Nordis Skrevet 29. mars 2024 #261 Del Skrevet 29. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hun har fått katteøyne av å bruke botox faktisk... Vet du hva, dette blir for dumt. Anonymkode: 80689...ea6 Vel, nå er det vel faktisk jeg som kjenner henne, og ikke du? Selvsagt har hun ikke fått øynene til en katt, men “katteøyne”, det skjønte du sikkert Dette utviklet seg over år. Veldig synd. Hun var svært vakker før. Nå har øynene et asiatisk preg, kattelignende. I tillegg til den døde, blanke panna. Litt fillers er nok også inne i bildet, og hennes i utgangspunktet vakre smil ligner mer på en grimase. Veldig synd. Det er ei ellers nydelig dame. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #262 Del Skrevet 29. mars 2024 No shit, Sherlock https://www.dagbladet.no/kjendis/klar-oppfordring-eneste-man-trenger/81184693 Anonymkode: 7016c...8a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #263 Del Skrevet 29. mars 2024 En dyktig behandler vet å sette botox, så resultatet blir pent. Det vil si at rynkene er til stedet, men de reduseres og dempes. Jeg har selv tatt botox flere ganger etter 45 + alder. Jeg har aldri hatt mye rynker eller dype. Så endringen blir ikke drastisk.Jeg tar sinnarynken, smilerynkene og sur munn. Jeg har fremdeles smilerynker, men 75 % reduksjon. Jeg har ikke fortalt det til min mann. Han hadde kommentert det, om han så det. Og har aldri sagt noe. Jeg er feminin, liker å kle meg stilig, trener og tar vare kroppen. Bruker sminke, men dempet. Jeg ser ingen problemer med at en ønsker å bra ut. Her i Norge opplever jeg at mange mener en helst skal kle seg i fritidstøy eller joggebukse, bruke minimalt med sminke. Og om en er feminin og tar vare på utseende, så støtter en ikke opp under , andre kvinner. Det blir for dumt. Ser mange vegrer seg for å pynte seg. Jeg forstår ikke hvorfor det er en negativ ting. Kvinnen her har tatt botox og har fremdeles rynker. Anonymkode: 26208...707 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #264 Del Skrevet 29. mars 2024 Nordis skrev (17 minutter siden): Vel, nå er det vel faktisk jeg som kjenner henne, og ikke du? Selvsagt har hun ikke fått øynene til en katt, men “katteøyne”, det skjønte du sikkert Dette utviklet seg over år. Veldig synd. Hun var svært vakker før. Nå har øynene et asiatisk preg, kattelignende. I tillegg til den døde, blanke panna. Litt fillers er nok også inne i bildet, og hennes i utgangspunktet vakre smil ligner mer på en grimase. Veldig synd. Det er ei ellers nydelig dame. Ikke av å bruke botox! Herregud, er dere helt idiot eller? Det er nok betydelig mer enn fillers inni bildet også. Anonymkode: 80689...ea6 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordis Skrevet 29. mars 2024 #265 Del Skrevet 29. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ikke av å bruke botox! Herregud, er dere helt idiot eller? Det er nok betydelig mer enn fillers inni bildet også. Anonymkode: 80689...ea6 Man får ikke en fruktbar diskusjon ved å kalle andre for idioter. Hvorfor ønsker du ikke en fruktbar diskusjon? Er diskusjonen om botox sår for deg på noen måte? Pust med magen - diskusjonen omhandler bare bruk av botox og er ikke et personlig angrep på deg 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #266 Del Skrevet 29. mars 2024 Nordis skrev (Akkurat nå): Man får ikke en fruktbar diskusjon ved å kalle andre for idioter. Hvorfor ønsker du ikke en fruktbar diskusjon? Er diskusjonen om botox sår for deg på noen måte? Pust med magen - diskusjonen omhandler bare bruk av botox og er ikke et personlig angrep på deg Overhodet ikke, men nå er jeg lei av å diskutere med folk som lever i sin egen virkelighet der sannheten er det de har lest på internett og