Gå til innhold

Botox er veldig synlig, slutt å tro at ingen ser det.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og det å ikke se annerledes ut på ti år er ikke et naturlig utseende.

Anonymkode: e4fea...8c7

Nei men det driter jo jeg i 😅

Anonymkode: 80689...ea6

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei men det driter jo jeg i 😅

Anonymkode: 80689...ea6

Du har selvsagt full rett til å drite i dette. Men å tro at ingen ser det er en illusjon.

Anonymkode: bec3a...e16

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mangel på helsepersonell i Norge. Da er det skammelig at leger og sykepleiere jobber med å operere/sprøyte nervegift etc på friske mennesker. Mulig jeg er sær, men tror ikke jeg kunne ha vært nær venn med en lege, kirurg eller sykepleier som bruker utdannelsen sin til dette.

Anonymkode: 2457f...f5a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har selvsagt full rett til å drite i dette. Men å tro at ingen ser det er en illusjon.

Anonymkode: bec3a...e16

Hvis de ser det så er det jo i så fall fordi jeg ikke har forandret meg nevneverdig på ti år, og det er helt greit for meg 🤷‍♀️

Anonymkode: 80689...ea6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er mangel på helsepersonell i Norge. Da er det skammelig at leger og sykepleiere jobber med å operere/sprøyte nervegift etc på friske mennesker. Mulig jeg er sær, men tror ikke jeg kunne ha vært nær venn med en lege, kirurg eller sykepleier som bruker utdannelsen sin til dette.

Anonymkode: 2457f...f5a

Tydeligvis ikke veldig mangel, min behandler meldte seg som tilgjengelig helsepersonell under COVID, og hun ble aldri kalt inn.

Anonymkode: 80689...ea6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tydeligvis ikke veldig mangel, min behandler meldte seg som tilgjengelig helsepersonell under COVID, og hun ble aldri kalt inn.

Anonymkode: 80689...ea6

Kanskje de opplevde hennes arbeidserfaring som lite relevant, hvis hun stort sett hadde gjort botox-behandlinger etter endt utdanning?

Anonymkode: bec3a...e16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje de opplevde hennes arbeidserfaring som lite relevant, hvis hun stort sett hadde gjort botox-behandlinger etter endt utdanning?

Anonymkode: bec3a...e16

Hun har 15 års erfaring som operasjonssykepleier før hun begynte med kosmetisk medisin 🤷‍♀️

Anonymkode: 80689...ea6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er mangel på helsepersonell i Norge. Da er det skammelig at leger og sykepleiere jobber med å operere/sprøyte nervegift etc på friske mennesker. Mulig jeg er sær, men tror ikke jeg kunne ha vært nær venn med en lege, kirurg eller sykepleier som bruker utdannelsen sin til dette.

Anonymkode: 2457f...f5a

🤣

GI DEG

 

Anonymkode: c0974...589

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

image.thumb.png.4037becb6675fe760bc5b5f55c2ac724.png

Anonymkode: e4fea...8c7

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

image.thumb.png.4037becb6675fe760bc5b5f55c2ac724.png

Anonymkode: e4fea...8c7

Det er helt lov å se sånn ut for de som ønsker det altså. Det er ingen som blir påtvunget kosmetisk behandling, så jeg skjønner ikke denne hetsen av de som velger annerledes enn deg 🤷‍♀️ Det finnes sikkert minst like mange som synes naturlig er best, som de som ønsker å ta botox, så la nå bare folk ta sine egne valg i fred.

Anonymkode: 80689...ea6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er helt lov å se sånn ut for de som ønsker det altså. Det er ingen som blir påtvunget kosmetisk behandling, så jeg skjønner ikke denne hetsen av de som velger annerledes enn deg 🤷‍♀️ Det finnes sikkert minst like mange som synes naturlig er best, som de som ønsker å ta botox, så la nå bare folk ta sine egne valg i fred.

Anonymkode: 80689...ea6

Det er skrevet flere gode innlegg i tråden om hvorfor dette kritiseres. Det handler ikke bare om "folk får gjøre hva de vil". Det handler om hvilke signaler det sender til andre kvinner og hvordan det bidrar til det sterke skjønnhetshysteriet og jaget etter ungdom som vi allerede har.

Hver og en som tar botox fordi de ønsker å se yngre ut eller "fjerne sinnarynke" er med og bidrar til dette.

