Gå til innhold

Cecilie Fjellhøy (tindersvindleren)


Gjest Månestråle1979

Anbefalte innlegg

Kinder skrev (1 minutt siden):

Det er egentlig helt utenfor min fatteevne også. Men ut i fra hvordan Cecile fremstår, så opplever jeg at dette er en person som er vant med å få det som hun vil, så at en person lurte henne kom nok som et skikkelig sjokk for henne. Hun virker ekstremt skjermet fra vanskelige ting og veldig bortskjemt. Og utspekulert, for hun var jo tross alt med på å svindle norske banker med dokumentforfalskning. Joda, hun ble svindlet til synende og sist, men hun var jo med på leken så lenge det gagnet henne. Lett å si at man ble manipulert i etterkant da… Det at folk gir penger til henne, til tross for at hun bevisst svindlet banker, er også utenfor min fatteevne.
 

Jeg hadde gladelig tatt i mot den nedbetalingsplanen Luksusfellen fikk til, om jeg hadde vært i hennes sko. Men det var ikke bra nok for henne, hun skulle ha det på sin måte. Så det er åpenbart at hun er vant til at alt skal foregå slik hun vil. Men hvorfor kontaktet hun luksusfellen, når hun likevel ikke hadde planer om å ta i mot deres løsningsforslag?

Det er veldig synd at folk gir til slike typer gofundme saker. Slike mennesker som CF bør lære å ta ansvar for sine handlinger, og ikke bare sende regningen til fremmede mennesker mens hun spiller offer. Ja, litt offer var hun, men jeg har vanskelig for å tro at hun ikke ante ugler i mosen etter det første lånet. 

  • Liker 29
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Orly skrev (2 timer siden):

Men likevel, jeg hadde ikke tatt opp lån for en mann jeg hadde kjent i 1 måned, at en voksen dame ikke stusser litt engang er veldig merkelig 

I min verden er det også helt fjernt å gjøre det, men det må jo være en mekanisme som trer inn når man blir så forelsket at man helt mister gangsynet.

Det skjedde også med en godt voksen dame i Bergen, en overlege på Haukeland sykehus..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cisco skrev (14 timer siden):

De kom med løsningsforslag på gjelden hun har i Norge. Men Cecilie vil ikke ha en nedbetalingsplan. Hun vil betale et ENgangsbeløp og bli ferdig 

hun kan få en gjeldsordning slik vi andre må slite oss igjennom når vi har driti på draget og gjøre opp for oss og få en ny sjanse. 

  • Liker 22
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (1 time siden):

Cecilie fremstår for meg som prototypen på en golddigger som spiller på utseendet og kropp og som bevisst går etter menn med høy status og penger sånn at hun kan leve jetset-livet. Aldri i livet om hun hadde svipet på han hvis han hadde vært «den vanlige mannen i gata»

Hun sier hun er redd for å møte han; hvorfor drar hun da til Tel Aviv der han faktisk bor og oppsøker plasser der som rike og berømte frekventerer, og mens hun var på et utested der så oppdaget hun han? 

Greit nok at man kan være naiv og gå på ei blemme eller to, men det var hverken en eller to ganger Cecilie lurte norske banker for penger. Det var mange. Hun var med på å forfalske dokumemter, f.eks den at hun var ansatt i firmaet med en oppdiktet ansettelseskontrakt og oppdiktet årslønn sånn at hun fikk tatt ut et høyere lån. Jeg synes nesten det er et under at hun ikke ble anmeldt for dokumentforfalskning og bedrageri av bankene i Norge. Og Am-ex. Hadde en mann gjort det samme så ville han blitt anmeldt, garantert. 

Også sier hun nei til ei løsning bare pga løsningen ikke ble sånn som hun ville; at kreditorene skulle akseptere ett engangsbeløp på litt over 1mill og dermed tape 2,3mill. Jeg skjønner godt at de sa nei til det. 

Hypergamy kalles det.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes hun har fått altfor mye hjelp, så spiller hun fortsatt et uansvarlig offer.

Tenk å la seg lure så lett av en mann, forelsket eller ei. Ingen med vettet i behold hadde gjort det samme.

