Gå til innhold

En tråd for oss som går på Wegovy - uten klikk 😉


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er nok ikke langt unna med de Kg.du har gått ned. 

Anonymkode: 1581e...f72

Okay!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så du har 0,5mg pennen? 0,5 mg-penn inneholder 1,5 ml oppløsning og gir 4 doser à 0,5 mg. Det er ikke sånn at hele sprøyta totalt inneholder 0,5mg.

Med 0,25 og 0,5mg pennen ser du ikke stemplet i vinduet etter første dose (jeg gjorde ihvertfall ikke det..), først etter 2. dose ser du stemplet komme.

Anonymkode: 499b6...45d

Takk for svar! 
 

Skjønner ikke dette jeg. Fikk ikke den minste pennen, men den nest minste. Legen sa jeg skulle fordele sprøyta på 2 ganger, 35 klikk på hver - men pennen har ikke så mange klikk, så delte antall klikk, 36, på 2. 

Kjenner jeg skulle hatt litt mer info av legen 🙈

 

Anonymkode: 1e3a3...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg har gjort det riktig alikevel? Tok 18 klikk som det sto her. Uff, nå ble det mye klikksnakk her som dere ville unngå, beklager - men vil være anonym, så kan ikke spørre I FB gruppene.

Så da holder sprøyta til 8 doser om jeg har forstått det rett? Derfor legen sendte melding etterpå at han hadde skrevet ut resept på flere sprøytespisser.

wegovy-hei-jeg-fikk-respet-på-1-mg-wegovy-jeg-skal-starte-v0-qt5npgwe3bhc1.webp

Anonymkode: 1e3a3...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Lurer på om jeg har gjort det riktig alikevel? Tok 18 klikk som det sto her. Uff, nå ble det mye klikksnakk her som dere ville unngå, beklager - men vil være anonym, så kan ikke spørre I FB gruppene.

Så da holder sprøyta til 8 doser om jeg har forstått det rett? Derfor legen sendte melding etterpå at han hadde skrevet ut resept på flere sprøytespisser.

wegovy-hei-jeg-fikk-respet-på-1-mg-wegovy-jeg-skal-starte-v0-qt5npgwe3bhc1.webp

Anonymkode: 1e3a3...459

18 blir riktig. Da tar du startdose på 0,25. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte injeksjon nr ni denne uka og er 10 kg i minus. Veldig fornøyd og takknemlig for prosessen så langt.

Deilig å oppleve at støyen i hodet forsvinner, kan ikke huske at jeg noen sinne ikke har tenkt på mat til enhver tid, vanvittig befriende.

Det har vært litt prøving og feiling ifht hva som er lurt å spise/ikke spise mtp fordøyelsen. Kvalme og de ekle rapene kommer i takt med at fordøyelsen går sakte, så jeg jobber veldig med å finne hva som funker for å holde systemet i gang. 

Anonymkode: 036ad...f16

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det har vært litt prøving og feiling ifht hva som er lurt å spise/ikke spise mtp fordøyelsen. Kvalme og de ekle rapene kommer i takt med at fordøyelsen går sakte, så jeg jobber veldig med å finne hva som funker for å holde systemet i gang. 

Har du funnet ut noe her? Nettopp derfor jeg ikke våger starte. Så her er det konstant mas og smågodt og bakverk. 

Anonymkode: 06486...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Har du funnet ut noe her? Nettopp derfor jeg ikke våger starte. Så her er det konstant mas og smågodt og bakverk. 

Anonymkode: 06486...16a

Dette varierer jo veldig fra person til person, en må prøve seg frem selv selvsagt… noen får ikke noen problemer med fordøyelsen. 

Anonymkode: 46233...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Har du funnet ut noe her? Nettopp derfor jeg ikke våger starte. Så her er det konstant mas og smågodt og bakverk. 

Anonymkode: 06486...16a

Kan bli litt kvalm og få diaré av veldig fet mat, f.eks burger eller enkelte typer biff. Spiser jeg mye melvarer går det gjerne veldig tregt, så om jeg spiser brødskiver til frokost er kvoten brukt opp for den dagen f.eks.

Men nok vann og bevegelse er skikkelig viktig! Hold kroppen i gang, det hjelper på fordøyelsen det også.

Men det er sjelden med denne rapingen, bare så veldig ekkelt når det først skjer. Men jeg hadde hoppet i det og begynt, det er ingen som reagerer helt likt. Fordelene veier uansett godt opp for min del ☺️

Prioriter proteiner, drikk nok og beveg deg. Det er ingen «mirakelkur» som smelter fettet liksom, men det føles jammen mirakuløst å få fjernet støyen fra hodet, kunne tenke mer normalt og fornuftig rundt mat, være tilfreds med normale porsjoner og føle mestring rundt mat. Det er vanvittig deilig å være i middagsselskap, spise en passe porsjon god mat med GOD samvittighet og nyte selskapet fremfor å stresse rundt hvor mye og hva jeg har hatt på tallerkenen.

