Gå til innhold

Botox er veldig synlig, slutt å tro at ingen ser det.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Unge jenter blir lett påvirket, derfor er slike ting som botox og filler farlig. Se hvor mange på 18+ som bruker det....MANGE!! Ingen på 18-20-30åra trenger botox....eller filler for å se "bedre" ut. De fleste ser jo MYE verre ut...

Anonymkode: 16969...ff5

Tror de fleste her inne er enige om at fillers er stygt og skadelig for unge jenters selvbilde, men nå er det altså ikke fillers tråden handle om.

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vera skrev (2 timer siden):

Skremmende å se kvinner kalle kvinner som ikke injiserer gift i muskulaturen sin for «grå mus» - og dermed understreke at en kvinnes verdi ligger i hennes utseende. 
 

Jeg er tante til en 14-åring..hun driver med snegle slim og gudene vet hva for trette og slitne øyne..14 år altså. 
Det er dette som skjer når kvinner pusher skjønnhetsideal som om det er det som betyr noe. 
Når 14 åringer snakker om at de ønsker å starte med botox i 18-års alder - for å forebygge rynker..hva er det vi kvinner har lært dem da? 
Og det er DET som er problematisk med botox og alt det andre tullet den kyniske industrien har fått oss til å tro at vi trenger. 
Hvorfor blir ikke det samme pushet på menn? Fordi de ikke er mottakelige. 
 

Jeg bruker ikke botox selv.

Jeg deltar i denne tråden for å støtte de som ønsker å gjøre små grep når de blir eldre. Selv har jeg tatt andre grep. 

Og den eneste som har dratt inn 14-åringer er du. De fleste av oss støtter jo de som tar sinnarynka, eller tidlige kråketær, eller fyller på litt når man får den typiske gammeldame stramme leppa. 

Og menn? Det er ikke få runder min mann har gått på mulighet for hårtransplantasjon, og andre grep man kan ta for begynnende måne. 

Anonymkode: bb2f8...537

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (3 timer siden):

Skremmende å se kvinner kalle kvinner som ikke injiserer gift i muskulaturen sin for «grå mus» - og dermed understreke at en kvinnes verdi ligger i hennes utseende. 
 

Jeg er tante til en 14-åring..hun driver med snegle slim og gudene vet hva for trette og slitne øyne..14 år altså. 
Det er dette som skjer når kvinner pusher skjønnhetsideal som om det er det som betyr noe. 
Når 14 åringer snakker om at de ønsker å starte med botox i 18-års alder - for å forebygge rynker..hva er det vi kvinner har lært dem da? 
Og det er DET som er problematisk med botox og alt det andre tullet den kyniske industrien har fått oss til å tro at vi trenger. 
Hvorfor blir ikke det samme pushet på menn? Fordi de ikke er mottakelige. 
 

Men synes du det er greit å kalle kvinner som bruker Botox for stygge, dumme, usikre på seg selv og beskylde dem for å skamme seg? Det er det en hel del av i denne tråden, men det tar du ikke opp i forbilde-debatten. Er man et godt forbilde for ungdom når man skriver sånt til andre voksne?

Du er nokså nedlatende selv her. Jeg gir fullstendig blanke i om du tar Botox eller aldri ville prøvd, mens du selv går rett i «injisere gift»-sporet og forsøker å fremstille det som en slags plikt du påføres fordi jeg har Botox i en rynke som ellers ville vært dypere enn den er nå, som var altfor synlig ift. alderen min. I det øvrige er jeg altså en høyst ordinær, middelaldrende dame som ungdommen neppe kaster et blikk på. Det er ikke jeg som påvirker niesen din, det kan jeg garantere. Ikke har jeg fillers, ikke har jeg lange vipper og mye sminke, ikke har jeg bleket tennene mine, ikke har jeg blogg hvor alt dette promoteres. Dere skyter rett og slett på feil personer her, det er jo det som provoserer.

Min verdi som menneske er det ingen som setter spørsmålstegn ved. Det er ikke i den rynka verdien min ligger. Om du vil vite mer om hvorfor jeg gjør noe med den kan du lese om det på side 14.

Endret av Vetikkebedre
  • Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg bruker ikke botox selv.

Jeg deltar i denne tråden for å støtte de som ønsker å gjøre små grep når de blir eldre. Selv har jeg tatt andre grep. 

Og den eneste som har dratt inn 14-åringer er du. De fleste av oss støtter jo de som tar sinnarynka, eller tidlige kråketær, eller fyller på litt når man får den typiske gammeldame stramme leppa. 

Og menn? Det er ikke få runder min mann har gått på mulighet for hårtransplantasjon, og andre grep man kan ta for begynnende måne. 

