Gå til innhold

Cecilie Fjellhøy (tindersvindleren)


Gjest Månestråle1979

Anbefalte innlegg

  

Hvitstrietapet skrev (15 minutter siden):

Hva er det foredragene til Cecilie handler om? Noen som vet? Jeg trodde det var om hva hun hadde gjennomgått eller opplevd, og hvordan hun handterer det videre, men jeg lurer da på hvordan de foredragene foregår når hennes eneste rolle, i følge henne selv, er offeret? Så er foredraget egentlig bare hun som forteller sin historie, uten mer opplysende innhold og løsninger? Hennes løsning var jo at hun er offeret og hun skal ikke betale, og er ikke bankene fornøyd med en knapp million så får de ingenting.

Hm, jeg tipper:

Digitalisering - De photoshoppede bildene

Frykt og mot -Tinder og YOLO

Historiefortelling - PETER IS DOWN!

IT-sikkerhet - Forfalskning av jobbkontrakter og falske firmasider

Økonomi og finansiering - Diverse banker og GoFundMe

Teknologi - Kommende NFT'er om saken

 

140C9D02-DEF7-4A7F-8659-150FBD2F4186.thumb.png.8c323311d559482c67f07089bee6e6f6.png.529547f0eb20f1d17f499d1a5e1c8935.png

The Holy Church of Netflix on Twitter: "Simon Leviev may have had conning  on lock, but his photoshop skills are...questionable #TheTinderSwindler  https://t.co/BVZniPbMmt" / Twitter

 

Nontokozo M on Twitter: "Peter is down. I need $12K 😂 #tinderswindler  https://t.co/CXBsyZf5bR" / Twitter

 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes faktisk hele denne situasjonen lukter kynisme. Når jeg leser saken i VG står det ikke så mye om denne frykten hun snakker om. Når jeg leser Gjensidige Banks' begrunnelse for å slette lånet hennes sier de at hun befant seg i en truende situasjon/ble truet. Jeg tipper at jo mer dette har blitt et fokus, jo mer opptatt er Cecilie av det.

Det er på det tørre at så lenge hun fortsatte å låne Simon penger var forholdet bra. Da lånene sluttet å komme og hun begynte å spørre om få beløpene tilbake kom han med bortforklaringer. Det er vel noen meldinger som kan ansees som ufine fra ham, men truende? 

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser noen skriver at flere av de som er kritiske til Cecilie synes synd på bankene og kreditorene. Tror de færreste synes synd på de.
 

Det er verdt å merke seg at for å få en offentlig gjeldsordning (vet det ikke er en offentlig gjeldsordning hun er tilbudt) er det bl.a. et krav om at gjeldsordningen ikke skal virke støtende på noen. Jeg mener dette er noe av essensen i denne saken. Det er faktisk ganske støtende for mange hvis hun, som bevisst har forfalsket dokumenter for å få ta opp lån hun i utgangspunktet fikk avslag på, får slettet all gjelden som ikke dekkes av det som ble samlet inn via gofundme. Hvis en slik avtale ble akseptert hadde hun ikke trengt å ta ansvar for en krone av gjelden selv. Mange som har gjeldsproblemer har tatt noen dårlige valg. Andre har opplevd at livet har tatt en dramatisk vending og de har ikke sett noen annen utvei enn å ta opp lån. De har imidlertid ikke brutt loven. De har fått innvilget lån, men klarte ikke håndtere lånet av ulike årsaker. Akkurat denne delen av svindelhistorien (dokumentforfalskningen) mener jeg Cecilie må ta et visst ansvar for selv. 

  • Liker 39
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokosmakron skrev (1 minutt siden):

Ser noen skriver at flere av de som er kritiske til Cecilie synes synd på bankene og kreditorene. Tror de færreste synes synd på de.
 

Det er verdt å merke seg at for å få en offentlig gjeldsordning (vet det ikke er en offentlig gjeldsordning hun er tilbudt) er det bl.a. et krav om at gjeldsordningen ikke skal virke støtende på noen. Jeg mener dette er noe av essensen i denne saken. Det er faktisk ganske støtende for mange hvis hun, som bevisst har forfalsket dokumenter for å få ta opp lån hun i utgangspunktet fikk avslag på, får slettet all gjelden som ikke dekkes av det som ble samlet inn via gofundme. Hvis en slik avtale ble akseptert hadde hun ikke trengt å ta ansvar for en krone av gjelden selv. Mange som har gjeldsproblemer har tatt noen dårlige valg. Andre har opplevd at livet har tatt en dramatisk vending og de har ikke sett noen annen utvei enn å ta opp lån. De har imidlertid ikke brutt loven. De har fått innvilget lån, men klarte ikke håndtere lånet av ulike årsaker. Akkurat denne delen av svindelhistorien (dokumentforfalskningen) mener jeg Cecilie må ta et visst ansvar for selv. 

Bra presisert. Jeg ble overrasket over at Luksusfellen ikke en gang nevnte denne delen av historien i programmet. Det er ganske essensielt for seerne. 

Jeg fikk følelsen av at Luksusfellen først og fremst var et talerør for Cecilie. Hun er den eneste deltageren som ikke har fått noen kritiske spørsmål. 

Hva vi seere lærer/fikk ut av programmet skjønner jeg ikke. Det er mange som har kommet i en vanskelig situasjon av årsaker de heller ikke i utgangspunktet er skyld i selv, de har fått ekstrem kritikk. 

Rent presseetisk synes jeg dette formatet stod seg dårlig. Det er åpenbart at de ønsker det som reklame/PR for den nye sesongen og for Cecilie er vel all oppmerksomhet positiv oppmerksomhet. 

  • Liker 24
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonymBbruker skrev (53 minutter siden):

  

Hm, jeg tipper:

Digitalisering - De photoshoppede bildene

Frykt og mot -Tinder og YOLO

Historiefortelling - PETER IS DOWN!

IT-sikkerhet - Forfalskning av jobbkontrakter og falske firmasider

Økonomi og finansiering - Diverse banker og GoFundMe

Teknologi - Kommende NFT'er om saken

 

140C9D02-DEF7-4A7F-8659-150FBD2F4186.thumb.png.8c323311d559482c67f07089bee6e6f6.png.529547f0eb20f1d17f499d1a5e1c8935.png

The Holy Church of Netflix on Twitter: "Simon Leviev may have had conning  on lock, but his photoshop skills are...questionable #TheTinderSwindler  https://t.co/BVZniPbMmt" / Twitter

 

Nontokozo M on Twitter: "Peter is down. I need $12K 😂 #tinderswindler  https://t.co/CXBsyZf5bR" / Twitter

 

:hoho:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

anonymBbruker skrev (56 minutter siden):

  

Hm, jeg tipper:

Digitalisering - De photoshoppede bildene

Frykt og mot -Tinder og YOLO

Historiefortelling - PETER IS DOWN!

IT-sikkerhet - Forfalskning av jobbkontrakter og falske firmasider

Økonomi og finansiering - Diverse banker og GoFundMe

Teknologi - Kommende NFT'er om saken

 

140C9D02-DEF7-4A7F-8659-150FBD2F4186.thumb.png.8c323311d559482c67f07089bee6e6f6.png.529547f0eb20f1d17f499d1a5e1c8935.png

The Holy Church of Netflix on Twitter: "Simon Leviev may have had conning  on lock, but his photoshop skills are...questionable #TheTinderSwindler  https://t.co/BVZniPbMmt" / Twitter

 

Nontokozo M on Twitter: "Peter is down. I need $12K 😂 #tinderswindler  https://t.co/CXBsyZf5bR" / Twitter

 

:rulle:

Det hadde heller vært bedre om hun faktisk hadde tatt ansvar og jobba seg ut av klemma hun sitter i, når alt kommer til alt så tok hun de valgene og hadde vært god lærdom å finne ut hvorfor det kunne skje og heller holde foredrag om det. At hun havnet i en dritt situasjon og hvordan hun kom seg ut av den. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ramona1970
Fru Uperfekt skrev (3 timer siden):

Så du trakk ut en ting, synes du at hun faktisk gjorde en god figur på LF?

Var den opptredenen som virkelig la siste grammet på vektskålen for min del, før det lot jeg tvilen komme henne tilgode

Skriver du nå at du mener at hun planla fra begynnelsen å slippe unna med å spille "svindeloffer", og at hun aldri ble lurt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ramona1970
anonymBbruker skrev (1 time siden):

  Hm, jeg tipper:

Digitalisering - De photoshoppede bildene

Frykt og mot -Tinder og YOLO

Historiefortelling - PETER IS DOWN!

IT-sikkerhet - Forfalskning av jobbkontrakter og falske firmasider

Økonomi og finansiering - Diverse banker og GoFundMe

Teknologi - Kommende NFT'er om saken

 

140C9D02-DEF7-4A7F-8659-150FBD2F4186.thumb.png.8c323311d559482c67f07089bee6e6f6.png.529547f0eb20f1d17f499d1a5e1c8935.png

The Holy Church of Netflix on Twitter: "Simon Leviev may have had conning  on lock, but his photoshop skills are...questionable #TheTinderSwindler  https://t.co/BVZniPbMmt" / Twitter

 

Nontokozo M on Twitter: "Peter is down. I need $12K 😂 #tinderswindler  https://t.co/CXBsyZf5bR" / Twitter

 

Er det komisk å få tilsendt et slikt bilde som det nederste fra kjæresten sin mener du? Hva er det som er så komisk med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ramona1970 skrev (4 minutter siden):

Er det komisk å få tilsendt et slikt bilde som det nederste fra kjæresten sin mener du? Hva er det som er så komisk med det?

Det komiske er vel at begge bildene er fake?

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ramona1970 skrev (12 minutter siden):

Skriver du nå at du mener at hun planla fra begynnelsen å slippe unna med å spille "svindeloffer", og at hun aldri ble lurt?

Jeg skjønner ikke at du klarer å tolke innlegget slik.. Brukeren skriver om programmet Luksusfellen og hvordan CF fremstilte seg selv.  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant skrev (5 minutter siden):

Det komiske er vel at begge bildene er fake?

Skikkelig fake også. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ramona1970
Million skrev (20 timer siden):

Hun lot seg garantert blende av luksuslivet hans, ja. Da hun etter under en times date ble invitert med i privat-jetflyet hans på en utenlandsreise SAMME KVELDEN, sa hun ja. Å reise ut av landet med en vilt fremmed mann... hun kunne blitt drept og voldtatt! Hun tekstet en venninne om dette, som reagerte og advarte henne litt. Da svarte Cecilie bare "YOLO!"....

Bli drept og voldtatt når eksen hans med barnet hans pluss mange andre er på flyet sammen med dem? Og hun har googlet han og funnet at han faktisk er Simon Leviev? Hvilken trafficking-bande har privat jetfly og barn med når de kidnapper folk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ramona1970
Diamant skrev (6 minutter siden):

Det komiske er vel at begge bildene er fake?

Kan du fortelle meg akkurat hvordan du kan se at det andre bildet er fake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ramona1970 skrev (1 minutt siden):

Bli drept og voldtatt når eksen hans med barnet hans pluss mange andre er på flyet sammen med dem? Og hun har googlet han og funnet at han faktisk er Simon Leviev? Hvilken trafficking-bande har privat jetfly og barn med når de kidnapper folk?

Det er uansvarlig å reise med en fremmed mann. Det er rett og slett dumskap.

  • Liker 27
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ramona1970
AnnePåLande skrev (7 minutter siden):

Skikkelig fake også. 

Så hvis det nederste bildet er fake, og både jeg og Cecilie og de andre jentene er så steike dumme at vi ikke kan se det, kan du kanskje forklare hvordan du kan se at det er fake da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ramona1970
AnnePåLande skrev (8 minutter siden):

Jeg skjønner ikke at du klarer å tolke innlegget slik.. Brukeren skriver om programmet Luksusfellen og hvordan CF fremstilte seg selv.  

Du må gå tilbake og se dialogen.....om du følger de små pilene øverst til høyre i innlegget ser du hva jeg svarte på, og hva vedkommende var uenig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ramona1970 skrev (6 minutter siden):

Så hvis det nederste bildet er fake, og både jeg og Cecilie og de andre jentene er så steike dumme at vi ikke kan se det, kan du kanskje forklare hvordan du kan se at det er fake da?

Når en klarer å rote deg så bort i natta, biter en gjerne på alt svindleren serverer for å melke deg for penger. Dette skjer ikke hvem som helst!

Endret av AnnePåLande
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ramona1970 skrev (3 minutter siden):

Du må gå tilbake og se dialogen.....om du følger de små pilene øverst til høyre i innlegget ser du hva jeg svarte på, og hva vedkommende var uenig i.

Det er ingen tvil om at CF ble svindlet, det er ingen som har benektet det. Det er måten hun oppfører seg i etterkant av svindelsaken som bla blir diskutert. CF er jo selv en svindler da hun har forfalsket dokumenter og svindlet banker. 

Endret av AnnePåLande
  • Liker 20
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ramona1970
AnnePåLande skrev (5 minutter siden):

Når en klarer å rote deg så bort i natta, biter en gjerne på alt svindleren serverer for å melke deg for penger. Dette skjer ikke hvem som helst!

Hvordan ser du at bildet er fake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...