Gå til innhold

Botox er veldig synlig, slutt å tro at ingen ser det.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Å bli dårligere til å tolke andres sinnstilstand kan jo ha store konsekvenser for mellomenneskelige relasjoner. Ikke minst ift barn.

Anonymkode: bec3a...e16

Ja, det stemmer. Botox kan skade kommunikasjonen mellom voksne og barn.https://www.idunn.no/doi/abs/10.18261/fokus.51.1.5

Anonymkode: 346f6...0ff

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja, det stemmer. Botox kan skade kommunikasjonen mellom voksne og barn.https://www.idunn.no/doi/abs/10.18261/fokus.51.1.5

Anonymkode: 346f6...0ff

Dere får la barna være igjen hjemme når dere kommer på besøk til meg da.

Anonymkode: 80689...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Andeleppene er vel ikke Botox, men Restylane - uansett, det synes og det er stygt!! 
Slutt med det der, dere driter dere bare ut. Ser rett og slett bare dumt ut.

Anonymkode: beca3...2e9

Andelepper er ikke pent.

Å fylle på litt når man bikker 40, og overleppen bare er en tynn og stram strek, gjør en stor forskjell. 

Anonymkode: bb2f8...537

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Men hvorfor påstå at det er usynlig? Hvorfor er det viktig å påpeke? Synes Nordis har et godt poeng her, jeg har samme inntrykk i denne tråden. Folk gjør et poeng ut av hvor lite de har gjort og hvor usynlig det er. 

Anonymkode: e4fea...8c7

Selvfølgelig mener vi det er synlig. Om du har sett noen før sinnarynken, og etter sinnarynken, er det jo en tydelig forskjell.

Men om du møter et nytt menneske, med glatt panne. Da har i alle fall ikke jeg sjans til å se om det er botox, eller naturlig. 

Anonymkode: bb2f8...537

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremmende å se kvinner kalle kvinner som ikke injiserer gift i muskulaturen sin for «grå mus» - og dermed understreke at en kvinnes verdi ligger i hennes utseende. 
 

Jeg er tante til en 14-åring..hun driver med snegle slim og gudene vet hva for trette og slitne øyne..14 år altså. 
Det er dette som skjer når kvinner pusher skjønnhetsideal som om det er det som betyr noe. 
Når 14 åringer snakker om at de ønsker å starte med botox i 18-års alder - for å forebygge rynker..hva er det vi kvinner har lært dem da? 
Og det er DET som er problematisk med botox og alt det andre tullet den kyniske industrien har fått oss til å tro at vi trenger. 
Hvorfor blir ikke det samme pushet på menn? Fordi de ikke er mottakelige. 
 

  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (5 minutter siden):

Skremmende å se kvinner kalle kvinner som ikke injiserer gift i muskulaturen sin for «grå mus» - og dermed understreke at en kvinnes verdi ligger i hennes utseende. 
 

Jeg er tante til en 14-åring..hun driver med snegle slim og gudene vet hva for trette og slitne øyne..14 år altså. 
Det er dette som skjer når kvinner pusher skjønnhetsideal som om det er det som betyr noe. 
Når 14 åringer snakker om at de ønsker å starte med botox i 18-års alder - for å forebygge rynker..hva er det vi kvinner har lært dem da? 
Og det er DET som er problematisk med botox og alt det andre tullet den kyniske industrien har fått oss til å tro at vi trenger. 
Hvorfor blir ikke det samme pushet på menn? Fordi de ikke er mottakelige. 
 

Jeg har aldri, aldri sett på kvinner som ikke bruker botox som "grå mus", og det tipper jeg gjelder de aller fleste botoxbrukere i denne tråden. Jeg bryr meg nøyaktig 0% om hva andre gjør med sitt utseende, er du lykkelig uten botox så er jo ingenting bedre enn det.

At 14-åringer lar seg påvirke av hva 40-åringer driver med er jo veldig spesielt da. Er det middeladrende kvinner som er idealet liksom?

Anonymkode: 80689...ea6

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville aldri tatt Botox eller gjort noe sånt. Naturlig er best. Rynker er bare rampestreker og det er artig å ha. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har aldri, aldri sett på kvinner som ikke bruker botox som "grå mus", og det tipper jeg gjelder de aller fleste botoxbrukere i denne tråden. Jeg bryr meg nøyaktig 0% om hva andre gjør med sitt utseende, er du lykkelig uten botox så er jo ingenting bedre enn det.

