Gå til innhold

En tråd for oss som går på Wegovy - uten klikk 😉


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har gått ned 19 kilo siden slutten av oktober. Vekten har stått stille i flere uker. Har gått ned til dose 1 mg fordi 1,7mg var så dyrt. Men merker ingen effekt på

1 mg så jeg må øke. Jeg er sulten, stort søtsug osv. 

Anonymkode: e6122...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har gått ned 19 kilo siden slutten av oktober. Vekten har stått stille i flere uker. Har gått ned til dose 1 mg fordi 1,7mg var så dyrt. Men merker ingen effekt på

1 mg så jeg må øke. Jeg er sulten, stort søtsug osv. 

Anonymkode: e6122...86e

Uten klikk?

Anonymkode: 1581e...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever at medisin alene ikke hjelper særlig mye. Eller det vil si, jeg går ned, men sakte, fordi jeg spiser mindre. 

Det som var et gjennombrudd for meg, var da jeg begynte å legge om kostholdet i tillegg. Og med legge om, mener jeg i grunn bare mer grønnsaker. Jeg føler meg bedre når jeg spiser sunnere, selv om jeg uansett gikk ned før omleggingen. 

Anonymkode: 282d5...96e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har gått ned 19 kilo siden slutten av oktober. Vekten har stått stille i flere uker. Har gått ned til dose 1 mg fordi 1,7mg var så dyrt. Men merker ingen effekt på

1 mg så jeg må øke. Jeg er sulten, stort søtsug osv. 

Anonymkode: e6122...86e

Synes det er veldig synd hvis prisen gjør at man ikke får det utbyttet av medisinen som man kunne fått.
(Får inderlig håpe dette endrer seg i framtiden.... men det er jo NÅ vi lever!)

Hvis du får resept på penn med høyeste dose, og fordeler innholdet slik at det tilsvarer 1,7mg per injeksjon, så vil du få ca. 6 doser.
Da vil prisen for 4 doser bli 2.152,98 kr. (Eller egentlig litt mindre, siden det alltid er en rest i penna som kan benyttes.)
Du vil få ca. 6 doser med 1,7 mg hvis du bruker den største sprøyta.
Vet ikke om dette er en løsning som kunne fungert for deg prismessig?

Selv opplever jeg også stor sult og søtsug for tiden. Er på opptrapping, så håper jeg en dag kommer dithen at jeg blir "befridd" fra det indre jaget.

(Jada, vet om dette med "klikk", men her er det menneskers liv det er snakk om, og da kan man ikke være "paragrafrytter". Mener nå jeg. Hit me!)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for en informativ og behjelpelig tråd, som jo har et hav av bidragsytere.

Min egen erfaring med Wegovy er veldig god. Bryr meg forresten aldri om å lese pakningsvedlegg, og dermed slipper jeg å plages med tanker om alle ting som kan gå gærnt før de i det hele tatt inntreffer.

Startet opp i Desember på 120,5 kg, med en Bmi på 33,1. Målet mitt var å komme ned til 105 kg til sommeren, og ikke minst kunne kle på meg sokkene uten videre besvær. ;) Gikk fra trinn 1 til 4 på 16 uker. Har gått ned ca 1 kg i uken, og klokka i dag inn på 103,9 kg.  
 

Jeg er veldig fornøyd, men skulle ønske jeg hadde hatt litt mer appetitt. 
Går tur med voffsen hver morgen, og må tvinge i meg litt mat før gåturen, ellers er jeg helt totalt tom for krefter.  
Ønsker dere alle som en lykke til på ferden. Ser selv frem til å komme over på en vedlikeholdsbehandling, og ha lyst på fenalår og et glass vin :)

 

ps! Hva menes med uten klikk?

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positivitas skrev (34 minutter siden):

Takker for en informativ og behjelpelig tråd, som jo har et hav av bidragsytere.

Min egen erfaring med Wegovy er veldig god. Bryr meg forresten aldri om å lese pakningsvedlegg, og dermed slipper jeg å plages med tanker om alle ting som kan gå gærnt før de i det hele tatt inntreffer.

Startet opp i Desember på 120,5 kg, med en Bmi på 33,1. Målet mitt var å komme ned til 105 kg til sommeren, og ikke minst kunne kle på meg sokkene uten videre besvær. ;) Gikk fra trinn 1 til 4 på 16 uker. Har gått ned ca 1 kg i uken, og klokka i dag inn på 103,9 kg.  
 

