Gå til innhold

Botox er veldig synlig, slutt å tro at ingen ser det.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 27.3.2024 den 13.59):

Har aldri hørt om “medfødt botox-effekt” pga færre muskler i ansiktet. Kan ikke være et veldig utbredt fenomen. Hva heter diagnosen? Født med færre muskler i ansiktet - really?? Mistenker at det heller er en av de unnskyldingene noen har for å bruke botox. Akkurat som at mange plutselig må ta botox “fordi de har fått migrene”.

Anonymkode: bec3a...e16

Jeg mangler ingen muskler, men har en sjeldent variant av parkinson pluss, som er arvelig. Det første som forsvinner er mimikken i ansiktet. Jeg er bare 50, og har forkortet forventet levetid og en ganske forferdelig død i vente. Den eneste trøsten er at jeg ser mye yngre ut.

Dette er selvfølgelig ikke noe jeg har lyst til å utbrodere til mennesker som beskylder meg for å ta botox, så de får heller gå rundt og tro at jeg lyver...

Anonymkode: 5dc23...904

  • Liker 5
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Det du ikke klarer å forstå er jo at du mest sannsynlig møter mange hver dag med botox uten at du merker det. Men du tenker kun at de du ser har gjort det er de eneste, og derfor over vurderer både kunnskapen og dømmekraften din. Du tror alle som tar det ikke skjønner at alle kan se det. Likevel forstår du ikke hvor små tiltak som faktisk kan gjøres. Man kan ta baby botox 1-2 gang i året kun for å roe ned muskelen og la huden hvile. Dette klarer du absolutt ikke å legge merke til, og du fremstår jo som en idiot når du ikke vet hva du snakker om. 
 

Mange av de som er hysteriske her, har åpenbart en stor usikkerhet selv. Dette er helt likt som fettaktivistene som er desperat etter å stoppe andre fra å ha en fin kropp, fordi de selv ser elendige ut. Lettere å shame andre for å prøve enn å akseptere at man ikke kan være med i racet. La andre få gjøre det de selv vil med sin kropp. Hvis du føler du ikke klarer å henge med, så jobb med deg selv, du trenger ikke delta.

Anonymkode: fba6c...2cb

Det kan godt være at jeg passerer personer på gata som har brukt botox uten at jeg legger merke til det. Jeg studerer ikke alles ansikter så nøye, hele tiden. Men det er lett å se på de man omgås ofte, f eks i privatlivet eller på jobb.

Sammenligningen din med det du kaller «fettaktivistene» er interessant. Her aner jeg at du egentlig mener at de som er i mot botox egentlig er stygge, fattige og/eller ressurssvake og egentlig sjalu og misunnelige på de som bruker botox. Kjenn godt etter i magen om du har denne holdningen, for det kan virke sånn. Du skriver jo at «fettaktivistene» ser elendige ut. En veldig nedlatende holdning må jeg si.

Det er flere innlegg i denne tråden som tar opp det problematiske med botox-bruk og forklarer dette på en god måte, bl a hva det har så si for utseendefokuset i samfunnet og utessendepress som legges på unge jenter. Det er et kollektivt ansvar vi kvinner har å stå i mot dette presset. Men fra dere botox-brukere hører jeg bare MEG, MEG, MEG. Trist.

Anonymkode: bec3a...e16

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Løgn, faktisk? For noe tull. Jeg skrev ikke «samme dag», nå er det du som lyver.  Jeg kan ikke nok om botox til å vite akkurat når det er mest synlig. Men har skjønt det sånn at det tar noen dager før det kicker ordentlig inn. Det er da hun er borte. Selvsagt sitter hun ikke langt unna andre i 2-3 mnd, det har jeg heller ikke sagt. Hvorfor tror du meg ikke når jeg sier at det er lett å se at hun bruker botox? Er det så viktig å fortsette å lulle seg inn i den illusjonen at botox-bruk ikke er synlig for andre? En slags fornektelse der, altså? Handler det om skam?

Anonymkode: bec3a...e16

Det er godt synlig i ca 2,5 måneder. Så tar man påfyll etter ca 3, og da går det et par uker før maks effekt er nådd igjen. Det er ikke sånn at det er et par dager hvor effekten er på maks, det varer i måneder. Og jo mer du tar (over tid), jo lenger varer effekten. At kollegaen din holder avstand ( hvor lenge? En dag? En uke? En måned?) fordi hun har tatt Botox er dermed 100% usannsynlig. Det har rett og slett aldri skjedd. Skjønner?

