Gå til innhold

Cecilie Fjellhøy (tindersvindleren)


Gjest Månestråle1979

Anbefalte innlegg

totti_1 skrev (31 minutter siden):

Tror du hun kunne fått alt unnagjort på 2 år?

Jeg hører overhodet ikke det i videoen. Det høres ut som din fantasi.

Se på luksusfellen så ser du at hun fikk en nedbetalingsplan på 2 år. 

  • Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

totti_1 skrev (28 minutter siden):

Kjære deg. Hun sa selv at hun ante ugler i mosen.

Men akkurat som en kvinne som blir i et forhold hvor hun blir slått, så klarte hun ikke endre kurs.

 

Dama har tatt en rekke med dårlige valg. Det må hun stå til ansvar for, men ut i fra episoden i luksusfellen er hun ikke så interessert i å ordne opp eller gjøre opp for seg. 

  • Liker 34
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

totti_1 skrev (29 minutter siden):

Kjære deg. Hun sa selv at hun ante ugler i mosen.

Men akkurat som en kvinne som blir i et forhold hvor hun blir slått, så klarte hun ikke endre kurs.

 

Det er stor forskjell på å bli værende i et forhold fordi man er passiv/likegyldig til situasjonene og å begå dokumentforfalsk. Sistnevnte er en alvorlig og straffbar handling som definitivt burde få noen til å krysse en mental barriere eller ti.

Hun må jo ha skjønt hva som var greia; hvorfor kunne ikke de mektige vennene og familien bidra? Hadde vært langt mindre komplekse enn å forfalske dokumentasjon til et lån for henne.

  • Liker 25
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cássia skrev (2 minutter siden):

Det er stor forskjell på å bli værende i et forhold fordi man er passiv/likegyldig til situasjonene og å begå dokumentforfalsk. Sistnevnte er en alvorlig og straffbar handling som definitivt burde få noen til å krysse en mental barriere eller ti.

Hun må jo ha skjønt hva som var greia; hvorfor kunne ikke de mektige vennene og familien bidra? Hadde vært langt mindre komplekse enn å forfalske dokumentasjon til et lån for henne.

Det kan ikke sammenlignes en gang. Fjellhøy er ikke noe bedre enn denne mannen med tanke på at hun er jo en svindler selv.  

  • Liker 23
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (1 time siden):

Her tror jeg du er inne på noe viktig, hun har nok oppdaget at det er som "gjeldsoffer" at hun faktisk får muligheten til å leve det livet hun ønsker. 

Uff for en inntektskilde. Hadde tusen ganger heller levd stramt i to år og prøvd å legge svindelofferrollen langt langt bak meg.

  • Liker 17
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest supernova_87

Det jeg synes er teit er at programlederne her sier at de har mer medfølelse med Cecilie, for alt hun har vært gjennom. Som om ikke andre som sliter økonomisk også strever eller har sine grunner til at ting har blitt som det har blitt. Det er som Prinsesse Privilegert som har det vondt på samme måte som de fleste andre, og da er det plutselig andre regler. 

Men jeg skjønner jo det. Det er publisitet for Luksusfellen å ha henne som deltaker, og da kan Cecilie komme med sine krav. Men hun har jo ikke en dårligere livskvalitet eller levestandard enn veldig mange av de andre deltakerene. 

Edit: selvsagt skal man ha medfølelse med Cecilie, men jeg mener den samme medfølelsen burde være med alle andre deltakerne. Så mange som er med på Luksusfellen blir ledd av og latterliggjort i SoMe, i stedet for å bli møtt med forståelse for hvordan de har kommet i den situasjonen og hvilke belastninger de står under. 

Endret av Rainstorm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MalloryK skrev (18 minutter siden):

Hun virker litt "treg", eller bare dum

Hun er i hvert fall temmelig naiv. Hun påsto selv i Luksusfellen-episoden at hun "er ikke dum", om jeg ikke husker feil.

Men man må inneha en passelig mengde naivt sinn for å gå på sånne pengesvindler/romansesvindler. Og SPESIELT en slik svindel etter å ha kjent en person i bare fire uker, og med så kort bekjentskap gi han to millioner i LÅNTE penger, svindlet til seg med falske lønnsslipper overfor bankene....

Kjenner jeg blir helt dårlig ved tanken på å legge frem falsk inntektsdokumentasjon til ikke bare én, men en hel haug med banker (9) for å svindle til seg lånte penger i millionklassen... fatter ikke at hun fikk seg til å gjøre det, uansett hva han lovte henne var det jo bare muntlige påstander fra en hun knapt kjente!

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (1 minutt siden):

Hun er i hvert fall temmelig naiv. Hun påsto selv i Luksusfellen-episoden at hun "er ikke dum", om jeg ikke husker feil.

Men man må inneha en passelig mengde naivt sinn for å gå på sånne pengesvindler/romansesvindler. Og SPESIELT en slik svindel etter å ha kjent en person i bare fire uker, og med så kort bekjentskap gi han to millioner i LÅNTE penger, svindlet til seg med falske lønnsslipper overfor bankene....

