Gå til innhold

Botox er veldig synlig, slutt å tro at ingen ser det.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Men hvorfor påstå at det er usynlig? Hvorfor er det viktig å påpeke? Synes Nordis har et godt poeng her, jeg har samme inntrykk i denne tråden. Folk gjør et poeng ut av hvor lite de har gjort og hvor usynlig det er. 

Anonymkode: e4fea...8c7

Påstand: Botox er veldig synlig, og alle med botox ser rare ut.

Svar: Nei, det vises ikke på meg.

Det handler jo ikke om at det er verken hemmelig eller viktig at det er usynlig, men at det er mulig å få et naturlig resultat.

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Imsdalen skrev (6 minutter siden):

Påstand: Botox er veldig synlig, og alle med botox ser rare ut.

Svar: Nei, det vises ikke på meg.

Det handler jo ikke om at det er verken hemmelig eller viktig at det er usynlig, men at det er mulig å få et naturlig resultat.

Påstanden er at botox synes, TS skriver ingenting om at folk ser rare ut.

TS har rett, selv de som selv mener de er konservative i bruken bærer tydelig preg av botoxbruk. Noen blir finere, mange ser bare behandlet ut.

Anonymkode: 5dc23...904

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andeleppene er vel ikke Botox, men Restylane - uansett, det synes og det er stygt!! 
Slutt med det der, dere driter dere bare ut. Ser rett og slett bare dumt ut.

Anonymkode: beca3...2e9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Påstanden er at botox synes, TS skriver ingenting om at folk ser rare ut.

TS har rett, selv de som selv mener de er konservative i bruken bærer tydelig preg av botoxbruk. Noen blir finere, mange ser bare behandlet ut.

Anonymkode: 5dc23...904

Joda, lengre ut i tråden går det over i regelrett mobbing av alle som har botox, fordi de ser så rare ut. Muligens med unntak av de som får botox mot migrene, men vi fikk vel aldri klarhet i hvorfor de eventuelt ikke ser rare ut all den tid behandlingen er den samme.

Anonymkode: 80689...ea6

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordis skrev (40 minutter siden):

Men i innlegg etter innlegg påstås det jo at det er usynlig? Mange skriver at de kun har tatt “bittelitt”, og bare i sinnarynken, og at det ikke er synlig for andre. Det fortelles om ektemenn og mødre som ikke ser botox-bruken. Det er jo tydelig at det er viktig for mange at det er usynlig?

Jeg har skrevet at moren min ikke ser det, fordi moren min ikke ser det. Betyr ingenting for meg om hun eller andre verken vet eller ser det, men nå er det ikke sånn. For øvrig har du selv sånne «jammen jeg kjenner en som har dratt det for langt»-innlegg. Ja, noen går for langt, noen ikke. Poenget er at du ikke kan se det du ikke kan se. En av mine beste venner er homofil, og svært få vet det. Ingen ser det på ham. Da er det nærmest festlig å høre på de som mener at alle homser gjør så mye ut av seg, for det ser de i Pride-paraden. Igjen - det som ikke er synlig kan man heller ikke se.

Du etterspurte andre sider i debatten og hva annet i denne industrien man kan ta tak i, og det svarte jeg deg på. Og du fortsetter med empiri om venninna di som tar for mye Botox. Det blir litt hakk i plata for meg, og ganske nedlatende.

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tull🤣 Kan ikke se det på mange,inkludert meg selv.

Jeg skal ta et godt eksempel. Gabrielle. Artisten. Fikk tidlig rynker,spesielt sinnarynke. Hun tar nå botox ( jeg ser det kun fordi når rynker hun ikke mellom bryna lengre)

Bare til å se fra Bjørn Eidsvåg konserten i går kontra tidligere videoer før botox.

Hun ser 100% naturlig ut. Hvor kan man se hun har tatt botox? Ingen kan😉 med mindre du vet noen rynker mellom bryna (sinnarynken) sammen og plutselig ikke gjør det lengre. Og botoxen kan du ikke se🤣🤣 Dummeste jeg har lest.

Stor forskjell på litt eller sophie Elise😅

Anonymkode: 0f2bb...361

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det mobbing å si at man ikke synes noe er fint? I så fall er det veldig mye mobbing her på KG. Folk mener ting om skinny jeans, kort hår, kjerringstil, overvekt osv. Ingen grunn til å ta det personlig hvis du er uenig.

Ja, til og med dere  Botox-brukere kritiserer jo også de som har tatt «for mye» (hvor mye er det? Og hvorfor er ikke det mobbing?), har fillers eller duck lips osv.