Du/dere (dere diskuterer altså dette på jobb) mener det er helt sikkert at det er pga Botox hun holder avstand. Hvordan vet dere det, gitt informasjonen du nå får? Eller er det slik at hun er borte et par måneder etter påfylling? Dere baksnakker en kollega og spekulerer i hvorfor hun er borte, kanskje det er pga giftig arbeidsmiljø hun føler for å holde litt avstand?
 

For øvrig gir jeg helt fullstendig faen i hva du synes om hvordan jeg ser ut. Jeg skammer meg ikke over noe som helst, gitt at jeg er et voksent og forstandig menneske godt i stand til å ta mine egne avgjørelser. Du forsøker å påføre meg skam ved å skrive som du gjør, og det må du gjerne prøve på. 
 

Endret av Vetikkebedre
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke for at det skal være synlig at folk tar det da?

Personlig kommer jeg ikke til å gjøre det. Jeg synes det kan være fint på folk i begynnelsen, men etterhvert så blir det stygt. Folk ser seg blinde på seg selv. Fillers i leppene synes jeg sjelden er fint.

Det jeg ikke liker, er det overdrevne fokuset på utseendet. At dere lærer ungene deres at de må operere seg og injisere gift for å være vakre.

Noen synes kanskje at det er en klisje, men jeg mener faktisk at skjønnhet kommer innenifra. Det er hvordan du behandler andre som betyr noe.

Anonymkode: 30a46...caf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det kan godt være at jeg passerer personer på gata som har brukt botox uten at jeg legger merke til det. Jeg studerer ikke alles ansikter så nøye, hele tiden. Men det er lett å se på de man omgås ofte, f eks i privatlivet eller på jobb.

Sammenligningen din med det du kaller «fettaktivistene» er interessant. Her aner jeg at du egentlig mener at de som er i mot botox egentlig er stygge, fattige og/eller ressurssvake og egentlig sjalu og misunnelige på de som bruker botox. Kjenn godt etter i magen om du har denne holdningen, for det kan virke sånn. Du skriver jo at «fettaktivistene» ser elendige ut. En veldig nedlatende holdning må jeg si.

Det er flere innlegg i denne tråden som tar opp det problematiske med botox-bruk og forklarer dette på en god måte, bl a hva det har så si for utseendefokuset i samfunnet og utessendepress som legges på unge jenter. Det er et kollektivt ansvar vi kvinner har å stå i mot dette presset. Men fra dere botox-brukere hører jeg bare MEG, MEG, MEG. Trist.

Anonymkode: bec3a...e16

Men da må man jo i så fall ta avstand fra all estetisk behandling, ikke bare botox. Å gå så knallhard ut med shaming av en spesifikk type behandling, blant sikkert tusenvis av ting man potensielt kan gjøre med utseendet, fremstår bare som hyklersk. Og ja, det lukter faktisk litt misunnelse her også.

Anonymkode: 80689...ea6

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vetikkebedre skrev (22 minutter siden):

Det er godt synlig i ca 2,5 måneder. Så tar man påfyll etter ca 3, og da går det et par uker før maks effekt er nådd igjen. Det er ikke sånn at det er et par dager hvor effekten er på maks, det varer i måneder. Og jo mer du tar (over tid), jo lenger varer effekten. At kollegaen din holder avstand ( hvor lenge? En dag? En uke? En måned?) fordi hun har tatt Botox er dermed 100% usannsynlig. Det har rett og slett aldri skjedd. Skjønner?

Du/dere (dere diskuterer altså dette på jobb) mener det er helt sikkert at det er pga Botox hun holder avstand. Hvordan vet dere det, gitt informasjonen du nå får? Eller er det slik at hun er borte et par måneder etter påfylling? Dere baksnakker en kollega og spekulerer i hvorfor hun er borte, kanskje det er pga giftig arbeidsmiljø hun føler for å holde litt avstand?
 

For øvrig gir jeg helt fullstendig faen i hva du synes om hvordan jeg ser ut. Jeg skammer meg ikke over noe som helst, gitt at jeg er et voksent og forstandig menneske godt i stand til å ta mine egne avgjørelser. Du forsøker å påføre meg skam ved å skrive som du gjør, og det må du gjerne prøve på. 
 

«Det har rett og slett aldri skjedd». Artig at du vet så mye om arbeidsplass. Har du vært der?

Det er ingen som diskuterer dette på jobb. Selvsagt ikke. Nå dikter du så mye her at min diskusjon med deg er over, kjenner jeg. Dette blir for useriøst. 

Du virker veldig sint og i forsvar. Kanskje det handler om skam?

Anonymkode: bec3a...e16

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Men da må man jo i så fall ta avstand fra all estetisk behandling, ikke bare botox. Å gå så knallhard ut med shaming av en spesifikk type behandling, blant sikkert tusenvis av ting man potensielt kan gjøre med utseendet, fremstår bare som hyklersk. Og ja, det lukter faktisk litt misunnelse her også.