 

Endret av Lenelarsen
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk verken medfølelse eller sympati av å se på Luksusfellen. Snarere fikk jeg følelsen av prestisjesak for LF med en aktualitetssak med høye publikumstall, og synliggjøring av Gofoundme-innsamlingen slik at flere kan spytte inn ei krone til gjelden slik at hun kan bo fint, med fine klær og stille seg ut som et stilig offer så lenge det varer. Jeg fikk ikke inntrykk av at hun var et uskyldig offer, heller at han lurte henne til slutt. Både filmen og LF-episoden består av klipp og lim, og selv om intensjonen sikkert er ment til å sanke sympati, var det ikke et troverdig inntrykk jeg satt igjen med. Synd om fremstillingene jeg har sett har påvirket inntrykket mitt i feil retning.

  • Liker 40
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke et sekund på at foreldrene kommer til å ta opp noe lån, da hadde de gjort det for lengst. Hun trengte bare en unnskyldning for å takke nei til Luksusfellens forslag.

Cecilie lever i dag av å være Tindersvindlet og den muligheten forsvinner idet gjelden forsvinner. Milliongjelden er selve nøkkelkortet til hennes suksess. Historien hennes skiller seg ikke ut, hvis hun ikke kan slå i bordet med at "jeg har bunnløs gjeld". Og så lenge gjelden ikke påvirker henne negativt, så er det ingen grunn til å fjerne den.

  • Liker 29
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (47 minutter siden):

En annen ting, det er ikke sikkert at hun har så lyst til å slette denne gjelden riktig enda. Selvfølgelig er det kjipt at livet står på vent, samtidig er det å være gjeldsoffer faktisk jobben hennes nå. Hun bor i en storby, i en leilighet de færreste har råd til, hvor hun er utenfor rekkevidde for norske kreditorer. Hun har åpenbart penger til livsopphold. Hun blir kledd opp og flydd rundt på andres regning, for å «tale saken». Hva skjer hvis hun blir gjeldsfri? Hvis bankene gir etter? Hvem skal gidde å høre på henne da? Vil familien Leviev lage armbånd med henne? Vil Netflix finne henne interessant?  Vil folk fly henne verden rundt for å fortelle historien sin? Kommer hun på luksusfellen? I avisene? Nei, når det skjer er det nok kun Se og Hør som slår på tråden en gang i blant, for å lage en «husker du»reportasje. Cecilie er nok interessert i å melke denne situasjonen så lenge som mulig, og da er ikke rask løsning veien å gå. Den gjelden gir historien hennes den tyngden som trengs.

Her tror jeg du er inne på noe viktig, hun har nok oppdaget at det er som "gjeldsoffer" at hun faktisk får muligheten til å leve det livet hun ønsker. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinder skrev (40 minutter siden):

Men hvorfor kontaktet hun luksusfellen, når hun likevel ikke hadde planer om å ta i mot deres løsningsforslag?

Det er vel garantert fordi hun trodde det med Luksusfellens hjelp ville skje en kraftig nedskjæring av gjelden, at kreditorene ville kutte store deler av den og si seg fornøyd med de 950 000 hun hadde i GoFundMe penger. Altså en tredjedel av hva hun nå skylder.

Når det ikke ble ettergitt noe gjeld alikevel, ble hun skuffet over å måtte betale i to år. Det "orker/klarer" hun ikke fordi det tærer på hennes psyke, sa hun i noen andre ordlag. Det måtte skje en umiddelbar nedbetaling på en gang og ingen nedbetalingsavtale over tid.

Så hun droppet hele avtalen Luksusfellen fikk i stand...

  • Liker 22
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cássia skrev (3 minutter siden):

Dette. 

Jeg har en nær venninne som hadde godt betalt jobb, var gift med en mann som tjente godt og de hadde nettopp kjøpt ny leilighet. I løpet av ett år ble hun syk, måtte over på AAP, et av barna fikk en sykdom som krevde spesialist-oppfølging (siden mor var syk, falt det på far) og de fikk en rekke uforutsette utgifter samtidig. 

Det endte med at de gikk fra hverandre (det skjedde mye her), og måtte selge leiligheten med tap. Hun satt da med 180.000 i restlån på bolig og måtte bruke kredittkort for ca 50.000. Hun har velstående foreldre, men bad ikke om hjelp. Hun dro ikke på ferie i to år, kjøpte brukte klær til seg selv, og ønsket bevisst å ta en kaffe heller enn å spise ute, trente hjemme osv.