Jeg er veldig fornøyd, men skulle ønske jeg hadde hatt litt mer appetitt. 
Går tur med voffsen hver morgen, og må tvinge i meg litt mat før gåturen, ellers er jeg helt totalt tom for krefter.  
Ønsker dere alle som en lykke til på ferden. Ser selv frem til å komme over på en vedlikeholdsbehandling, og ha lyst på fenalår og et glass vin :)

 

ps! Hva menes med uten klikk?

Det kan TS svare på.

Kan ta det både analt og flytende etter det jeg har funnet på Google. 

Anonymkode: 1581e...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, Positivitas said:

Takker for en informativ og behjelpelig tråd, som jo har et hav av bidragsytere.

Min egen erfaring med Wegovy er veldig god. Bryr meg forresten aldri om å lese pakningsvedlegg, og dermed slipper jeg å plages med tanker om alle ting som kan gå gærnt før de i det hele tatt inntreffer.

Startet opp i Desember på 120,5 kg, med en Bmi på 33,1. Målet mitt var å komme ned til 105 kg til sommeren, og ikke minst kunne kle på meg sokkene uten videre besvær. ;) Gikk fra trinn 1 til 4 på 16 uker. Har gått ned ca 1 kg i uken, og klokka i dag inn på 103,9 kg.  
 

Jeg er veldig fornøyd, men skulle ønske jeg hadde hatt litt mer appetitt. 
Går tur med voffsen hver morgen, og må tvinge i meg litt mat før gåturen, ellers er jeg helt totalt tom for krefter.  
Ønsker dere alle som en lykke til på ferden. Ser selv frem til å komme over på en vedlikeholdsbehandling, og ha lyst på fenalår og et glass vin :)

 

ps! Hva menes med uten klikk?

Gratulerer med kjemegode resultater!! Lykke til videre på ferden! ❤️

"Uten klikk" refererer til Wegovy-penna vi bruker. Dette er en såkalt "FlexTouch-penn", der man stiller inn dosen ved å vri rundt på penna. Da hører man samtidig at det "klikker".

Noen kjøper penner med større angitt dose enn det man bruker.
For eksempel: Hvis man kjøper en penn beregnet på 1mg-doser, så kan man telle hvor mange klikk det er for å stille inn på 1mg dose. Hvis man så vrir tilbake og nullstiller penna igjen, begynner på nytt å vri rundt, og teller halvparten så mange "klikk", så er den innstilt på 0,5mg dose (= halve dosen).

Det kan gjerne være økonomiske grunner til at noen gjør dette. I mitt tenkte tilfelle får man dobbelt så mange doser for samme prisen. Bruker man en 1mg-penn og fordeler i 0,25mg-doser, så blir det kvarte prisen per dose.

Nå er ikke jeg på Facebook, men det er visst mye diskusjon om dette med doser og klikk der har jeg forstått. Det var derfor man her ønsket en tråd uten slike diskusjoner.
(Men jeg tror dette er viktig informasjon for mange, så jeg tillater meg...og håper på tilgivelse for det!)

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caissa skrev (10 minutter siden):

Gratulerer med kjemegode resultater!! Lykke til videre på ferden! ❤️

"Uten klikk" refererer til Wegovy-penna vi bruker. Dette er en såkalt "FlexTouch-penn", der man stiller inn dosen ved å vri rundt på penna. Da hører man samtidig at det "klikker".

Noen kjøper penner med større angitt dose enn det man bruker.
For eksempel: Hvis man kjøper en penn beregnet på 1mg-doser, så kan man telle hvor mange klikk det er for å stille inn på 1mg dose. Hvis man så vrir tilbake og nullstiller penna igjen, begynner på nytt å vri rundt, og teller halvparten så mange "klikk", så er den innstilt på 0,5mg dose (= halve dosen).

Det kan gjerne være økonomiske grunner til at noen gjør dette. I mitt tenkte tilfelle får man dobbelt så mange doser for samme prisen. Bruker man en 1mg-penn og fordeler i 0,25mg-doser, så blir det kvarte prisen per dose.

Nå er ikke jeg på Facebook, men det er visst mye diskusjon om dette med doser og klikk der har jeg forstått. Det var derfor man her ønsket en tråd uten slike diskusjoner.
(Men jeg tror dette er viktig informasjon for mange, så jeg tillater meg...og håper på tilgivelse for det!)