Anonymkode: bb2f8...537

Det virker som også du misser det store bildet - hvorfor er det slik at man skal fjerne kråketær og sinnarynker i utgangspunktet? Hvorfor er det slik at det er en kvinnes utseende det legges vekt på - og ikke hennes kvaliteter som menneske? 
 

Som du skriver - «eller fyller på litt når man får den typiske gammeldame stramme leppa»  

Ser du hva du selv skriver? Som om det er noe negativt med en kvinne som som eldes. Det er jo helt hysterisk. 
 

Det florerer av influensere som reklamerer for produkter som gjør oss yngre..kremer, snegleslim, Botox, fillere, operasjoner, osv i det uendelige - og dere som snakker ned naturlig elding (som du gjør i setningen jeg har tatt med i dette innlegget) er med på å markedsføre det. 

Hvorfor skriker dere ikke like høyt om vår rett til en god kvinnehelse? 

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vetikkebedre skrev (15 minutter siden):

Men synes du det er greit å kalle kvinner som bruker Botox for stygge, dumme, usikre på seg selv og beskylde dem for å skamme seg? Det er det en hel del av i denne tråden, men det tar du ikke opp i forbilde-debatten. Er man et godt forbilde for ungdom når man skriver sånt til andre voksne?

Du er nokså nedlatende selv her. Jeg gir fullstendig blanke i om du tar Botox eller aldri ville prøvd, mens du selv går rett i «injisere gift»-sporet og forsøker å fremstille det som en slags plikt du påføres fordi jeg har Botox i en rynke som ellers ville vært dypere enn den er nå, som var altfor synlig ift. alderen min. I det øvrige er jeg altså en høyst ordinær, middelaldrende dame som ungdommen neppe kaster et blikk på. Det er ikke jeg som påvirker niesen din, det kan jeg garantere. Ikke har jeg fillers, ikke har jeg lange vipper og mye sminke, ikke har jeg bleket tennene mine, ikke har jeg blogg hvor alt dette promoteres. Dere skyter rett og slett på feil personer her, det er jo det som provoserer.

Hvor i all verden har jeg kalt noen stygge eller dumme? 
 

Er det nedlatende å påpeke fakta altså? Botox ER nervegift, enten du liker det eller ikke. Er du klar over hva den opprinnelige funksjonen til Botox egentlig var? 
Jeg sier ikke at det er du personlig som påvirker min niese - jeg sier det er oss som samfunn som gir oppvoksende generasjoner helt hinsides verdier..

Endret av Vera
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (16 minutter siden):

Hvor i all verden har jeg kalt noen stygge eller dumme? 
 

Er det nedlatende å påpeke fakta altså? Botox ER nervegift, enten du liker det eller ikke. Er du klar over hva den opprinnelige funksjonen til Botox egentlig var? 
Jeg sier ikke at det er du personlig som påvirker min niese - jeg sier det er oss som samfunn som gir oppvoksende generasjoner helt hinsides verdier..

Jeg har ikke skrevet at du har skrevet det. Det ser du jo selv. Jeg har heller ikke kalt deg grå mus, men du stiller selv spørsmål rundt om det er greit. Jeg stilte deg et spørsmål rundt hvordan mennesker omtales her. Det er måten du og dine likesinnede skriver på som er nedlatende, men målet helliger middelet tydeligvis. 

For meg er denne debatten på nivå med å kreve at Vinmonopolet skal legges ned fordi du kjenner en alkoholiker. 
 

Edit; Hvorfor er det interessant hva den opprinnelige funksjonen var? Sånn er det jo i medisinen. Man forsøker å finne opp noe, og kommer frem til noe annet. Enkelte preparater har flere funksjoner. Jeg bryr meg ikke, men belær oss gjerne for sakens skyld. 

Endret av Vetikkebedre
  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 26.3.2024 den 7.33):

Alle mine venninner på 30+ bruker det, jeg er nå eneste uten. Jeg synes det rett og slett er skremmende at noen vil utsette seg for dette. Fillere også, som er blitt vanlig. Trist, hva skal man tenke om mennesker som ikke godtar naturlig aldring?

Jeg ble inspirert av tråden her inne som viste bilder, hvor lett man ser at ting er endret.

Denne tråden: 

 

Anonymkode: 16969...ff5

Personlig syns jeg det er mindre tiltrekkende med en dømmende personlighet , enn ett glatt ytre . 

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://sml.snl.no/botulinumtoksin

Botulinumtoksin er et giftstoff (toksin) som produseres av bakterien Clostridium botulinum. Toksinet virker ved å blokkere overføringen av nervesignaler i det parasympatiske nervesystemet. Dette gir lammelse av muskulatur.