Faktum er at man har en tendens til å bli litt «fartsblind» når man først begynner med sånt. Og det er nok ingen som selv synes noe er «for mye», verken de med masse Botox og fillers eller de med ekstreme negler og vipper.

 

Anonymkode: 346f6...0ff

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Andeleppene er vel ikke Botox, men Restylane - uansett, det synes og det er stygt!! 
Slutt med det der, dere driter dere bare ut. Ser rett og slett bare dumt ut.

Anonymkode: beca3...2e9

Her har vi en som virkelig har satt seg inn i dette og følger debatten nøye. Bra jobba! 🏆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordis skrev (2 timer siden):

Hun har ikke tatt kosmetisk kirurgi, det vet jeg med sikkerhet. Hun har vært helt åpen med meg om behandlinger hun har fått utført.

Dette er jo hele poenget vårt. Du vet ikke hva du snakker om. Botox kan ikke gi deg katteøyne, uansett hvor mye du bruker. Botox drar ikke huden bakover. Du vet absolutt ikke med sikkerhet hva venninen din gjør, og åpenbart har hun løyet til deg. Hvis øynene hennes plutselig har blitt «katteaktig» så har hun enten fått en type face/øyenbryns lift, eller mest sannsynlig threading (google it). Også har hun satt seg ned med deg og tenkt at hun kunne innrømme en ting og så late som at resten av henne var naturlig. Mange kjendiser gjør det samme, eks Kylie Jenner, latet som hun kun hadde tatt fillers i leppa, så innrømmet hun til slutt en åpenbar boob job, og hun har jo fylt hele ansiktet med fillers og andre greier som hun stadig nekter for. Så var du naiv nok til å tro på det også tenker du «oi huff, botox ødelegger utseende».. men du vet jo verken hva botox gjør eller hva man kan gjøre med trynet sitt, så hvorfor er du her og påstår ting? Botox kan kun midlertidig lamme muskelen slik at den ikke rynker huden like mye. Den flytter ingenting, den er ikke permanent og den gir deg ikke katteøyne, ikke ducklips, ikke puffy ansikt. Det frustrerende her er jo dere som snakker om ting dere absolutt ikke har peiling på.

Anonymkode: fba6c...2cb

  • Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg erklærer herved botox og fillere for den nye pandemien.

Hvordan kan vi stoppe den?

Anonymkode: 16969...ff5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg erklærer herved botox og fillere for den nye pandemien.

Hvordan kan vi stoppe den?

Anonymkode: 16969...ff5

Kanskje det en vakker dag kommer fram noe om skadelige langtidsvirkninger, fysiske eller psykiske? Det kan kanskje sette en stopper for pandemien? Kronisk bruk av botox og fillere er vel et relativt nytt fenomen som ikke har vart i så mange år ennå. Lurer på om noen har forsket på dette?

Anonymkode: bec3a...e16

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje det en vakker dag kommer fram noe om skadelige langtidsvirkninger, fysiske eller psykiske? Det kan kanskje sette en stopper for pandemien? Kronisk bruk av botox og fillere er vel et relativt nytt fenomen som ikke har vart i så mange år ennå. Lurer på om noen har forsket på dette?

Anonymkode: bec3a...e16

Man har brukt botox i store doser mot spasmer i flere ti-år. Noen har også en pumpe som kontinuerlig gir tilførsel av botox. Så dette er trygt.

Anonymkode: 63a48...ced

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man har brukt botox i store doser mot spasmer i flere ti-år. Noen har også en pumpe som kontinuerlig gir tilførsel av botox. Så dette er trygt.

Anonymkode: 63a48...ced

Men har noen forsket på psykiske langtidsvirkninger av botox og fillers brukt som skjønnhetsbehandling over mange år? Her ligger kanskje en doktorgrad begravet :) 

Anonymkode: bec3a...e16

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men har noen forsket på psykiske langtidsvirkninger av botox og fillers brukt som skjønnhetsbehandling over mange år? Her ligger kanskje en doktorgrad begravet :) 

Anonymkode: bec3a...e16

Ja, det kunne jo vært interessant. Hos de ekstreme brukerne er det vel kroppsdysformi eller hva det heter. 

Anonymkode: 63a48...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja, det kunne jo vært interessant. Hos de ekstreme brukerne er det vel kroppsdysformi eller hva det heter. 

Anonymkode: 63a48...ced

Dysmorfofobi, ja. Det kategoriseres vel som en psykisk lidelse. 

