Gå til innhold

En tråd for oss som går på Wegovy - uten klikk 😉


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Paracet har ingen kvalmestillende effekt. 
Husk at mange ikke får ubehagelige bivirkninger, så ikke ta sorgene på forskudd

Anonymkode: 0c333...6d1

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Paracet har ingen kvalmestillende effekt. 
Husk at mange ikke får ubehagelige bivirkninger, så ikke ta sorgene på forskudd

Anonymkode: 0c333...6d1

Pga wegovy? For på paracet pakken står det for kvalme. Skal prøv å ikke ta sorgene på forskudd.

Anonymkode: ca8c0...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min boks står det smertestillende og febernedsettende. 
Felleskatalogen oppgir heller ikke kvalme som en indikasjon for bruk av paracet

Anonymkode: 0c333...6d1

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har fått mulighet til å starte med wegovy. 
Selvfølgelig er bivirkninger skumle når jeg har leste meg opp tråden og googlet litt her og der...
JEg er flink til å trene men lurer på, dere som også trener samtidig, klarer dette å fortsette med det? Uggen, trøtt, oppkast, ol, det kan jo stoppe det hele... 
Tror eg kommer til å prøve dette men tror terskelen blir lav for å stoppe ved evt sterke bivirknigner. 

Anonymkode: 88082...c64

Jeg trener, jobber full tid og har to små barn. Ingen utfordringer med Wegowy som hemmer livskvaliteten😊 Kjente litt bivirkninger første uka på 1,7 mg, men det gikk like fort over. Ingen stress og jag rundt mat lengre, og det gir meg bare mer energi. Har gått ned 31 kilo siden i høst, så har hatt god effekt uten en eneste kvalm dag. Det kan gå utrolig mye lettere enn fryktet😊 Lykke til!

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammatilsukkertopp skrev (13 timer siden):

Jeg trener, jobber full tid og har to små barn. Ingen utfordringer med Wegowy som hemmer livskvaliteten😊 Kjente litt bivirkninger første uka på 1,7 mg, men det gikk like fort over. Ingen stress og jag rundt mat lengre, og det gir meg bare mer energi. Har gått ned 31 kilo siden i høst, så har hatt god effekt uten en eneste kvalm dag. Det kan gå utrolig mye lettere enn fryktet😊 Lykke til!

Takk- dette får meg til å begynne! 

Anonymkode: 06486...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.4.2024 den 9.58):

hvor ofte må du ta blodprøver under vektnedgang av wegory?

Anonymkode: ca8c0...a6d

Jeg tok før jeg begynte med sprøyten og etter 2 måneders bruk. Jeg har ingen sykdommer fra før, men ifølge legen reagerer noen på sprøytene så han ville kontrollere. Skal ta ny blodprøve om et år.

Anonymkode: d9f7d...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynte på wegovy i romjulen og har økt dosen hver 4 uke. Jeg har ikke merket noen effekt før jeg begynte på 1,7. Nå er jeg ikke like sulten, men er fortsatt fysen. Har gått ned 7kg totalt. Av bivirkninger sliter jeg veldig med forstoppelse, ganske slitsomt.

Anonymkode: d9f7d...327

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder vekten enda! Tar Wegovy annenhver uke, og har vært vektstabil ca et halvt år nå. Det er så deilig! 

Anonymkode: b5eb0...c9e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg holder vekten enda! Tar Wegovy annenhver uke, og har vært vektstabil ca et halvt år nå. Det er så deilig! 

Anonymkode: b5eb0...c9e

Annen hver uke.. du vedlikeholder vekten etter å ha gått ned til ønsket vekt?

Anonymkode: ca8c0...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har sluttet med wegovy etter å ha nådd ideel vekt og klart å beholde vekta?

 

Anonymkode: 88082...c64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det noen her som har sluttet med wegovy etter å ha nådd ideel vekt og klart å beholde vekta?

 

Anonymkode: 88082...c64

Det tror jeg nesten ikke.. for wegovy er en livslang prosjekt livet ut. Om du ønsker å holde deg slank. Uansett hvor sunn du er å trener så vil vekta øke den dagen du slutter på wegovy. Det er det leger påstår i dag. 

