Gå til innhold

En tråd for oss som går på Wegovy - uten klikk 😉


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, Kompis2 said:

Første dose 0,50 satt i morges. Foreløpig ingen ubehag. :)

Før jul hadde jeg en lengre periode hvor det ble kjøpt en del vin pr måned, og da ble det også kjøpt sigaretter. Man fristes til kjøp av burgermeny "dagen derpå" selv om man vet det ikke er lurt. Nå derimot, nå sparer jeg nesten penger siden jeg ikke fristes av verken det ene eller andre!  Medisinen koster rundt 400 pr uke og det er vel en 3 liter med vin det! 

I dag skal jeg spise lettkokt brokkoli med pinjekjerner og spekeskinke til. Varmer spekeskinken og pinjekjernene i stekepanna før det spres over brokkolien. Nam! Bare ikke kok ihel brokkolien, den ha tyggemotstand. :)

Høres oppløftende ut! Lykke til videre! ❤️

Selv sliter jeg for tiden... (Skal ta min siste dose med 0,25 på onsdag. Pluss "resten i sprøyta" (hvis det er noe) 2-3 dager etter regner jeg med.)
Plages av mye sultfølelse, og i tillegg sterk søttrang. Har blitt 2 store boblesjokolader og Nesquik blant annet... I dag føler jeg meg dårlig; vondt i hodet og sykdomsfølelse i kroppen. Kanskje pga. overspising. Eller medisinen. Eller så er jeg "bare syk allikevel".

Har ingen planer om å gi opp noe ennå. Håper virkningen av Wegovy blir bedre etterhvert (slik som den første uka jeg tok det).

(Fristende å ta ut 1mg-sprøyte og så dele opp i 0,5mg-doser, når jeg kommer dit. Det blir jo halve prisen pr. uke...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for svar! Hvordan opplever du bruken? Merker du noe positivt da? 
Veldig motiverende å lese om varaordføreren.

Anonymkode: 06486...16a

Hei 🙂

Ja, veldig god "reklame" for Wegovy den artikkelen der! 

Jeg har bare tatt 3 doser med 0,25mg så langt, så erfaringen min er veldig begrenset.

Første uka syntes jeg det var så god effekt at jeg tenkte: "Hvorfor øke dosen når det virker så bra?"
(Jeg var lite sulten, jeg ble stappmett av mindre mat enn jeg har pleid å spise, og jeg hadde ikke lyst på søtsaker.)

Men i uke 2 endret det seg. Jeg ble mer sulten og fikk heller ikke samme metthetsfølelse som i den første uka.
På slutten av uka, de siste dagene før 3. sprøyte skulle settes, ble sulten påtrengende/plagsom.

Nå har jeg fått både sult og søttrang tilbake dessverre, så kanskje har jeg egentlig behov for høyere dose?
(0.25 mg er jo veldig lite sammenlignet med høyeste Wegovy-dose på 2,4mg; bare litt over 10%.)

Langsom opptrapping/tilvenning anbefales for å redusere faren for bivirkninger, etter hva jeg har forstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-21 kilo og var på byen for første gang på mange år. Følte meg fantastisk, og fikk utrolig mye oppmerksomhet fra menn 😅😅

Anonymkode: 2d55c...933

  • Liker 1
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minus 30 her siden september. Jeg har begynt uke 28. Null minus den siste måneden, og jeg har vært sulten, men forsiktig.  Jeg er eldre og har en del løshud fra før. Det blir ikke pent om jeg blir tynn, så jeg vil bare et stykke nedover på 60-tallet..  Veier nå 70 kg og er 161 cm høy.  Den siste måneden har jeg krympet mange cm. Det merker jeg på klærne. Det er stadig flere klær i skapet som passer igjen. Jeg har ikke kjøpt noe annet nytt enn truser.  Jeg har brukt 1,7mg de siste 3  ukene, og tok siste dose av den i går.   I dag var jeg til legesjekk, og det blir maksdose fra neste uke. Blodtrykket har gått ned, og jeg har fått tilpasset medisin.  Jeg er glad for å ha så super fastlege som passer på meg.