Tusen takk for lykke til på veien og en veldig god forklaring❤️

 

Lykke til og nyt påsken, med eller uten egg😄

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Positivitas said:

Tusen takk for lykke til på veien og en veldig god forklaring❤️

 

Lykke til og nyt påsken, med eller uten egg😄

Hehe! Tusen takk skal du ha! ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, ny nedgang. Kan notere ned over 1 kilo, men det er ikke på kun èi uke altså! :) Samlet er det noe over 5 kilo ned. Ikke mye kanskje, men MYE bedre enn motsatt! Det blir kjedelig mat, nærmest så lite som mulig for å klore meg nedover, usikker på om det er lurt. Også usikker på hva jeg gjør videre, i forhold til videre dosering osv. Skal til legen om noen dager, før den avtalte tiden etter Wegovy bruk, men jeg skal dit pga noe annet og tenker det er naturlig å nevne dette uansett. 

Glad Påsken er over, komme i gnag med hverdagen og treningen igjen. :) 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfaringsdeling fra meg. 

Startet på W for fem måneder siden. Hadde bmi på 27 blank. Raste ned i starten, gikk ned seks kilo de første to ukene. Orket knapt å spise og var mye uggen. De første tre månedene gikk jeg ned totalt 13 kilo og vekten har nesten stått stille siden. Jeg har vært utrolig trøtt og uopplagt, men når vekttapet stagnerte, roet også bivirkningene seg. Hadde ikke behov for å øke styrke, så har stått på 0,5 i fire måneder. Skal øke nå frem mot sommeren og trappe ned og avslutte medisineringen til høsten. Jeg har, i tillegg til å være slapp og uggen, mistet hinsides mye hår. Tror det nærmer seg at halve manken er borte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte min første dose i dag, skulle sette halvparten, men usikker på om jeg fikk det til?

 

Syns ampullen med væske ser like full ut?

Anonymkode: 1e3a3...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Kompis2 said:

Ny uke, ny nedgang. Kan notere ned over 1 kilo, men det er ikke på kun èi uke altså! :) Samlet er det noe over 5 kilo ned. Ikke mye kanskje, men MYE bedre enn motsatt! Det blir kjedelig mat, nærmest så lite som mulig for å klore meg nedover, usikker på om det er lurt. Også usikker på hva jeg gjør videre, i forhold til videre dosering osv. Skal til legen om noen dager, før den avtalte tiden etter Wegovy bruk, men jeg skal dit pga noe annet og tenker det er naturlig å nevne dette uansett. 

Glad Påsken er over, komme i gnag med hverdagen og treningen igjen. :) 

 

Ja, 5 kilo ned er noe HELT annet enn 5 kilo opp! Gratulerer med det! 
Jeg har ikke mye fornuftig å komme med angående dosering, fordi jeg har hatt liten effekt selv så langt.
(Men forunderlig nok gikk jeg ikke opp i påska, til tross for ca. 2,5 kg smågodt, hovedsakelig sjokolade.)

Det som fikk meg til å skrive dette svaret var det du skrev om maten.
Nå er vi alle forskjellige (og takk for det!), så kanskje det jeg sier ikke er relevant i det hele tatt for deg. Det får du vurdere 🙂
Men iallfall: Jeg har noen ganger opplevd å gå på en skikkelig "sprekk", etter å ha ved å være for streng og restriktiv mot meg selv. Noe som selvsagt ikke er holdbart i det lange løp. Det endte med at jeg ble helt "grenseoverskridende" med tanke på hva jeg spiste og i hvilke mengder. Noe som førte med seg stor vektoppgang selvsagt. Før jeg "kom til meg selv" igjen, og satt der, full av skyldfølelse og enda dårligere selvbilde og selvtillit enn jeg hadde fra før.

Jeg tenkte jeg bare kunne ta med min erfaring fra noe som kanskje er en litt lignende situasjon, slik at du er klar over den eventuelle "faren" ved å være for streng mot seg selv.

Alt godt! ❤️

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Satte min første dose i dag, skulle sette halvparten, men usikker på om jeg fikk det til?

 

Syns ampullen med væske ser like full ut?

Anonymkode: 1e3a3...459

Hei

Hva mener du med "skulle sette halvparten"?

Hvis dosen er veldig lav i forhold til penna, slik at du får mange doser (8 for eksempel), så vil jo hver dose gi lite utslag på hvor mye væske som går ut av ampullen. Hvis du stilte inn riktig, og det ikke er noe som kommer ut når du trykker på penna nå, så mener jeg du skal ha fått riktig dose.

