Gå til innhold

En tråd for oss som går på Wegovy - uten klikk 😉


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor mye kilo er det normalt å gå ned, de første 2 ukene?

Anonymkode: ca8c0...a6d

Som skrevet 4-5 innlegg over her, er et faktisk mulig å stå på dette i flere uker før en oppnår effekt. Så vektnedgang er høyst variabelt! 

Anonymkode: 46233...2f1

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor mye kilo er det normalt å gå ned, de første 2 ukene?

Anonymkode: ca8c0...a6d

Som en skriver litt lengre opp: "Satte injeksjon nr ni denne uka og er 10 kg i minus."

Selv har jeg satt 6 doser, og gått ned 1 kg, ifølge vekta på startdagen og i dag. Men siden vekt er noe som varierer fra dag til dag så kan jeg antagelig anslå min vektnedgang til å være tilnærmet lik 0 kg.

Regner med at selv om tallene i disse 2 eksemplene spriker voldsomt, så er begge deler "normalt". Og at det finnes eksempler på enda større forskjeller. Både oppover og nedover.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Begynte på wegovy torsdag så har gått på dette i tre døgn nå. Har nesten ikke kjent sultfølelse, å må tvinge i meg mat. Merker at jeg er slapp som følge av lite matinntak. Kjent noe kvalme og hodepine men ikke ille. Kjenner også på en skam/dårlig savmvittighet når jeg spiser 😛 aldri hatt før. Noen som hadde samme effekt i starten mtp sulten? Og hvordan endret dette seg? 

Anonymkode: e89ff...dc5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hei. Begynte på wegovy torsdag så har gått på dette i tre døgn nå. Har nesten ikke kjent sultfølelse, å må tvinge i meg mat. Merker at jeg er slapp som følge av lite matinntak. Kjent noe kvalme og hodepine men ikke ille. Kjenner også på en skam/dårlig savmvittighet når jeg spiser 😛 aldri hatt før. Noen som hadde samme effekt i starten mtp sulten? Og hvordan endret dette seg? 

Anonymkode: e89ff...dc5

Ikke tving i deg mat! Prøv å spis noe enkelt som feks ett kokt egg, ett lite glass Biola osv. Noe med næring og som magen tar greit imot. Pga sprøyta går mage/tarm tregt så man må passe på. :)  Husk å drikk mye vann, det er bra for tarmene, gjerne te uten sukker. Lykke til. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag klarte jeg bare å spise ett halvt kokt egg til "frokost" - resten fikk katten. Vel, ingen krise! Og egg er bra mat, det inneholder alt vi trenger, bortsett fra vitamin C. 

I starten føltes det rart å ikke spise, det tok litt tid å forstå hvordan dette fungerer. Nå går det bra og jeg spiser når jeg er sulten. Pleier ikke å spise før 11:00 men jeg spiste lite i går. Har uten å planlegge (eller tenke over) spist på omtrent samme måte som den populære faste 16/8. Siden jeg vanligvis ikke spiser etter 19-20 om kvelden. 

Søndag og sol, dagen skal nytes ute! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker dere noen form for kosttilskudd?

Tenker siden vi nå orker lite mat,  får man også i seg mindre næringsstoffer.  Og det er jo noen her som merker det spesielt på hårtap.

Jeg har nå kjøp Multivitaminer som jeg skal ta sammen med de trankapslene jeg tar til vanlig. 

Anonymkode: 8c974...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Bruker dere noen form for kosttilskudd?

Tenker siden vi nå orker lite mat,  får man også i seg mindre næringsstoffer.  Og det er jo noen her som merker det spesielt på hårtap.

Jeg har nå kjøp Multivitaminer som jeg skal ta sammen med de trankapslene jeg tar til vanlig. 

Anonymkode: 8c974...d79

Hårtap er (som en kan lese flere innlegg om i denne tråden), ganske vanlig når man opplever stort vekttap. 

Anonymkode: 46233...2f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er yngre, har en fordel med tanke på løshud.. her henger og slenger det nå. Det er litt komisk også, og jeg er glad for at jeg faktisk kan le litt av den elendigheten jeg ser i speilet 😂

-Ann

Anonymkode: 4d408...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen i slutten av 30-årene som ikke har slitt med løs hud etter vektnedgangen?

Anonymkode: 20a74...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det noen i slutten av 30-årene som ikke har slitt med løs hud etter vektnedgangen?

