Gå til innhold

En tråd for oss som går på Wegovy - uten klikk 😉


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

7 måneder og 20 kilo!! Er rart hvordan det føles å ta uendelig med tid, samtidig som føles som om jeg bare raser ned 😃 veier nå 90 kg, og tenker 10 kg til før jeg skal fokusere på vedlikehold. 

Følger ikke noe matplan, er fleksibel og spontan. Sukker hører til helgene bare, og skjeldent jeg vil ha noe da. 

Trener 2-3 ganger i uka, helkropp styrke"2 og en jogging. I tilegg til hverdagsaktiviteter. 

De eneste bivirkningene jeg har er lavere matlyst og økt livskvalitet 🥰

Anonymkode: d95a0...210

Krympet ganske mye jo!!

Anonymkode: 1581e...f72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg runder snart 1/2  år nå. Det høres lenge ut, men tiden har gått fort, og jeg tok mitt 26.stikk i dag. Andre uke på nest høyeste dose.  Den siste måneden har jeg hoppet opp og ned innenfor 3 kg, men var nede igjen nå. Ned 30 kilo og flere klær i garderobeskapet passer. Der inne er det litt i mange størrelser.

Start 100, i dag 70.  161 cm 

-ann

Anonymkode: 4d408...7c0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stått på wegovy 1 mg siden begynnelsen av august. Har til sammen mistet 14 kg, men siden november/desember har vekta stått stille. Vurderer nå å øke dosen til 1,7 mg for å se om det hjelper. Kjenner jeg er redd for å få ekle bivirkninger etter så lang tid på samme dose.

Har noen erfaringer å dele? 

Anonymkode: fb3bf...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har stått på wegovy 1 mg siden begynnelsen av august. Har til sammen mistet 14 kg, men siden november/desember har vekta stått stille. Vurderer nå å øke dosen til 1,7 mg for å se om det hjelper. Kjenner jeg er redd for å få ekle bivirkninger etter så lang tid på samme dose.

Har noen erfaringer å dele? 

Anonymkode: fb3bf...d9e

Jeg sto også på 1 mg leeenge, sikkert 6-8 mnd. Gikk opp til 1,7 mg og merket ingen bivirkninger. Gikk så opp til 2,4 mg etter en lang stund på 1,7, og det er først nå jeg har fått litt periodevis løs mage.  men ikke plagsomt. 

Anonymkode: e3a7b...f92

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg sto også på 1 mg leeenge, sikkert 6-8 mnd. Gikk opp til 1,7 mg og merket ingen bivirkninger. Gikk så opp til 2,4 mg etter en lang stund på 1,7, og det er først nå jeg har fått litt periodevis løs mage.  men ikke plagsomt. 

Anonymkode: e3a7b...f92

Hei!

Hva var grunnen til at du begynte å øke dosen etter såpass lang tid?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg sto også på 1 mg leeenge, sikkert 6-8 mnd. Gikk opp til 1,7 mg og merket ingen bivirkninger. Gikk så opp til 2,4 mg etter en lang stund på 1,7, og det er først nå jeg har fått litt periodevis løs mage.  men ikke plagsomt. 

Anonymkode: e3a7b...f92

Takk for svar!
Godt å høre at det gikk bra å øke dose til 1,7 mg. Da prøver jeg det neste gang jeg skal hente ut ny penn 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg starta på Wegovy i januar 2023. Veide da 108 kg, september 2023 veide jeg 76 kg. Trente en del, så ikke så mye løs hud. I november tok jeg siste sprøyte, kom aldri høyere enn til dose 1,7 fordi jeg brukte dosene lenger. Jula var fantastisk. Etter jul begynte jeg å kjenne meg veldig sulten osv igjen. Så nå 4 mars starta jeg på nytt på 0,25 for å ikke gå opp. Har gått opp fra 76 kg til 82 kg fra november til nå. Mulig jeg øker til 0,5 eller 1 hvis jeg ikke holder meg stabil. 
 

Trappa forøvrig ned da jeg slutta også. 
Hadde hodepine 4,5,6 mars. Nå er den heldigvis borte. Merker at jeg ikke har like lyst på sukker allerede.

Anonymkode: ad3d8...060

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/9/2024 at 10:25 AM, Evig0 said:

Takk for svar!
Godt å høre at det gikk bra å øke dose til 1,7 mg. Da prøver jeg det neste gang jeg skal hente ut ny penn 

Hei!

