Gå til innhold

Cecilie Fjellhøy (tindersvindleren)


Gjest Månestråle1979

Anbefalte innlegg

Lily Of the Valley skrev (Akkurat nå):

Kjære vene… jeg tok med hele definisjonen siden det var enklest. Som du der av den så står det «romantiske forhold». Hva folk legger i det er veldig individuelt. At du har bestemte meninger om hva kjærlighet er, kan skille seg fra hva andre legger i det. 

Det handler ikke om min personlige mening, jeg sendte deg en link med forklaring. Du kan google kjærlighet og forelskelse, så får du se at dette ikke har noe med min mening å gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MalloryK skrev (10 timer siden):

Hun virker litt "treg", eller bare dum

Hun er ikke dum, men en sleip golddigger.

Er inntrykket jeg sitter igjen med av henne

  • Liker 34
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily Of the Valley
Cássia skrev (2 minutter siden):

Det handler ikke om min personlige mening, jeg sendte deg en link med forklaring. Du kan google kjærlighet og forelskelse, så får du se at dette ikke har noe med min mening å gjøre.

Jeg forholder meg til definisjonen i Norske Leksikon. Og jeg kjenner opptil flere som har blitt kjærester før det har gått 1-2 måneder. La folk få legge det de selv ønsker i begrepet «kjærlighet».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lily Of the Valley skrev (3 minutter siden):

Jeg forholder meg til definisjonen i Norske Leksikon. Og jeg kjenner opptil flere som har blitt kjærester før det har gått 1-2 måneder. La folk få legge det de selv ønsker i begrepet «kjærlighet».

Det er en generell definisjon. Uansett; om du velger å mene det motsatte av det forskning etc. underbygger, så deg om det. Jeg kan fint si at en lyserosa bukse ser lilla ut for meg, selv om definisjonen er lyserosa. Ingen kan ta fra en hvilken oppfatning en har, men det er langt unna allmenn oppfatning. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily Of the Valley
Cássia skrev (1 minutt siden):

Det er en generell definisjon. Uansett; om du velger å mene det motsatte av det forskning etc. underbygger, så deg om det. Jeg kan fint si at en lyserosa bukse ser lilla ut for meg, selv om definisjonen er lyserosa. Ingen kan ta fra en hvilken oppfatning en har, men det er langt unna allmenn oppfatning. 

Mener du ja😉 den linken var full av merkelige formuleringer for å si det mildt. Men du skal få ha din oppfatning av ordet kjærlighet 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lily Of the Valley skrev (Akkurat nå):

Mener du ja😉 den linken var full av merkelige formuleringer for å si det mildt. Men du skal få ha din oppfatning av ordet kjærlighet 😉

Og de fleste psykologer...

Omtrent samtlige linker har samme "merkelige " oppfatning. 😉 Ha en fin kveld.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lily Of the Valley
Cássia skrev (1 minutt siden):

Og de fleste psykologer...

Omtrent samtlige linker har samme "merkelige " oppfatning. 😉 Ha en fin kveld.

Feil igjen😉takk det samme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (28 minutter siden):

Hun er ikke dum, men en sleip golddigger.

Er inntrykket jeg sitter igjen med av henne

Jeg er litt usikker på om hun er sleip, men jeg synes det er utrolig rart at pengene ikke er brukt på det de hevdet var intensjonen; å nedbetale gjelden.

Hvis jeg hadde vært en av giverne hadde jeg følt meg lurt.

Vet noen hvor Go Fund Me-pengene er nå? Er de utbetalt?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cássia skrev (3 timer siden):

Jeg er litt usikker på om hun er sleip, men jeg synes det er utrolig rart at pengene ikke er brukt på det de hevdet var intensjonen; å nedbetale gjelden.

Hvis jeg hadde vært en av giverne hadde jeg følt meg lurt.

Vet noen hvor Go Fund Me-pengene er nå? Er de utbetalt?

Er sleips å sette opp en innsamling og ikke bruke pengene til det en sier, forfalske dokumenter og prøve å åle seg unna ens gjeld på den måten hun gjør.

  • Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ramona1970
anon01 skrev (8 timer siden):

Jeg har vondt av kvinnene som er svindlet.