Spent på hva leger og forskning sier om 10-15 år. Med hensyn til bivirkninger og effekten generelt på en kropp.

Anonymkode: ca8c0...a6d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det tror jeg nesten ikke.. for wegovy er en livslang prosjekt livet ut. Om du ønsker å holde deg slank. Uansett hvor sunn du er å trener så vil vekta øke den dagen du slutter på wegovy. Det er det leger påstår i dag. 

Spent på hva leger og forskning sier om 10-15 år. Med hensyn til bivirkninger og effekten generelt på en kropp.

Anonymkode: ca8c0...a6d

Ikke sant?

Har fått resept og positiv oppfordring til å  prøve dette ut av FL men det virker uansett som en jojo diett men nå har du garanti at du går ned i vekt, så lenge du står på det. 🤔

 

Anonymkode: 88082...c64

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg holder vekten enda! Tar Wegovy annenhver uke, og har vært vektstabil ca et halvt år nå. Det er så deilig! 

Anonymkode: b5eb0...c9e

Gikk du mye ned i vekt for å oppnå ditt ideelt vekt? 

Siden du tar nå son vedlikeholdts dose, hvordan er evt. bivirkninger?

Anonymkode: 88082...c64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

 

Ikke sant?

Har fått resept og positiv oppfordring til å  prøve dette ut av FL men det virker uansett som en jojo diett men nå har du garanti at du går ned i vekt, så lenge du står på det. 🤔

 

Anonymkode: 88082...c64

Håper du har rett i det med "garanti"!

Jeg har satt 7 sprøyter og ikke hatt vektnedgang ennå. Det vil si, jeg gikk noe ned den første uka, og da merket jeg også betydelig mindre sult og søttrang. Men så ble denne virkningen mer eller mindre borte, og jeg var raskt tilbake på "matchvekt". Og der har jeg ligget siden.

Men siden jeg leser at andre rapporterer om liten eller manglende effekt før de kommer opp på de høyeste dosene så har jeg fortsatt håp! 🙂
 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det tror jeg nesten ikke.. for wegovy er en livslang prosjekt livet ut. Om du ønsker å holde deg slank. Uansett hvor sunn du er å trener så vil vekta øke den dagen du slutter på wegovy. Det er det leger påstår i dag. 

Spent på hva leger og forskning sier om 10-15 år. Med hensyn til bivirkninger og effekten generelt på en kropp.

Anonymkode: ca8c0...a6d

Jeg har også alltid trodd at vi må fortsette å ta disse sprøytene, ellers går vi rett opp.  Men dessverre har jeg nok ikke råd til å fortsette så mange månedene til.  Jeg vil i hvertfall forsøke med et opphold til høsten for å teste det ut.  Jeg kommer ikke til å gå  amok i overspising eller søtsaker sånn plutselig.  Så kan jeg jo heller starte på nytt igjen om det glipper.  Jeg har ikke bestemt meg ennå.  Mitt ønske er først å gå ned de få siste, seige kiloene av totalt 40.

-Ann

Anonymkode: 4d408...7c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos fastlegen i går og han syntes det var greit å dele 1mg på to fremover. Fornøyd med min nedgang var han også. :) Neste uke skal jeg hente ut første pakke med 1mg. Jeg må skjerpe meg litt på kveldstid, det frister fortsatt å knaske på noe "godt", og selv om jeg tar små biter av noe, så trenger jeg det ikke! 

Første mål er å bikke under pågående 10-tall i helga, slik at jeg kan starte neste uke med nytt tall først! :D  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På hvilken nr I sprøytene følte du selv at du hadde gått ned i vekt? 

Anonymkode: ca8c0...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

På hvilken nr I sprøytene følte du selv at du hadde gått ned i vekt? 

Anonymkode: ca8c0...a6d

Fra første sprøyte.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompis2 skrev (54 minutter siden):

Fra første sprøyte.  

Oj.. la du merke til at kroppen var tynnere etter første sprøyte? Trodde ikke det var mulig.

Anonymkode: ca8c0...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Oj.. la du merke til at kroppen var tynnere etter første sprøyte? Trodde ikke det var mulig.

Anonymkode: ca8c0...a6d

Sluttet å føle meg sulten, sluttet å spise = føles tynnere ;)

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...