Gå til innhold

Botox er veldig synlig, slutt å tro at ingen ser det.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Just now, AnonymBruker said:

Men tenk så idiotisk at noen fant opp ordet «sinna-rynke»? Før var det ikke noe problem, for ingenting het det.

Anonymkode: f4069...5c3

ja, jeg mente ingenting med det, annet at det er en veldig kort beskrivelse og alle skjønner hva man mener. 

Anonymkode: 2d157...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

ja, jeg mente ingenting med det, annet at det er en veldig kort beskrivelse og alle skjønner hva man mener. 

Anonymkode: 2d157...dbb

Prøvde bare å vise hvor tragisk det er at venninnene dine har funnet ut at de har et lyte som de må bruke masse penger på og sprøyte ting inn i kroppen for å bøte på. Et lyte som ikke fantes før.

Hva blir det neste? Operere alle som har fastsittende øreflipper, eller kanskje sy fast fritthengende øreflipper, slik at vi alle kan bli like? 

Anonymkode: f4069...5c3

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mange som bruker botox og fillers som vi ikke ser. Jeg har selv blitt overrasket over venninne som bruker det uten at jeg har visst det. Men spørsmålet er på hvilket tidspunkt begynner disse injeksjonene å flyte utover som glatte klumper under huden?

Jeg kunne godt tenkt meg å fikse litt selv, men er livredd for å få botox-looken og ikke minst at de skal treffe en nerve og jeg blir lam i halve ansiktet. Det kan jo også skje. 

Hadde dog foretrukket at dette ikke hadde blitt en trend. Det har blitt helt sjukt.

Anonymkode: 0cf62...eb2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Der understreker du jo hele poenget til skjønnhetsindustrien; hvis man ikke bruker noe for å forhindre linjer og rynker, så lar man seg forfalle. Som om det er galt og stygt å velge å ikke gjøre noe med rynker og linjer. Hvis man skal forsvare bruk av botox og fillers, bør man klare å gjøre det uten å fremstille naturlig aldring som noe negativt og stygt.

Man trenger slett ikke være misunnelig eller ha dårlig råd for å se galskapen i at det omtrent er like vanlig å ta botox og fillers som å fikse håret eller sminke seg. Enda verre er trenden med at stadig yngre tar botox og fillers, helt ned i 20-årene. Botox er en ting da det på mange måter kan virke forebyggende hvis man er redd for rynker, men fillers forebygger ingenting. De aller fleste ender opp med verre hud enn om de ikke hadde tatt fillers. Bare se på kjendisdamene, som er rike nok til å få behandling hos de dyreste og mest dyktige behandlerne. Det kommer til et punkt, gjerne rundt slutten av 40-årene/begynnelsen av 50-årene, der de går fra å se unge ut for alderen til å se ut som gamle defekte voksdukker.

Det er ikke uten grunn at det spøkes med at Gen Z ser eldre ut for alderen enn Gen X og Millennials. Å starte med diverse injeksjoner og fjas i ung alder gjør folk eldre, ikke yngre. Det samme gjelder trenden med å festsminke seg med full contour til hverdags.

https://www.dailymail.co.uk/femail/article-12849573/Why-Gen-Z-ageing-differently-millennials-Experts-reveal-pressure-use-wrong-skincare-young-vaping-getting-Botox-early-20s-mean-younger-generation-look-older-30s.html

Alle Gen Z ser ikke gamle ut, og slett ikke alle Millennials og sene Gen X ser unge ut for alderen, men det er en tendens som er vanskelig å overse.

 

Anonymkode: 81ad1...de5

Men nå er det jo de som ikke bruker botox som drar i gang diskusjonen hele tiden. Vi som bruker botox lever godt med det valget og driter i hva andre gjør eller ikke gjør.

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kanskje fordi det er tragisk at kvinner bruker så mye penger og så mye tid og ressurser på utseendet sitt? Når lista for å se alminnelig pen ut legges så høyt at det koster mange, mange tusen i året å oppnå det, er det skadelig for samfunnet.

Anonymkode: f4069...5c3

Hvorfor det? De som ikke har lyst/råd lar jo bare være 🤷‍♀️

Anonymkode: 80689...ea6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettpåvirkelige kvinner uten respekt for seg selv og dårlig selvtillit.. 

 

Anonymkode: 211df...397

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jaggu ikke ha mange venninner over 30 år, dersom samtlige har botox. 

Anonymkode: d448d...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan jaggu ikke ha mange venninner over 30 år, dersom samtlige har botox. 

Anonymkode: d448d...313

Det går sikkert hvis samtlige bor på Frogner. 😑

Anonymkode: 0cf62...eb2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som bruker botox, er dere ikke redde for eventuelle framtidige komplikasjoner med å sprøyte nervegift inn i kroppen?

Anonymkode: 6baff...bf7

  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men det er jo ikke noe "heller", jeg gjør begge deler pluss alt mulig annet jeg har lyst til 🤷‍♀️

Anonymkode: 80689...ea6

Jeg hadde mulighens hatt råd til begge hvis jeg hadde valgt vekk andre ting  ,men jeg hadde ikke prioritert botox uansett. Ikke om jeg så hadde fått betalt for det, egentlig. Så det er ikke noe savn uansett.  Det ser så grisejævlig ut at jeg ikke forstår hvorfor noen med viten og vilje betaler for restylane, botox og annet grøss 

Anonymkode: f1360...d69

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Dere som bruker botox, er dere ikke redde for eventuelle framtidige komplikasjoner med å sprøyte nervegift inn i kroppen?