Jeg er ny bruker av Wegovy, og prøver å sette meg bedre inn i bruk, virkninger og bivirkninger mm.

Angående bivirkninger så har jeg lest at noen deler opp den ukentlige dosen (ved hjelp av klikk på pennen), slik at hver enkelt dose blir mindre mens den sammenlagte dosen for én uke blir riktig. Da blir medisinmengden pr. injeksjon lavere, og faren for bivirkninger/reaksjoner reduseres.
Jeg synes dette høres logisk ut, og jeg tenker at det kanskje er valgt ukentlige doser fra produsentens side for å gjøre det enklere for brukerne. Men altså ikke nødvendigvis bedre med tanke på bivirkninger.

Noen kommentarer til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt fjerde og siste dose av 0.25 i morges. Jeg ser at sprøyta ikke er tom, er det da mulig å få enda en dose fra den? Har skrudd ned til riktig dose hver gang. Neste uke skal jeg øke dosen til 0.5 men jeg må vente til tirsdagen siden jeg ikke har nok penger før lønna kommer.

Ellers fin nedgang på vekta, merker at jeg blir mer sulten osv på slutten av uka før ny dose, men ingen plager utover dèt. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompis2 skrev (19 minutter siden):

Satt fjerde og siste dose av 0.25 i morges. Jeg ser at sprøyta ikke er tom, er det da mulig å få enda en dose fra den? Har skrudd ned til riktig dose hver gang. Neste uke skal jeg øke dosen til 0.5 men jeg må vente til tirsdagen siden jeg ikke har nok penger før lønna kommer.

Ellers fin nedgang på vekta, merker at jeg blir mer sulten osv på slutten av uka før ny dose, men ingen plager utover dèt. :)

Hvis du forsøker å "trekke opp" pennen mens du teller klikk inntil pennen stopper, da kan se hvor mye som er igjen. Hvis pennen stopper før du når 0,25-merket er det ikke en hel dose igjen, men da kan antall klikk si noe om hvor mye som er igjen. 

Du kan "prøvetrekke" pennen og skru den tilbake til null uten å trykke på utløseren og "sette dosen".

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Kompis2 said:

Satt fjerde og siste dose av 0.25 i morges. Jeg ser at sprøyta ikke er tom, er det da mulig å få enda en dose fra den? Har skrudd ned til riktig dose hver gang. Neste uke skal jeg øke dosen til 0.5 men jeg må vente til tirsdagen siden jeg ikke har nok penger før lønna kommer.

Ellers fin nedgang på vekta, merker at jeg blir mer sulten osv på slutten av uka før ny dose, men ingen plager utover dèt. :)

Hei 🙂

Hvordan ser du at det er mer igjen i sprøyta? Inni det gjennomsiktige "vinduet"? Jeg ser bare en liten boble inni der. Vet ikke helt hva jeg skal se etter...

Jeg har tatt 2 doser med 0,25mg så langt, og har tilsvarende effekt som deg. Fin nedgang og ingen plager, men mer sulten et par dager før neste dose. 
Jeg luftet idéen om deling av den ukentlige dosen i et innlegg ovenfor. Kanskje en fordeling av medisinen utover uka kan være til hjelp mot denne sultfølelsen som vi opplever? (Jeg har ikke testet det ut da.)

Uff, trasig å måtte vente med å hente ny sprøye på apoteket fordi det er så dyrt 😞 
Har lest at det er mer i sprøyta enn det som trengs, så trolig har produsenten lagt inn en "buffer". Om det noen ganger kan være nok til en ekstra dose så hadde jo det vært fint!

Ellers så er det jo en mulighet å ta ut for eksempel en 1mg penn for så å dele det opp slik at den ukentlige dosen blir 0,25mg (evt. 0,5mg). Da blir det jo 1/4 av prisen, siden de koster det samme...
(Det selges ekstra engangssprøyter på apoteket, i pakker med 100 i hver.)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caissa skrev (2 timer siden):

Hei 🙂

Hvordan ser du at det er mer igjen i sprøyta? Inni det gjennomsiktige "vinduet"? Jeg ser bare en liten boble inni der. Vet ikke helt hva jeg skal se etter...