Selv har jeg tatt én 0,5mg-dose fra en 1mg-penn, og "stempelet" i ampullen har gått ca. 2 mm ut i "vinduet".

Vet ikke om dette var til hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christiine skrev (6 timer siden):

Erfaringsdeling fra meg. 

Startet på W for fem måneder siden. Hadde bmi på 27 blank. Raste ned i starten, gikk ned seks kilo de første to ukene. Orket knapt å spise og var mye uggen. De første tre månedene gikk jeg ned totalt 13 kilo og vekten har nesten stått stille siden. Jeg har vært utrolig trøtt og uopplagt, men når vekttapet stagnerte, roet også bivirkningene seg. Hadde ikke behov for å øke styrke, så har stått på 0,5 i fire måneder. Skal øke nå frem mot sommeren og trappe ned og avslutte medisineringen til høsten. Jeg har, i tillegg til å være slapp og uggen, mistet hinsides mye hår. Tror det nærmer seg at halve manken er borte. 

Startet på 27 ja... Du er vel undervektig nå.

Jeg startet med en Bmi.på 47. Gått ned 30 Kg/6 Mnd. ved å sitte i sofaen utenom jobb.

Gikk raskt ned,har selv hårmanke som en 90 år gammel gubbe....

Anonymkode: 1581e...f72

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått ned ca 30 kg på 12 mnd uten spesielle bivirkninger annet enn i starten..

 

Men nå har det gått fullstendig i lås. Egg-rap. Oppkast og diare (tisser ut rompa).. noen andre? Kan det være noe jeg har spist? Har spist litt mye snop i påska

Anonymkode: 79213...8a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Caissa skrev (52 minutter siden):

Hei

Hva mener du med "skulle sette halvparten"?

Hvis dosen er veldig lav i forhold til penna, slik at du får mange doser (8 for eksempel), så vil jo hver dose gi lite utslag på hvor mye væske som går ut av ampullen. Hvis du stilte inn riktig, og det ikke er noe som kommer ut når du trykker på penna nå, så mener jeg du skal ha fått riktig dose.

Selv har jeg tatt én 0,5mg-dose fra en 1mg-penn, og "stempelet" i ampullen har gått ca. 2 mm ut i "vinduet".

Vet ikke om dette var til hjelp?

Jeg skulle sette min første dose, 0,5 mg er i pennen, skulle ta halvparten som jeg har avtalt med legen. Men vinduet ser helt fullt ut, så lurer på om jeg ikke gjorde det rett? Tror kanskje jeg tok den litt raskt ut etter at den stilte seg på null igjen.

For om halvparten av ampullen er tømt - burde det sees i vinduet sant?

Anonymkode: 1e3a3...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg skulle sette min første dose, 0,5 mg er i pennen, skulle ta halvparten som jeg har avtalt med legen. Men vinduet ser helt fullt ut, så lurer på om jeg ikke gjorde det rett? Tror kanskje jeg tok den litt raskt ut etter at den stilte seg på null igjen.

For om halvparten av ampullen er tømt - burde det sees i vinduet sant?

Anonymkode: 1e3a3...459

Så du har 0,5mg pennen? 0,5 mg-penn inneholder 1,5 ml oppløsning og gir 4 doser à 0,5 mg. Det er ikke sånn at hele sprøyta totalt inneholder 0,5mg.

Med 0,25 og 0,5mg pennen ser du ikke stemplet i vinduet etter første dose (jeg gjorde ihvertfall ikke det..), først etter 2. dose ser du stemplet komme.

Anonymkode: 499b6...45d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Startet på 27 ja... Du er vel undervektig nå.

Jeg startet med en Bmi.på 47. Gått ned 30 Kg/6 Mnd. ved å sitte i sofaen utenom jobb.

Gikk raskt ned,har selv hårmanke som en 90 år gammel gubbe....

Anonymkode: 1581e...f72

Jeg er ikke undervektig, men traff vel nettopp grensen for normalvektig. Som de fleste andre begynte jeg ikke på medisiner uten grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christiine skrev (2 minutter siden):

Jeg er ikke undervektig, men traff vel nettopp grensen for normalvektig. Som de fleste andre begynte jeg ikke på medisiner uten grunn. 

Er nok ikke langt unna med de Kg.du har gått ned. 

Anonymkode: 1581e...f72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...