Anonymkode: 6baff...bf7

Det lurer jeg også på... :o Helt ukritisk, bare fordi alle andre gjør det.

Sånn kan det jo gå:

whitney-buha66-35479d3eaa30460ea4c0ced62

 

Anonymkode: 16969...ff5

  • Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt det i flere år nå, men passer på å ikke miste ansiktsmimikken. Min egen far ble veldig overrasket da han fant det ut. Jeg måtte fortelle det til mannen min er par år inn i forholdet. Moren min synes jeg så så opplagt ut da jeg begynte å ta det. Jeg vet alle disse ville sagt det til meg om de hadde mistenkt noe. Men du får tro hva du vil.

Anonymkode: 4e28c...fe7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det lurer jeg også på... :o Helt ukritisk, bare fordi alle andre gjør det.

Sånn kan det jo gå:

whitney-buha66-35479d3eaa30460ea4c0ced62

 

Anonymkode: 16969...ff5

Hva er det her?

Anonymkode: 2a562...bd6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er det her?

Anonymkode: 2a562...bd6

Ei som fikk bivirkninger..

Anonymkode: 16969...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Men tenk så idiotisk at noen fant opp ordet «sinna-rynke»? Før var det ikke noe problem, for ingenting het det.

Anonymkode: f4069...5c3

Sinnarynke er da et begrep som har eksistert i mange mange år. Jeg er over 50 og husker at min bestemor pratet om denne sinnarynken hun hadde da jeg var liten. Før botoxen fikk sin gullalder brukte man feks klistrelapper om natta for å prøve å få muskelen til å slappe av. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kanskje fordi det er tragisk at kvinner bruker så mye penger og så mye tid og ressurser på utseendet sitt? Når lista for å se alminnelig pen ut legges så høyt at det koster mange, mange tusen i året å oppnå det, er det skadelig for samfunnet.

Anonymkode: f4069...5c3

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

.

Hvorfor det? De som ikke har lyst/råd lar jo bare være 🤷‍♀️

Anonymkode: 80689...ea6

Men jeg skriver det jo i innlegget du siterer. At store deler av befolkningen bruker mye ressurser på dette, er selvsagt ikke nyttig og bra for samfunnet. Hva er det du ikke forstår?

Anonymkode: f4069...5c3

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes sjeldent slike kosmetiske inngrep er fint, og enda skumlere er det når man vet hvor galt det kan gå. Botox er et toksin som hemmer nervesignaler. Injisert i manipulert form som Botox er det relativt ufarlig, men i verste fall kan du slutte å puste. At man er så redd for rynker at man risikerer det er tragisk. Fillers har jeg lite kunnskap om, men implantater kan gi svære infeksjoner. Det er jo fremmedlegemer som kroppen egentlig ikke er ment å ha i seg, og spesielt de som får dem billig i utlandet får gjerne komplikasjoner på grunn av f.eks hygiene eller manglende kompetanse. Som regel går det bra, men det er trist at man skal anses som sjalu for å reagere på den slags bruk.

For det er jo nettopp det at dere kaller kritikerne for grå mus som gjør det så lett å føle at man faktisk må endre på utseende. Grå mus blir på en måte alltid en forklaring på hvorfor (hvis) du ikke får jobb, venner, kjæreste og så videre, og, er du misfornøyd med utseendet kan du alltids injiseres med alt mulig guffent, i stedet for at vi jobber for å endre folks selvbilde eller forklarer manglende suksess med andre mer skånsomme ting.

Dyrt er det også. Jeg som lever med inntekt under EUs fattigdomsgrense har nok med å dekke fysiologiske behov, men, fordi jeg har rynker og små pupper, har jeg faktisk vurdert å sette av penger til Botox, fillers, implantater og heller leve på mindre mat enn jeg burde. Alt for å se pen ut ikke sant?

At dere er lei av trådene som shamer de som bruker penger på slikt skjønner jeg, men det er vel en form for validasjon på at man faktisk er pen nok uten. Det er trist nok en trøst i å shame folk for selv å få en bekreftelse på at du selv duger. Jeg oppsøker selv slike tråder for å kunne puste litt lettet ut og forsikre meg om at jeg ikke trenger å havne i økonomisk og helsemessig usikkerhet over utseendet.

Anonymkode: 19782...e6e

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Men jeg skriver det jo i innlegget du siterer. At store deler av befolkningen bruker mye ressurser på dette, er selvsagt ikke nyttig og bra for samfunnet. Hva er det du ikke forstår?

Anonymkode: f4069...5c3

Jeg forstår ikke hvorfor du mener det er et problem (for samfunnet) at jeg bruker mine penger på botox? Det er jo ingen som forventer at du (eller noen andre) skal ta botox bare fordi jeg gjør det?

Anonymkode: 80689...ea6

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg forstår ikke hvorfor du mener det er et problem (for samfunnet) at jeg bruker mine penger på botox? Det er jo ingen som forventer at du (eller noen andre) skal ta botox bare fordi jeg gjør det?

Anonymkode: 80689...ea6

Du skaper dårlige holdninger...viser hvor dum du er.

Man er jo dum som bruker botox for å justere noen rynker.

Anonymkode: 16969...ff5

  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk av Botox er bare trist.

Anonymkode: e4fea...8c7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...