Gå til innhold

Cecilie Fjellhøy (tindersvindleren)


Gjest Månestråle1979

Anbefalte innlegg

Gasellen skrev (3 timer siden):

Og det er akkurat det hun hadde gjort. 
5000 i mnd i 2 år er jo bare 120 000,- + rett under en mill som hun har fra GoFundMe. Men hun skyldte jo bankene over 2 mill som hadde vokst til 3 mill over årene. 
 

Jeg greier ikke skjønne hvorfor hun tok den avtalen. 5000 i mnd er overkommelig for henne som selger foredrag til 30 000,- for noen timer og gjør opptredener rundt omkring. Hun har også designet diamantarmbånd hos den ekte Levievfamilien hvor pengene går til å betale ned gjelden. 
I tillegg bor hun alene i en leilighet til 264 000,- i året. 

Jo lengre hun venter jo mer vokser gjelden. Dette er veldig rart. Hva skal hun gjøre med pengene hun tjener nå? Betale foreldrene? Leve luksuslivet hun trodde Simon ville gi henne?

Jeg hadde så stor sympati etter Tinersvindleren-artiklene i VG og på Netflix. 
Men synes nå at det er helt sykt hvordan hun "nekter" å gjøre opp med bankene. 
Hun satt jo tross alt å sendte inn lønnsslipper til dem fra ett firma hun ikke jobbet i med en pengesum hun egentlig ikke var i nærheten av å tjene. 
Det er jo svindel det også, selv om man er forelsket. 

Det fremstår på meg at hun ikke tok avtalen av rent prinsipp. Hun har nok bare bestemt seg for at bankene er onde og at hun ikke skal betale en krone til de. De får ingenting før de godtar beløpet som dekkes av gofundme virker det som. Helt sykt å være så ansvarsfraskrivende at man lar fremmede mennesker ta regningen. 

Ramona1970 skrev (5 timer siden):

Helt enig. Jeg får vondt av å lese all denne dritten mot henne. For noen uempatiske mennesker som henger på KG.

Det er ikke uempatisk å være kritisk til såpass dårlig oppførsel nå 4 år etter hendelsen. Ja, kjipt å bli svindlet, men hun har faktisk gjort noe galt her og må ta litt ansvar for egne handlinger. Hun fikk en fantastisk god nedbetalingsplan hun kunne blitt ferdig med på bare 2 år hvor totalsummen ble mindre enn det hun hadde lånt. Den hadde definitivt jeg tatt om jeg hadde hatt så mye gjeld uten å betale en krone i 4 år. 

  • Liker 35
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

elskermenn skrev (3 timer siden):

Hun er mye penere enn ham; hilsen bifil

At du er bifil gir deg da på ingen måte fasiten her, det tilsier ikke at du har "rett" ang et utseende. Selv heterofile kan se og vurdere utseendet på en av samme kjønn.

Jeg personlig synes Cecilie ser helt alminnelig ut. Hun er ingen typisk pen dame, men helt normal. Hun vinner litt på sitt blonde hår, det er jo ofte populært blant menn. Men ansiktet? Helt alminnelig.

Angående Simon så er ikke han noen knakende kjekk fyr heller, men han ser godt ut. Veldig kjekk for mange som liker hans type antagelig, men ikke min type mann. Men han er åpenbart kjekk for mange kvinner, det er jo grunnen til at han har lykkes så godt i sin dating-svindel. Utseende og rikmanns-image. Han hadde nok ikke lykkes like godt om han så ut som en hest i trynet.

BILDEKILDE: https://www.newsunzip.com/wiki/simon-leviev-hayut/

 

 

Skjermbilde.JPG

Endret av Million
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (6 minutter siden):

At du er bifil gir deg da på ingen måte fasiten her, det tilsier ikke at du har "rett" ang et utseende. Selv heterofile kan se og vurdere utseendet på en av samme kjønn.

Jeg personlig synes Cecilie ser helt alminnelig ut. Hun er ingen typisk pen dame, men helt normal. Hun vinner litt på sitt blonde hår, det er jo ofte populært blant menn. Men ansiktet? Helt alminnelig.

Angående Simon så er ikke han noen knakende kjekk fyr heller, men han ser godt ut. Veldig kjekk for mange som liker hans type antagelig, men ikke min type mann. Men han er åpenbart kjekk for mange kvinner, det er jo grunnen til at han har lykkes så godt i sin dating-svindel. Utseende og rikmanns-image. Han hadde nok ikke lykkes like godt om han så ut som en hest i trynet.

