Gå til innhold

Cecilie Fjellhøy (tindersvindleren)


Gjest Månestråle1979

Anbefalte innlegg

GrønnNellik68 skrev (Akkurat nå):

Sånn praktisk høres det bedre ut. Men hun hadde klart å leve ett normalt liv i 2 år med litt innsparinger her og der i 2 år. 2 år er liten tid på å bli kvitt 3 mill i gjeld syns jeg da. 

Ja det er nettopp det. Høres jo helt fantastisk egentlig ut at de kommer med en sånn løsning. Lurer på hva Hallgeir og Lene egentlig mente om valget hennes. Tipper at det ikke heller gjør kreditorene mildere stemt, garantert noen som jobber i bankene som ser denne episoden. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hyacinth skrev (Akkurat nå):

Ja det er nettopp det. Høres jo helt fantastisk egentlig ut at de kommer med en sånn løsning. Lurer på hva Hallgeir og Lene egentlig mente om valget hennes. Tipper at det ikke heller gjør kreditorene mildere stemt, garantert noen som jobber i bankene som ser denne episoden. 

Hun får det nok som hun vil skal du se. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HelloMindy skrev (7 timer siden):

Det var tydelig at Luksusfellen-episoden ikke hadde fokus på økonomi som andre episoder. Vi fikk aldri innblikk i forbruket hennes eller hvordan hun kunne bidra til og nedbetale mer av gjelden. Det vi fikk var en time med at de malte et bilde av at hun er et offer. Jeg var egentlig ganske skuffet over Luksusfellen som sendte denne episoden, men glad for at jeg så det for jeg fikk et annet inntrykk enn jeg har hatt før. 

Følte i grunn hele episoden var unødvendig og at den kun ble sendt fordi hun er en kjent person

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om de to andre damene fortsatt har gjeld?

De tok jo ikke opp like mye lån som Cecilie og har kanskje betalt ned alt?

Håper ikke de utsetter og utsetter ift den gofundme siden ihvertfall for lånene blir jo bare dyrere og dyrere

Endret av Gasellen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eternal rain skrev (2 timer siden):

For å være helt ærlig så syns jeg ikke synd på vedkommende.  Ja, naiv er et ord som kan brukes, selv om jeg ville valgt et annet.

Det er litt som å tro på julenissen. Jeg tenker hun trodde hun hadde skutt gullgåsa og så for seg er liv i sus og dus med en «rich boy».  Det å tro på alt han serverte henne…  alt dette for kjærligheten?  Den type kvinner gjør at jeg har lyst til å gi dem en high five… in the face.. with a chair… 

jeg skulle gjerne visst HVEM som har bidratt med beløpene sånn at jeg kan ringe de og be om penger til å nedbetale  boliglånet mitt slik at jeg kan gå av med pensjon gjeldsfri om 20 år…

Tenker det samme. I Netflix-dokumentaren kom det frem at han inviterte henne med på en reise nesten med en gang, første gangen de møttes. Mener de dro med privatfly noen timer etterpå? Det virker jo veldig spesielt å bli med en fremmed fyr på en reise, sånn uten videre. Uansett hvor bra førsteinntrykket må ha vært. 

  • Liker 23
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

totti_1 skrev (18 timer siden):

Er det rart? Hun har ikke nok penger, bokstavelig talt.

Men jeg synes ikke veldig synd på henne, litt synd definitivt.

Du heier på kreditorene du a? Hehe

Kreditorene skal ha pengene. Det har de rett til å kreve.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (1 minutt siden):

Jeg har selv noen i nær relasjon som ble utsatt for svindel, på tross av både livserfaring og høy relevant utdannelse, så jeg kan forstå at det kan skje. Selv om de to svindlene var totalt ulike, så ser jeg likhetstrekk. I begge tilfellene hadde svindleren noe offeret ville ha. I Cecilies tilfelle er det vel ingen tvil om at Simons Tinderprofil var attraktiv for Cecilie pga bilder av dyre varer, privatfly og eksotiske reisemål. Var hun forelsket? Sannsynligvis. Hadde hun blitt like forelsket hvis Simon jobbet på Mc Donalds? Selvfølgelig ikke!