Kjenner jeg blir helt dårlig ved tanken på å legge frem falsk inntektsdokumentasjon til ikke bare én, men en hel haug med banker (9) for å svindle til seg lånte penger i millionklassen... fatter ikke at hun fikk seg til å gjøre det, uansett hva han lovte henne var det jo bare muntlige påstander fra en hun knapt kjente!

Mener hun sa flere ganger at hun ikke er dum, men hun har oppført seg på en dum måte vil jeg si. 
Jeg så litt av klippet fra Dr. Phil.. kjente jeg ble flau på hennes vegne.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eternal rain

For å være helt ærlig så syns jeg ikke synd på vedkommende.  Ja, naiv er et ord som kan brukes, selv om jeg ville valgt et annet.

Det er litt som å tro på julenissen. Jeg tenker hun trodde hun hadde skutt gullgåsa og så for seg er liv i sus og dus med en «rich boy».  Det å tro på alt han serverte henne…  alt dette for kjærligheten?  Den type kvinner gjør at jeg har lyst til å gi dem en high five… in the face.. with a chair… 

jeg skulle gjerne visst HVEM som har bidratt med beløpene sånn at jeg kan ringe de og be om penger til å nedbetale  boliglånet mitt slik at jeg kan gå av med pensjon gjeldsfri om 20 år…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnePåLande skrev (52 minutter siden):

Dama har tatt en rekke med dårlige valg. Det må hun stå til ansvar for, men ut i fra episoden i luksusfellen er hun ikke så interessert i å ordne opp eller gjøre opp for seg. 

Hun er nok bitter fordi hun har klint seg selv utover alt av medier, Netflix osv og så er det fremdeles ingen som har tilbudt seg å betale ned alt for henne/spleis o.l. Det er det inntrykket jeg sitter igjen med når det kommer til denne dama. Det er så mye "ja, men....". Nå har bankene og økonomene vært snill med deg, takk ja til forslaget deres og vør fornøyd med det. Ærlig talt, det sitter folk rundt om kring som har måttet ta opp lån fordi de må betale strømregningen og banken viser ingen  nåde. 

  • Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Så noen av Dr. Phil klippene nå. Og det er så ... merkelig. Kommer ikke på noe annet ord. Det er liksom bare så innmari forskjell på folk. Cecilie Fjellhøy kaller det de har opplevd, og det livet hun nå lever at hun har et ødelagt liv. Selv om hun sier at hun ikke har noe skam, eller noe vondt etter det han gjorde. Hun kan le av det. 

Jeg hadde veldig medfølelse med det hun erfarte og den desperasjonen hun følte på mens hun stod i det da jeg så Netflix-dokumentaren. Men nå tenker jeg at vi har ekstremt forskjellige erfaringer med livet, og hva et "ødelagt liv" innebærer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun der er ikke noe mer offer en andre gjeldsslaver. Det er lov å tenke selv, og det gjorde hun ikke. Hun forfalsket papirer og hun hoppet i det med begge beina. Noe offer ble hun ikke før jun innså at hun faktisk måtte ordne opp selv. Hun hadde vel håpet at hun kunne slippe unna, slik hun tydeligvis er vant. 

  • Liker 25
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rainstorm skrev (30 minutter siden):

Det jeg synes er teit er at programlederne her sier at de har mer medfølelse med Cecilie, for alt hun har vært gjennom. Som om ikke andre som sliter økonomisk også strever eller har sine grunner til at ting har blitt som det har blitt. Det er som Prinsesse Privilegert som har det vondt på samme måte som de fleste andre, og da er det plutselig andre regler. 

Men jeg skjønner jo det. Det er publisitet for Luksusfellen å ha henne som deltaker, og da kan Cecilie komme med sine krav. Men hun har jo ikke en dårligere livskvalitet eller levestandard enn veldig mange av de andre deltakerene. 

Edit: selvsagt skal man ha medfølelse med Cecilie, men jeg mener den samme medfølelsen burde være med alle andre deltakerne. Så mange som er med på Luksusfellen blir ledd av og latterliggjort i SoMe, i stedet for å bli møtt med forståelse for hvordan de har kommet i den situasjonen og hvilke belastninger de står under. 

Jeg personlig synes mer synd på Mona som kjøper klær til ungene på kreditt en ei blond skrulle som forfalsket lånepapir Ass.

  • Liker 34
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har jeg sett Luksus fellen men kom de egentlig til noen ordning der da? Hadde jeg black out i 5 minutter??

Jeg kan ikke si jeg har noe medfølelse for henne slik sett. Hun bor i en leilighet til 22000 kr mnd i leie. Her bor jeg i 30 kvm leilighet til 6000 kr inkl strøm. Det er mulig å bo litt billigere enn 22000 kr vil jeg tro selv i London. 

Hva jobber hun med? 