BILDEKILDE: https://www.newsunzip.com/wiki/simon-leviev-hayut/

 

 

Skjermbilde.JPG

Du tok kommentaren min veldig seriøst. Mange pene rike menn er gift med mindre pene kvinner så det er ikke et rødt flagg. Uansett er han helt alminnelig på en universiell skala. Vil si at kvinner som Cecilie er mer ettertraktet på alle mulige måter enn ham. Hun er faktisk veldig pen etter min smak. Denne tråden handler jo om hvor dum og naiv og uspekulert hun er så da er hun jo heller stygg i stedet. Hilsen bifil. 

6CAF3D35-D896-47D1-81C1-068F0283F1DE.jpeg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ramona1970
*blueberry* skrev (2 timer siden):

Det er ikke uempatisk å være kritisk til såpass dårlig oppførsel nå 4 år etter hendelsen. Ja, kjipt å bli svindlet, men hun har faktisk gjort noe galt her og må ta litt ansvar for egne handlinger. Hun fikk en fantastisk god nedbetalingsplan hun kunne blitt ferdig med på bare 2 år hvor totalsummen ble mindre enn det hun hadde lånt. Den hadde definitivt jeg tatt om jeg hadde hatt så mye gjeld uten å betale en krone i 4 år. 

Nå er det ikke bare det jeg leser. Det går også mye i at man har ingen empati med henne fordi hun var dum og grådig, man syns ikke synd i henne og hun er ikke noe svindeloffer. Hun ser også ut som en gris og en hest i trynet mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ramona1970
Hvitstrietapet skrev (14 timer siden):

Det høres egentlig ut som en test fra hans side, at en mer forsiktig eller skeptisk person hadde takket nei eller sagt de ville bli bedre kjent med. Hun var tydeligvis ikke fremmed for å ta sjanser eller la seg rive med, og vise ham full tillit fra første stund. 

Stemmer. Det finnes en video på youtube fra noen som var på date med Simon, som forteller at han presset dem til å spise østers og snegler når de ikke hadde lyst til det. Hun tenkte, om han presser meg til å spise noe jeg ikke vil ha, hva mer kommer han til å presse meg til? Det var en test også, på første date. Han er kjapp med å sile dem ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ramona1970
Peanut skrev (14 timer siden):

Det jeg synes er litt rart er at man har søkemotorer i dag og man kan søke om det meste. Hvorfor ble ingenting sjekket via det? Når noe er for godt til å være sant, så er det som regel det DA830D10-BCDA-4854-84E0-A138964F8AB6.gif.5a4356a6f51a327a00ace94ebad39cb7.gif 

Hun søkte på han og alt hun kunne finne var at han var den han sa, tror ikke det var mye skriverier om han før hun selv stod frem. Ayleen Charlotte fant jo ut hvem han var pga artiklene om Cecilie:

https://www.seher.no/kjendis/bestemte-meg-for-a-svindle-tinder-svindleren/75384597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ramona1970 skrev (1 time siden):

Nå er det ikke bare det jeg leser. Det går også mye i at man har ingen empati med henne fordi hun var dum og grådig, man syns ikke synd i henne og hun er ikke noe svindeloffer. Hun ser også ut som en gris og en hest i trynet mm.

Jeg stiller meg ikke bak kommentarer som dum og de som kommenterer utseende hennes. Men ja, jeg mener hun er kynisk slik hun bruker historien sin, og hvis hun er slik hun fremstår synes jeg absolutt ikke synd på henne lengre. 

Jeg kan fint sette meg inn i hennes situasjon (empati), det er surt og føles nok urettferdig å måtte betale tilbake. Allikevel er det tankegangen til et lite barn, for handlingene hennes var ikke tvungne og voksne mennesker må ta litt ansvar for egne valg. Hun var selv en del av svindelen når hun forfalsket dokumenter for å få større lån, og den betalingsplanen hun fikk på Luksusfellen lot henne vel slippe unna med 120 000kr + donerte penger fra andre mennesker og 2 år av hennes liv. 2 år er ikke lenge når man allerede har slitt med dette i 4 år uten å ha betalt en krone. Og 120 000kr av egne penger er veldig lite når man skylder 2,1 mill i lån og 1 mill i renter.

Hun lever et godt liv på å spille offer, men jeg kan ikke forstå hvordan det er verdt det. Å fremstille seg stakkarslig og ansvarsfraskrivende er ikke akkurat noe som sanker sympati eller gir et positivt inntrykk på folk flest. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 29
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gasellen skrev (4 timer siden):

+ at å betale ned gjelda gjør at hun ikke er like relevant lengre. 
De stoppet visst gofundme siden i april. Hvorfor har de ikke tatt ut de pengene for å bruke på det skal brukes til enda?