Anonymkode: 036ad...f16

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg tar 0,5 dose men ved et uhell hentet ut 0,25 penn. Hva gjør jeg da? Må jeg stikke to ganger eller trekke opp to ganger eller ha den liggende til et eller annet senere tidspunkt eller selge på svartebørsen (Neida) eller hva. Hva gjør jeg? Synes det va skikkelig kjipt for det er jo dritdyrt. 

Anonymkode: 2b716...994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på wegovy i snart 7 uker og har null effekt. Er det andre som har opplevd dette? Det er forferdelig frustrerende

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bondekona83 skrev (6 timer siden):

Jeg har gått på wegovy i snart 7 uker og har null effekt. Er det andre som har opplevd dette? Det er forferdelig frustrerende

Javisst! Bakover i tråden er det flere eksempler på det.. 

Anonymkode: 46233...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bondekona83 skrev (6 timer siden):

Jeg har gått på wegovy i snart 7 uker og har null effekt. Er det andre som har opplevd dette? Det er forferdelig frustrerende

 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Javisst! Bakover i tråden er det flere eksempler på det.. 

Anonymkode: 46233...2f1

Noen må opp på nest høyeste/høyeste dose før det får effekt. Mange eksempler på det som sagt - bakover i tråden. 

Anonymkode: 46233...2f1

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Bondekona83 said:

Jeg har gått på wegovy i snart 7 uker og har null effekt. Er det andre som har opplevd dette? Det er forferdelig frustrerende

Jeg har satt 5 sprøyter hittil, men merker lite eller ingenting. Bare de aller første dagene, men det "justerte seg" raskt tilbake til normalsituasjon og normalvekt.

Fordelen er at jeg ikke har noen bivirkninger ... Hehe! (Galgenhumor!)

Venter spent på om noe "stort" vil skje når dosen økes videre oppover. Tar jo tross alt bare litt over 1/5 av maksimaldosen ennå (det samme som deg?), så vi må ikke gi opp håpet ennå!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis jeg tar 0,5 dose men ved et uhell hentet ut 0,25 penn. Hva gjør jeg da? Må jeg stikke to ganger eller trekke opp to ganger eller ha den liggende til et eller annet senere tidspunkt eller selge på svartebørsen (Neida) eller hva. Hva gjør jeg? Synes det va skikkelig kjipt for det er jo dritdyrt. 

Anonymkode: 2b716...994

Uff, det var kjedelig....

Ja, tror du må sette 2 doser, fordi pennen bare kan trekkes opp til maksimalt den dosen som står angitt.
Dosen kan reduseres, men ikke høynes den tror jeg.

Hvis du trenger ekstra sprøytespisser så selges disse på apotek. (Samme som diabetikere bruker på Saxenda.)

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen fått tilbake håret?

Jeg føler hårtapet skyldes vektnedgang og ikke selve medisinen, men er usikker. Har under halvparten igjen av håret mitt og er bekymret for fortsettelsen.

Har gått til og fra på Wegowy siden august. Stoppet i 2 mnd pga håret, men merket ingen forskjell så måtte starte igjen fordi jeg ble så jævla sulten😅

Anonymkode: a4c7b...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bondekona83 skrev (12 timer siden):

Jeg har gått på wegovy i snart 7 uker og har null effekt. Er det andre som har opplevd dette? Det er forferdelig frustrerende

Jeg gikk på det i mange uker før jeg merket noe. Men ser nå at jeg har gått ned ca en kg i mnd. Så nå er det 8-9 kg. Trodde liksom jeg skulle gå ned superfort, men egentlig fint å gå ned sakte men sikkert. Ikke noen bivirkninger heller. Så vær tålmodig og øk i samråd med lege. Så kan det hende du plutselig ser at det skjer noe :)

Anonymkode: 01c16...776

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror man blir immun etterhvert. Jeg har gått på høyeste dose ett års tid og har ingen effekt lenger. Nylig satte jeg ved et uhell max dose to ganger på samme dag, men merket fortsatt i ingenting.

Anonymkode: 6bd3d...cc7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å sette dosen på onsdag! :o Kom ikke på det før i går kveld og satte den i morges. Merket ikke så mye til at jeg ikke tok den da.. Så jeg har vel bestemt meg for å IKKE gå over dosen jeg er på nå, dvs 0,50. Satser på at legen er ok med det.

 Man bør få i seg fiber OG vann, variert sunn mat er bra. Selv unngår jeg hvetemel og bruker laktosefri melkeprodukter. 

Har gått ned hver uke siden oppstart, hadde ikke mye vann i kroppen ved oppstart så det har gått sakte men sikkert. Og har ingen plager av medisinen, heldigvis! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tror man blir immun etterhvert. Jeg har gått på høyeste dose ett års tid og har ingen effekt lenger. Nylig satte jeg ved et uhell max dose to ganger på samme dag, men merket fortsatt i ingenting.

Anonymkode: 6bd3d...cc7

Jeg har tenkt mye på dette, og lurer på om vi da heller burde ta en pause og heller starte på nytt med laveste dose etter noen måneder.  Jeg finner ikke noe om det når jeg søker, bortsett fra dette https://svelic.se/utredning/?id=3-16643

Anonymkode: 4d408...7c0

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye kilo er det normalt å gå ned, de første 2 ukene?

Anonymkode: ca8c0...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...