Jeg tar gladelig slitet med 5 år med gjeldsordning og bli helt fri etterpå. Det går egentlig veldig greit men jeg har ikke råd til fancy klær og slike ting som de klærne hun gikk i... Der og tror jeg hun kunne spart noen kroner på kles budsjettet sitt. Håret hennes. Bleket og fancy. Koster noen tusen det også. Er du fattig og ikke har penger så har du ikke råd til å gå til frisør. Det er luksus gode i mitt hodet. Jeg har latt håret gro og klipper meg selv etter en you tube video. Jeg har fått langt hår pga av det og det er enklere enn noen frisyrer. 

Så ja hun kunne ha gjort mye mer for å få til mer penger i måneden og betale ned på gjelda si på. 

Fins Dr phil episoden også ute på nett? Hun er veldig oppmerksomhetssyk da for å få mest mulig PR for saken sin. 

Ja neste vi får lese i media er vel at hun er blitt gjeldfri og fått seg ny kjæreste og er lykkelig som aldri før. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (5 minutter siden):

 

Fins Dr phil episoden også ute på nett? Hun er veldig oppmerksomhetssyk da for å få mest mulig PR for saken sin. 

 

Jeg prøvde å finne den, men alt jeg fant var engelskspråklige meldinger om at "dette kan ikke vises i din geografiske posisjon". Det er jo et amerikansk program. Kanskje det ikke kan ses på nett i Europa. De må vel ha betalt for det via tv-kanaler som har lov å sende det.

Det finnes muligens måter å omgå dette med geografisk posisjon på, ved hjelp av VPN i nettleseren.

Alt jeg finner er diverse klipp på YouTube fra Dr. Phil showet. Som dette:

 

Endret av Million
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ble plutselig litt hekta på denne historien, og så episoden nå. Forstår desperasjonen og fortvilelsen. Men ikke at hun og  og moren mener det er helt urimelig at Cecilie skal betale tilbake gjelden. Selvfølgelig skulle tindersvindleren betalt gjelda, men å mene at dette skulle banken ta hensyn til viser jo at Cecilie er like naiv som før. Nå ga de henne jo et helt overkommelig opplegg og forstår ikke at hun ikke takket ja til dette. Mener ikke at hun skal skamme seg, men hun må jo faktisk ta dette ansvaret selv. Nå hadde hun jo også mulighet til å gjøre opp for seg uten å dra inn familien som lånetagere. 

  • Liker 31
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyacinth skrev (3 minutter siden):

Ble plutselig litt hekta på denne historien, og så episoden nå. Forstår desperasjonen og fortvilelsen. Men ikke at hun og  og moren mener det er helt urimelig at Cecilie skal betale tilbake gjelden. Selvfølgelig skulle tindersvindleren betalt gjelda, men å mene at dette skulle banken ta hensyn til viser jo at Cecilie er like naiv som før. Nå ga de henne jo et helt overkommelig opplegg og forstår ikke at hun ikke takket ja til dette. Mener ikke at hun skal skamme seg, men hun må jo faktisk ta dette ansvaret selv. Nå hadde hun jo også mulighet til å gjøre opp for seg uten å dra inn familien som lånetagere. 

Men etter jeg skrev det over tenkte jeg på at det er forsåvidt bedre for henne å betale ned på et billigere lån til foreldrene. Er jo barna sine de fleste ønsker å bruke penger på, så hvis de kan ta opp lån på hus, så kan det jo være en god løsning. Hvis man har nedbetalt hus, så er jo en million ikke så forferdelig mye. 

Endret av Hyacinth
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyacinth skrev (6 minutter siden):

Men etter jeg skrev det over tenkte jeg på at det er forsåvidt bedre for henne å betale ned på et billigere lån til foreldrene. Er jo barna sine de fleste ønsker å bruke penger på, så hvis de kan ta opp lån på hus, så kan det jo være en god løsning. Hvis man har nedbetalt hus, så er jo en million ikke så forferdelig mye. 

Sånn praktisk høres det bedre ut. Men hun hadde klart å leve ett normalt liv i 2 år med litt innsparinger her og der i 2 år. 2 år er liten tid på å bli kvitt 3 mill i gjeld syns jeg da. 

  • Liker 22
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så mange spørsmål etter den episoden. 

1. Hvorfor har hun ikke betalt en krone på 4 år? Hun kunne vært kvitt gleda som var så mye lavere. 

2. Hvorfor så mange bøker,puter og pynt når du faktisk ikke har råd? 

3. Hvorfor låne så jævlig mye på kort tid? 

4. Hvorfor lot hun seg overtale til å låne så mye? Han hadde vel andre rike venner han kunne spurt om situasjonen var reel. 

5. Hvorfor spør ikke bankene hva pengene skal brukes til? De burde sett at dette var svindel. 

6. Hvorfor låne penger til noen etter 1 mnd? 

 

Jeg synes egentlig ikke synd på henne. 

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...