Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Keaton skrev (1 minutt siden):

Han bor i egen bolig.

Ja, klar over at han bor i det røde huset. Men hvis det stemmer at han benytter seg av bassenget osv hos mor og stefar, så har han jo tilgang på kronprinsboligen. 

Jeg håper iallefall sikkerheten er på plass der nå, for MBH stoler jeg ikke på i hele tatt. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
blvck skrev (3 timer siden):

Når bruken av fotlenke gir så eksteme forskjeller i varetekt/soning som det tydeligvis gjør her (og fint kan gjøre i andre tilfeller - Kongefamilien er ikke de eneste ekstremt rike i landet), lurer jeg på om fotlenke i det hele tatt er riktig - loven blir ikke da lik for alle, for konsekvensene blir så ekstrem ulike ut fra om du er fattig eller rik. 

(Jeg vet at Marius er i varetekt, og ikke soner en straff, men skriver mer generelt før noen hugger hodet av meg) 

hver dag han koser seg på Skaugum medfører en dag mindre straff for voldtekter, overgrep, narkotransport etc. Og helt enig i at reglene må endres.

SusieDerkins skrev (1 time siden):

Ser det fortsatt er svært lav forståelse for at hensikten med varetekt kun er å hindre nye brudd på besøksforbudet. Formålet er verken straff eller soning.

Siden disse ukene eller månedene i luksus trekkes fra soningen så blir det i praksis en del av straffen og soningen. For hver dag Marius sitter i luksus-liksomvaretekt, får han en dag mindre straff for sin kriminelle adferd. Jeg skjønner dog at det krever litt mental gymnastikk og utvidet forståelse for å oppfatte dette.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 17
Skrevet (endret)

Jeg kunne akseptert det dersom dette var et alternativ  til løslatelse frem til ankesaken. Men når det er varetektsfengsling med fri ferdsel på store deler av en kongelig residens, inkludert svømmebassenget, og det gir 1:1 fratrekk i straffen? Det er virkelig spesielt og strider mot min rettsfølelse. Hvordan kan noen synes at slik spesiabehandling er uproblematisk?

Endret av Pilaff
skrivefeil
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 19
Skrevet
Keaton skrev (10 minutter siden):

Han bor i egen bolig.

Hvis kronprinsparets bolig er inkludert i «sonen» han kan være i, så er det ingen av oss som vet nøyaktig hvor han bor. Offisielt så «bor» han i det røde huset, men hvor han faktisk oppholder seg er et helt annet spørsmål. 
Det er mulig at det er bittelitt mer behagelig å være hos mamsen.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (3 minutter siden):

Hvis kronprinsparets bolig er inkludert i «sonen» han kan være i, så er det ingen av oss som vet nøyaktig hvor han bor. Offisielt så «bor» han i det røde huset, men hvor han faktisk oppholder seg er et helt annet spørsmål. 
Det er mulig at det er bittelitt mer behagelig å være hos mamsen.

Det blir jo spekulasjon. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Keaton skrev (Akkurat nå):

Det blir jo spekulasjon. 

Spekulasjon at ingen vet? Nei, det er du som spekulerer ved å hevde at du vet hvor han bor (og nå snakker vi om i praksis, ikke offisielt).

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
Pilaff skrev (21 minutter siden):

Dette er helt sprøtt. Det var flere i tråden som argumenterte hardt på at MBH bare kunne være inne i det røde huset, og som påstod å vite at han måtte være utenfor sikkerhetsgrensen. Det var å dikte opp det man ønsker skal være sannheten. Man skal ikke mange sidene tilbake.

I stad var artikkelen i Se og Hør åpen, men nå er den dessverre bak betalingsmur.

Jeg husker det var spesielt én person som påsto at Marius ikke fikk lov å gå utenfor husets fire vegger, ikke engang ut på egen terrasse 😂 At han skulle få oppholde seg hos kronprinsparet var jeg 100% sikker på at ville bli innvilget og nå ser det ut til at det stemmer.

Lever i luksus i varetekt i kongelig residens og attpåtil får dette fraskrevet tiden han skal sitte i fengsel. Det er ikke mange forunt dette her i landet gitt. Snakk om forskjellsbehandling. At ikke kronprinsparet ser hvor feil dette er selv og finner en annen løsning. Det kunne kanskje hjulpet bittelitt på synet vi vanlige borgere har om de.

Endret av Eva-Lena
  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 23
Skrevet (endret)
Isild skrev (28 minutter siden):

Ja, klar over at han bor i det røde huset. Men hvis det stemmer at han benytter seg av bassenget osv hos mor og stefar, så har han jo tilgang på kronprinsboligen. 