At 14-åringer lar seg påvirke av hva 40-åringer driver med er jo veldig spesielt da. Er det middeladrende kvinner som er idealet liksom?

Anonymkode: 80689...ea6

Om du leser tråden - ser du at noen blir kalt for grå mus - fordi de er kritiske til Botox. Man er visstnok en grå mus, og lar seg forfalle om man ikke bruker Botox i følge disse brukerne. Det er jo bare trist?

14 åringer lar seg påvirke av samfunnet og miljøet rundt seg..det er vel ingenting nytt? Om samfunnet sier at rynker er stygt - hva tror du det gjør med generasjonen som kommer etter? 14 åringer følger lassevis av skjønnhetsidealer på soMe..å undergrave hvor stor påvirkningskraft vi som samfunn har på barn og unge er farlig. 
Mitt håp er at en eller annen generasjon skal finne linken mellom den sykelige usikkerheten og behovet for bekreftelse som herjer i dagens samfunn - og utnyttelsen av dette fra skjønnhetsindustrien. 
Det sier vel sitt når kjendiser starter skjønnhetsklinikker - og kaller det kvinnehelse. 
 

 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (3 minutter siden):

Om du leser tråden - ser du at noen blir kalt for grå mus - fordi de er kritiske til Botox. Man er visstnok en grå mus, og lar seg forfalle om man ikke bruker Botox i følge disse brukerne. Det er jo bare trist?

Én person har nevnt "grå mus". Resten av oss driter i om andre bruker botox.

Vera skrev (3 minutter siden):

14 åringer lar seg påvirke av samfunnet og miljøet rundt seg..det er vel ingenting nytt? Om samfunnet sier at rynker er stygt - hva tror du det gjør med generasjonen som kommer etter? 14 åringer følger lassevis av skjønnhetsidealer på soMe..å undergrave hvor stor påvirkningskraft vi som samfunn har på barn og unge er farlig. 
Mitt håp er at en eller annen generasjon skal finne linken mellom den sykelige usikkerheten og behovet for bekreftelse som herjer i dagens samfunn - og utnyttelsen av dette fra skjønnhetsindustrien. 
Det sier vel sitt når kjendiser starter skjønnhetsklinikker - og kaller det kvinnehelse. 

Det er ikke botox som er hovedproblemet her.

Anonymkode: 80689...ea6

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Én person har nevnt "grå mus". Resten av oss driter i om andre bruker botox.

Det er ikke botox som er hovedproblemet her.

Anonymkode: 80689...ea6

Botox er en del av det store problemet ja.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (1 minutt siden):

Botox er en del av det store problemet ja.

Nei, og dette har vi allerede diskutert tidligere i tråden. Det er ikke botox som skaper et skjønnhetspress hos unge jenter, det er helt andre typer behandling de driver med.

Anonymkode: 80689...ea6

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, og dette har vi allerede diskutert tidligere i tråden. Det er ikke botox som skaper et skjønnhetspress hos unge jenter, det er helt andre typer behandling de driver med.

Anonymkode: 80689...ea6

Dette blir for komisk.

Og hvorfor forsøker du å strupe debatten med “dette har vi allerede diskutert tidligere i tråden”? Så da skal den ballen legges død? Det du gjør her er kjent hersketeknikk i debatter.

Anonymkode: bec3a...e16

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette blir for komisk.

Og hvorfor forsøker du å strupe debatten med “dette har vi allerede diskutert tidligere i tråden”? Så da skal den ballen legges død? Det du gjør her er kjent hersketeknikk i debatter.

Anonymkode: bec3a...e16

Hvorfor skal vi bruke tid på å diskutere samme tema flere ganger? Vi har allerede belyst debatten fra flere sider, hva forventer du at en repetisjon skal være godt for (annet enn å kaste bort folks tid)? Jeg har i hvert fall ikke tenkt til å bruke dagen på å sitte her og gjenta meg selv.

Anonymkode: 80689...ea6

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 26.3.2024 den 8.03):

Jada, det synes, men gjør det noe? Det viktigste er vel at man føler seg vel selv? Har man dype sinnarynker, for eksempel, så signaliserer ansiktet en sinnsstemning som ikke nødvendigvis stemmer med humøret ditt, og da kan det være greit å justere det.

