Gå til innhold

Botox er veldig synlig, slutt å tro at ingen ser det.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ingen hemmelighet at jeg har tatt Botox, eller Restylane. Jeg har gjort dette på sinnarynken. Folk ser ikke det, men jeg holder det ikke hemmelig. Er åpen og ærlig om dette. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg skjønner at du prøver å fremprovosere et svar som at jeg fikk "ideen" fra media eller kjendiser, men det er altså ikke tilfelle her. Botox er et fenomen som har eksistert i samfunnet så lenge jeg har levd, så det er ikke sånn at jeg plutselig åpnet Cosmopolitan en dag eller så en episode av Sex and the City og tenkte "aha, det skal jammen jeg også gjøre!" Beklager skuffelsen. 

Anonymkode: 80689...ea6

Jeg skjønner det er vanskelig å innrømme hvor lett påvirkelige vi egentlig er..men man står sterkere når man tør å innrømme for seg selv at man er påvirkelig. Alt som omgir oss påvirker oss i dagliglivet - og vi blir foret med skjønnhetsidealer hver gang vi tar opp telefonen eller skrur på TV, eller går inn i en butikk..eller snakker med venner. 
Jeg blir like påvirket som alle andre, og som jeg skrev tidligere i tråden vurderte jeg inngrep selv en tid i livet som var veldig vanskelig (hvor jeg var sårbar og mer påvirkelig). 
Herregud, jeg tok meg selv i å sjekke huden rundt munnen min i går etter å ha lest denne tråden - fordi noen skrev om botox til bruk rundt munnen om den hang..jeg visste ikke engang at huden rundt munnen kan henge. Men nå vet jeg det..fordi man blir mer selvbevisst av påvirkningen som foregår hele tiden..og skjønnhetsindustrien er en av de mest kyniske industriene som finnes - de vet nøyaktig hvilke knapper som skal trykkes på.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det er jo slik.

Jeg har litt botox i en sinnarynke, det er veldig lite fordi jeg var engstelig for bivirkninger ( som jeg ikke fikk )

Første gang jeg hørte om botox var fra serien hollywoodfruer på tv 3 faktisk, mange år siden.

Jeg forstår ikke hvorfor det skal plage, påvirke andre eller en formening om meg som en med dårlig selvbilde etc

Anonymkode: c0974...589

Du ble jo selv påvirket til å ta injeksjoner - så hva er det som får deg til å tro at yngre mennesker ikke er mer påvirkelige enn et menneske med høyere alder og dermed mer erfaring? 
Du er også et forbilde for noen..det er de fleste av oss. Og valgene vi tar har selvfølgelig påvirkningskraft hos andre, uansett om vi liker det eller ikke. 
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 50, og delvis gråhåret, men etter å ha lest innleggene her måtte jeg seriøst ta en ekstra kikk i speilet for å se om jeg de siste 15 årene hadde gått glipp av sinnarynke, kråketær og alle andre rynker som visstnok dukker opp i 30 årene, og som må skjules.  Mulig jeg er en av de heldige der ( evt har mindre ansikts-muskler, som jeg også nå lærte for første gang)  men jeg har ingen større rynker jeg jeg ikke kan stå inne for, i form av et levd liv. 

Mulig jeg er heldig med mine gener ( eller muskler?) men uansett hvordan resultatet i speilet hadde vært, så ville ikke botox eller fillers eller hva nå alt heter, vært noe som jeg en gang hadde vurdert. 

Så får jeg heller være en "grå mus" i dere andres øyne, der jeg lever et liv uten tanke for annet en et grei helse og en kropp som fungerer. Sminke, hårfarge, og andre utseendemessige ting orker jeg ikke å forholde meg til.  Jeg var aldri vakker som ung, og har godtatt at mitt utseende er midt på treet. Men så er det ikke det jeg lever av heller. 

Anonymkode: adae9...018

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (3 minutter siden):

Jeg skjønner det er vanskelig å innrømme hvor lett påvirkelige vi egentlig er..men man står sterkere når man tør å innrømme for seg selv at man er påvirkelig. Alt som omgir oss påvirker oss i dagliglivet - og vi blir foret med skjønnhetsidealer hver gang vi tar opp telefonen eller skrur på TV, eller går inn i en butikk..eller snakker med venner. 
Jeg blir like påvirket som alle andre, og som jeg skrev tidligere i tråden vurderte jeg inngrep selv en tid i livet som var veldig vanskelig (hvor jeg var sårbar og mer påvirkelig). 
Herregud, jeg tok meg selv i å sjekke huden rundt munnen min i går etter å ha lest denne tråden - fordi noen skrev om botox til bruk rundt munnen om den hang..jeg visste ikke engang at huden rundt munnen kan henge. Men nå vet jeg det..fordi man blir mer selvbevisst av påvirkningen som foregår hele tiden..og skjønnhetsindustrien er en av de mest kyniske industriene som finnes - de vet nøyaktig hvilke knapper som skal trykkes på.