-Ann

Anonymkode: 4d408...7c0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag starta jeg med Wegovy

Har gått ned mye før, men nå kom jeg ikke lenger, vekta begynte å peke feil vei 

Har foreløpig ingen virkning. Men hadde litt løs mage dag 2. Litt lett hodepine har jeg også

Spent på om jeg får noe virkning av dette

Passer samtidig på kostholdet,  og holder meg i kcal underskudd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tonebelinda skrev (1 time siden):

Søndag starta jeg med Wegovy

Har gått ned mye før, men nå kom jeg ikke lenger, vekta begynte å peke feil vei 

Har foreløpig ingen virkning. Men hadde litt løs mage dag 2. Litt lett hodepine har jeg også

Spent på om jeg får noe virkning av dette

Passer samtidig på kostholdet,  og holder meg i kcal underskudd.

Funker paracet når du får hodepine?

Anonymkode: ca8c0...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Funker paracet når du får hodepine?

Anonymkode: ca8c0...a6d

Aner ikke. Hodepinen har vært såpass mild at det går helt fint uten noe smertestillende 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tonebelinda skrev (1 time siden):

Søndag starta jeg med Wegovy

Har gått ned mye før, men nå kom jeg ikke lenger, vekta begynte å peke feil vei 

Har foreløpig ingen virkning. Men hadde litt løs mage dag 2. Litt lett hodepine har jeg også

Spent på om jeg får noe virkning av dette

Passer samtidig på kostholdet,  og holder meg i kcal underskudd.

Gratulerer med startskuddet  👏👏 Det kan nok ta noen dager før kroppen reagerer, men jeg kjenner igjen det du sier. Magen min var ikke sikker på om den skulle ha diare eller forstoppelse og vekslet på det.  Den pleier å ha det første, men tiden med W har den mest vært litt forstoppet, ikke mye.  I dag er den det, og jeg er på uke 28.  i dag har jeg hatt veldig mageknip før jeg etterhvert fikk til å levere…. Sånn er det.

En stund var jeg plaget med kvalme og raping. Det var ikke så greit, men det holdt opp for en måned siden.  
Vi blir trøtte, fordøyelsen krangler, vi blir utålmodige og ikke minst, ganske blakke. Men våren er en fin tid for vektnedgang.

Masse lykke til.

-Ann

Anonymkode: 4d408...7c0

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal sette dose to av 0,50 i dag men jeg glemmer det.. De fire første ukene kunne jeg knapt nok komme meg opp av senga før jeg var klar for å sette dosen, men nå? Føler ingenting liksom. Har ikke gått mye ned siste uka, kjenner meg sulten ett par ganger i løpet av dagen men har fortsatt tyggetrang på kveldstid. Er nok der det kommer noen kalorier inn som ikke hadde trengt å være der, om det er små mengder. Litt chips, en saft-is, to biter sjokolade... = og samlet blir det mer enn nok. 

Skal gå og finne den sprøyta nå og få satt "skiten" 😁 Hadde nok vært leit uten ja. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Kompis2 said:

Jeg skal sette dose to av 0,50 i dag men jeg glemmer det.. De fire første ukene kunne jeg knapt nok komme meg opp av senga før jeg var klar for å sette dosen, men nå? Føler ingenting liksom. Har ikke gått mye ned siste uka, kjenner meg sulten ett par ganger i løpet av dagen men har fortsatt tyggetrang på kveldstid. Er nok der det kommer noen kalorier inn som ikke hadde trengt å være der, om det er små mengder. Litt chips, en saft-is, to biter sjokolade... = og samlet blir det mer enn nok. 

Skal gå og finne den sprøyta nå og få satt "skiten" 😁 Hadde nok vært leit uten ja. ;)

Jeg skal sette første dose med 0,50mg i morgen, men er heller ikke så "gira" lenger. Nesten så jeg er litt redd for å glemme å sette sprøyta på "riktig dag" fordi jeg nesten ikke tenker på det lenger.

Er mye sulten, og smågodtet på Bunnpris til 7,90kr/hg "får kjørt seg"...