I små doser brukes botulinumtoksin i medisinsk og kosmetisk behandling. Ved medisinsk bruk er hensikten å hindre ufrivillige muskelsammentrekninger (muskelspasmer) i hender eller føtter, i øyelokk eller i ansikts- og halsmuskulaturen, for eksempel hos pasienter som har hatt slag.

Anonymkode: 16969...ff5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vetikkebedre skrev (16 minutter siden):

Jeg har ikke skrevet at du har skrevet det. Det ser du jo selv. Jeg har heller ikke kalt deg grå mus, men du stiller selv spørsmål rundt om det er greit. Jeg stilte deg et spørsmål rundt hvordan mennesker omtales her. Det er måten du og dine likesinnede skriver på som er nedlatende, men målet helliger middelet tydeligvis. 

For meg er denne debatten på nivå med å kreve at Vinmonopolet skal legges ned fordi du kjenner en alkoholiker. 

Jeg og mine likesinnede? Hva våser du om egentlig?

Om du leser i starten av denne debatten - ser du brukere som kaller naturlige kvinner for grå mus. Om du ser i slutten av denne tråden ser du kvinner som snakker nedlatende om kvinner som eldes naturlig. 
Men det er jeg som er nedlatende? For å bruke ditt uttrykk - Du og dine likesinnede er grunnen til at kvinnehelse, lik lønn for begge kjønn, bedre arbeidsavtaler for kvinner, bedre arbeidsvilkår for kvinner osv aldri kommer noen vei..fordi dere er mer opptatt av whataboutisme enn kjernen i problemet. 
Du er mer opptatt av hvilke ord som brukes, og hvilke ord som kan virke krenkende for deg - enn å se hva som egentlig debatteres. 
Jeg syns det er negativt med alt utseendefokuset, og utseendepresset som rettes kvinner, unge kvinner, og små jenter. Hvordan er det en negativ ting å syns det? 

Endret av Vera
  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (24 minutter siden):

Jeg og mine likesinnede? Hva våser du om egentlig?

Om du leser i starten av denne debatten - ser du brukere som kaller naturlige kvinner for grå mus. Om du ser i slutten av denne tråden ser du kvinner som snakker nedlatende om kvinner som eldes naturlig. 
Men det er jeg som er nedlatende? For å bruke ditt uttrykk - Du og dine likesinnede er grunnen til at kvinnehelse, lik lønn for begge kjønn, bedre arbeidsavtaler for kvinner, bedre arbeidsvilkår for kvinner osv aldri kommer noen vei..fordi dere er mer opptatt av whataboutisme enn kjernen i problemet. 
Du er mer opptatt av hvilke ord som brukes, og hvilke ord som kan virke krenkende for deg - enn å se hva som egentlig debatteres. 
Jeg syns det er negativt med alt utseendefokuset, og utseendepresset som rettes kvinner, unge kvinner, og små jenter. Hvordan er det en negativ ting å syns det? 

Vera: Brukeren med det treffende brukernavnet “Vetikkebedre” opptrer aggressivt, uregulert og nedlatende gjennom hele tråden. Angriper alle med andre meninger enn hun selv har, og evner ikke å løfte blikket ift hva debatten handler om. Ser kritikk av botox-bruk som en personlig fornærmelse mot henne selv. Umulig å debattere med, dessverre.

Anonymkode: bec3a...e16

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Her sitter jeg med to dype sinnarynker og lurer på om jeg virkelig bør justere dette med botox slik at folk ikke mistolker sinnsstemningen min...

Nope. Det driter jeg i. Men husk at det finnes de som ikke er like trygg på seg selv, det er det som tar "skade" av slike kommentarer.

Anonymkode: d2342...b76

Hvis en anonym kommentar på KG får noen til å føle seg så usikre at de tyr til botox i sinnarynka, så tenker jeg avgjørelsen egentlig er tatt lenge før de leste her. 

Anonymkode: 5dc23...904

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Vera: Brukeren med det treffende brukernavnet “Vetikkebedre” opptrer aggressivt, uregulert og nedlatende gjennom hele tråden. Angriper alle med andre meninger enn hun selv har, og evner ikke å løfte blikket ift hva debatten handler om. Ser kritikk av botox-bruk som en personlig fornærmelse mot henne selv. Umulig å debattere med, dessverre.

Anonymkode: bec3a...e16

Neimen, der var du jo igjen jo! 😄 Har lurt så lenge nå på hvor lenge kollegaen din er borte fra jobb, nå er jeg spent! Som du ser bakover i tråden er det mange som lurer på det samme.