Anonymkode: e4fea...8c7

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er skrevet flere gode innlegg i tråden om hvorfor dette kritiseres. Det handler ikke bare om "folk får gjøre hva de vil". Det handler om hvilke signaler det sender til andre kvinner og hvordan det bidrar til det sterke skjønnhetshysteriet og jaget etter ungdom som vi allerede har.

Hver og en som tar botox fordi de ønsker å se yngre ut eller "fjerne sinnarynke" er med og bidrar til dette.

Anonymkode: e4fea...8c7

Men det samme argumentet kan jo brukes om alt som er relatert til utseendet, hvorfor er det akkurat botox som er "den store stygge ulven" her?

Anonymkode: 80689...ea6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Men det samme argumentet kan jo brukes om alt som er relatert til utseendet, hvorfor er det akkurat botox som er "den store stygge ulven" her?

Anonymkode: 80689...ea6

Fordi det å sprøyte nervegass inn under huden for å lamme musklene er et helt annet nivå, et sted må man nesten sette grensen.

Men, nei, det er ikke bare botox som får kritikk. Men nå er det botox denne tråden handler om.

Anonymkode: e4fea...8c7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi det å sprøyte nervegass inn under huden for å lamme musklene er et helt annet nivå, et sted må man nesten sette grensen.

Men, nei, det er ikke bare botox som får kritikk. Men nå er det botox denne tråden handler om.

Anonymkode: e4fea...8c7

Botox er godkjent som legemiddel. Så farlig er det ikke.

Anonymkode: baf2f...891

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Botox er godkjent som legemiddel. Så farlig er det ikke.

Anonymkode: baf2f...891

Det var ikke relevant for mitt innlegg.

Anonymkode: e4fea...8c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fordi det å sprøyte nervegass inn under huden for å lamme musklene er et helt annet nivå, et sted må man nesten sette grensen.

Men, nei, det er ikke bare botox som får kritikk. Men nå er det botox denne tråden handler om.

Anonymkode: e4fea...8c7

Nervegass :fnise: Kanskje du skal finne deg en tråd om et tema du faktisk kan noe om før du uttaler deg.

Anonymkode: 80689...ea6

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Nervegass :fnise: Kanskje du skal finne deg en tråd om et tema du faktisk kan noe om før du uttaler deg.

Anonymkode: 80689...ea6

Kanskje du skal se poenget i innlegget og svare på det i stedet for å henge deg opp i detaljer. 

Anonymkode: e4fea...8c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje du skal se poenget i innlegget og svare på det i stedet for å henge deg opp i detaljer. 

Anonymkode: e4fea...8c7

Greit. Fjerning av overflødig hud etter kraftig vektnedgang er også kosmetisk, med betydelig større risiko enn botox. Skal ikke folk få lov til det heller? Det er jo tross alt rent estetisk og bidrar også til "skjønnhetshysteriet".

Anonymkode: 80689...ea6

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ei dame på jobben på snart 40 bruker botox og tror at ingen ser det. Det er lett å få med seg når hun har tatt påfyll. Da er hun ofte på hjemmekontor, er hjemme med syke barn eller setter seg langt unna andre i møterommet fordi hun er “forkjølt”. Hun er livredd for at noen skal se det, det er åpenbart. Ingen sier noe, så klart. Hennes valg. Men vi ser det jo.

Anonymkode: bec3a...e16

Så hun sitter langt unna dere i møter i en tre måneders tid? Dette gir jo ingen mening. Virkningen kommer ikke før etter flere dager.

Ikke engang moren min, som legger merke til hvilken farge jeg har på neglelakken på tærne, ser at jeg har Botox. Du tar rett og slett feil, ts. De du ikke kan se det på kan du jo ikke se det på, og da aner du jo virkelig ikke om de har Botox eller ei. 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprøyt gjerne ansiktene deres fulle av hva dere vil for min del. Dere ser ikke yngre ut! Bare rare.

Alder synes. Det handler ikke bare om rynker i ansiktet. Man ser det på hals, hender, hår, kroppsfasong og -bevegelse, man hører det på stemmen osv. Jo eldre man blir, desto rarere ser et glatt ansikt ut. Og så er det noe veldig creepy med denne manglende mimikken.

Jeg vil heller ha et uttrykksfullt og livfullt ansikt enn et glatt. Det utstråler energi.

Anonymkode: 346f6...0ff

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...