Tror ikke jeg har gått ned noe totalt sett. Gikk ned den 1. uka, deretter gikk det opp igjen. Og har holdt seg der, eller økt til enda mer enn da jeg starta. (Husker ikke å veie meg engang for tiden...)

Lurer på om det bedrer seg etterhvert som dosen økes? Håper det! Skikkelig "på kjøret" nå iallfall ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket ikke skikkelig effekt før på nest høyeste dose, så det er nok veldig individuelt. 

Anonymkode: 8c974...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg merket ikke skikkelig effekt før på nest høyeste dose, så det er nok veldig individuelt. 

Anonymkode: 8c974...d79

Takk! Det gir håp! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på dose 0,5 her også, og kjenner meg igjen i «motivasjonen». Gikk ned 2,5 kg første uka, men kun til sammen 1,5 kg nå de neste 5 ukene. Litt ned rett etter jeg har satt sprøyta og så litt opp igjen på slutten av uka. Mye mer søtsug igjen nå. Håper på mer effekt igjen på neste dose.

Anonymkode: 47fff...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første maksdose på meg i dag. Uke 29 fra 100 kg har begynt. Det går smått nå, men jeg har likevel noe å feire. Sekstitallet!!! Jeg er der. Riktignok helt på slutten, 69,7 men innenfor.

Målet er på bunnen av sekstitallet et sted. Jeg er ikke sulten, men veldig saltsjuk. Påskegodisen er spekeskinke 😋

Nå har jeg begynt å rydde og sortere i klesskapet, kjøpt en billig kjole i str 40/42 som venter 4-5 kg på å passe. Kanskje til 17.mai?

Lykke til alle sammen.

-Ann

Anonymkode: 4d408...7c0

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Første maksdose på meg i dag. Uke 29 fra 100 kg har begynt. Det går smått nå, men jeg har likevel noe å feire. Sekstitallet!!! Jeg er der. Riktignok helt på slutten, 69,7 men innenfor.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener her? Har du gått ned fra 100 til 69,7 på 29 uker? I så fall utrolig bra og motiverende å lese!

Anonymkode: 06486...16a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg skjønner ikke helt hva du mener her? Har du gått ned fra 100 til 69,7 på 29 uker? I så fall utrolig bra og motiverende å lese!

Anonymkode: 06486...16a

Tusen takk ❤️ de 10 første forsvant på litt over en måned, så det var mye vann i kroppen min. Etterpå har det gått litt tregere med noen stopp og hopp.

Anonymkode: 4d408...7c0

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Tusen takk ❤️ de 10 første forsvant på litt over en måned, så det var mye vann i kroppen min. Etterpå har det gått litt tregere med noen stopp og hopp.

Anonymkode: 4d408...7c0

Bra jobba!! Jeg har gått på samme dose lenge nå siden neste dose er dobbelt så dyr😅 merker liten effekt nå og har ikke gått ned noe mer siden jul. Men har klart å holde vekta uten å gå opp noe siden da. Men jeg er for tiden utbrent. Så nå lurer jeg veldig på hva jeg skal gjøre, bli værende på samme dose til jeg er frisk eller gå opp? Merket du større effekt på høyere dose?

Anonymkode: 806fa...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bra jobba!! Jeg har gått på samme dose lenge nå siden neste dose er dobbelt så dyr😅 merker liten effekt nå og har ikke gått ned noe mer siden jul. Men har klart å holde vekta uten å gå opp noe siden da. Men jeg er for tiden utbrent. Så nå lurer jeg veldig på hva jeg skal gjøre, bli værende på samme dose til jeg er frisk eller gå opp? Merket du større effekt på høyere dose?