Jeg vet ikke hvor gammel du er, men jeg antar at du er en del yngre enn meg. Når jeg var ung var det ikke noe internett der vi fikk botox og fillers i trynet på en daglig basis, og influensere eksisterte i hvert fall ikke. Den generasjonen du kritiserer i denne tråden har rett og slett ikke hatt denne ekstreme ytre påvirkningen som unge i dag utsettes for. Og jammen endte vi opp med botox allikevel.

Anonymkode: 80689...ea6

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg vet ikke hvor gammel du er, men jeg antar at du er en del yngre enn meg. Når jeg var ung var det ikke noe internett der vi fikk botox og fillers i trynet på en daglig basis, og influensere eksisterte i hvert fall ikke. Den generasjonen du kritiserer i denne tråden har rett og slett ikke hatt denne ekstreme ytre påvirkningen som unge i dag utsettes for. Og jammen endte vi opp med botox allikevel.

Anonymkode: 80689...ea6

Du tenker at dere ikke påvirkes av dagens skjønnhetsindustri? Jeg ser at det rettes et ekstremt fokus mot kvinner i 40-50-60 årene - på hvordan de fortsatt kan se freshe ut, og hva de bør gjøre for å holde huden ung..

Men hvordan fikk du vite at Botox eksisterte som et middel mot rynker, om du ikke fikk informasjonen fra medier osv? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vera skrev (6 minutter siden):

Du tenker at dere ikke påvirkes av dagens skjønnhetsindustri? Jeg ser at det rettes et ekstremt fokus mot kvinner i 40-50-60 årene - på hvordan de fortsatt kan se freshe ut, og hva de bør gjøre for å holde huden ung..

Men hvordan fikk du vite at Botox eksisterte som et middel mot rynker, om du ikke fikk informasjonen fra medier osv? 

Nei si det, hvordan fikk jeg vite at heroin eksisterte? Alle fenomener som eksisterer is samfunnet blir jo en del av bevisstheten på et eller annet vis, selv om det verken er noe det reklameres for eller er noe man oppsøker.

Anonymkode: 80689...ea6

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte selv, uten påvirkning av andre. Opplevde at folk rundt meg anså meg som sint til enhver tid. Jeg tok en titt i speilet og så det selv. Sinnarynken var kraftig. Nå hører det med til historien at jeg har kronisk migrene. Ved migrene rynker jeg alt rundt øyne. Nå er det sikkert 5 år siden siste behandling. Jeg har fortsatt ikke sinnarynken som i 20 årene. Jeg tar ikke denne behandlingen for moro skyld eller for noen andre. Jeg gjør dette for meg selv. For at jeg skal føle meg bedre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (8 minutter siden):

Du tenker at dere ikke påvirkes av dagens skjønnhetsindustri? Jeg ser at det rettes et ekstremt fokus mot kvinner i 40-50-60 årene - på hvordan de fortsatt kan se freshe ut, og hva de bør gjøre for å holde huden ung..

Men hvordan fikk du vite at Botox eksisterte som et middel mot rynker, om du ikke fikk informasjonen fra medier osv? 

Nå har det seg slik.. at man kan finne et problem selv og deretter søke etter en løsning. Jeg har foreks skjemmende strekkmerker, som jeg virkelig misliker pga vekt tap. Ingen har sagt noe om dette til meg, men jeg ser jo forskjell i hudkvaliteten der og andre steder på kroppen. Så hvem påvirker meg her? Meg selv… mine tanker.. hvordan hører jeg om behandlingsmetoder? Jo jeg bruker google. Desverre ikke mange løsninger som funker 100% på MITT problem her. Men er jo samme svar som enkelte rynker, grått hår og andre ting som endrer seg med tiden. Ikke alle er klare for den forandringen og ønsker å bevare utseende slik det var litt lenger. 