Selv er jeg i slutten av 40-årene og blir noen ganger beskyldt for å bruke botox. Jeg er så og si helt rynkefri. Det skyldes at jeg mangler en del muskulatur i ansiktet (arvelig). Jeg kan ikke rynke pannen, og knapt nok heve øyenbrynene. Akkurat samme effekt man får av botox. Før plaget det meg, men nå som "alle" bruker botox, så skiller jeg meg ikke lenger ut.

Anonymkode: 5dc23...904

Her sitter jeg med to dype sinnarynker og lurer på om jeg virkelig bør justere dette med botox slik at folk ikke mistolker sinnsstemningen min...

Nope. Det driter jeg i. Men husk at det finnes de som ikke er like trygg på seg selv, det er det som tar "skade" av slike kommentarer.

Anonymkode: d2342...b76

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor skal vi bruke tid på å diskutere samme tema flere ganger? Vi har allerede belyst debatten fra flere sider, hva forventer du at en repetisjon skal være godt for (annet enn å kaste bort folks tid)? Jeg har i hvert fall ikke tenkt til å bruke dagen på å sitte her og gjenta meg selv.

Anonymkode: 80689...ea6

Du bestemmer vel selv om du skal sitte på KG eller ikke? 🤭

Det kommer hele tiden nye brukere inn i tråder, og ikke alle orker å lese seg gjennom ørten sider. Nye brukere belyser nye sider ved fenomener, og ordlegger seg annerledes enn andre har gjort før dem. Det er en fin ting og ikke noe man skal være redd for.

Anonymkode: bec3a...e16

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unge jenter blir lett påvirket, derfor er slike ting som botox og filler farlig. Se hvor mange på 18+ som bruker det....MANGE!! Ingen på 18-20-30åra trenger botox....eller filler for å se "bedre" ut. De fleste ser jo MYE verre ut...

Anonymkode: 16969...ff5

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du bestemmer vel selv om du skal sitte på KG eller ikke? 🤭

Jeg er mer enn gjerne med på en fruktbar diskusjon, men hakk i plata gidder jeg ikke.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kommer hele tiden nye brukere inn i tråder, og ikke alle orker å lese seg gjennom ørten sider. Nye brukere belyser nye sider ved fenomener, og ordlegger seg annerledes enn andre har gjort før dem. Det er en fin ting og ikke noe man skal være redd for.

Anonymkode: bec3a...e16

Fint, da kan du jo diskutere med de.

Anonymkode: 80689...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Nei, og dette har vi allerede diskutert tidligere i tråden. Det er ikke botox som skaper et skjønnhetspress hos unge jenter, det er helt andre typer behandling de driver med.

Anonymkode: 80689...ea6

Du misser det store bildet her..Botox blir brukt i utnyttelsen av folks usikkerhet og behov for bekreftelse. Hvorfor lever vi i et samfunn som ikke takler naturlig aldring? Hvorfor gir vi denne arven videre til barn og unge - at det naturlige ikke er bra nok? Jovisst er Botox en del av det store problemet. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Unge jenter blir lett påvirket, derfor er slike ting som botox og filler farlig. Se hvor mange på 18+ som bruker det....MANGE!! Ingen på 18-20-30åra trenger botox....eller filler for å se "bedre" ut. De fleste ser jo MYE verre ut...

Anonymkode: 16969...ff5

Skjønnhetsindustrien har fortalt dem at det er viktig å begynne tidlig, for å “forebygge”..

Viktig å hekte dem tidlig, tenker jeg vi sier.

Anonymkode: bec3a...e16

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Skjønnhetsindustrien har fortalt dem at det er viktig å begynne tidlig, for å “forebygge”..

Viktig å hekte dem tidlig, tenker jeg vi sier.

Anonymkode: bec3a...e16

Alt handler om å manipulere mennesker til å kjøpe noe...så noen skal tjene penger....alltid...uansett....se på matvareindustrien, gjør folk avhengige av søppelmat. Voksne mennesker går rundt å drikker pepsi-max som tørstedrikk. FLAUT!!

Anonymkode: 16969...ff5

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...