Gå til innhold

Cecilie Fjellhøy (tindersvindleren)


Gjest Månestråle1979

Anbefalte innlegg

Gasellen skrev (2 minutter siden):

300 000 er jo "småpenger" ift Cecilies gjeld. Men selvfølgelig sure penger! Men hun har jo da egentlig fått igjen alle sine penger igjennom GoFundMe siden bare at de ikke har tatt dem ut?

Digget forresten hun nederlenderen som begynte å selge klærne hans 🤣 Det gjorde hele dokumentaren for meg

Husker du om hun nederlandske ble svindlet for mye lånte penger også? Jeg husker ikke noe fra det offerets historie. Stiftet hun også gjeld, penger som hun ga til Simon? Noen som husker hvor mye?

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Morsomt å se at man kan fyre av her og vise null sympati, men i tråden der Kardashian Princess kopien blir snakket om, er det ikke lov en gang å pipe noe kritisk før det blir slettet.

Man kan godt si seg enig i at hun virker litt bortskjemt, og liker at ting skal serveres på et fat, men det er ikke et "Cecilie" fenomen. Det er et standard, vestlig kvinne fenomen. Ingenting nytt i at kvinner har økt kravet angående hva som er "godt nok" hos en mann de siste 25 årene, og er du en mann som har både utseende og penger med deg, så kommer dette foran alt, selvfølgelig.

Man lar seg blende av det og det er rett og slett Princess syndromet, hvis vi skal kalle det. 

Jeg forstår dog ikke denne iveren etter å vise sympati eller empati med bankene. Finansinstitusjoner kan i mange land gjerne beskrives som økonomiske terrorister, og de har kjørt flere land i krise. Sist, for snart nøyaktig 14 år siden, nemlig 15.september 2008, da finanskrisen i USA oppstod, og verken USA eller mange land i Europa kom seg tilbake på beina etter den krisen, så det har vært den ene krisen etter den andre.

Poenget er at bankene og diverse finans- / låneinstitusjoner har hatt det ganske så godt, til tross for disse krisene. En rekke av disse bankene nøler ikke med å skrike etter støtte ovenfor en regjering eller Stortinget når det enn måtte være, I land som USA og England, i tillegg til flere andre land, ble finansinstitusjoner regelrett bailet ut av det offentlige og gjelda ble lempet over på folket.

Skjønner at hun kan fremstå som "vanskelig", men samtidig kan jeg forstå at det svir for henne å få livet potensielt ødelagt på grunn av en Tinder app, og noen dates. 

Uansett hvor kritisk man er til Cecilie, og det med rette når det gjelder flere ting, så ser jeg i alle fall ingen behov for å synes synd på "dakkar banken og finans-gjengen", som sitter der med svære formuer og overskudd, sitter der med luksuskontorer på beste vestkant og fikler på laptoppene sine. 

Absolutt ingenting å synes synd på når det gjelder disse bankene, for det skal to for å danse tango, og det er aldri skyld kun hos den ene parten når det gjelder slike ting. Husk at alle banker låner til deg ikke fordi de liker deg, men fordi de satser på å tjene penger på deg, så priser de inn risiko i forhold til rente og annet viss vass. 

Selv føler jeg at det er helt perverst at det i det hele tatt finnes lån til 20%++ rente. Det er helt sykt at det får lov å eksistere i det hele tatt.

 

 

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ax2020 skrev (3 minutter siden):

 Selv føler jeg at det er helt perverst at det i det hele tatt finnes lån til 20%++ rente. Det er helt sykt at det får lov å eksistere i det hele tatt.

 

 

Har sett episoder av Luksusfellen i tre land, og det er ofte de har med lån å gjøre som har FLERE HUNDRE prosents rente! Det er ufattelig at disse forbruksbankene har lov til det. Det burde komme en styrende lov på det området. Fantes det ikke en lov i gamle dager som lød noe i retning av at det var forbudt å ta "ågerrente"? Det står i Bibelen også, selv om det selvfølgelig ikke er noe man kan henvise til 😛 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (27 minutter siden):

Husker du om hun nederlandske ble svindlet for mye lånte penger også? Jeg husker ikke noe fra det offerets historie. Stiftet hun også gjeld, penger som hun ga til Simon? Noen som husker hvor mye?

Jeg tror kanskje ikke det ble sagt hvor mye hun hadde lånt han? Jeg tror hun avslørte han ganske fort?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gasellen skrev (6 minutter siden):

Jeg tror kanskje ikke det ble sagt hvor mye hun hadde lånt han? Jeg tror hun avslørte han ganske fort?

 

$ 140 000 ble overført fra Ayleen Charlotte. Så en betydelig sum. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minitroll skrev (2 minutter siden):

$ 140 000 ble overført fra Ayleen Charlotte. Så en betydelig sum. 

Såpass! Hun har vel ikke solgt designer klær for så mye 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gasellen skrev (Akkurat nå):

Såpass! Hun har vel ikke solgt designer klær for så mye 😬

Tviler på at brukte designer klær går for særlig mye. Klokkene hans var stort sett falske, så de kunne hun ikke selge. Men det var nå en slags hevn uansett. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gasellen skrev (6 minutter siden):

Såpass! Hun har vel ikke solgt designer klær for så mye 😬

Hun sa noe om at det ikke dekket på langt nær det hun ble lurt for, men at det var en god hevn likevel å snyte han for pengene for designerklær-salget. Han trengte desperat penger der og da, og derfor svei det litt ekstra for han å bli lurt tilbake akkurat da.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ax2020 skrev (1 time siden):

Morsomt å se at man kan fyre av her og vise null sympati, men i tråden der Kardashian Princess kopien blir snakket om, er det ikke lov en gang å pipe noe kritisk før det blir slettet.

Man kan godt si seg enig i at hun virker litt bortskjemt, og liker at ting skal serveres på et fat, men det er ikke et "Cecilie" fenomen. Det er et standard, vestlig kvinne fenomen. Ingenting nytt i at kvinner har økt kravet angående hva som er "godt nok" hos en mann de siste 25 årene, og er du en mann som har både utseende og penger med deg, så kommer dette foran alt, selvfølgelig.

Man lar seg blende av det og det er rett og slett Princess syndromet, hvis vi skal kalle det. 

Jeg forstår dog ikke denne iveren etter å vise sympati eller empati med bankene. Finansinstitusjoner kan i mange land gjerne beskrives som økonomiske terrorister, og de har kjørt flere land i krise. Sist, for snart nøyaktig 14 år siden, nemlig 15.september 2008, da finanskrisen i USA oppstod, og verken USA eller mange land i Europa kom seg tilbake på beina etter den krisen, så det har vært den ene krisen etter den andre.

Poenget er at bankene og diverse finans- / låneinstitusjoner har hatt det ganske så godt, til tross for disse krisene. En rekke av disse bankene nøler ikke med å skrike etter støtte ovenfor en regjering eller Stortinget når det enn måtte være, I land som USA og England, i tillegg til flere andre land, ble finansinstitusjoner regelrett bailet ut av det offentlige og gjelda ble lempet over på folket.

Skjønner at hun kan fremstå som "vanskelig", men samtidig kan jeg forstå at det svir for henne å få livet potensielt ødelagt på grunn av en Tinder app, og noen dates. 

Uansett hvor kritisk man er til Cecilie, og det med rette når det gjelder flere ting, så ser jeg i alle fall ingen behov for å synes synd på "dakkar banken og finans-gjengen", som sitter der med svære formuer og overskudd, sitter der med luksuskontorer på beste vestkant og fikler på laptoppene sine. 

Absolutt ingenting å synes synd på når det gjelder disse bankene, for det skal to for å danse tango, og det er aldri skyld kun hos den ene parten når det gjelder slike ting. Husk at alle banker låner til deg ikke fordi de liker deg, men fordi de satser på å tjene penger på deg, så priser de inn risiko i forhold til rente og annet viss vass. 

Selv føler jeg at det er helt perverst at det i det hele tatt finnes lån til 20%++ rente. Det er helt sykt at det får lov å eksistere i det hele tatt.

 

 

Jeg har vel ikke inntrykk av at så mange her synes synd på bankene, men at de synes at det er urettferdig at Cecilie skal slippe unna fordi hun ble svindlet, når andre som tar opp lån av andre grunner, må betale. Om du tar opp lån fordi du tror den styrtrike kjæresten din er i fare, eller fordi regningene har vokst deg over hodet, bør ikke ha noe å si. Det bør være likt for alle...

Når det er sagt, så kan man jo vri noe av argumentasjonen som brukes mot Cecilie over på bankene. Hvis de er så dumme at de gikk på de falske papirene hennes, og ikke hadde rutiner til å oppdage at hun søkte lån over alt på en gang, så fortjener de å miste pengene. For det ER helt tullete at de ikke hadde bedre rutiner? 

Når det gjelder vestlige kvinners krav til menn, så synes jeg du er veldig generaliserende. Simon var faktisk ikke så kjekk... I følge den svenske kvinnen var han for usexy til å innlede et forhold til. På alle bildene av han fra Tinder er fokuset på klokker, privatfly, hoteller og merkeklær, fyren selv er ganske ordinær. Cecilie hadde nok preferanser som veide tyngre enn et flott ytre. "Han reiste tydeligvis mye, og det hadde jeg lyst til også", sier hun på Luksusfellen, uten at noen kommenterer at hennes økonomi på det tidspunktet ikke tillot slik reising...  Kvinner flest er ikke sånn!

  • Liker 27
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere steder på nettet står det at hun måtte selge leiligheten sin i Oslo, jeg trodde det var for å nedbetale gjeld? Reisene og oppdragene hun får betalt for å gjøre, går ingenting av dette til gjeld? Skulle hun kun betale en engangsum med go fundme pengehaugen og ikke en krone ellers?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vondt av kvinnene som er svindlet.

Flere av dere som skriver her ser ikke ut til å helt skjønne hvordan det er mulig å være så dum og naiv. Likevel er nordmenn på toppen av å være offer for svindel. Olgasvindel og kjærlighetsvindel skjer hele tiden, det er vanvittig tabu fordi det er skamfult, og hvordan dere skriver om Cecilie her, så er ikke det så rart at de fleste holder kjeft når de forstår at de har blitt svindlet... Noen for alt de eier og har. 

 

Ja, det er enkelt å sitte her og si "så idiot, hun burde skjønt noe, så jævla dum og naiv"..

MEN så er det noe med at hun trodde på kjærligheten. Han svindleren lurte henne TRILLRUNDT med også forfalskninger. Han viste henne masse beviser på at han tjente massivt med penger, og overførte til henne. 
Mener jeg at hun burde skjønt det etter første bankoverføringen, yes. Men jeg ser også hvordan hun ble lurt.

Det at hun ikke tar luksusfellen sin nedbetalingsplan er trist, men jeg har full forståelse for at hun er knekt psykisk. Bankene er ekstreme, og man blir fullstendig knekt av å måtte konstant bevise at man prøver sitt beste.

 

Skjerp dere folkens. Vi blir faen ikke noe bedre av å sitte å kritisere hva andre gjør, for en dag.... så er det en av dine nærmeste som blir lurt. 

Lærdommen er hver kritisk til enhver, ikke stol på noen. Og så fort det er snakk om å overføre penger. Skjønn tegninga uansett hvor forelsket du er.

Endret av anon01
  • Liker 5
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anon01 skrev (1 minutt siden):

Jeg har vondt av kvinenene som er svindlet.

Flere av dere som skriver her ser ikke ut til å helt skjønne hvordan det er mulig å være så dum og naiv. Likevel er nordmenn på toppen av å være offer for svindel. Olgasvindel og kjærlighetsvindel skjer hele tiden, det er vanvittig tabu fordi det er skamfult, og hvordan dere skriver om Cecilie her, så er ikke det så rart at de fleste holder kjeft når de forstår at de har blitt svindlet... Noen for alt de eier og har. 

 

Ja, det er enkelt å sitte her og si "så idiot, hun burde skjønt noe, så jævla dum og naiv"..

MEN så er det noe med at hun trodde på kjærligheten. Han svindleren lurte henne TRILLRUNDT med også forfalskninger. Han viste henne masse beviser på at han tjente massivt med penger, og overførte til henne. 
Mener jeg at hun burde skjønt det etter første bankoverføringen, yes. Men jeg ser også hvordan hun ble lurt.

Det at hun ikke tar luksusfellen sin nedbetalingsplan er trist, men jeg har full forståelse for at hun er knekt psykisk. Bankene er ekstreme, og man blir fullstendig knekt av å måtte konstant bevise at man prøver sitt beste.

 

Skjerp dere folkens. Vi blir faen ikke noe bedre av å sitte å kritisere hva andre gjør, for en dag.... så er det en av dine nærmeste som blir lurt. 

Lærdommen er hver kritisk til enhver, ikke stol på noen. Og så fort det er snakk om å overføre penger. Skjønn tegninga uansett hvor forelsket du er.

De fleste kritiserer vel mest hvordan hun fremstår i ettertid. Hun tar null ansvar og ønsker ikke å betale tilbake noe som helst. For en voksen dame er det ganske barnslig, fordi jo man har noe ansvar selv når man forfalsker dokumenter for å få lån på flere millioner kroner selv. Hun fikk en fantastisk deal, men valgte heller å si nei og at bankene må skjerpe seg. 

  • Liker 46
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, *blueberry* said:

De fleste kritiserer vel mest hvordan hun fremstår i ettertid. Hun tar null ansvar og ønsker ikke å betale tilbake noe som helst. For en voksen dame er det ganske barnslig, fordi jo man har noe ansvar selv når man forfalsker dokumenter for å få lån på flere millioner kroner selv. Hun fikk en fantastisk deal, men valgte heller å si nei og at bankene må skjerpe seg. 

Hun tar jo ansvar, hun lever, og prøver å få svindeleren dømt. Men hun drukner jo i gjeld. Hun kan ikke kjøpe eller gjøre noen ting, uten at banken eller hele verden er på nakken hennes. Flere av dere virker som dere aldri har opplevd problemer med økonomi. 

Hvordan i alledager skal dama betale over 70 tusen i måneden bare på gjeld? samtidig som det er ekstremt urettferdig at svindleren går fri, og fortsatt holder på. Jeg mener at man må betale gjelden sin, men at bankene skal kjøre full rente? Nei, det er ikke riktig når man har masse bevis på at man har blitt lurt og svindlet.

Men dette er vanskelig, bankene kan ikke ta hensyn til at folk blir lurt, samtidig som det er ett kaldt og rått samfunn vi lever i når man ikke kan stole på en sjel der ute. For alle har ett potensiale for å bli ett offer for svindel. 

Endret av anon01
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvitstrietapet skrev (27 minutter siden):

Flere steder på nettet står det at hun måtte selge leiligheten sin i Oslo, jeg trodde det var for å nedbetale gjeld? Reisene og oppdragene hun får betalt for å gjøre, går ingenting av dette til gjeld? Skulle hun kun betale en engangsum med go fundme pengehaugen og ikke en krone ellers?

Jeg husker ikke hvor jeg så det, men det var noe om at leiligheten gikk til å betale advokatene. Hun har jo vært gjennom to rettsaker i Norge, der hun ble dømt til å betale. 

Etter hva jeg forstår, så går ingenting av det hun tjener i England med til å betale på den enorme gjelden i Norge. Tror ikke hun har betalt en krone av den, hun hevder bare hele tiden at hun er offer.

Hun ville bruke GoFundMe pengene på gjelden, men hun ville ikke nedbetale videre av EGNE penger i to år etterpå iht avtalen Luksusfellen gjorde. Det er åpenbart at hun IKKE vil bruke en krone av egne tjente penger på gjelden. I England slo hun seg jo konkurs, så der slapp hun unna, og derfor kan hun bo der.

  • Liker 22
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (1 minutt siden):

Jeg husker ikke hvor jeg så det, men det var noe om at leiligheten gikk til å betale advokatene. Hun har jo vært gjennom to rettsaker i Norge, der hun ble dømt til å betale. 

Etter hva jeg forstår, så går ingenting av det hun tjener i England med til å betale på den enorme gjelden i Norge. Tror ikke hun har betalt en krone av den, hun hevder bare hele tiden at hun er offer.

Hun ville bruke GoFundMe pengene på gjelden, men hun ville ikke nedbetale videre av EGNE penger i to år etterpå iht avtalen Luksusfellen gjorde. Det er åpenbart at hun IKKE vil bruke en krone av egne tjente penger på gjelden. I England slo hun seg jo konkurs, så der slapp hun unna, og derfor kan hun bo der.

Virker som hun bare ønsket at Luksusfellen skulle gi henne et fripass og få all gjeld slettet (utenom det som de naive gofundme-giverne har betalt).

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ikke sett noe av det som er sendt på tv men har fulgt saken litt - men kan da være at jeg ikke har alle detaljer riktig. 

Om dame ble lurt eller ikke er jeg usikker på - lurer faktisk på om hun kan ha tenkt at dette skal jeg slippe unna ved å spille "svindeloffer" .

Slik jeg skjønte det fikk hun tilbud om en ganske bra nedbetalingsavtale i Norge som hun ikke ville ha - trodde hun skulle slippe unna med å betale en liten del av gjelden som hun ikke har betalt på - og som hun heller ikke har noen planer om å betale på. 

Så lenge hun ikke bosetter seg i Norge vil hun jo ikke måtte betale på den - bor hun og jobber i norge vil hun få lønnstrekk så hun tvinges til å betale. 

Hun har også en del gjeld i England som hun har en nedbetalingsordning på. 

Noen som vet detaljer om gjeld i hhv. Norge og England ? 

Disse GoFundMe pengene - får hun disse uansett om det skulle være mer enn det hun må betale i gjeld - dvs. den gjelden hun har forpliktet seg til å betale i England ? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (2 minutter siden):

Jeg husker ikke hvor jeg så det, men det var noe om at leiligheten gikk til å betale advokatene. Hun har jo vært gjennom to rettsaker i Norge, der hun ble dømt til å betale. 

Etter hva jeg forstår, så går ingenting av det hun tjener i England med til å betale på den enorme gjelden i Norge. Tror ikke hun har betalt en krone av den, hun hevder bare hele tiden at hun er offer.

Hun ville bruke GoFundMe pengene på gjelden, men hun ville ikke nedbetale videre av EGNE penger i to år etterpå iht avtalen Luksusfellen gjorde. Det er åpenbart at hun IKKE vil bruke en krone av egne tjente penger på gjelden. I England slo hun seg jo konkurs, så der slapp hun unna, og derfor kan hun bo der.

Ok da er jeg med, de pengene gikk bare med til advokater ja.

Hun virker jo virkelig ikke til å ta ansvar for noe av dette, ja hun ble lurt og manipulert, men det var jo hun som til syvende og sist tok dem lånene og den som sitter igjen med de. Den avtalen liksusfellen kom med var veldig solid og langt bedre enn noen med hennes gjeld kunne håpe på. Å takke nei til dette fordi de ikke godtok gofundme pengene, er svært arrogant holdning fra noen som er i hennes situasjon.

  • Liker 27
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun blir kritisert for å fremstå som et luksusdyr med dyre klær, smykker, vesker og på dyre reiser stadig vekk i sosiale medier. Dette bortforklarer hun med;

"Hun forklarer at det nå er jobben hennes å reise rundt på tv-show, gallaer og konferanser."

Cecilie Fjellhøy til TV2, artikkel 2. juli i år 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

punkyB skrev (12 minutter siden):

Hun har også en del gjeld i England som hun har en nedbetalingsordning på. 

Noen som vet detaljer om gjeld i hhv. Norge og England ? 

Disse GoFundMe pengene - får hun disse uansett om det skulle være mer enn det hun må betale i gjeld - dvs. den gjelden hun har forpliktet seg til å betale i England ? 

I England har hun slått seg konkurs, så den gjelden ble strøket. Hun har ikke betalt den. Hun er "fri" i England, og kan jobbe og tjene penger der nå. 

Jeg kjenner ikke til om det er noe regelverk rundt GoFundMe penger, men hun kan da aldri våge å sløse bort de pengene på noe annet enn gjelden.... da får hun jo hele verden etter seg, og rasende givere som har donert til et spesifikt formål. Jeg leste en artikkel i dag om at GOFUNDME siden ble stengt i april eller noe slikt, så det kommer ikke inn mer penger derfra nå.

Endret av Million
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...