Gå til innhold

Botox er veldig synlig, slutt å tro at ingen ser det.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du skaper dårlige holdninger...viser hvor dum du er.

Man er jo dum som bruker botox for å justere noen rynker.

Anonymkode: 16969...ff5

Jeg går jo ikke rundt og reklamerer for botox, så hvordan skaper jeg dårlige holdninger? Ingen jeg kjenner vet at jeg tar botox engang.

Anonymkode: 80689...ea6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du skaper dårlige holdninger...viser hvor dum du er.

Man er jo dum som bruker botox for å justere noen rynker.

Anonymkode: 16969...ff5

Hvis det er noen som skaper dårlige holdninger så er det jo dere som kaller andre dum for personlige valg de tar for sin egen kropp. Hva har dette med deg å gjøre? Er du like rasende på de som velger å ta tatoveringer for eksempel?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg går jo ikke rundt og reklamerer for botox, så hvordan skaper jeg dårlige holdninger? Ingen jeg kjenner vet at jeg tar botox engang.

Anonymkode: 80689...ea6

Enda en løgner. 

Anonymkode: 16969...ff5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imsdalen skrev (Akkurat nå):

Hvis det er noen som skaper dårlige holdninger så er det jo dere som kaller andre dum for personlige valg de tar for sin egen kropp. Hva har dette med deg å gjøre? Er du like rasende på de som velger å ta tatoveringer for eksempel?

Tattoo er kjempestygt, men er jo ikke samme som botox.

Jeg godtar forøvrig ingen av delene hos en partner.

Anonymkode: 16969...ff5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg går jo ikke rundt og reklamerer for botox, så hvordan skaper jeg dårlige holdninger? Ingen jeg kjenner vet at jeg tar botox engang.

Anonymkode: 80689...ea6

Du er med og skaper dårlige holdninger fordi du er med på å normalisere bruk av botox og en forventning om at man skal ha mindre rynker enn hva som er naturlig i henhold til sin alder.

Anonymkode: e4fea...8c7

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Enda en løgner. 

Anonymkode: 16969...ff5

Jeg forstår at du kan se det på noen du kjenner godt,  da er det forandringen du ser, ikke behandlingen i seg selv.  For du kan ikke vite at mennesker du aldri før har møtt bruker botox.
 

 

Anonymkode: 182d1...d74

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Har botox i  sinnarynke og panne, men kan da fortsatt bevege bryna mye, og myse sånn at det blir litt rynker mellom bryna. Det er bare ikke masse linjer i panna når jeg løfter bryna, og synlig sinnarynke når jeg ikke myser lenger. Trenger ikke å bli helt stiv og mimikk løs av botox.

 

 

Anonymkode: b1f2d...878

Hvor ofte må du ta det og gjør det vondt?

Anonymkode: 7cd77...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg går jo ikke rundt og reklamerer for botox, så hvordan skaper jeg dårlige holdninger? Ingen jeg kjenner vet at jeg tar botox engang.

Anonymkode: 80689...ea6

Sikker på det? Lett å se. Jeg ser at kolleger har tatt botox. Selv er de overbevist om at det ikke er synlig.

Anonymkode: bec3a...e16

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg forstår at du kan se det på noen du kjenner godt,  da er det forandringen du ser, ikke behandlingen i seg selv.  For du kan ikke vite at mennesker du aldri før har møtt bruker botox.
 

 

Anonymkode: 182d1...d74

Dette stemmer ikke. Det er lett å se hvis du vet hva du ser etter.

Anonymkode: bec3a...e16

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette stemmer ikke. Det er lett å se hvis du vet hva du ser etter.

Anonymkode: bec3a...e16

Ok.

Du møter to kvinner i 50-årene der begge har færre rynker enn du forventer at kvinner på den alderen har, og mindre ansiktsmimikk enn de fleste.

Den ene av dem har en "medfødt botox-effekt" på grunn av færre muskler i ansiktet, den andre har tatt botox.

Hvordan ser du forskjellen?

Anonymkode: 182d1...d74

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger til:

Jeg vet at mange tror de enkelt kan se botox-bruk hvis de "vet hva de ser etter", men siden jeg har blitt beskyldt for å ha tatt botox flere ganger uten noen gang å ha sett en botox-sprøyte vet jeg også at dette er feil.