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (1 time siden):

Jeg og mine likesinnede? Hva våser du om egentlig?

Om du leser i starten av denne debatten - ser du brukere som kaller naturlige kvinner for grå mus. Om du ser i slutten av denne tråden ser du kvinner som snakker nedlatende om kvinner som eldes naturlig. 
Men det er jeg som er nedlatende? For å bruke ditt uttrykk - Du og dine likesinnede er grunnen til at kvinnehelse, lik lønn for begge kjønn, bedre arbeidsavtaler for kvinner, bedre arbeidsvilkår for kvinner osv aldri kommer noen vei..fordi dere er mer opptatt av whataboutisme enn kjernen i problemet. 
Du er mer opptatt av hvilke ord som brukes, og hvilke ord som kan virke krenkende for deg - enn å se hva som egentlig debatteres. 
Jeg syns det er negativt med alt utseendefokuset, og utseendepresset som rettes kvinner, unge kvinner, og små jenter. Hvordan er det en negativ ting å syns det? 

Jeg jobber med arbeidsrett, så der traff du ikke helt. Du ser nedlatenheten den ene veien, men ikke den andre? Jeg ser det begge veier, og begge veier er like idiotisk. 
 

Jeg er også opptatt av kjernen i problemet, men mener altså at det ikke er her problemet ligger i all hovedsak, og nekter å bli påført skam og usakligheter for å mene det jeg gjør med nyanser og sjatteringer. Slike tråder fylles gjerne opp med fundamentalister på begge sider, det gjør det umulig å diskutere saklig. Jeg har forsøkt, og får «jammen atte» som svar. Unødvendig, irreversibel behandling, også på barn, finner sted i stort omfang på det offentliges regning, men det diskuteres sjelden eller aldri. Ei heller hva man skal si til barn som plages med skjeve tenner eller utstående ører - hva er riktig? Hvilke etiske problemstillinger berøres som forelder og helsepersonell? 
 

ps: er det lov å synes at det er litt morsomt at du har profilbilde av Megan Fox samtidig som du er så opptatt av dette? Hvis ikke beklager jeg det altså. 

Endret av Vetikkebedre
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vetikkebedre skrev (3 minutter siden):

Jeg jobber med arbeidsrett, så der traff du ikke helt. Du ser nedlatenheten den ene veien, men ikke den andre? Jeg ser det begge veier, og begge veier er like idiotisk. 
 

Jeg er også opptatt av kjernen i problemet, men mener altså at det ikke er her problemet ligger i all hovedsak, og nekter å bli påført skam og usakligheter for å mene det jeg gjør med nyanser og sjatteringer. Slike tråder fylles gjerne opp med fundamentalister på begge sider, det gjør det umulig å diskutere saklig. Jeg har forsøkt, og får «jammen atte» som svar. Unødvendig, irreversibel behandling, også på barn, finner sted i stort omfang på det offentliges regning, men det diskuteres sjelden eller aldri. Ei heller hva man skal si til barn som plages med skjeve tenner eller utstående ører - hva er riktig? Hvilke etiske problemstillinger berøres som forelder og helsepersonell? 

Hva er det jeg ikke treffer mener du? For det virker jo som det treffer deg enormt. Igjen, hva er det som er negativt med mine meninger om det ekstreme utseende-fokuset som rettes mot kvinner? 
 

Når du sammenligner tannregulering for barn med botox….
Du mener helt seriøst at barn med så skjeve tenner at det nesten blir umulig å spise, puste, smile, snakke på en adekvat måte - kan sammenlignes med kvinner som fjerner naturlige rynker? På hvilke måte mener du det er livsviktig å få fjernet disse rynkene? 
Jeg håper jeg ikke er like usikker som deg når jeg er på din alder. 

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er skikkelig trist at middelaldrende folk svir av masse penger på å prøve å ikke se...middelaldrende ut? En hver krone i botox og filler er en krone mindre til fondsparing, fantastiske ferier og konsertbilletter.

Jeg tjener godt, men jeg bruker jo penga mine på noe som beriker livet mitt? Gamle skrukketroll blir vi alle med tida, men vi kan nå i det minste være kloke og morsomme gamle skrukketroll? Greit å holde seg noenlunde slank og aktiv, men vi er like mye 60 med og uten fillers.

Anonymkode: 00f3b...f4a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vetikkebedre skrev (8 minutter siden):

Jeg jobber med arbeidsrett, så der traff du ikke helt. Du ser nedlatenheten den ene veien, men ikke den andre? Jeg ser det begge veier, og begge veier er like idiotisk. 
 