Anonymkode: 20a74...4e9

Jeg. Er 37. Har gått ned 30 kg på 2 år da, så har gått ganske sakte :)

Anonymkode: e3a7b...f92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er det noen i slutten av 30-årene som ikke har slitt med løs hud etter vektnedgangen?

Anonymkode: 20a74...4e9

Jeg er 38, gått ned 19kg, BMI 29 til 22 på 6 måneder. Har ikke løs hud i form av heng, kan kun se antyding til litt slappere hud på rumpe, bakside lår og overarmer, ikke noe jeg sjeneres nevneverdig av, bare lykkelig i ny, normalvektig kropp! 

Anonymkode: 59fa1...dbb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor ofte må du ta blodprøver under vektnedgang av wegory?

Anonymkode: ca8c0...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

hvor ofte må du ta blodprøver under vektnedgang av wegory?

Anonymkode: ca8c0...a6d

Fortsetter du her at man har vektnedgang? (Noe blant annet jeg ikke har hatt, etter å ha satt 6 sprøyter.)
Jeg har heller ikke tatt blodprøver, og legen min har ikke nevnt noe om det.
Har lest innlegg fra andre som har tatt blodprøver både før de startet med Wegovy og underveis (se tidligere i denne tråden). Men det er altså ulikt.
Om man "må" ta blodprøver synes derfor å være opp til den legen du (tilfeldigvis) har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Caissa skrev (26 minutter siden):

Fortsetter du her at man har vektnedgang? (Noe blant annet jeg ikke har hatt, etter å ha satt 6 sprøyter.)
Jeg har heller ikke tatt blodprøver, og legen min har ikke nevnt noe om det.
Har lest innlegg fra andre som har tatt blodprøver både før de startet med Wegovy og underveis (se tidligere i denne tråden). Men det er altså ulikt.
Om man "må" ta blodprøver synes derfor å være opp til den legen du (tilfeldigvis) har.

Tok du ingen blodprøver før oppstart?

Anonymkode: eb1fe...b65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

hvor ofte må du ta blodprøver under vektnedgang av wegory?

Anonymkode: ca8c0...a6d

Jeg tok ved oppstart og hver gang jeg har endret dose. De sjekker blodsukker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordensparadis skrev (1 minutt siden):

Jeg tok ved oppstart og hver gang jeg har endret dose. De sjekker blodsukker

Ah.. ja, jeg tok blodprøver pga. Kolestrol før oppstart. 

Anonymkode: ca8c0...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, AnonymBruker said:

Tok du ingen blodprøver før oppstart?

Anonymkode: eb1fe...b65

Nei, har ikke tatt noen blodprøver. Ikke før oppstart, og ikke senere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caissa skrev (36 minutter siden):

Nei, har ikke tatt noen blodprøver. Ikke før oppstart, og ikke senere.

Samme her. Ingen bryr seg her 😄

Anonymkode: a4c7b...76f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

hvor ofte må du ta blodprøver under vektnedgang av wegory?

Anonymkode: ca8c0...a6d

Dette kommer sikkert litt an på hvordan helsesituasjonen er for hver person.  Jeg har kronisk sykdom, så jeg får sjekket flere ting jevnlig, ca hver 2. eller 3. måned, helt uavhengig av denne medisinen.  Legen min er veldig bra til å følge meg opp også med Wegovy, og har bl.a endret styrke på blodtrykksmedisinen min.  Vektforandringer påvirker sikkert flere ting i kroppen.

Anonymkode: 4d408...7c0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang kosttilskudd; jeg spiser variert og føler jeg får i meg det jeg skal. Men tar B-vitaminer og B6 (pyridoksin, som er «hår- og negler»-vitaminet) da jeg er livredd for å miste mer hår. Gikk på medisiner som gjorde at jeg både la på meg 30 kg på 1 år og mistet halve håret… Nå har jeg gått på wegovy i 9 uker og gått ned 9,6 kg, fra BMI 30 til 26,6😊 Så begynner å kjenne meg selv igjen. I tillegg synes jeg vekta tikker ned i et ok tempo for å ikke miste mer hår. Har stått på laveste dose fram til den jeg tok for 3 dager siden, et hakk opp og ble steindårlig. Spydde og klarte omtrent ikke mat. Men det gikk over etter to dager. Det samme skjedde de to første gangene jeg satte sprøyta. Så hold ut folkens🥰

Anonymkode: 92a17...529

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...