Flere av dere som skriver her ser ikke ut til å helt skjønne hvordan det er mulig å være så dum og naiv. Likevel er nordmenn på toppen av å være offer for svindel. Olgasvindel og kjærlighetsvindel skjer hele tiden, det er vanvittig tabu fordi det er skamfult, og hvordan dere skriver om Cecilie her, så er ikke det så rart at de fleste holder kjeft når de forstår at de har blitt svindlet... Noen for alt de eier og har. 

 

Ja, det er enkelt å sitte her og si "så idiot, hun burde skjønt noe, så jævla dum og naiv"..

MEN så er det noe med at hun trodde på kjærligheten. Han svindleren lurte henne TRILLRUNDT med også forfalskninger. Han viste henne masse beviser på at han tjente massivt med penger, og overførte til henne. 
Mener jeg at hun burde skjønt det etter første bankoverføringen, yes. Men jeg ser også hvordan hun ble lurt.

Det at hun ikke tar luksusfellen sin nedbetalingsplan er trist, men jeg har full forståelse for at hun er knekt psykisk. Bankene er ekstreme, og man blir fullstendig knekt av å måtte konstant bevise at man prøver sitt beste.

 

Skjerp dere folkens. Vi blir faen ikke noe bedre av å sitte å kritisere hva andre gjør, for en dag.... så er det en av dine nærmeste som blir lurt. 

Lærdommen er hver kritisk til enhver, ikke stol på noen. Og så fort det er snakk om å overføre penger. Skjønn tegninga uansett hvor forelsket du er.

Helt enig. Jeg får vondt av å lese all denne dritten mot henne. For noen uempatiske mennesker som henger på KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ramona1970
punkyB skrev (7 timer siden):

Om dame ble lurt eller ikke er jeg usikker på - lurer faktisk på om hun kan ha tenkt at dette skal jeg slippe unna ved å spille "svindeloffer" .

Nei det har de absolutt ikke tenkt, noen av dem. Cecilie la seg inn på psykiatrisk når det gikk opp for henne hva som hadde skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ramona1970 skrev (16 minutter siden):

Nei det har de absolutt ikke tenkt, noen av dem. Cecilie la seg inn på psykiatrisk når det gikk opp for henne hva som hadde skjedd.

Skjønner den, men hun bedrev dokumentforfalskning og hun har ikke akkurat gjordt seg likanes i etterkant.

 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ramona1970
Fru Uperfekt skrev (3 minutter siden):

Skjønner den, men hun bedrev dokumentforfalskning og hun har ikke akkurat gjordt seg likanes i etterkant.

Jeg har selv blitt forsøkt manipulert til å bedrive dokumentforfalskning. Denne personen la det frem som at det var helt vanlig å gjøre dette, og at jeg var et dårlig menneske som ikke ville gjøre det for dem. Det var bare noe alle gjorde, og den og den hadde gjort det før for noen andre de kjente og bla og bla. Herregud så smålig av meg å ikke ville hjelpe vennene mine!

Det som skjer da er at om du sier blankt nei, så mister du det forholdet til det mennesket på flekken. Det blir aldri det samme etter du sier nei til en narsissist, de tåler det ikke. Et normalt menneske vil kanskje først bli fornærmet, men så tenker de seg om og skjønner at de var på bærtur. Men en narsissist enten vet ikke at de faktisk er på bærtur, da de har innbilt seg selv at virkeligheten er så skjev som de selv oppfatter den, eller de vet at det de gjør er feil og gjør det med fullt overlegg, helt uten hensyn til deg.
Sier du nei til en narsissist så er han ferdig med deg, og om man er forelsket så er man bare ikke klar for å gi det opp, så man skyver bort sin egen ugne følelse, og så gjør man slik det er vanlig å gjøre i deres verden.

Om en ikke har vært i en slik situasjon så skjønner en bare ikke hvordan det er, hvor ufattelig manipulerende, overbevisende, kyniske og ondskapsfulle disse menneskene er, og for en slagmark av skadede mennesker og ødelagte liv de legger bak seg. Man skjønner det bare ikke, så man hater på de som har blitt offer for dem istedenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

punkyB skrev (9 timer siden):

 

Slik jeg skjønte det fikk hun tilbud om en ganske bra nedbetalingsavtale i Norge som hun ikke ville ha - trodde hun skulle slippe unna med å betale en liten del av gjelden som hun ikke har betalt på - og som hun heller ikke har noen planer om å betale på. 

