Gå til innhold

Botox er veldig synlig, slutt å tro at ingen ser det.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor så himla opptatt av om barn får tannregulering? Hva i Guds navn har det med botox å gjøre, som jo er tema i denne tråden? Du vet at du kan starte en egen tråd om tannregulering hvis du vil? Leave the kids alone.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 27.3.2024 den 18.13):

Noen skulle fortalt Madonna dette. Hun ser jo helt ugjenkjennelig ut, nesten som et monster, pga alle fillers, botox og inngrep hun har gjort. Hun har bl.a. fått skikkelige bollekinn som får hele ansiktet til å se oppblåst ut. Det hadde hun ikke i sine yngre dager, for å si det sånn.

Eksempel fra en nettartikkel i Allure:

madonna%20responds%20to%20critics%202023

Anonymkode: 8b35c...c99

E-er det Madonna??? :overrasket:

Haha, hadde jeg gått på konsert og det der hadde dukket opp på scena hadde jeg trodd jeg hadde gått feil :hoho:

Anonymkode: 7cd77...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordis skrev (20 minutter siden):

Hvorfor så himla opptatt av om barn får tannregulering? Hva i Guds navn har det med botox å gjøre, som jo er tema i denne tråden? Du vet at du kan starte en egen tråd om tannregulering hvis du vil? Leave the kids alone.

Annen bruker du siterer. Spennende at du mener at kosmetisk behandling ikke kan sammenliknes med kosmetisk behandling, mens du selv kan sammenlikne det med dop. Folk forsøker hardt her å skape perspektiv altså, er du som ikke ser det og understeker at botox er alt du vil kritisere. 

Anonymkode: 7d90d...44a

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist hvor langt folk vil gå i whataboutism for å unngå å diskutere botox. Sier vel litt om skammen som ligger bak.

Anonymkode: e4fea...8c7

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker botox i sinnrynken. Unner meg det hver april og hver oktober ❤️ vel verdt pengene og har ikke fristet å ta mer enn dette :) føler meg opplagt og fresh i etterkant. Selv om jeg liker best når botoxen begynner å gå bitte litt ut - sånn 2 mnd inn.

Anonymkode: e27c9...ee5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg bruker botox i sinnrynken. Unner meg det hver april og hver oktober ❤️ vel verdt pengene og har ikke fristet å ta mer enn dette :) føler meg opplagt og fresh i etterkant. Selv om jeg liker best når botoxen begynner å gå bitte litt ut - sånn 2 mnd inn.

Anonymkode: e27c9...ee5

Prøv deg uten da :) ❤️

Anonymkode: 16969...ff5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, det er like lite pent på de som tar det i ansiktet av medisinske årsaker så klart, så slapp av. Ingen har vel sagt noe annet?

Det etiske problemet med Botox er ikke jeg så opptatt av, selv om den testingen på dyr som forgår er forferdelig. De dør en langsom og smertefull kvelningsdød.

Jeg bryr meg ikke om hva andre gjør med utseendet sitt, men det må være lov til å si at jeg synes ikke det er pent, og at jeg faktisk synes folk ser eldre ut med Botox enn uten. Dette på grunn av at livet og mimikken i ansiktet blir borte. Dette er en anonym diskusjon på nett, så det er ikke frekt å si det. Jeg sier det ikke direkte til noen selvsagt, akkurat som jeg ikke sier til noen med lilla hår at jeg ikke liker det.

Anonymkode: 346f6...0ff

Fjernet sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å kritisere botoxbruk på et underforum som dette, er som å stikke hånda inn i et vepsebol. All kritikk blir umiddelbart avfeid. Hadde vært interessant å se hvordan en tråd med samme tema hadde utviklet seg i et annet underforum, hvor utseendefokuset ikke er så sterkt. Dette underforumet virker å være et ekkokammer, og det kan umulig være sunt for unge, usikre kvinner å henge her. Jeg tenker også at folk begynner å gå tom for argumenter når de må ty til whataboutisme samt trekker inn barn. Da er man på vikende front. 