Jeg er også opptatt av kjernen i problemet, men mener altså at det ikke er her problemet ligger i all hovedsak, og nekter å bli påført skam og usakligheter for å mene det jeg gjør med nyanser og sjatteringer. Slike tråder fylles gjerne opp med fundamentalister på begge sider, det gjør det umulig å diskutere saklig. Jeg har forsøkt, og får «jammen atte» som svar. Unødvendig, irreversibel behandling, også på barn, finner sted i stort omfang på det offentliges regning, men det diskuteres sjelden eller aldri. Ei heller hva man skal si til barn som plages med skjeve tenner eller utstående ører - hva er riktig? Hvilke etiske problemstillinger berøres som forelder og helsepersonell? 

Og - forøvrig. Jeg har også levd i et voldelig forhold, og det var en tid etter bruddet jeg vurderte silikon, botox osv..ikke fordi jeg hadde behov for det - men problematiske tanker har en tendens til å slå ut på helt andre områder enn der problemet ligger. Heldigvis ga jeg ikke etter for samfunnspresset, og fikk heller god psykologhjelp (Jeg har PTSD), som fikk meg til innse at usikkerheten min ikke handlet om hvordan jeg så ut, men hvordan jeg hadde det på innsiden. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vera skrev (5 minutter siden):

Hva er det jeg ikke treffer mener du? For det virker jo som det treffer deg enormt. Igjen, hva er det som er negativt med mine meninger om det ekstreme utseende-fokuset som rettes mot kvinner? 
 

Når du sammenligner tannregulering for barn med botox….
Du mener helt seriøst at barn med så skjeve tenner at det nesten blir umulig å spise, puste, smile, snakke på en adekvat måte - kan sammenlignes med kvinner som fjerner naturlige rynker? På hvilke måte mener du det er livsviktig å få fjernet disse rynkene? 
Jeg håper jeg ikke er like usikker som deg når jeg er på din alder. 

Med at jeg ikke bidrar til kvinners rettigheter i arbeidslivet. Drøssevis av barn får tannregulering av kosmetiske årsaker, ikke funksjonelle. Det er ikke sistnevnte jeg mener. Utstående ører fungerer nøyaktig likt som de som ikke er utstående, men opereres. 
 

Siste setning der: Virkelig, altså? Voksent.

Endret av Vetikkebedre
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vetikkebedre skrev (Akkurat nå):

Med at jeg ikke bidrar til kvinners rettigheter i arbeidslivet. Drøssevis av barn får tannregulering av kosmetiske årsaker, ikke funksjonelle. Det er ikke sistnevnte jeg mener. 
 

Siste setning der: Virkelig, altså? Voksent.

Barn får ikke dekket tannregulering av kosmetiske årsaker nei. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (4 minutter siden):

Barn får ikke dekket tannregulering av kosmetiske årsaker nei. 

Det gjør de, men ok. Utstående ører da, ta det som tema i stedet. 

Endret av Vetikkebedre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vetikkebedre skrev (22 minutter siden):

Det gjør de, men ok. Utstående ører da, ta det som tema i stedet. 

Ok. For min del blir det litt merkelig å sammenligne små barn med eldre kvinner..

 

«Den største faren ved tilstanden er at barnet isolerer seg og trekker seg unna andre, fordi de synes at ørenes form er for skjemmende. I barnealder kan man risikere å bli mobbet av andre barn.

Riktig tidspunkt for korrigerende kirurgi bør baseres på ørevekst, bruskbøyelighet, psykologisk belastning sekundært til øredeformiteten og pasientens modenhetsnivå. Øreoperasjon anbefales ofte av kosmetiske eller psykiske årsaker når barnet er 4-6 år gammelt. Av psykologiske og praktiske årsaker bør operasjonen gjøres rett før skolestart»

https://nhi.no/sykdommer/barn/ore-nese-hals/utstaende-orer

Utstående ører vil av mange barn oppfattes som noe som ikke hører til normaliteten - fordi de fleste ikke har utstående ører.
På hvilke måte mener du at rynker vil føre til utestengelse og mobbing - ble du mobbet på arbeidsplassen din før du tok botox? 
Og på hvilke måte er rynker en unormalitet? Ser du hvor syk sammenligningen er? Inngrepet på barn blir utført for å unngå utestengelse og mobbing - fordi dette samfunnet er så sykelig opptatt av utseendet i tidlig alder..og det er jo helt logisk når det har kommet så langt at kvinner er så usikre på aldringen sin at de må bruke botox. 
 

Og nei, barn får ikke dekket regulering pga kosmetiske årsaker.

Endret av Vera
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...