hva du husker - jeg sitter "dessverre" ikke pal på KG. 

• Liker 2
Skrevet
Miominoen skrev (24 minutter siden):

....

Det at kronprinsparet "enabler" ....

Men det er kanskje ikke "enabling" når....

Apropos ordet "enabling", jeg ser du putter ordet i kursiv og med hermetegn. Det finnes adekvate norske ord å bruke fremfor den elleville anglifiseringen av språket vårt.

Muliggjøre, tillate, autorisere bare for å nevne noen.

Jada, jeg vet det er en digresjon, men bruk da for fankern norske ord når de finnes. "Jeg blir gæærn..." som IA skrev.

• Liker 3
Skrevet (endret)
Miominoen skrev (27 minutter siden):

Er det slik at du mener at alle foreldre til voksne barn er ansvarlige for barnas gjerninger i deres hjem og eiendom? Eller er dette noe som bare gjelder kronprinsparet?

Det at kronprinsparet "enabler" MBH er et gjennomgående argument i denne tråden. Da det ble kjent at han bodde i en leid leilighet på Frogner ble det ramaskrik på KG. "Stakkars naboer, forkastelig av kronprinsparet å betale den svindyre leien osv".

Men at kronprinsparet kjøper leilighet til han, eller leier for han nå det er greit? Beklager, men her henger jeg virkelig ikke med. Men det er kanskje ikke "enabling" når MBH har fotlenke?

I dette tilfellet så er vel MBH og betrakte som en leieboer (selvom han ikke betaler leie). Og da er det selvsagt kronprinsparet som må fikse eventuelle ødeleggelser på eiendommen. Som da det ble dokumentert i media at han hadde krasjet biler og kjørt ned gjerde. 

Om han som politiet frykter tar kontakt med Frognerkvinnen og utøver vold så er det politiet som tar affære, tenker jeg. 

MEN - kronprinsparet har et ansvar (eller burde ha) for kongefamiliens navn og rykte. Gjør han noe han ikke har lov til så kommer det til å stå på førstesiden i norske og utenlandske aviser. Det er ikke mange dagene siden det var intervju med en dansk advokat som var sjokkert over at man tillater at denne kriminelle sønnen/stesønnen (som kalles papprins i Danmark) fikk lov til å sitte i varetekt med fotlenke så tett på kronprinsparet. Det hadde ALDRI skjedd i Danmark, sa hun.

Endret av Gulline
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Gulline skrev (8 minutter siden):

Da foreslår jeg at du skriver hva du husker - jeg sitter "dessverre" ikke pal på KG. 

Du kan lese dine egne kommentarer, så får du de ordrett? Fra slutten av november 2025 når du var bekymret for Marius sine naboer på Frogner. Du poengtere også at slumsteder som Bergen og Veitvet ( ?? ) var folk opptatt av hjemmene sine og ville ikke ha Marius som nabo . 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Kvittre skrev (Akkurat nå):

Du kan lese dine egne kommentarer, så får du de ordrett? Fra slutten av november 2025 når du var bekymret for Marius sine naboer på Frogner. Du poengtere også at slumsteder som Bergen og Veitvet ( ?? ) var folk opptatt av hjemmene sine og ville ikke ha Marius som nabo . 

Slum i Bergen? Og Veitvet? Foreslår at du finner innlegget så skal jeg lese det selv. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Gulline skrev (20 timer siden):

Ja, en bolig inne på kongelig eiendom. Det er vitterlig deres ansvar å passe på at han ikke finner på noen sprell på Skaugum. Helt hinsides å la den kriminelle sønnen få bo på eiendommen. 

Gulline skrev (19 timer siden):

Joda - men han MÅ slett ikke bo på Skaugum. 

Holger Pan skrev (19 timer siden):

Du tror det er lett å finne bolig uten inntekt, under varetekt og med en fremtidig fengselsdom, og med elektronisk kontroll?

Såvidt jeg vet må man ha folkeregisteret adresse der man skal bo med fotlenke, og siden det er tegnet ny avtale tipper jeg at det er der adressen hans er.

Gulline skrev (19 timer siden):

Alt dere klarer å forsvare. At en forbryter får bo (med kronprinsparets velsignelse) i nabohuset deres på Skaugum. Det er så vanvittig at jeg finner ikke ord. 

De kunne kjøpt leilighet og leid ut til ham, eller de kunne inngått leieforhold på en leilighet selv. Alt bortsett fra å la ham få sitte i varetekt på Skaugum. 

Gulline skrev (30 minutter siden):

Da får du ta dette med de som har sagt det. Det er ikke meg. Ser du på alle som mener motsatt av deg som EN person? Vi er mange her inne og vi skriver hver våre innlegg for å si VÅR egen mening - ikke naboens selv om naboen tilfeldigvis har deler samme mening som ligger i bunn. 

Noen påstod at det var SÅÅ vanskelig for MBH og finne seg en leilighet på egen hånd. Vel - da kunne kronprinsparet hjulpet ham på den måten. Enten ved kjøp eller leie. Så kunne MBH betalt leie direkte til dem. For jeg tipper at han kvalifiserer til NAV-hjelp som andre i hans situasjon - som tydeligvis ikke klarer å få seg jobb. Eller er han for "fin" for å stille i NAV-kø? Er det under hans verdighet? Det kan jo virke sånn når vi leser at det er kronprinsparet som betaler ham "lønn".