som har null kunnskap om emnet. Anonymkode: 80689...ea6 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #267 Del Skrevet 29. mars 2024 Nordis skrev (1 minutt siden): Man får ikke en fruktbar diskusjon ved å kalle andre for idioter. Hvorfor ønsker du ikke en fruktbar diskusjon? Er diskusjonen om botox sår for deg på noen måte? Pust med magen - diskusjonen omhandler bare bruk av botox og er ikke et personlig angrep på deg Problemer her er vel at en del setter likhetstegn mellom botox og ethvert resultat etter kosmetisk behandling.. Det er utallige typer behandlinger, med helt ulike resultater. Samtidig er det store forskjeller, ved den enkelte behandlingen, etter hvordan denne er utført og av hvem. Samt mottakers egne ønsker Det finnes utallige skrekkelig resultater av overdreven behandling og feil behandling. Dette betyr derimot ikke at enhver som velger behandlingen får et dårlig resultat. Slik noen ser ut til å mene. Anonymkode: 26208...707 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordis Skrevet 29. mars 2024 #268 Del Skrevet 29. mars 2024 Det er interessant å se hvordan botox-debatten fort hardner til på dette underforumet. Har sett dette også i andre botox-tråder. Botox-fans fyrer seg skikkelig opp og føler seg tydeligvis personlig angrepet. Hva handler det om? Denne tråden handler om hvorvidt bruk av botox er synlig for andre eller ikke. Noen (botoxbrukere) mener botox er usynlig for andre, i hvert fall ved “moderat bruk”. Andre hevder at det absolutt er synlig for andre, men at de aldri kommenterer dette. Hvorfor er dette med botox så vanskelig? Hvorfor kan ikke bare botox-fansen snakke åpent om at de bruker det? Hvorfor er de så opptatt av om det er synlig eller ikke? Hvorfor skal det være hemmelig? Hva handler det om? Spør fordi jeg er oppriktig nysgjerrig på dette. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #269 Del Skrevet 29. mars 2024 Nordis skrev (33 minutter siden): Vel, nå er det vel faktisk jeg som kjenner henne, og ikke du? Selvsagt har hun ikke fått øynene til en katt, men “katteøyne”, det skjønte du sikkert Dette utviklet seg over år. Veldig synd. Hun var svært vakker før. Nå har øynene et asiatisk preg, kattelignende. I tillegg til den døde, blanke panna. Litt fillers er nok også inne i bildet, og hennes i utgangspunktet vakre smil ligner mer på en grimase. Veldig synd. Det er ei ellers nydelig dame. Basert på det du beskriver høres det ut som om hun også har tatt et øyebrynsløft. Dette er kosmetisk kirurgi. Så vidt jeg har forstått klarer man ikke å få til katteøye-looken med botox alene. Det må sterkere lut til. Anonymkode: 27c27...d18 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordis Skrevet 29. mars 2024 #270 Del Skrevet 29. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Basert på det du beskriver høres det ut som om hun også har tatt et øyebrynsløft. Dette er kosmetisk kirurgi. Så vidt jeg har forstått klarer man ikke å få til katteøye-looken med botox alene. Det må sterkere lut til. Anonymkode: 27c27...d18 Hun har ikke tatt kosmetisk kirurgi, det vet jeg med sikkerhet. Hun har vært helt åpen med meg om behandlinger hun har fått utført. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #271 Del Skrevet 29. mars 2024 Nordis skrev (3 minutter siden): Det er interessant å se hvordan botox-debatten fort hardner til på dette underforumet. Har sett dette også i andre botox-tråder. Botox-fans fyrer seg skikkelig opp og føler seg tydeligvis personlig angrepet. Hva handler det om? Denne tråden handler om hvorvidt bruk av botox er synlig for andre eller ikke. Noen (botoxbrukere) mener botox er usynlig for andre, i hvert fall ved “moderat bruk”. Andre hevder at det absolutt er synlig for andre, men at de aldri kommenterer dette. Hvorfor er dette med botox så vanskelig? Hvorfor kan ikke bare botox-fansen snakke åpent om at de bruker det? Hvorfor er de så opptatt av om det er synlig eller ikke? Hvorfor skal det være hemmelig? Hva handler det om? Spør fordi jeg er oppriktig nysgjerrig på dette. Det er ikke hemmelig 🤷♀️ Anonymkode: 80689...ea6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordis Skrevet 29. mars 2024 #272 Del Skrevet 29. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er ikke hemmelig 🤷♀️ Anonymkode: 80689...ea6 Det virker jo som om det er kjempeviktig å holde det hemmelig, siden man hevder så hardnakket at det er usynlig for andre? Hvorfor er det så viktig at det er usynlig, hvis det ikke er for å holde det hemmelig? Det er dette jeg ikke forstår. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #273 Del Skrevet 29. mars 2024 Nordis skrev (Akkurat nå): Det er interessant å se hvordan botox-debatten fort hardner til på dette underforumet. Har sett dette også i andre botox-tråder. Botox-fans fyrer seg skikkelig opp og føler seg tydeligvis personlig angrepet. Hva handler det om? Denne tråden handler om hvorvidt bruk av botox er synlig for andre eller ikke. Noen (botoxbrukere) mener botox er usynlig for andre, i hvert fall ved “moderat bruk”. Andre hevder at det absolutt er synlig for andre, men at de aldri kommenterer dette. Hvorfor er dette med botox så vanskelig? Hvorfor kan ikke bare botox-fansen snakke åpent om at de bruker det? Hvorfor er de så opptatt av om det er synlig eller ikke? Hvorfor skal det være hemmelig? Hva handler det om? Spør fordi jeg er oppriktig nysgjerrig på dette. Det jeg personlig reagerer på (som en som ikke har tatt botox og heller ikke planlegger å ta botox), er at mange av de som peker på botox som noe negativt fremstår som veldig arrogante og med en ekkel ovenfra-og-ned-holdning. Det synes jeg til dels også gjelder deg. Innleggene dine gir liksom en vibb av at du tenker at du vet så innmari mye bedre enn andre og at du er så overlegen fordi du ikke har behov for noe så lavkulturelt som botox. Setter det litt på spissen her for å få frem et poeng, men innleggene dine oser av en slags syrlig arroganse. Andre i denne tråden er bare rett frem ekle og slemme. Og felles for begge gruppene er at når man pirker litt borti og får dere til å utbrodere, så vet dere ikke hva dere snakker om en gang! Virker ikke som dere har lest dere opp på temaet i det hele tatt, at dere bare formidler egne oppfatninger av hva dere tror botox er, uten å egentlig ha så mye fakta-basert kunnskap. Men samtidig er mange såå bastante og arrogante i holdningen. Så da skjønner jeg egentlig godt at de som har tatt botox reagerer på det og føler seg urettferdig behandlet.. For meg som heller ikke har tatt botox, fremstår dere som blendet av deres egen fortreffelighet. Anonymkode: 27c27...d18 6 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #274 Del Skrevet 29. mars 2024 Nordis skrev (7 minutter siden): Det virker jo som om det er kjempeviktig å holde det hemmelig, siden man hevder så hardnakket at det er usynlig for andre? Hvorfor er det så viktig at det er usynlig, hvis det ikke er for å holde det hemmelig? Det er dette jeg ikke forstår. Det er ikke hemmelig, og det er ikke viktig at det er usynlig heller. Da tror jeg du misforstår det vi skriver. Anonymkode: 80689...ea6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordis Skrevet 29. mars 2024 #275 Del Skrevet 29. mars 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det jeg personlig reagerer på (som en som ikke har tatt botox og heller ikke planlegger å ta botox), er at mange av de som peker på botox som noe negativt fremstår som veldig