Anonymkode: fba6c...2cb

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå har det seg slik.. at man kan finne et problem selv og deretter søke etter en løsning. Jeg har foreks skjemmende strekkmerker, som jeg virkelig misliker pga vekt tap. Ingen har sagt noe om dette til meg, men jeg ser jo forskjell i hudkvaliteten der og andre steder på kroppen. Så hvem påvirker meg her? Meg selv… mine tanker.. hvordan hører jeg om behandlingsmetoder? Jo jeg bruker google. Desverre ikke mange løsninger som funker 100% på MITT problem her. Men er jo samme svar som enkelte rynker, grått hår og andre ting som endrer seg med tiden. Ikke alle er klare for den forandringen og ønsker å bevare utseende slik det var litt lenger. 

Anonymkode: fba6c...2cb

Hvorfor tenker du på strekkmerkene dine som noe skjemmende og stygt? De er jo et synlig bevis på viljestyrken din! 
Jeg har også strekkmerker på magen etter graviditet..jeg har aldri tenkt tanken på at de må fjernes..det er jo en del av historien min. Jeg har gått gjennom et svangerskap - som er en stor påkjenning for kroppen..selvsagt vil det sette spor! Det er bare naturlig.  
 

Jeg kan ikke gå gjennom livet uten at kroppen endres..jeg kan ikke, og ønsker ikke å se ung ut hele livet. Aldring er en naturlig del av livet..sånn er det bare. 
Det virker som noen har en forventning om å se ut som de er i 20-30 årene resten av livet..det går ikke. Jeg vil heller gjøre det beste ut av alderen jeg er i når jeg er i den. 
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene skrev (14 minutter siden):

Jeg tenkte selv, uten påvirkning av andre. Opplevde at folk rundt meg anså meg som sint til enhver tid. Jeg tok en titt i speilet og så det selv. Sinnarynken var kraftig. Nå hører det med til historien at jeg har kronisk migrene. Ved migrene rynker jeg alt rundt øyne. Nå er det sikkert 5 år siden siste behandling. Jeg har fortsatt ikke sinnarynken som i 20 årene. Jeg tar ikke denne behandlingen for moro skyld eller for noen andre. Jeg gjør dette for meg selv. For at jeg skal føle meg bedre

Endelig en bruker som svarer ærlig.

Det jeg savner i debatten er det kollektive ansvaret vi kvinner har. En annen bruker skrev at hun ikke skjønte hvordan det kunne påvirke andre at nettopp hun bruker botox. Hvis man bruker samme retorikken i klima- og miljødebatten, så kunne det høres ca slik ut: “Hvorfor plager det noen at akkurat JEG flyr ofte til Thailand?”. Eller: “Jammen, JEG liker jo biff, så da blir det biff hver dag, det plager jo ingen andre!”

Det er viktig å huske på at alle valg vi gjør, alle verdier og holdninger vi signaliserer, påvirker andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ok, men grunnen til at jeg tar botox er også personlig.

Anonymkode: 80689...ea6

 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ditt valg.

Men slutt med dobbeltmoralen. Du promoterer et veldig usunt skjønnhetsideal til veldig mange, da også dine tidligere innlegg nå viser dette bildet. 

Anonymkode: bb2f8...537


At dere faktisk pusher meg til å oppgi personlige grunner for valg av profilbilde - for å tåkelegge den egentlige debatten, sier noe om hvor hjernevaskede den enkelte er. 

Som sagt; jeg står for mitt valg av profilbilde, og forklarer dere grunnen. 
Dere går kun i angrep, og nekter å forklare årsaken til at dere føler behov for injeksjoner. Dere kommer med grove personangrep, og tråkker på grunnen jeg oppgir, i deres iver etter å forsvare noe dere innerst inne er veldig usikre på - og usikkerheten deres er den eksakte grunnen til at dere blir hysteriske og angriper på så stygge måter at det er til å skjemmes av.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (1 time siden):

Hvorfor tenker du på strekkmerkene dine som noe skjemmende og stygt? De er jo et synlig bevis på viljestyrken din! 
Jeg har også strekkmerker på magen etter graviditet..jeg har aldri tenkt tanken på at de må fjernes..det er jo en del av historien min. Jeg har gått gjennom et svangerskap - som er en stor påkjenning for kroppen..selvsagt vil det sette spor! Det er bare naturlig.  
 

Jeg kan ikke gå gjennom livet uten at kroppen endres..jeg kan ikke, og ønsker ikke å se ung ut hele livet. Aldring er en naturlig del av livet..sånn er det bare. 
Det virker som noen har en forventning om å se ut som de er i 20-30 årene resten av livet..det går ikke. Jeg vil heller gjøre det beste ut av alderen jeg er i når jeg er i den. 
 