Nei. Hvis du leser innlegget jeg skrev og siterer over her, som du sikter til med det uthevede, så er det du skriver en drøy feilsitering av hva jeg faktisk skrev. Vær litt redelig, takk.

Gulline skrev (25 minutter siden):

Her er noe av det du skrev igår om varetekt og bopel. Det var ikke så mange innlegg fra andre om det samme å ta av. Vær så god, bare hyggelig.

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Holger Pan skrev (2 minutter siden):

Nei. Hvis du leser innlegget jeg skrev og siterer over her, som du sikter til med det uthevede, så er det du skriver en drøy feilsitering av hva jeg faktisk skrev. Vær litt redelig, takk.

Her er noe av det du skrev igår om varetekt og bopel. Det var ikke så mange innlegg fra andre om det samme å ta av. Vær så god, bare hyggelig.

Det er ikke bare her på KG det er folk som er kritiske til at han skal få sitte i varetekt på Skaugum:

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/marius-borg-hoiby-slipper-ut-flytter-til-fotlenke-pa-skaugum/o/5-95-3147055

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Gulline skrev (7 minutter siden):

Slum i Bergen? Og Veitvet? Foreslår at du finner innlegget så skal jeg lese det selv. 

Det blir redigert vekk hvis jeg siterer det tydeligvis. Du vet hvor du finner det. 

Skrevet
TigerK skrev (2 timer siden):

Går ut i fra i de fleste gir blaffen i hvor MBH bor sånn teknisk sett. De aller fleste mennesker ønsker seg bare at samfunn hvor kvinner i alle aldre kan få leve livet sitt uten å risikere å bli voldtatt, misbrukt, mishandlet eller drept av en eller annen rabiat mann som mener hans behov går foran absolutt alle andres, uansett situasjon. 

Marius er en farlig mann i så måte, og ingen ønsker å bli utsatt for ham, eller at kvinner de kjenner eller er i familie med skal få livene sine ødelagt av ham. Fagfolk vet at for å forandre en slik mann (rehabilitere, om du vil) så kreves det visse ting, konsekvenser og ansvar er noe av det. Men når landets mektigste familie insisterer på å unnlate å holde ham ansvarlig ved å fortsette å legge til rette for ham slik at han smertefritt kan fortsette i samme spor, så er det et problem for hele samfunnet. 

Navlebeskuelsen har ingen ende og egosentrismen er ute av kontroll hvis kronprinsfamilien i fullt alvor tror at dette handler om spesifikke ting som hvor han bor etc. Poenget er at folk vil ha en slutt på slik oppførsel så de kan leve i et trygt samfunn, og kronprinsfamilien gjør alt for at den skadelige atferden kan få fortsette. 

Han har "husarrest" stakkar men det er altså fritt fram for andre å besøke ham i boligen på Skaugum.

Lurer på når neste Skaugumfestival vil finne sted?

• Liker 8
Skrevet
Gulline skrev (10 minutter siden):

Fra side 1650 i denne tråden. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Kvittre skrev (7 minutter siden):

Fra side 1650 i denne tråden. 

Beklager, men jeg har hverken tid eller lyst til å bla meg langt tilbake. Jeg var kritisk til at han fikk bo i luksusleilighet som folk hadde betalt store summer for, vet jeg ... men hva det har med slum i Bergen og Vitvet å gjøre vet ikke jeg. Samme det ... 

• Liker 2
Skrevet
Holger Pan skrev (Akkurat nå):

Jeg refererer til hva DU skrev og feilsiteringen av mitt innlegg.

Nå får du kutte ut. 

• Liker 2
Skrevet
Gulline skrev (18 minutter siden):

Beklager, men jeg har hverken tid eller lyst til å bla meg langt tilbake. Jeg var kritisk til at han fikk bo i luksusleilighet som folk hadde betalt store summer for, vet jeg ... men hva det har med slum i Bergen og Vitvet å gjøre vet ikke jeg. Samme det ... 

Det var faktisk ikke vanskelig i det hele tatt å finne det du skrev om saken i slutten av november.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Holger Pan skrev (Akkurat nå):

Det var faktisk ikke vanskelig i det hele tatt å finne det du skrev om saken i slutten av november.

Så siter det da. Noen av oss jobber faktisk. 

• Liker 2
Skrevet
Gulline skrev (6 minutter siden):

Bare skriv 1650 i telleren. Ingen som må bla. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Gulline skrev (9 minutter siden):

Rapporter det, det er unødvendig avsporing. 

• Liker 4
Skrevet
Hebbe-lille skrev (1 minutt siden):

Rapporter det, det er unødvendig avsporing. 

Har gjort det - flere til og med. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
JessicaL skrev (20 minutter siden):

Han har "husarrest" stakkar men det er altså fritt fram for andre å besøke ham i boligen på Skaugum.

Lurer på når neste Skaugumfestival vil finne sted?

Har han husarrest? Det er ikke nødvendigvis slik varetekt med fotlenke fungerer. 

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...