 

 

Anonymkode: 182d1...d74

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du er med og skaper dårlige holdninger fordi du er med på å normalisere bruk av botox og en forventning om at man skal ha mindre rynker enn hva som er naturlig i henhold til sin alder.

Anonymkode: e4fea...8c7

Hvem er det som forventer dette? Hvis du føler at du må ta botox fordi jeg gjør det er det jo du som har et problem. Jeg har for øvrig tatoveringer også, føler du at du må tatovere deg og?

Anonymkode: 80689...ea6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sikker på det? Lett å se. Jeg ser at kolleger har tatt botox. Selv er de overbevist om at det ikke er synlig.

Anonymkode: bec3a...e16

Jeg regner med slekt og/eller venner hadde sagt noe hvis  de trodde jeg hadde botox ja ja. gjennomsyra er jeg ikke, jeg har fortsatt mimikk og fine linjer.

Anonymkode: 80689...ea6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvem er det som forventer dette? Hvis du føler at du må ta botox fordi jeg gjør det er det jo du som har et problem. Jeg har for øvrig tatoveringer også, føler du at du må tatovere deg og?

Anonymkode: 80689...ea6

Jeg gjør ikke det, men mange andre vil det. Man er med på å senke terskelen for at folk gjør det, man normaliserer det og er en del av det allerede sinnsyke fokus på kropp og skjønnhet hos kvinner (og sånn sett også menn).

Anonymkode: e4fea...8c7

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg gjør ikke det, men mange andre vil det. Man er med på å senke terskelen for at folk gjør det, man normaliserer det og er en del av det allerede sinnsyke fokus på kropp og skjønnhet hos kvinner (og sånn sett også menn).

Anonymkode: e4fea...8c7

Så jeg kan ikke gjøre det jeg vil med min kropp fordi andre kan bli påvirket? Virkelig? Hvor går grensa? Er det greit at jeg microblader øyenbrynene? Tar hull i ørene? Barberer leggene?

Anonymkode: 80689...ea6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Så jeg kan ikke gjøre det jeg vil med min kropp fordi andre kan bli påvirket? Virkelig? Hvor går grensa? Er det greit at jeg microblader øyenbrynene? Tar hull i ørene? Barberer leggene?

Anonymkode: 80689...ea6

Du kan gjøre hva du vil med din egen kropp. Men du lever ikke i et vakuum så det du gjør kan påvirke andre. Det er jo det samfunnet er - summen av alle oss, våre valg og våre verdier. Hvilken retning vil du være med å skyve samfunnet i?

Anonymkode: e4fea...8c7

  • Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du kan gjøre hva du vil med din egen kropp. Men du lever ikke i et vakuum så det du gjør kan påvirke andre. Det er jo det samfunnet er - summen av alle oss, våre valg og våre verdier. Hvilken retning vil du være med å skyve samfunnet i?

Anonymkode: e4fea...8c7

Den retningen der alle kan gjøre som de vil med sin egen kropp uten å bli shamet for det.

Anonymkode: 80689...ea6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Den retningen der alle kan gjøre som de vil med sin egen kropp uten å bli shamet for det.

Anonymkode: 80689...ea6

Vi har helt ulike verdier. Jeg synes botox og tilsvarende er trist og forkastelig. Man bør bli shamet for det, fordi man er en del av problemet når det kommer til skjønnhetshysteriet, utseendefokus og press på stadig yngre kvinner. 

Anonymkode: e4fea...8c7

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Den retningen der alle kan gjøre som de vil med sin egen kropp uten å bli shamet for det.

Anonymkode: 80689...ea6

Shamet er en ting, men åpenhet og informasjon er nødvendig. 

Anonymkode: ced9a...f20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

 Jeg synes botox og tilsvarende er trist og forkastelig. Man bør bli shamet for det, fordi man er en del av problemet når det kommer til skjønnhetshysteriet, utseendefokus og press på stadig yngre kvinner. 

Anonymkode: e4fea...8c7

Enig.

For ikke å snakke om press på eldre kvinner til å se ung ut. Hvorforskal man se så ung ut?

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...