Jeg håper iallefall sikkerheten er på plass der nå, for MBH stoler jeg ikke på i hele tatt. 

Det vet vi jo ikke, det er Se og Hør som melder det. Mulig han har radius på 150 m, men andre kilder skriver noen hundre meter mellom husene i tidligere artikler, det ser også ut som mer enn 150 m på kart eller bilder. 

Endret av Keaton
  • Liker 3
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (6 minutter siden):

Spekulasjon at ingen vet? Nei, det er du som spekulerer ved å hevde at du vet hvor han bor (og nå snakker vi om i praksis, ikke offisielt).

Jeg spekulerer i at han bor i sin egen, leide bolig? Som alle medier har meldt? Ok. Den må du lengre på landet med. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Når jeg hører at hele Skaugum er inkludert i området han kan oppholde seg i, så håper jeg at varetekten hans blir avsluttet. Helt vanvittig at dette skal gå til reduskjon av en endelig straff 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 19
Skrevet
Keaton skrev (6 minutter siden):

Jeg spekulerer i at han bor i sin egen, leide bolig? Som alle medier har meldt? Ok. Den må du lengre på landet med. 

Det vi diskuterer er hvor han bor i praksis - eller oppholder seg da. Det vet ikke du noe mer om enn andre.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Keaton skrev (9 minutter siden):

Det vet vi jo ikke, det er Se og Hør som melder det. Mulig han har radius på 150 m, men andre kilder skriver noen hundre meter mellom husene i tidligere artikler, det ser også ut som mer enn 150 m på kart eller bilder. 

Men… men…. Det ble jo knallhardt hevdet her for bare noen sider siden at han ikke fikk gå ut av det røde huset i det hele tatt! Så dette kan umulig stemme. Eller? 

(Jeg fatter ikke hvorfor enkelte er så inderlig opptatt av å bagatellisere det store deler av landet reagerer sterkt på).

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (2 minutter siden):

Men… men…. Det ble jo knallhardt hevdet her for bare noen sider siden at han ikke fikk gå ut av det røde huset i det hele tatt! Så dette kan umulig stemme. Eller? 

(Jeg fatter ikke hvorfor enkelte er så inderlig opptatt av å bagatellisere det store deler av landet reagerer sterkt på).

Hvor har jeg skrevet det? 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Keaton skrev (19 minutter siden):

Hvor har jeg skrevet det? 

Ingen steder.

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
~ Ada ~ skrev (2 minutter siden):

Ingen steder.

Nei, har ikke lest det, heller, men regner med det står et sted. 😅

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Ilse jakobsen skrev (2 timer siden):

Dette er bare feil! En voldsmann på kongelig resort med basseng og tjenere. Og et område stort som en park å bevege seg i. Dette er ikke varetekt, men betalt ferie! Urettferdig og forskjellsbehandling. 

Støttes. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Denne er festlig, med tanke på at det er skattebetalerne som tar regningen uansett, når han er i varetekt på Skaugum. 

https://www.nettavisen.no/nyheter/kriminalomsorgen-har-godkjent-fotlenkesoning-for-marius-borg-hoiby-pa-skaugum/s/5-95-3018686

«For det offentlige er det enormt ressursbesparende å ha folk i varetekt hjemme. En fange skal ikke sitte lenge før det er snakk om at et millionbeløp er spart. Det er anslått at det koster en tiendedel hvis de sitter i varetekt i eget hjem.»

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Callisto83 skrev (2 timer siden):

Er det virkelig politieskorten sin jobb å montere grillen til Marius... 🫣

Jeg får ikke lest artikkelen, men veldig nysgjerrig på hva politimontert grill er? 😆 er det sånn at den ikke skal blåse av gårde utenfor der han får bevege seg? 🤷‍♀️

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
Ti.09 skrev (5 timer siden):

Han fortjener ikke slik luksus, det er en skam. 

Hvem som får lukus, deles ikke opp i hvem som fortjener eller ikke fortjener. Men de som har tilgang og ikke tilgang. Mange med luksus har ikke fortjent det noe mer enn en annen

• Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Kvittre skrev (3 timer siden):

Jeg får ikke lest artikkelen, men veldig nysgjerrig på hva politimontert grill er? 😆 er det sånn at den ikke skal blåse av gårde utenfor der han får bevege seg? 🤷‍♀️

Nei, til det brukes utrykningspolitiet, gjerne sivil.

En politimontert grill er egentlig bare en helt vanlig Weber med blålys, sirene og en innebygd høyttaler som roper "stans!" når maten er klar.

Endret av Holger Pan
  • Liker 3
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...