Jeg har tatt 2 doser med 0,25mg så langt, og har tilsvarende effekt som deg. Fin nedgang og ingen plager, men mer sulten et par dager før neste dose. 
Jeg luftet idéen om deling av den ukentlige dosen i et innlegg ovenfor. Kanskje en fordeling av medisinen utover uka kan være til hjelp mot denne sultfølelsen som vi opplever? (Jeg har ikke testet det ut da.)

Uff, trasig å måtte vente med å hente ny sprøye på apoteket fordi det er så dyrt 😞 
Har lest at det er mer i sprøyta enn det som trengs, så trolig har produsenten lagt inn en "buffer". Om det noen ganger kan være nok til en ekstra dose så hadde jo det vært fint!

Ellers så er det jo en mulighet å ta ut for eksempel en 1mg penn for så å dele det opp slik at den ukentlige dosen blir 0,25mg (evt. 0,5mg). Da blir det jo 1/4 av prisen, siden de koster det samme...
(Det selges ekstra engangssprøyter på apoteket, i pakker med 100 i hver.)

 

Jeg ønsker ikke å dele forhåndsinnstilte doser. denne tråden skal da heller ikke handle om "klikk" .  

Ang å se - jeg ser bare at den som presser ut dosene ikke her helt til endes, ikke sikkert det er noe igjen, ser bare ikke tomt ut. Tester det neste uke. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange kilo er det normalt å gå ned, den første mnd med wegory?

Anonymkode: ca8c0...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor mange kilo er det normalt å gå ned, den første mnd med wegory?

Anonymkode: ca8c0...a6d

Det er vel ingenting som er normalt, sånt er veldig individuelt. 

Anonymkode: 46233...2f1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor mange kilo er det normalt å gå ned, den første mnd med wegory?

Anonymkode: ca8c0...a6d

Jeg har gått ned ca 4 kg etter en måned

Anonymkode: 47fff...64e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor mange kilo er det normalt å gå ned, den første mnd med wegory?

Anonymkode: ca8c0...a6d

Det er veldig ulikt. Jeg har gått ned ca 9 kilo på 3 måneder. Så mellom 0,5 - 1 kilo i uken. Noen raser ned 15-20 kilo på samme tid, noen har kanskje «bare» gått ned 4-5. Hvor mye man veier når man starter har kanskje også litt å si. 

Anonymkode: 4cc93...886

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg begynte på wegovy i romjulen, så 11 uker. Jeg har ikke merket noe effekt eller bivirkninger før jeg gikk opp til 1mg. Har bare gått ned 2 kg til nå. Etter siste økning har jeg vært mye småkvalm og blir fort mett, men jeg er skikkelig fysen på søte ting på kvelden. Er usikker på om jeg skal øke dosen neste uke eller bli det jeg er en stund til. Vil ha mer effekt, men er redd for å bli mer kvalm. Umulig å vite

Anonymkode: d9f7d...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg begynte på wegovy i romjulen, så 11 uker. Jeg har ikke merket noe effekt eller bivirkninger før jeg gikk opp til 1mg. Har bare gått ned 2 kg til nå. Etter siste økning har jeg vært mye småkvalm og blir fort mett, men jeg er skikkelig fysen på søte ting på kvelden. Er usikker på om jeg skal øke dosen neste uke eller bli det jeg er en stund til. Vil ha mer effekt, men er redd for å bli mer kvalm. Umulig å vite

Anonymkode: d9f7d...327

Jeg er redd for å få kraftige bivirkninger, så jeg ville ventet om jeg var litt småkvalm..

Anonymkode: 47fff...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som gikk ned fra 90 kg og til 60 kg. Slapp du å gå på blodtrykksmedisiner og kolesterol medisiner?

Anonymkode: ca8c0...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.3.2024 den 21.37):

Jeg sto også på 1 mg leeenge, sikkert 6-8 mnd. Gikk opp til 1,7 mg og merket ingen bivirkninger. Gikk så opp til 2,4 mg etter en lang stund på 1,7, og det er først nå jeg har fått litt periodevis løs mage.  men ikke plagsomt. 

Anonymkode: e3a7b...f92

 

Caissa skrev (På 9.3.2024 den 0.04):

Hei!

Hva var grunnen til at du begynte å øke dosen etter såpass lang tid?

 

Fordi jeg begynte å kjenne på sult og bittelita svingning i blodsukker igjen :)

Anonymkode: e3a7b...f92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...