Fordi hun vil at bankene skal godta bare gofundme-beløpet som en engangsutbetaling og at hun da skal være gjeldsfri. Hun har ikke noe forhandlingskort hvis hun spytter inn 1 mill på nåværende gjeld. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem vil betale 30 tusen pluss for et 45 mins foredrag av Cecilie Fjellhøy? 
 

 

140C9D02-DEF7-4A7F-8659-150FBD2F4186.png

Endret av mammams
  • Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gasellen skrev (1 minutt siden):

Skal du kjøpe hagestue? 🤣

Litt kjapp der ja, endret den nå. Drømte om hagestue ja! 🙈

  • Liker 3
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cisco skrev (5 minutter siden):

Hva har linken med saken å gjøre?

Byttet til bildet jeg skulle bruke nå. Blir hagestue når jeg vinner i lotto. 😂

8BE6D9A6-BB29-4103-B424-E56DD19C1981.png

Endret av mammams
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mammams skrev (9 minutter siden):

Hvem vil betale 30 tusen pluss for et 45 mins foredrag av Cecilie Fjellhøy? 
 

 

140C9D02-DEF7-4A7F-8659-150FBD2F4186.png

Det burde stått dokumentforfalsker og banksvindler under bildet også. 

  • Liker 21
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammams skrev (7 minutter siden):

Litt kjapp der ja, endret den nå. Drømte om hagestue ja! 🙈

🤣

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ramona1970 skrev (9 timer siden):

Jeg har selv blitt forsøkt manipulert til å bedrive dokumentforfalskning. Denne personen la det frem som at det var helt vanlig å gjøre dette, og at jeg var et dårlig menneske som ikke ville gjøre det for dem. Det var bare noe alle gjorde, og den og den hadde gjort det før for noen andre de kjente og bla og bla. Herregud så smålig av meg å ikke ville hjelpe vennene mine!

Det som skjer da er at om du sier blankt nei, så mister du det forholdet til det mennesket på flekken. Det blir aldri det samme etter du sier nei til en narsissist, de tåler det ikke. Et normalt menneske vil kanskje først bli fornærmet, men så tenker de seg om og skjønner at de var på bærtur. Men en narsissist enten vet ikke at de faktisk er på bærtur, da de har innbilt seg selv at virkeligheten er så skjev som de selv oppfatter den, eller de vet at det de gjør er feil og gjør det med fullt overlegg, helt uten hensyn til deg.
Sier du nei til en narsissist så er han ferdig med deg, og om man er forelsket så er man bare ikke klar for å gi det opp, så man skyver bort sin egen ugne følelse, og så gjør man slik det er vanlig å gjøre i deres verden.

Om en ikke har vært i en slik situasjon så skjønner en bare ikke hvordan det er, hvor ufattelig manipulerende, overbevisende, kyniske og ondskapsfulle disse menneskene er, og for en slagmark av skadede mennesker og ødelagte liv de legger bak seg. Man skjønner det bare ikke, så man hater på de som har blitt offer for dem istedenfor.

Så du trakk ut en ting, synes du at hun faktisk gjorde en god figur på LF?

Var den opptredenen som virkelig la siste grammet på vektskålen for min del, før det lot jeg tvilen komme henne tilgode

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En kynisk løgner med en overdådig livsstil, som med fullt overlegg har forfalsket dokumenter og svindlet til seg millioner.

 

Og nei, jeg snakker ikke om Leviev.

  • Liker 26
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det foredragene til Cecilie handler om? Noen som vet? Jeg trodde det var om hva hun hadde gjennomgått eller opplevd, og hvordan hun handterer det videre, men jeg lurer da på hvordan de foredragene foregår når hennes eneste rolle, i følge henne selv, er offeret? Så er foredraget egentlig bare hun som forteller sin historie, uten mer opplysende innhold og løsninger? Hennes løsning var jo at hun er offeret og hun skal ikke betale, og er ikke bankene fornøyd med en knapp million så får de ingenting.

  • Liker 26
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnePåLande skrev (1 time siden):

Det burde stått dokumentforfalsker og banksvindler under bildet også. 

Frykt & mot... jaja. Mot til hva da? Å ikke gjøre opp for seg?

  • Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cássia skrev (23 minutter siden):

Frykt & mot... jaja. Mot til hva da? Å ikke gjøre opp for seg?

Det også..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...