Anonymkode: 806fa...9a3

Jeg gikk 8 uker på laveste og da gikk jeg ned 17 kg pga veldig mange kg vann i kroppen, så 4 uker på neste og gikk ned 2,5 kg.  Så økte jeg og sto på neste dose i 12 uker. Ned ca 9 kg.  Videre på nest høyeste dose i 4 uker og minus 1,5. Nå går jeg første uken på høyeste og dyreste!!😭.  Det vil jeg gå på til jeg blir fornøyd. (Eller konk)  Etterpå må jeg prøve meg frem, tror jeg, angående stabilisering og mulig nedtrapping. Jeg vil jo helst slippe utgiftene, eller redusere dem .  Ny legesjekk i slutten av mai. Må høre hva legen mener om det.  Man kan jo alltid starte på nytt etter en pause hvis det er vanskelig.

Jeg vet ikke hvordan det vil påvirke din situasjon for tiden, men jeg sliter en del med depresjon, og jeg tror at medisinen har hjulpet meg til å holde meg unna trøstespising. Jeg spiser/drikker mye suppe. En kopp med suppe både varmer og stagger spisetrangen. Samme om det er hjemmelaget eller rett-i-koppen.  Også flere vanlige posesupper har greit kcal-innhold.  Koker en slik med ekstra vann eller kraft oppi og setter i kjøleskapet. Mat hele dagen.   fryser også ned noen kopper med suppe i engangsbeger når jeg lager selv.  Slike kan jo bråtines og varmes fort.
Jeg ønsker deg både god bedring og resultater. Klem :klem3:

-Ann

Anonymkode: 4d408...7c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg gikk 8 uker på laveste og da gikk jeg ned 17 kg pga veldig mange kg vann i kroppen, så 4 uker på neste og gikk ned 2,5 kg.  Så økte jeg og sto på neste dose i 12 uker. Ned ca 9 kg.  Videre på nest høyeste dose i 4 uker og minus 1,5. Nå går jeg første uken på høyeste og dyreste!!😭.  Det vil jeg gå på til jeg blir fornøyd. (Eller konk)  Etterpå må jeg prøve meg frem, tror jeg, angående stabilisering og mulig nedtrapping. Jeg vil jo helst slippe utgiftene, eller redusere dem .  Ny legesjekk i slutten av mai. Må høre hva legen mener om det.  Man kan jo alltid starte på nytt etter en pause hvis det er vanskelig.

Jeg vet ikke hvordan det vil påvirke din situasjon for tiden, men jeg sliter en del med depresjon, og jeg tror at medisinen har hjulpet meg til å holde meg unna trøstespising. Jeg spiser/drikker mye suppe. En kopp med suppe både varmer og stagger spisetrangen. Samme om det er hjemmelaget eller rett-i-koppen.  Også flere vanlige posesupper har greit kcal-innhold.  Koker en slik med ekstra vann eller kraft oppi og setter i kjøleskapet. Mat hele dagen.   fryser også ned noen kopper med suppe i engangsbeger når jeg lager selv.  Slike kan jo bråtines og varmes fort.
Jeg ønsker deg både god bedring og resultater. Klem :klem3:

-Ann

Anonymkode: 4d408...7c0

Suppe var lurt! Det skal jeg prøve ut! For min del er det jo enormt mye stillesitting nå pga situasjonen min så da var det et godt tips. Merker at nå som jeg er hjemme og har fått beskjed om å ta det veldig med ro, og kroppen skriker av stress så øker søtsuget. Har selv slitt med trøstespising hele livet så det er ikke enkelt kombo med utbrenthet og sikkert ikke med depresjon heller, spesielt når man har mye tid for seg selv. 
 

Men tenk at du gikk ned 17kg på laveste! Det er rått. Og i tillegg har gått ned enda mer. Jeg har 13kg igjen nå før jeg når målvekta, så spørs om jeg ikke må krype til korset og gå opp i dose jeg også. Men gud så dyrt det er😅 vi får tenke at det var verdt pengene når vi når målet😁 Og så er det jo veldig spennende dette med stabilisering/nedtrapping da. Får håpe det blir enklere (og billigere). 
 

Takk for tips og lykke til💕

Anonymkode: 806fa...9a3

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sykt sulten,mer sulten enn før jeg begynte. Men nå går jeg på klikk da...

Blitt "imun" tror jeg.  

Får vel gå rundt å se ut som ei bolle🤭

Anonymkode: 1581e...f72

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...