Anonymkode: 80689...ea6

Jeg kan love deg at jeg ikke er misunnelig på dere som bruker botox 😅

NB: Det er litt hersketeknikk og beskylde dem man er uenig med for å drive med shaming. Du vet at folk kan ha ulike meninger om hva som er pent, sant?

Anonymkode: bec3a...e16

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

«Det har rett og slett aldri skjedd». Artig at du vet så mye om arbeidsplass. Har du vært der?

Det er ingen som diskuterer dette på jobb. Selvsagt ikke. Nå dikter du så mye her at min diskusjon med deg er over, kjenner jeg. Dette blir for useriøst. 

Du virker veldig sint og i forsvar. Kanskje det handler om skam?

Anonymkode: bec3a...e16

Prøv deg gjerne på skam-greia en gang til. 😂

Du skriver at DERE vet hvorfor hun er borte. Jeg forklarer deg at makseffekt sitter i flere måneder, og spør derfor for fjerde gang om det er slik at hun er borte i månedsvis av gangen. Det svarer du ikke på, jeg forstår det som at du skjønner at du har driti deg ut. Jeg trenger ikke å ha vært på arbeidsplassen din for å vite hvordan Botox funker. Du vet det ikke, og beskylder kollegaen din for å skulke etter hun har fått påfyll og at hun åpenbart er livredd for at noen skal se det. En påstand som er helt fullstendig idiotisk, siden makseffekt fortsatt varer i månedsvis og hun helt sikkert hadde tatt mindre dersom det var et problem. Konfrontert med disse påstandene øser du ut om at jeg skammer meg, det er intet mindre enn komisk. 

Endret av Vetikkebedre
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg kan love deg at jeg ikke er misunnelig på dere som bruker botox 😅

NB: Det er litt hersketeknikk og beskylde dem man er uenig med for å drive med shaming. Du vet at folk kan ha ulike meninger om hva som er pent, sant?

Anonymkode: bec3a...e16

Det er litt hersketeknikk å beskylde dem man er uenige med for å skamme seg også, eller? 
 

Artig at hvert eneste innlegg du skriver får én tommel opp umiddelbart etter det er postet. Er du redd for at ingen skal være enig med deg?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er «vi», og hvordan vet du at andre mener å vite det samme som deg om dere ikke har diskutert det?

 

IMG_8630.jpeg

Endret av Vetikkebedre
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vetikkebedre skrev (1 time siden):

Hvem er «vi», og hvordan vet du at andre mener å vite det samme som deg om dere ikke har diskutert det?

 

IMG_8630.jpeg

Her siterer du to ulike brukere?? Du virker såpass aggressiv og uregulert at det er vanskelig å diskutere med deg. Kanskje lever du bare opp til brukernavnet ditt. Ha en fin kveld 🌸

Anonymkode: bec3a...e16

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sammenligningen din med det du kaller «fettaktivistene» er interessant. Her aner jeg at du egentlig mener at de som er i mot botox egentlig er stygge, fattige og/eller ressurssvake og egentlig sjalu og misunnelige på de som bruker botox. Kjenn godt etter i magen om du har denne holdningen, for det kan virke sånn. Du skriver jo at «fettaktivistene» ser elendige ut. En veldig nedlatende holdning må jeg si.

Anonymkode: bec3a...e16

Nope, vanlige personer som sier «botox er ikke noe for meg, men you do you» tenker jeg er helt vanlige mennesker som varierer i både utseende og personlighet. Folk som deg derimot, som sier «folk som tar botox ødelegger samfunnet, ser styggere ut med og jeg kan definitivt se når det er gjort» tenker jeg absolutt sliter med utseende sitt. Jeg er ganske sikker på at du ikke ser noe bra ut sett ut ifra samfunnets skjønnhetsidealer, og ikke ser du bra ut på innsiden heller når du har et så stort behov for å rakke ned på de som ser bedre ut enn deg :) 

og ja absolutt ser fettaktivistene helt forfærdelige ut (kroppsmessig), det er en grunn til at de fleste ikke ønsker å være «morbidly obese», når du har så mye fett på kroppen at kroppen ikke lenger vet hvor den skal legge det, så man får valker oppå valkene sine, magen henger forbi nedre deler, og armene har klumper, så sier det seg selv at ytterst få syntes det ser pent ut. Har vært både veldig svær og veldig tynn, og kan fortelle deg at alt fettaktivistene sier er sprøyt og kommer fra et sted med desperasjon og ensomhet der de heller vil at andre skal ha det like dårlig som dem, for det er lettere enn å ta tak i egne problemer. 