Hun sier at alarmklokkene ringte, men likevel lot hun seg svindle. For å ta de advarslene på alvor betød å gi opp drømmen om Jet Set-liv med rik diamantsønn, og det var en drøm hun desperat ønsket. Å gi slipp på han betød å begynne på nytt på Tinder, og det florerer ikke akkurat av hyggelige rikinger der. Så hun la vekt på de tingene som bekreftet Simons historie, og fortrengte resten. Hun ble ikke lurt fordi hun var dum, men fordi hun hadde så fryktelig lyst på noe. Hun sier ikke så mye om det i dokumentaren, men jeg tipper at det faktum at Simon hadde andre sved like mye som svindelen, innledningsvis. 

Jeg tror på Cecilie når hun sier at hun ikke er dum. Hun har jo snudd hele fadesen til en karriere for seg selv. I motsetning til andre svindelofre har hun mulighet for å bo i et land hvor kreditorene ikke får tak i henne. Hun kan tjene så mye hun vil, uten andre konsekvenser enn gjeld på papiret. Der andre luksusfellen-deltakere sliter med tvangstrekk og tvangssalg av eiendelen, kan Cecilie bo i en leilighet til 22 000 i måneden og kjøpe seg merkeklær og pynt. Det er ikke så ille....

I tillegg gir den nye livsstilen henne innpass i de miljøene hun opprinnelig higet etter. Det er sannsynligvis langt mer behagelig å tjene pengene sine som influencer, enn den opprinnelige jobben hennes. Og nå har hun også den livsstilen hun higet etter, hvor hun treffer mediefolk, drar på filmfestivaler og får reise verden rundt. Helt uten å være avhengig av en mann... Og mens alt dette pågår, sitter det godhjertede mennesker og betaler på gjelden hennes. Nei, den jenta er ikke dum....

Kanskje ikke direkte dum, men forferdelig kynisk og bortskjemt. 

  • Liker 38
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyacinth skrev (2 timer siden):

Uff for en inntektskilde. Hadde tusen ganger heller levd stramt i to år og prøvd å legge svindelofferrollen langt langt bak meg.

Samme her! Jeg forstår virkelig ikke tankegangen til den dama. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det koster fra 30 000,- å booke henne til foredrag. Med foredrag, tv opptredener, annonser osv så tenker jeg at hun sikkert har en ganske grei mnd inntekt tross alt?

Synes det er rart å takke nei til den avtalen Hallgeir og Helene la frem. Jeg skjønner at hun vil bli ferdig med det, men hun kunne blitt gjeldsfri før fylte 40 på denne måten. 
Føler hun gjorde episoden mest for PR og ikke for å få hjelp.

  • Liker 25
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver18 skrev (56 minutter siden):

Jeg har så mange spørsmål etter den episoden. 

1. Hvorfor har hun ikke betalt en krone på 4 år? Hun kunne vært kvitt gleda som var så mye lavere. 

2. Hvorfor så mange bøker,puter og pynt når du faktisk ikke har råd? 

3. Hvorfor låne så jævlig mye på kort tid? 

4. Hvorfor lot hun seg overtale til å låne så mye? Han hadde vel andre rike venner han kunne spurt om situasjonen var reel. 

5. Hvorfor spør ikke bankene hva pengene skal brukes til? De burde sett at dette var svindel. 

6. Hvorfor låne penger til noen etter 1 mnd? 

 

Jeg synes egentlig ikke synd på henne. 

1 og2: Så vidt jeg har skjønt er dette fordi hun har inngått en avtale i England så der er hun "fri" men denne avtalen ville ikke Norske kreditorer være med på, så det er først hvis hun kommer til Norge at du blir "forfulgt" (kom ikke på noe bedre ord)

5. Det går ikke lenger nå, har kommet nye lover/forskrifter på dette nå, men det var ikke slik da hun "drev på"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wwoman skrev (3 minutter siden):

1 og2: Så vidt jeg har skjønt er dette fordi hun har inngått en avtale i England så der er hun "fri" men denne avtalen ville ikke Norske kreditorer være med på, så det er først hvis hun kommer til Norge at du blir "forfulgt" (kom ikke på noe bedre ord)

5. Det går ikke lenger nå, har kommet nye lover/forskrifter på dette nå, men det var ikke slik da hun "drev på"

Hva? Er den britiske gjelden slettet?! Hvordan går det an?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gasellen skrev (Akkurat nå):

Hva? Er den britiske gjelden slettet?! Hvordan går det an?