Hun var utrolig sliten til tider, men stod på for å komme seg ut av situasjonen. Skal man tro det man leser i avisene er hun langt fra alene. Særdeles mange sliter som følge av sykdom, arbeidsledighet med mer. Hvorfor skal Cecilie få slettet gjelden sin heller enn dem? Ifølge Instagram-kontoen hennes drar hun på x antall ferier og jeg tviler på at hun tenker over enhver kaffe hun kjøper. Det gjør mange. De mener jeg kan få hjelp. Cecilie, som sitter på sin høye hest som influencer fremstår direkte arrogant når hun nesten stiller ultimatum til bankene. 

Det er dessuten helt vanvittig å starte en innsamlingsaksjon for å betale ned gjeld og bruke pengene på noe annet. Man burde nesten varslet GoFundMe  Kjenner at jeg blir provosert av hele oppførselen. 

Noe av det samme skjedde meg men ble ikke syk men skjedde mye rart som gjorde at jeg måtte selge med tap og ble sittende igjen med en halv mill i gjeld ca som med 1 inntekt ble umulig å forsvare da gjelden vokste og vokste for hver mnd pga renter og saks omkostninger og gebyrer. Det er eneste utveien og søke seg til en gjeldsordning. Kunne aldri ha falt meg inn å startet en spleis for meg selv det hadde jeg ikke hatt samvittighet til. Så syns egentlig hun dama her fremstår som kynisk og målrettet i ting hun gjør og har ingen skrupler for å få det på sin måte. Nå må jeg jo faktisk se luksus felle episoden og. Kniis... Når gikk den episoden? 

  • Liker 15
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (2 minutter siden):

Når gikk den episoden? 

På onsdag denne uken. Sesong 24 med Luksusfellen, episode 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twinkle~ skrev (11 timer siden):

Hun har takket nei til nedbetalingsplan over 2 år som Luksusfellen forhandlet frem, og kreditorene har sagt nei til engangsbeløpet hun kunne få hjelp fra familien til å betale.

Fra story på torsdag:

 

Tror du hun kunne fått alt unnagjort på 2 år?

Jeg hører overhodet ikke det i videoen. Det høres ut som din fantasi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

*blueberry* skrev (59 minutter siden):

Det er veldig synd at folk gir til slike typer gofundme saker. Slike mennesker som CF bør lære å ta ansvar for sine handlinger, og ikke bare sende regningen til fremmede mennesker mens hun spiller offer. Ja, litt offer var hun, men jeg har vanskelig for å tro at hun ikke ante ugler i mosen etter det første lånet. 

Kjære deg. Hun sa selv at hun ante ugler i mosen.

Men akkurat som en kvinne som blir i et forhold hvor hun blir slått, så klarte hun ikke endre kurs.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, totti_1 said:

Kjære deg. Hun sa selv at hun ante ugler i mosen.

Men akkurat som en kvinne som blir i et forhold hvor hun blir slått, så klarte hun ikke endre kurs.

 

Ja men etter en mnd?! Hvor knyttet er du egentlig til en person etter så kort tid når alle varsel lamper blinker?

Hun har vært en idiot, hun har ikke blitt svindlet spør du meg..

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

**Marshmallow** skrev (6 minutter siden):

Ja men etter en mnd?! Hvor knyttet er du egentlig til en person etter så kort tid når alle varsel lamper blinker?

Hun har vært en idiot, hun har ikke blitt svindlet spør du meg..

Jeg sitter med opplevelsen av at hun ønsker å leve et jetsettliv og ble fullstendig blendet av rikdom og luksus. Veldig overfladisk.

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

totti_1 skrev (27 minutter siden):

Kjære deg. Hun sa selv at hun ante ugler i mosen.

Men akkurat som en kvinne som blir i et forhold hvor hun blir slått, så klarte hun ikke endre kurs.

 

Det betyr ikke at man automatisk er helt uskyldig og fortjener å få slettet hele gjelden. Som noen over sier svindlet hun jo flere norske banker og voksne folk bør ta noe ansvar selv. Her fikk hun en fantanstisk nedbetalingsplan via luksusfellen, men velger å ikke ta den fordi et 2årig forhold med kreditorene vil ta knekken på psyken hennes. Det er bare utrolig barnslig. 

  • Liker 39
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...