Fordi jeg ikke har vært gravid (jeg er kun i 30år) og huden er ikke bare fylt strekkmerker men strekt og hang som en tom innskrumpet strømpe på kroppen min? fordi JEG syntes ikke det er noe fint, ingen reklame eller sosiale medier som har påvirket meg om dette.. jeg hater kardashians og influencer kultur, så slikt følger jeg ikke med på.

Men dette er noe JEG ønsker å fikse på, på samme måte som DU sikkert napper bryn, farger/klipper håret, napper bort ansikts hår, eller bruker sminke. Du har en så ovenfra og ned holdning, og er enig med alle andre som kommenterer dobbeltmoralen din. Alle dine grunner til å gjøre det du gjør, som å promotere en av de mest kjente kjendiskvinnene som har tatt tonnevis av plastikk operasjoner, er legitime og personlige. Men alle andres grunner til å gjøre hva de gjør er ikke gode nok. Yikes. Som noen andre sier tenker nok tenåringer mye mer. Vil også nevne at å forsøke å gi en «holier than thou»-attitude der du shamer andre kvinner for å fylle lommene på menn er helt tåpelig ettersom det meste som vi bruker penger på her i verden, inkl. dine kjøp! , havner i lomma på menn. Ikke lat som det er noe du kjemper for.. please.

Anonymkode: fba6c...2cb

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Ok, tråden handler altså om at botox er veldig synlig og at alle med botox ser rare ut (er ikke det mobbing så vet ikke jeg). Men fortsett gjerne den debatten, du.

Anonymkode: 80689...ea6

Selvsagt er det ikke mobbing å si at man synes Botox ikke er pent!

Mange av dere Botox-entusiaster sier jo selv at det ikke er pent med «altfor mye Botox», fillere eller ansiktsløftning. Nøyaktig hvor mye er for mye, og hvorfor er ikke det mobbing?

Ingen synes jo de «har for mye» - da ville de ikke gjort det. Man blir blind for hvor kunstig og rart det ser ut, sånn er det bare. 

Anonymkode: 346f6...0ff

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selvsagt er det ikke mobbing å si at man synes Botox ikke er pent!

Mange av dere Botox-entusiaster sier jo selv at det ikke er pent med «altfor mye Botox», fillere eller ansiktsløftning. Nøyaktig hvor mye er for mye, og hvorfor er ikke det mobbing?

Ingen synes jo de «har for mye» - da ville de ikke gjort det. Man blir blind for hvor kunstig og rart det ser ut, sånn er det bare. 

Anonymkode: 346f6...0ff

Jeg har ikke botox selv.

Jeg deltar fordi det er vanvittig med drittslenging mot folk som velger dette i denne tråden. Og et nivå av dobbeltmoral som når et nytt bunnivå. Fra folk som sikkert også har tatt sine valg når det kommer til eget utseende. Slik mobbing finner jeg meg ikke i. 

Anonymkode: bb2f8...537

  • Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg lever mitt liv. Det er uaktuelt å bli gråhåret, gå rundt med gule tenner, ikke stelle negler, og med en diger sinnarynke. Bare for å være et "godt forbilde" for en 18-åring. 

Anonymkode: bb2f8...537

Hva har dette med botox og fillere å gjøre?

En flott kvinne kan være velstelt uten noe som helst av botox, fillere, masse sminke, fake vipper/bryn/negler....en naturlig flott kvinne! :) Som ikke ha gule tenner fordi hun pusser tenner morgen og kveld, tanntråd...ikke røyk/kaffe. Om håret blir litt grått er jo ingen krise, sinnarynke er naturlig. Barbere seg på legger og evt under armer er jo også greit om man vil. Selv barberer jeg ikke under armene, kun leggene.

Ikke farger jeg håret heller, slutta med i 30åra. Nå er jeg i 40åra...mellomblondt hår; naturlig.

Anonymkode: 16969...ff5

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke botox selv.

Jeg deltar fordi det er vanvittig med drittslenging mot folk som velger dette i denne tråden. Og et nivå av dobbeltmoral som når et nytt bunnivå. Fra folk som sikkert også har tatt sine valg når det kommer til eget utseende. Slik mobbing finner jeg meg ikke i. 

Anonymkode: bb2f8...537

Du vet tydeligvis ikke hva mobbing er. Å uttrykkke sin mening om et fenomen på nett er ikke mobbing.