Jeg savner at én eneste (!) botoxbruker i denne kjempelange tråden evner å si: “Ja, jeg bruker botox, men jeg er samtidig klar over at jeg dermed kan bidra til å øke skjønnhetspresset på unge, usikre kvinner, så jeg er litt ambivalent ift dette”. Eller: “Ja, jeg bruker botox, men jeg strever samtidig litt med at jeg dermed gjør rike bakmenn enda rikere, akkurat det føles ikke helt bra.” Hvorfor er det ingen som sier: “Vet du, jeg brukte botox før, men så innså jeg at….”  DET hadde vært voksent. Hvorfor er det så vanskelig å ha flere tanker i hodet samtidig?

Så til det tråden egentlig handler om - hvorvidt botox er synlig for andre eller ikke. Jeg tror ikke det er mulig å spotte botox hos absolutt alle brukere, spesielt ikke hvis disse er unge (og glatte fra før), eller hos personer man ikke kjenner så godt. Men hos eldre kvinner er det godt synlig, selv med bare “bittelitt”. Det er også lett å se når folk man kjenner godt har endret litt på utseendet. Jeg tror mange botoxbrukere luller seg inn i illusjonen at det er usynlig, kanskje fordi de forsikres av behandleren at det vil være det. Det som er interessant er HVORFOR det er så viktig for dem at det er usynlig.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordis skrev (29 minutter siden):

Det å kritisere botoxbruk på et underforum som dette, er som å stikke hånda inn i et vepsebol. All kritikk blir umiddelbart avfeid. Hadde vært interessant å se hvordan en tråd med samme tema hadde utviklet seg i et annet underforum, hvor utseendefokuset ikke er så sterkt. Dette underforumet virker å være et ekkokammer, og det kan umulig være sunt for unge, usikre kvinner å henge her. Jeg tenker også at folk begynner å gå tom for argumenter når de må ty til whataboutisme samt trekker inn barn. Da er man på vikende front. 

Jeg savner at én eneste (!) botoxbruker i denne kjempelange tråden evner å si: “Ja, jeg bruker botox, men jeg er samtidig klar over at jeg dermed kan bidra til å øke skjønnhetspresset på unge, usikre kvinner, så jeg er litt ambivalent ift dette”. Eller: “Ja, jeg bruker botox, men jeg strever samtidig litt med at jeg dermed gjør rike bakmenn enda rikere, akkurat det føles ikke helt bra.” Hvorfor er det ingen som sier: “Vet du, jeg brukte botox før, men så innså jeg at….”  DET hadde vært voksent. Hvorfor er det så vanskelig å ha flere tanker i hodet samtidig?

Så til det tråden egentlig handler om - hvorvidt botox er synlig for andre eller ikke. Jeg tror ikke det er mulig å spotte botox hos absolutt alle brukere, spesielt ikke hvis disse er unge (og glatte fra før), eller hos personer man ikke kjenner så godt. Men hos eldre kvinner er det godt synlig, selv med bare “bittelitt”. Det er også lett å se når folk man kjenner godt har endret litt på utseendet. Jeg tror mange botoxbrukere luller seg inn i illusjonen at det er usynlig, kanskje fordi de forsikres av behandleren at det vil være det. Det som er interessant er HVORFOR det er så viktig for dem at det er usynlig.

Jeg tror mye av årsaken til at du ikke får det du ønsker deg her er at mange som er imot går så innmari hardt ut. Det er ingen grenser for hvor stygg, ekkel og uøkonomisk man er om man har Botox, og som «bruker» blir man tillagt en haug med egenskaper og oppfatninger som er feilaktige. Det har vel sjelden vært starten på en god diskusjon? 

Jeg er gjerne med på å diskutere hvor samfunnet er på vei og hva som påvirker de unge negativt, men ikke når premisset skal være at jeg må skamme meg. Selvsagt har det vært tvil og ambivalens fra min side, det er det ingen her som har spurt om før nå. Også må det faktisk være lov å si at det ikke er dop (mange bruker mindre og sjeldnere med tiden, ikke mer) og at selv Legeforeningens etikkråd diskuterer dette med kosmetisk behandling av barn sammen med resten av denne debatten. Da jeg selv tok opp det temaet med en annen bruker, kalte hun det sykt. Kan du ikke forklare meg hvorfor det er så viktig at det bare er Botox som skal være del av denne debatten, ingen andre behandlinger? Synes du ikke det er vanskelig å diskutere det så snevert? Det synes jeg! 
 