Ikke er jeg en person som har gjort mange skjønnhetsbehandlinger selv, men dømmer ikke andre for sine. Lever godt med meg selv, så bryr meg ikke så mye om hva andre gjør. Maybe you should too. 

Anonymkode: fba6c...2cb

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Her siterer du to ulike brukere?? Du virker såpass aggressiv og uregulert at det er vanskelig å diskutere med deg. Kanskje lever du bare opp til brukernavnet ditt. Ha en fin kveld 🌸

Anonymkode: bec3a...e16

Haha, du skjønte ikke hva spørsmålet gjaldt? Hint: det er det som er gulet ut, som du selv skrev for noen timer siden, jeg stiller spørsmål ved. Ikke det som du ser litt av, som jeg ikke har skrevet noe om. Skjønner godt at det er umulig å svare på altså, uten å innrømme at du står i gjørme til knærne. 😅

Hvis du vet at hun er borte på grunn av Botox er det vel svært lett for deg p svare på hvor lenge? 

Mulig det. Og du er en løgner som finner på ting om kollegaer og fremmede på Internett. Angrep er det beste forsvar, vet du. 😘

Endret av Vetikkebedre
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vetikkebedre skrev (3 minutter siden):

Haha, du skjønte ikke hva spørsmålet gjaldt? Hint: det er det som er gulet ut, som du selv skrev for noen timer siden, jeg stiller spørsmål ved. Skjønner godt at det er umulig å svare på altså, uten å innrømme at du står i gjørme til knærne. 😅

Mulig det. Og du er en løgner som finner på ting om kollegaer og fremmede på Internett. 

Ok. Skjønner at debattnivået her på KG er for lavt for meg. Evt så er det kun dette underforumet (hvor jeg svært sjelden er) som tiltrekker seg en del enkle.

Anonymkode: bec3a...e16

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ok. Skjønner at debattnivået her på KG er for lavt for meg. Evt så er det kun dette underforumet (hvor jeg svært sjelden er) som tiltrekker seg en del enkle.

Anonymkode: bec3a...e16

😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ok. Skjønner at debattnivået her på KG er for lavt for meg. Evt så er det kun dette underforumet (hvor jeg svært sjelden er) som tiltrekker seg en del enkle.

Anonymkode: bec3a...e16

Du klarer ikke svare uten å innrømme at du finner på ting, så da er nivået for lavt for deg. Den er god, Einstein! 😄 Dette kom du skikkelig godt ut av altså.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes først og fremst det er litt trist at så mange tror de trenger botox for å være vakre. Personlig synes jeg spor av levd liv i ansiktet er vakkert. Men jeg aksepter at andre kan tenke annerledes. Selv synes jeg at de vakreste menneskene er de som møter andre med et godt smil, varme øyne og ekte interesse. Disse som har en tydelig hjertevarme har størst utstråling. Utstråling kan ikke kjøpes for penger.

Jeg er litt bekymret for hva alt dette utseendefokuset fører til og hva voksne kvinner med botox signaliserer til sine døtre. Selv har jeg sagt til min datter at det lurt å ikke ha det å være pen som plan A her i livet. At hun heller bør finne seg noe å interessere seg for, bli god i noe, det varer lenger.

Ift om det synes eller ikke, så synes jeg at jeg kan se det på flere rundt meg. Men jeg ser det sikkert ikke på alle. Og så tror jeg at de som bruker botox kan bli litt blind selv ift dette.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vetikkebedre skrev (17 minutter siden):

Du klarer ikke svare uten å innrømme at du finner på ting, så da er nivået for lavt for deg. Den er god, Einstein! 😄 Dette kom du skikkelig godt ut av altså.

Jeg finner ikke på ting, men du må gjerne fortsette å insistere på det. Veldig så opptatt du ble av meg plutselig - litt sånn stalker-aktig. God kveld.

Anonymkode: bec3a...e16

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.3.2024 den 14.44):

Jeg gleder meg ihvertfall over skuespillere som ikke gjør for meget  på filmlerretet. ,- som filmentusiast. Da ansiktsuttrykk har mye å si for deres tolkning og kunst ❤ 

Damers Diaz sine smilerynker😍

Ja vet hun garantert har mye botox ellers, men godt hun beholdt dem. Håper jeg får sånne🥰


 

 

IMG_3613.webp

IMG_3614.jpeg

Anonymkode: 765e4...6b2

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Damers Diaz sine smilerynker😍

Ja vet hun garantert har mye botox ellers, men godt hun beholdt dem. Håper jeg får sånne🥰


 

 

IMG_3613.webp

IMG_3614.jpeg

Anonymkode: 765e4...6b2

Cameron Diaz selvfølgelig;)

Anonymkode: 765e4...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...