(Botox-brukerne her mobber i så fall enda mer, slik de tillegger oss andre motiver om at vi er fattige, misunnelige grå mus. De samme tar også avstand fra å bruke «for mye», så de mobber andre Botox-brukere også.)

Jeg bryr meg ikke om hva folk gjør, men det KAN jo tenkes at noen svever i villfarelse om at de ser så unge og freshe ut med Botox, når mange av oss synes Botox-ansikter ser stive og gamle ut.

Faktisk er det en del leger som er redde for at «forebyggende Botox» faktisk kommer til å gjøre at brukerne kommer til å se mye eldre ut om noen år, fordi musklene (som faktisk holder ansiktet oppe) lammes.

Anonymkode: 346f6...0ff

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Man blir blind for hvor kunstig og rart det ser ut, sånn er det bare. 

Klart, hvis man fyller på med større dose for hver gang, og i tillegg begynner å bruke filles, tråd og alt mulig annet rart. Men det er jo ikke sånn at botox varer evig, og det akkumuleres ikke i ansiktet hvor hver dose som tas. Så jeg, som tar en minidose botox 2 ganger i året, får jo samme effekt hver gang. Det blir jo ikke noe mer kunstig og rart 20. gangen jeg tar det enn første gang.

Anonymkode: 80689...ea6

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som virkelig er morsomt er at det side opp og side ned i denne tråden ropes om hvor usynlig Botox er - ikke engang ektemennene klarer å se at kona bruker Botox!

MEN - nåde den som bruker profilbilde av en kjendis, for DA skal man plutselig kunne se - på et bilde - at denne kvinnen er stappfull av Botox…..skjønner dere hvor vanskelig det er å følge retorikken og tankegangen deres? 
Og her har en debatt - viktig sådan, sporet av til å bli ren brukerdebatt, hvor jeg blir sablet ned fordi jeg ikke kunne se at kjendisen brukte Botox. For DET burde jeg virkelig vite, siden jeg kjenner denne kjendisen personlig, og vet alt om hennes vaner. Akkurat som dere forteller deres ektemenn om injeksjonene deres..og når jeg forteller om den (svært) personlige grunnen til at jeg bruker dette profilbildet (og byttet til for få mnd siden) - fortsetter dere jammen å sable ned..


Som jeg har sagt flere ganger nå; usikkerheten deres skinner så til de grader gjennom at det er direkte flaut at dere faktisk er middelaldrende kvinner. 
På tide å gå ut av skolegården nå - dere er voksne mennesker. 

Vi som debatterer mot dere i denne tråden - ser dere oss rotte oss sammen mot en og en bruker slik dere gjør? Eller forholder vi oss faktisk saklige? At dere er uenig i mitt synspunkt, gir dere overhodet ingen grunn til å gå til personangrep. 
Og når jeg svarer tilbake på hetsen dere driver med - da er det sååååå galt, for herregud, da er dere krenket fordi jeg kaller dere usikre..dere er jo faen meg så usikre at dere ikke takler at livet går sin gang i fleisen deres. Men nåde oss om vi påpeker usikkerheten..da er vi fæle fæle personer, som driver med dobbeltmoralisme og personhets. 
 

Godt jobbet skjønnhetsindustri - her på kvinneguiden har dere virkelig trofaste soldater! 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva har dette med botox og fillere å gjøre?

En flott kvinne kan være velstelt uten noe som helst av botox, fillere, masse sminke, fake vipper/bryn/negler....en naturlig flott kvinne! :) Som ikke ha gule tenner fordi hun pusser tenner morgen og kveld, tanntråd...ikke røyk/kaffe. Om håret blir litt grått er jo ingen krise, sinnarynke er naturlig. Barbere seg på legger og evt under armer er jo også greit om man vil. Selv barberer jeg ikke under armene, kun leggene.

Ikke farger jeg håret heller, slutta med i 30åra. Nå er jeg i 40åra...mellomblondt hår; naturlig.

Anonymkode: 16969...ff5

 

At min vurdering er at jeg kommer til å ta fillere litt senere i 40-årene, da jeg ser (og så på min mor) at overleppen blir en tynn strek. Jeg ønsker ikke å se streng og gammel ut. Og at jeg allerede har bleket tenner, og går jevnlig til manikyr og pedikyr. Men at jeg for meg selv ikke ønsker botox, men har full forståelse for de som setter sin grense der. 

Du barberer legger. Noe som overhodet ikke var vanlig bare noen tiår tilbake. Du har satt din grense for hva du gjør for egen del. Hvorfor dømmer du hvor andres grense går? 

Anonymkode: bb2f8...537

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...