Jeg har svart deg før på at det ikke er viktig for meg at det er usynlig. Jeg vet ikke hvorfor du eventuelt ikke tror på det, men det får jeg ikke gjort så mye med heller. Et viktig premiss for å kunne diskutere noe som helst er å bli trodd. Tilsynelatende har du en veldig annen oppfatning av behandlere enn det jeg har opplevd, men det vet jeg ikke så mye mer om før du eventuelt utdyper. Det er trist at venninna di tar for mye, men det hun gjør er ingen allmenngyldig sannhet. Det er mange sider ved dette. Autonomi, påvirkning på andre, grensa for hva som er innafor og ikke og hvordan og hvorfor den flyttes. Dersom det faktisk er det du ønsker å diskutere er jeg mer enn gjerne med, men shaming kamuflert som samfunnsansvar orker jeg ikke mer av rett og slett. Nysgjerrighet og spørsmål er supert, men det forutsetter også et klima hvor man ikke blir sablet ned for å mene noe annet. Og det går i aller høyeste grad begge veier!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordis skrev (45 minutter siden):

Jeg savner at én eneste (!) botoxbruker i denne kjempelange tråden evner å si: “Ja, jeg bruker botox, men jeg er samtidig klar over at jeg dermed kan bidra til å øke skjønnhetspresset på unge, usikre kvinner, så jeg er litt ambivalent ift dette”.

Men kjære vene, jeg er 45 år gammel. Hvorfor skulle disse ungjentene bli påvirket av at jeg tar botox? De ser jo tusen gang bedre ut enn meg uansett hva jeg fyller ansiktet med. Tror ikke det er jeg som setter skjønnhetsstandarden for unge jenter altså.

Nordis skrev (45 minutter siden):

Det som er interessant er HVORFOR det er så viktig for dem at det er usynlig.

Det har du jo fått svar på. Poenget har aldri vært at det er viktig at det er usynlig, men at det er mulig å få et naturlig resultat.

Anonymkode: 80689...ea6

  • Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordis skrev (51 minutter siden):

Det å kritisere botoxbruk på et underforum som dette, er som å stikke hånda inn i et vepsebol. All kritikk blir umiddelbart avfeid. Hadde vært interessant å se hvordan en tråd med samme tema hadde utviklet seg i et annet underforum, hvor utseendefokuset ikke er så sterkt. Dette underforumet virker å være et ekkokammer, og det kan umulig være sunt for unge, usikre kvinner å henge her. Jeg tenker også at folk begynner å gå tom for argumenter når de må ty til whataboutisme samt trekker inn barn. Da er man på vikende front. 

Jeg savner at én eneste (!) botoxbruker i denne kjempelange tråden evner å si: “Ja, jeg bruker botox, men jeg er samtidig klar over at jeg dermed kan bidra til å øke skjønnhetspresset på unge, usikre kvinner, så jeg er litt ambivalent ift dette”. Eller: “Ja, jeg bruker botox, men jeg strever samtidig litt med at jeg dermed gjør rike bakmenn enda rikere, akkurat det føles ikke helt bra.” Hvorfor er det ingen som sier: “Vet du, jeg brukte botox før, men så innså jeg at….”  DET hadde vært voksent. Hvorfor er det så vanskelig å ha flere tanker i hodet samtidig?

Så til det tråden egentlig handler om - hvorvidt botox er synlig for andre eller ikke. Jeg tror ikke det er mulig å spotte botox hos absolutt alle brukere, spesielt ikke hvis disse er unge (og glatte fra før), eller hos personer man ikke kjenner så godt. Men hos eldre kvinner er det godt synlig, selv med bare “bittelitt”. Det er også lett å se når folk man kjenner godt har endret litt på utseendet. Jeg tror mange botoxbrukere luller seg inn i illusjonen at det er usynlig, kanskje fordi de forsikres av behandleren at det vil være det. Det som er interessant er HVORFOR det er så viktig for dem at det er usynlig.

Jeg lever mitt liv. Det er uaktuelt å bli gråhåret, gå rundt med gule tenner, ikke stelle negler, og med en diger sinnarynke. Bare for å være et "godt forbilde" for en 18-åring. 

Anonymkode: bb2f8...537

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg lever mitt liv. Det er uaktuelt å bli gråhåret, gå rundt med gule tenner, ikke stelle negler, og med en diger sinnarynke. Bare for å være et "godt forbilde" for en 18-åring. 