arrogante og med en ekkel ovenfra-og-ned-holdning. Det synes jeg til dels også gjelder deg. Innleggene dine gir liksom en vibb av at du tenker at du vet så innmari mye bedre enn andre og at du er så overlegen fordi du ikke har behov for noe så lavkulturelt som botox. Setter det litt på spissen her for å få frem et poeng, men innleggene dine oser av en slags syrlig arroganse. Andre i denne tråden er bare rett frem ekle og slemme. Og felles for begge gruppene er at når man pirker litt borti og får dere til å utbrodere, så vet dere ikke hva dere snakker om en gang! Virker ikke som dere har lest dere opp på temaet i det hele tatt, at dere bare formidler egne oppfatninger av hva dere tror botox er, uten å egentlig ha så mye fakta-basert kunnskap. Men samtidig er mange såå bastante og arrogante i holdningen. Så da skjønner jeg egentlig godt at de som har tatt botox reagerer på det og føler seg urettferdig behandlet.. For meg som heller ikke har tatt botox, fremstår dere som blendet av deres egen fortreffelighet. Anonymkode: 27c27...d18 Så leit å høre at mine meninger kan forstås i den retningen. Da beklager jeg. Jeg har virkelig ikke behov for å shame noen, og tror at folk gjør som de gjør av mange ulike årsaker. Ofte prøver jeg å forstå hvorfor folk gjør som de gjør, og hva som kan ligge bak valgene til folk. Jeg er genuint fan av at folk kan velge selv, også ift botox. Men samtidig forbeholder jeg meg retten til å mene at denne massive skjønnhetsindustrien er skadelig for unge menneskers selvbilde. Det er det som bekymrer meg mest, siden jeg selv jobber med unge, sårbare mennesker og ser hvordan de strever med å være fornøyd med seg selv slik de er. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordis Skrevet 29. mars 2024 #276 Del Skrevet 29. mars 2024 (endret) AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Det er ikke hemmelig, og det er ikke viktig at det er usynlig heller. Da tror jeg du misforstår det vi skriver. Anonymkode: 80689...ea6 Men i innlegg etter innlegg påstås det jo at det er usynlig? Mange skriver at de kun har tatt “bittelitt”, og bare i sinnarynken, og at det ikke er synlig for andre. Det fortelles om ektemenn og mødre som ikke ser botox-bruken. Det er jo tydelig at det er viktig for mange at det er usynlig? Endret 29. mars 2024 av Nordis 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #277 Del Skrevet 29. mars 2024 Nordis skrev (Akkurat nå): Men i innlegg etter innlegg påstås det jo at det er usynlig? Mange skriver at de kun har tatt “bittelitt”, og bare i sinnarynken, og at det ikke er synlig for andre. Det fortelles om ektemenn og mødre som ikke ser botox-bruken. Det er jo tydelig at det er viktig for mange at det usynlig? De påstår at det er usynlig, ikke at det er viktig at det er usynlig. Ser du ikke forskjellen? Anonymkode: 80689...ea6 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #278 Del Skrevet 29. mars 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: De påstår at det er usynlig, ikke at det er viktig at det er usynlig. Ser du ikke forskjellen? Anonymkode: 80689...ea6 Men hvorfor påstå at det er usynlig? Hvorfor er det viktig å påpeke? Synes Nordis har et godt poeng her, jeg har samme inntrykk i denne tråden. Folk gjør et poeng ut av hvor lite de har gjort og hvor usynlig det er. Anonymkode: e4fea...8c7 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #279 Del Skrevet 29. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men hvorfor påstå at det er usynlig? Hvorfor er det viktig å påpeke? Synes Nordis har et godt poeng her, jeg har samme inntrykk i denne tråden. Folk gjør et poeng ut av hvor lite de har gjort og hvor usynlig det er. Anonymkode: e4fea...8c7 Nei, hvis dere fremdeles ikke skjønner hva som menes så kan jeg ikke hjelpe dere Anonymkode: 80689...ea6 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #280 Del Skrevet 29. mars 2024 Nordis skrev (9 minutter siden): Så leit å høre at mine meninger kan forstås i den retningen. Da beklager jeg. Jeg har virkelig ikke behov for å shame noen, og tror at folk gjør som de gjør av mange ulike årsaker. Ofte prøver jeg å forstå hvorfor folk gjør som de gjør, og hva som kan ligge bak valgene til folk. Jeg er genuint fan av at folk kan velge selv, også ift botox. Men samtidig forbeholder jeg meg retten til å mene at denne massive skjønnhetsindustrien er skadelig for unge menneskers selvbilde. Det er det som bekymrer meg mest, siden jeg selv jobber med unge, sårbare mennesker og ser hvordan de strever med å være fornøyd med seg selv slik de er. Det må jeg si er veldig voksent gjort av deg ❤️ Og selvfølgelig har du din fulle rette til å få frem din egen mening og dine synspunkt! Det er jeg helt enig i. Jeg kan også være enig i det du skriver om skjønnhetsindustrien og omsorgen for unge, sårbare mennesker. Der jeg kanskje tenker litt annerledes enn deg (eller i alle fall ut i fra det jeg klarer å lese av dine innlegg) er at jeg ikke nødvendigvis mener at veien å gå for å rette opp i denne skakkjørtheten er å kritisere skjønnhetsindustrien eller brukerne av den. Jeg tenker at grunnen til at mange unge ikke er fornøyd med seg selv og søker utover (og ikke innover) for å prøve å bøte på det ødelagte selvbildet, ikke handler om skjønnhetsindustrien i seg selv. Jeg tenker det handler om en manglende evne til å vite hvem man er på et emosjonelt plan, kjenne seg selv, føle følelsen av "meg" hele tiden - dersom du forstår hva jeg mener med det. Gjennom skolesystemet blir barn i stor grad oppfordret til å sitte stille, ignorere sine egne naturlige impulser og lytte til det autoritetspersonene (der ute) har å fortelle dem. Pga nåværende samfunnsstruktur har mange blitt opplært til at andre skal fortelle dem hvem de er og hva de bør gjøre. Vi har blitt opplært til at det er hvordan andre bedømmer oss som avgjør hvordan vi føler oss. "Autoriteten" gir oss verdi. Man skal leve opp til et ideal, en rolle, en karakter - og det er denne "psykologiske programmeringen" som skjønnhetsindustrien vet å utnytte. Jeg tror at dersom vi ikke hadde blitt fratatt den naturlige tilknytningen til oss selv, ikke hadde blitt opplært til å lytte til autoriteten (læreren, sjefen, kjendisen) på bekostning av vår egen indre natur, da hadde ikke skjønnhetsindustrien hatt særlig makt i det hele tatt. Dersom følelsen av meg er viktigere for meg enn hvordan jeg ser ut i speilet, gidder ikke jeg ødelegge følelsen av meg, dersom jeg må hige og stresse for å endre mitt eget speilbilde. Da vil jeg bare stole på at når folk kommer inn i min verden, vil måten de ser meg på påvirkes av den følelsen som er meg og jeg omgir meg med. Og når man kommer dit, er faktisk ikke skjønnhetsindustrien noe problem lenger, det bli et slags krydder man kan benytte seg av dersom man vil, men ikke noe man blir avhengig av. Derfor tenker jeg det blir helt feil å peke på enkeltindivider som synderne her og kreve at de skal endre seg for å redde de sårbare unge. De lever jo bare sine liv, er på sin egen reise. Jeg tenker det beste man kan gjøre dersom man ønsker å hjelpe de unge er å hjelpe dem finne tilbake til kontakten med sin indre natur, følelsen av dem selv. Da slipper man også å "gå ut i krigen" og forsøke å rive andre ned og prøve å påtvinge dem endringer gjennom å gi de dårlig samvittighet og det som verre er. Det løser ingen ting. Gå til roten 🌲 Anonymkode: 27c27...d18 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå