Gå til innhold

Cecilie Fjellhøy (tindersvindleren)


Gjest Månestråle1979

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Twinkle~ skrev (7 timer siden):

Hun har takket nei til nedbetalingsplan over 2 år som Luksusfellen forhandlet frem, og kreditorene har sagt nei til engangsbeløpet hun kunne få hjelp fra familien til å betale.

Fra story på torsdag:

 

Merkelig valg spør du meg. Hvorfor være med på og da, håpte hun de skulle slett alt da? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HelloMindy skrev (1 minutt siden):

Det var tydelig at Luksusfellen-episoden ikke hadde fokus på økonomi som andre episoder. Vi fikk aldri innblikk i forbruket hennes eller hvordan hun kunne bidra til og nedbetale mer av gjelden. Det vi fikk var en time med at de malte et bilde av at hun er et offer. Jeg var egentlig ganske skuffet over Luksusfellen som sendte denne episoden, men glad for at jeg så det for jeg fikk et annet inntrykk enn jeg har hatt før. 

Ja, jeg følte litt at dette ikke var en 'Hva kan DU gjøre for å komme ut av dette', men 'Hva kan alle gjøre for å få meg ut av dette'. Hun har bokstavelig talt et hav av gjeld med den verste renten, som hun til syvende og sist er ansvarlig for. Det er veldig dumt og trist at hun ble svindlet og utnyttet på den måten, men jeg føler ikke at hun er i en posisjon til å bestemme hvordan dette skal løses, når bankene i Norge sa nei til engangsbeløpet så bestemte hun seg for at da får de ikke en krone. Heldigvis har hun familie til å hjelpe seg, men en toårig nedbetalingstid på dette var absolutt gull verdt med en rente som løper i lysets hastighet omtrent.

  • Liker 34
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Capazitet skrev (11 timer siden):

Har folk gitt penger til henne for å betale gjelda hennes??

Ja, via folkefinansieringsnettsiden GoFundMe. Hun har en innsamling pågående der nå. Da Luksusfellen-episoden pågikk, var de inne og så på den, og det kom inn penger hele tiden og var kommet inn penger flere ganger samme dagen også, bare en time før. Bare småbeløp som fremmede betaler, 5 pund her og der, 10 pund, 2 pund. Men tilsammen hadde det i våres (da innspillingen pågikk) blitt tilsammen 950 000 kr.

Endret av Million
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (6 minutter siden):

Cecilie fremstår for meg som prototypen på en golddigger som spiller på utseendet og kropp og som bevisst går etter menn med høy status og penger sånn at hun kan leve jetset-livet. Aldri i livet om hun hadde svipet på han hvis han hadde vært «den vanlige mannen i gata»

 

Har du sett episoden fra Luksusfellen? Jeg skvatt litt da hun sto ved vinduet i leiligheten sin i London  og så ut, de filmet henne mens hun sto der. Jeg tenkte "i alle dager, er hun blitt gravid midt oppe i alt dette? Med hvem??" For hun sto der og så regelrett tjukk ut over hele magen, den sto ut som om hun var gravid.

Men hun nevnte ingenting om det, så da antar jeg hun ikke er gravid da?

Mulig hun bare har lagt på seg da. Hun har ikke samme kroppen som da hun hang med Tinder-svindleren.

Endret av Million
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullerikke
Million skrev (20 minutter siden):

Har du sett episoden fra Luksusfellen? Jeg skvatt litt da hun sto ved vinduet i leiligheten sin i London  og så ut, de filmet henne mens hun sto der. Jeg tenkte "i alle dager, er hun blitt gravid midt oppe i alt dette? Med hvem??" For hun sto der og så regelrett tjukk ut over hele magen, den sto ut som om hun var gravid.

Men hun nevnte ingenting om det, så da antar jeg hun ikke er gravid da?

Mulig hun bare har lagt på seg da. Hun har ikke samme kroppen som da hun hang med Tinder-svindleren.

Hun har fortsatt råd til mat da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (32 minutter siden):

Cecilie fremstår for meg som prototypen på en golddigger som spiller på utseendet og kropp og som bevisst går etter menn med høy status og penger sånn at hun kan leve jetset-livet. Aldri i livet om hun hadde svipet på han hvis han hadde vært «den vanlige mannen i gata»

Hun sier hun er redd for å møte han; hvorfor drar hun da til Tel Aviv der han faktisk bor og oppsøker plasser der som rike og berømte frekventerer, og mens hun var på et utested der så oppdaget hun han? 

Greit nok at man kan være naiv og gå på ei blemme eller to, men det var hverken en eller to ganger Cecilie lurte norske banker for penger. Det var mange. Hun var med på å forfalske dokumemter, f.eks den at hun var ansatt i firmaet med en oppdiktet ansettelseskontrakt og oppdiktet årslønn sånn at hun fikk tatt ut et høyere lån. Jeg synes nesten det er et under at hun ikke ble anmeldt for dokumentforfalskning og bedrageri av bankene i Norge. Og Am-ex. Hadde en mann gjort det samme så ville han blitt anmeldt, garantert. 

Også sier hun nei til ei løsning bare pga løsningen ikke ble sånn som hun ville; at kreditorene skulle akseptere ett engangsbeløp på litt over 1mill og dermed tape 2,3mill. Jeg skjønner godt at de sa nei til det. 

Har hun reist til Tel Aviv? Har hun penger til det?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bettsa skrev (Akkurat nå):

Har hun reist til Tel Aviv? Har hun penger til det?

Leviev-familien holder vel til der. Hun skulle samarbeide om et armbånd med de. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tel Aviv er ikke akkurat plassen en drar på ferie og bare møter på eksen sin helt tilfeldig, som bor der, jeg håper inderlig at hun heller setter seg ned og jobber med seg selv enn å oppsøke ham med vilje. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myrthel skrev (2 timer siden):

Bli manipulert så voldsomt etter EN måneds bekjentskap er helt utenfor min fatteevne. Jeg klarer ikke å fatte at et menneske frivillige låner ut milioner til en "ukjent". Jeg klarer bare ikke å begripe at noen kan være så naive. Av den grunn klarer jeg heller ikke å se henne som noe offer. Hadde han derimot forfalsket hennes underskrift og fått ut pengene på den måten, ville jeg kalt det svindel. Skjønner heller ikke vitsen med å være med i programmet. Det virket som det kun var for sympati og "se på meg", for råd ville hun ikke ha. Foreldrene skulle jo ordne alt. 

Helt enig, er umulig å forstå. Har også vært hemningsløst forelsket, og hadde gladelig lånt en kjæreste de 50000 jeg kanskje hadde på konto. Men å bli bedt om millionbeløp for han plutselig er i livsfare og tro på dette, er så vilt at det går ikke an å fatte. Han må ha vært en enormt god skuespiller. 

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minitroll skrev (13 minutter siden):

Leviev-familien holder vel til der. Hun skulle samarbeide om et armbånd med de. 

Leste at profitten fra dette armbåndet skulle betale gjelden til svindelofferne. Sammen med gofundme burde de ha mer enn nok penger, men de har vel forsvunnet til noe annet. 

  • Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

totti_1 skrev (13 timer siden):

Hun ble svindlet av Europas beste kjærlighetssvindler. Var det en drøm?

Som hun trodde var i livsfare. 

Når jeg og mine venner har møtt folk på Tinder som har flashet med utenlandsreiser, luksusbiler og suiter med en gang har vi blitt skeptisk og tatt et skritt tilbake. Jeg trodde det var vanlig. Med Cecilie virker det jo som om dette har gjort henne MER interessert? Jeg har også fått tilbudet om utenlandsreise av en fyr jeg hadde møtt én gang. Jeg ble selvfølgelig ikke med! Ønsker han å bli kjent med meg har han tid til å vente med ferier sammen, så hva er egentlig baktanken med å invitere meg? Jeg kan ikke fatte at noen blir med noen til utlandet i privatfly samme dag som de møttes? 😱

Hun ble svindlet og det er synd på henne. Men hun satte jo seg selv i den posisjonen at hun kunne bli svindlet, og det er jo faktisk kun hennes egen skyld.

  • Liker 32
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (4 minutter siden):

Hvis hun har droppet jobben sin til fordel for å bli influencer og foredragsholder, så trenger hun eksponering. Dvs å få fjeset sitt på trykk over alt hvor dette er mulig. Hun var jo dritheldig med Netflix-serien, men den effekten varer ikke evig, så da må hun selge seg inn til de media som er villige til å holde henne aktuell. Luksusfellen var en av disse. Hun ville åpenbart verken ha råd eller hjelp, hun trengte bare å få ansiktet sitt på skjermen, slik at folk ikke glemmer henne.

Jeg har sympati med Cecilie, men det er tydelig at hun tiltrekkes av en viss livsstil. Og at hun gjerne tyr til lettvinte løsninger for å komme dit. Rike playboys, pengeinnsamlinger eller betalte oppdrag hvor hun bare trenger å prate om seg selv, er å foretrekke fremfor hardt arbeid. Beklager, men det er mitt inntrykk.

En annen ting, det er ikke sikkert at hun har så lyst til å slette denne gjelden riktig enda. Selvfølgelig er det kjipt at livet står på vent, samtidig er det å være gjeldsoffer faktisk jobben hennes nå. Hun bor i en storby, i en leilighet de færreste har råd til, hvor hun er utenfor rekkevidde for norske kreditorer. Hun har åpenbart penger til livsopphold. Hun blir kledd opp og flydd rundt på andres regning, for å «tale saken». Hva skjer hvis hun blir gjeldsfri? Hvis bankene gir etter? Hvem skal gidde å høre på henne da? Vil familien Leviev lage armbånd med henne? Vil Netflix finne henne interessant?  Vil folk fly henne verden rundt for å fortelle historien sin? Kommer hun på luksusfellen? I avisene? Nei, når det skjer er det nok kun Se og Hør som slår på tråden en gang i blant, for å lage en «husker du»reportasje. Cecilie er nok interessert i å melke denne situasjonen så lenge som mulig, og da er ikke rask løsning veien å gå. Den gjelden gir historien hennes den tyngden som trengs.

Jeg synes dette er litt kvalmt for å være ærlig. Synd at luksusfellen ga henne denne oppmerksomheten når hun tydelig ikke ville ha hjelp. Voksne mennesker må faktisk ta litt ansvar selv. 

  • Liker 36
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myrthel skrev (2 timer siden):

Bli manipulert så voldsomt etter EN måneds bekjentskap er helt utenfor min fatteevne. Jeg klarer ikke å fatte at et menneske frivillige låner ut milioner til en "ukjent". Jeg klarer bare ikke å begripe at noen kan være så naive. Av den grunn klarer jeg heller ikke å se henne som noe offer. Hadde han derimot forfalsket hennes underskrift og fått ut pengene på den måten, ville jeg kalt det svindel. Skjønner heller ikke vitsen med å være med i programmet. Det virket som det kun var for sympati og "se på meg", for råd ville hun ikke ha. Foreldrene skulle jo ordne alt. 

Det er egentlig helt utenfor min fatteevne også. Men ut i fra hvordan Cecile fremstår, så opplever jeg at dette er en person som er vant med å få det som hun vil, så at en person lurte henne kom nok som et skikkelig sjokk for henne. Hun virker ekstremt skjermet fra vanskelige ting og veldig bortskjemt. Og utspekulert, for hun var jo tross alt med på å svindle norske banker med dokumentforfalskning. Joda, hun ble svindlet til synende og sist, men hun var jo med på leken så lenge det gagnet henne. Lett å si at man ble manipulert i etterkant da… Det at folk gir penger til henne, til tross for at hun bevisst svindlet banker, er også utenfor min fatteevne.
 

Jeg hadde gladelig tatt i mot den nedbetalingsplanen Luksusfellen fikk til, om jeg hadde vært i hennes sko. Men det var ikke bra nok for henne, hun skulle ha det på sin måte. Så det er åpenbart at hun er vant til at alt skal foregå slik hun vil. Men hvorfor kontaktet hun luksusfellen, når hun likevel ikke hadde planer om å ta i mot deres løsningsforslag?

  • Liker 40
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...