 

Og det er akkurat det hun hadde gjort. 
5000 i mnd i 2 år er jo bare 120 000,- + rett under en mill som hun har fra GoFundMe. Men hun skyldte jo bankene over 2 mill som hadde vokst til 3 mill over årene. 
 

Jeg greier ikke skjønne hvorfor hun tok den avtalen. 5000 i mnd er overkommelig for henne som selger foredrag til 30 000,- for noen timer og gjør opptredener rundt omkring. Hun har også designet diamantarmbånd hos den ekte Levievfamilien hvor pengene går til å betale ned gjelden. 
I tillegg bor hun alene i en leilighet til 264 000,- i året. 

Jo lengre hun venter jo mer vokser gjelden. Dette er veldig rart. Hva skal hun gjøre med pengene hun tjener nå? Betale foreldrene? Leve luksuslivet hun trodde Simon ville gi henne?

Jeg hadde så stor sympati etter Tinersvindleren-artiklene i VG og på Netflix. 
Men synes nå at det er helt sykt hvordan hun "nekter" å gjøre opp med bankene. 
Hun satt jo tross alt å sendte inn lønnsslipper til dem fra ett firma hun ikke jobbet i med en pengesum hun egentlig ikke var i nærheten av å tjene. 
Det er jo svindel det også, selv om man er forelsket. 

  • Liker 41
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (15 timer siden):

Sånn praktisk høres det bedre ut. Men hun hadde klart å leve ett normalt liv i 2 år med litt innsparinger her og der i 2 år. 2 år er liten tid på å bli kvitt 3 mill i gjeld syns jeg da. 

Helt enig. Tenker egentlig det ville vært mer lurt om hun bodde hos foreldre og levde svært sparsomt to år og betalte ned. At mor kunne hjulpet på det viset. Syns faktisk 2 år er overraskende lite. Og mange i luksusfellen virker mye mer glade for en slik plan. Lev spartansk tre år og vær fri. Mange blir lettet over slike løsninger, de har da fått oversikt, stikker ikke hodet i sanden mer og vet det kommer til å være over snart. Syns flere har virket å sette pris på å få en slik plan i programmet.

  • Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

tullerikke skrev (14 timer siden):

Dum som faktisk trodde den mannen ville være i et forhold med henne fra dag  1. Hun er virkelig ikke pen på noen som helst måte. 

Hun er mye penere enn ham; hilsen bifil

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (1 time siden):

Helt enig. Tenker egentlig det ville vært mer lurt om hun bodde hos foreldre og levde svært sparsomt to år og betalte ned. At mor kunne hjulpet på det viset. Syns faktisk 2 år er overraskende lite. Og mange i luksusfellen virker mye mer glade for en slik plan. Lev spartansk tre år og vær fri. Mange blir lettet over slike løsninger, de har da fått oversikt, stikker ikke hodet i sanden mer og vet det kommer til å være over snart. Syns flere har virket å sette pris på å få en slik plan i programmet.

Dette er jo det de aller fleste ville gjort. Da hadde saken vært ute av verden. To år går fort. 
 

Kanskje smaker kjendisstatusen litt bedre enn det hun ønsker å innrømme. 

  • Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gasellen skrev (Akkurat nå):

Dette er jo det de aller fleste ville gjort. Da hadde saken vært ute av verden. To år går fort. 
 

Kanskje smaker kjendisstatusen litt bedre enn det hun ønsker å innrømme. 

Ja tror også de fleste ville tatt tilbudet. Virkelig! 
Jeg lurer også på det med kjendisstatusen.. syns for å være ærlig, at det også er trist at denne historien er blitt hennes levebrød. Ser for meg at det gjør det vanskeligere å legge bak seg og gå videre.. 

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (14 minutter siden):

Ja tror også de fleste ville tatt tilbudet. Virkelig! 
Jeg lurer også på det med kjendisstatusen.. syns for å være ærlig, at det også er trist at denne historien er blitt hennes levebrød. Ser for meg at det gjør det vanskeligere å legge bak seg og gå videre.. 

+ at å betale ned gjelda gjør at hun ikke er like relevant lengre. 
De stoppet visst gofundme siden i april. Hvorfor har de ikke tatt ut de pengene for å bruke på det skal brukes til enda?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...