Anonymkode: bb2f8...537

Hva får deg til å tro at de som ikke bruker botox har grått hår, gule tenner og stygge negler?

Dette er whataboutisme. Igjen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vetikkebedre skrev (23 timer siden):

Men synes du det er greit å kalle kvinner som bruker Botox for stygge, dumme, usikre på seg selv og beskylde dem for å skamme seg? Det er det en hel del av i denne tråden, men det tar du ikke opp i forbilde-debatten. Er man et godt forbilde for ungdom når man skriver sånt til andre voksne?

Du er nokså nedlatende selv her. Jeg gir fullstendig blanke i om du tar Botox eller aldri ville prøvd, mens du selv går rett i «injisere gift»-sporet og forsøker å fremstille det som en slags plikt du påføres fordi jeg har Botox i en rynke som ellers ville vært dypere enn den er nå, som var altfor synlig ift. alderen min. I det øvrige er jeg altså en høyst ordinær, middelaldrende dame som ungdommen neppe kaster et blikk på. Det er ikke jeg som påvirker niesen din, det kan jeg garantere. Ikke har jeg fillers, ikke har jeg lange vipper og mye sminke, ikke har jeg bleket tennene mine, ikke har jeg blogg hvor alt dette promoteres. Dere skyter rett og slett på feil personer her, det er jo det som provoserer.

Min verdi som menneske er det ingen som setter spørsmålstegn ved. Det er ikke i den rynka verdien min ligger. Om du vil vite mer om hvorfor jeg gjør noe med den kan du lese om det på side 14.

👏👏👏👏👏👏:klappe:

Anonymkode: c0974...589

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Men kjære vene, jeg er 45 år gammel. Hvorfor skulle disse ungjentene bli påvirket av at jeg tar botox? De ser jo tusen gang bedre ut enn meg uansett hva jeg fyller ansiktet med. Tror ikke det er jeg som setter skjønnhetsstandarden for unge jenter altså.

Det har du jo fått svar på. Poenget har aldri vært at det er viktig at det er usynlig, men at det er mulig å få et naturlig resultat.

Anonymkode: 80689...ea6

Hvor ble du selv påvirket til å ta Botox?

 

Endret av Vera
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg lever mitt liv. Det er uaktuelt å bli gråhåret, gå rundt med gule tenner, ikke stelle negler, og med en diger sinnarynke. Bare for å være et "godt forbilde" for en 18-åring. 

Anonymkode: bb2f8...537

Er dette ditt bilde av aldring? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (4 minutter siden):

Hvor ble du selv påvirket til å ta Botox?

Ikke av 45-åringer jeg randomly passerte på gata i hvertfall.

Anonymkode: 80689...ea6

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vera skrev (6 minutter siden):

Hvor ble du selv påvirket til å ta Botox?

På badet, foran speilet, når speilbildet ikke lengre reflekterte det jeg følte på innsiden.

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ikke av 45-åringer jeg randomly passerte på gata i hvertfall.

Anonymkode: 80689...ea6

 

Imsdalen skrev (11 minutter siden):

På badet, foran speilet, når speilbildet ikke lengre reflekterte det jeg følte på innsiden.

Men hvor fikk dere ideen om Botox?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (20 minutter siden):

Er dette ditt bilde av aldring? 

Det er jo slik.

Jeg har litt botox i en sinnarynke, det er veldig lite fordi jeg var engstelig for bivirkninger ( som jeg ikke fikk )

Første gang jeg hørte om botox var fra serien hollywoodfruer på tv 3 faktisk, mange år siden.

Jeg forstår ikke hvorfor det skal plage, påvirke andre eller en formening om meg som en med dårlig selvbilde etc

Anonymkode: c0974...589

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (23 minutter siden):

Men hvor fikk dere ideen om Botox?

Jeg skjønner at du prøver å fremprovosere et svar som at jeg fikk "ideen" fra media eller kjendiser, men det er altså ikke tilfelle her. Botox er et fenomen som har eksistert i samfunnet så lenge jeg har levd, så det er ikke sånn at jeg plutselig åpnet Cosmopolitan en dag eller så en episode av Sex and the City og tenkte "aha, det skal jammen jeg også gjøre!" Beklager skuffelsen. 

Anonymkode: 80689...ea6

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...