Anonymkode: bec3a...e16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Men har noen forsket på psykiske langtidsvirkninger av botox og fillers brukt som skjønnhetsbehandling over mange år? Her ligger kanskje en doktorgrad begravet :) 

Anonymkode: bec3a...e16

Ja, det finnes forskning på dette. Blant annet virker det som om Botox-brukere blir dårligere til å tolke andres sinnstilstand. Men det kan også dempe depresjon.

https://cnlm.uci.edu/2023/03/23/botox-injections-in-forehead-can-change-how-brains-process-emotions/

Anonymkode: 346f6...0ff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, det finnes forskning på dette. Blant annet virker det som om Botox-brukere blir dårligere til å tolke andres sinnstilstand. Men det kan også dempe depresjon.

https://cnlm.uci.edu/2023/03/23/botox-injections-in-forehead-can-change-how-brains-process-emotions/

Anonymkode: 346f6...0ff

Å bli dårligere til å tolke andres sinnstilstand kan jo ha store konsekvenser for mellomenneskelige relasjoner. Ikke minst ift barn.

Anonymkode: bec3a...e16

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er jo hele poenget vårt. Du vet ikke hva du snakker om. Botox kan ikke gi deg katteøyne, uansett hvor mye du bruker. Botox drar ikke huden bakover. Du vet absolutt ikke med sikkerhet hva venninen din gjør, og åpenbart har hun løyet til deg. Hvis øynene hennes plutselig har blitt «katteaktig» så har hun enten fått en type face/øyenbryns lift, eller mest sannsynlig threading (google it). Også har hun satt seg ned med deg og tenkt at hun kunne innrømme en ting og så late som at resten av henne var naturlig. Mange kjendiser gjør det samme, eks Kylie Jenner, latet som hun kun hadde tatt fillers i leppa, så innrømmet hun til slutt en åpenbar boob job, og hun har jo fylt hele ansiktet med fillers og andre greier som hun stadig nekter for. Så var du naiv nok til å tro på det også tenker du «oi huff, botox ødelegger utseende».. men du vet jo verken hva botox gjør eller hva man kan gjøre med trynet sitt, så hvorfor er du her og påstår ting? Botox kan kun midlertidig lamme muskelen slik at den ikke rynker huden like mye. Den flytter ingenting, den er ikke permanent og den gir deg ikke katteøyne, ikke ducklips, ikke puffy ansikt. Det frustrerende her er jo dere som snakker om ting dere absolutt ikke har peiling på.

Anonymkode: fba6c...2cb

Kan du ikke bare Google Botox cat eye da, istedet for å påstå tull?

Anonymkode: 346f6...0ff

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kan du ikke bare Google Botox cat eye da, istedet for å påstå tull?

Anonymkode: 346f6...0ff

Google selv kanskje siden du vet at google finnes. Du må jo trykke på bildene også og se hva som faktisk er gjort. 

Brukeren sier venninnen nå har «katte øyne», dette får du ikke av botox, ikke nok forskjell til at du kan kalle det katteøyne. At best kan man få muskelen til å slappe av og deretter få LITT løft i utseende. Men hvis man faktisk vil ha merkbar «fox eye» så må man gjøre andre ting i tillegg .

eksempelet her (som er hva jeg regner med brukeren refererer til) er IKKE botox, men threading. Botox kan IKKE gi et slikt resultat. 

IMG_2024.png.c56d4716749c7855c2245f73d4f82f95.png

IMG_2023.thumb.jpeg.37d9ff834685afdfee78ada680f8810d.jpeg

Anonymkode: fba6c...2cb

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.3.2024 den 4.33):

Virker som mange av tullingene som påstår at de «kan se det sååå godt» ikke faktisk vet hva de snakker om engang. Botox og fillers er IKKE det samme. Nei du kan absolutt ikke se hvem som har tatt botox og ikke, hvis de har tatt det i små mengder. Kun enkelte kjendiser og influensere som går så amokk at hele trynet står stille (og selv da så går det jo over etter ett par mnd). Fillers derimot, kan man ofte se på de som har tatt flere ganger, siden fillers blir igjen og forflytter seg. Da får man duckface og oppblåst ansikt osv. disse 23-åringene som ser ut som de er 40 osv. som dere snakker om ser eldre ut pga FILLERS ikke botox. Gud.. les dere opp på tema i det minste før dere later som dere kan se alt. Flaut å lese

Anonymkode: fba6c...2cb

Man kan se eldre ut om man går amok med bare botox også.  Er ikke naturlig for en 25 åring å være mimikkløs. Eldre mennesker blir ofte mer og mer mimikkløse med alder.  Så det er aldrende å være stiv i maska. 

Anonymkode: aa9c8...a6a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...