Hun ble hun slått personlig konkurs i England, mulig dette betyr at gjelden er slettet.

image.png.da8ec7e7e9921abbf48ef2a8e095593c.png

image.png.3020edc96eedab80984795e7a66821ab.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gasellen skrev (25 minutter siden):

Hva? Er den britiske gjelden slettet?! Hvordan går det an?

Nei, gjeldsordning visst.

nei vent…. Hun ble slått konkurs, har ikke lov til å eie noe på så-så lang tid, var flere betingelser knyttet til i alle fall 

Endret av Fjugur
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ramona1970
Myrthel skrev (18 timer siden):

Hvordan kan hun si at hun har blitt svindlet? Hun gikk jo rundt til alle banker i Norge og tok opp lån HELT frivillig. 

Og her kan man se hva kvinnene i sekten NXIVM gjorde HELT frivillig. Legg til at de også lot seg brennemerke i lysken, uten bedøvelse, i en prosess som tok ca 45 minutter. 

"In late 2015, Raniere created and led DOS, a secret organization in which women were recruited under the false pretense of joining a women-only mentorship group, later discovering that they had taken “vows of obedience” to women who were “slaves” to Raniere.  Prospective DOS victims were required to provide “collateral”—including damaging confessions about themselves and loved ones (truthful or not), rights to financial assets, and sexually explicit photographs and videos—to prevent them from leaving the group or disclosing its existence to others.  Raniere required DOS “slaves” to take nude photographs, perform labor, and in some cases, to engage in sex acts with him.  As proved at trial, the victims “Nicole” and “Jay” were among the DOS victims directed to have sex with Raniere."
https://www.justice.gov/usao-edny/pr/nxivm-leader-keith-raniere-sentenced-120-years-prison-racketeering-and-sex-trafficking

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gasellen skrev (1 time siden):

Noen som vet om de to andre damene fortsatt har gjeld?

De tok jo ikke opp like mye lån som Cecilie og har kanskje betalt ned alt?

Håper ikke de utsetter og utsetter ift den gofundme siden ihvertfall for lånene blir jo bare dyrere og dyrere

Den svenske damen Pernilla Sjöholm som IKKE var romantisk involvert med Simon, men som hadde et vennskapsforhold til han etter EN date, opprettholdt forhold med han på helt vennskapelig basis. Hun informerte han etter første date at han ikke helt var hennes type så hun avviste hans forsøk på sex og klining. Det tok han pent, og de forble venner.

Av henne svindlet han 300 000 som hun hadde på sparekonto. Det var alle sparepengene hennes, som hun egentlig sparte til bolig. Jeg TROR ikke hun lånte han lånte penger, hun tok kun sparepenger.

Den tredje nederlandske damen husker jeg ikke hvor mye ble svindlet for. Hun hevnet seg ved å late som hun skulle selge luksusklær for ham da han var i pengenød. Han ga henne en hel koffert med luksusklær han hadde for å skaffe penger. Men i steden for å gi han pengene for klærne, beholdt hun dem. Han ble rasende og truet henne.

____________________________________________

 

HER er forresten en ny artikkel om Cecilie Fjellhøy i KK. Hun gjentar egentlig bare det hun sa i Luksusfellenprogrammet.

Endret av Million
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Cisco said:

Tydeligvis er ikke beløpet høyt nok. Fulgte ikke helt med. Liker ikke dama. Hun burde Google hypergamy. Det burde for øvrig flere damer gjøre. 

Det er jo åpenbart at dette er en dame som har blitt helt hjernevasket fordi hun har fått sjangsen på en mann langt utenfor hennes egen liga. Problemet er jo at hun i det hele tatt swipa på menn som er for attraktiv for henne. Sammen hadde de ikke blitt - svindler eller ei. 
 

Denne fyren har jo målrettet gått etter denne typen damer som er litt under snittet. Hadde jo ikke vært mulig å lure en dame på 7 og oppover på samme vis.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

totti_1 skrev (5 timer siden):

Tror du hun kunne fått alt unnagjort på 2 år?

Jeg hører overhodet ikke det i videoen. Det høres ut som din fantasi.

Min fantasi? Har du sett episoden?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (34 minutter siden):

Den svenske damen Pernilla Sjöholm som IKKE var romantisk involvert med Simon, men som hadde et vennskapsforhold til han etter EN date, opprettholdt forhold med han på helt vennskapelig basis. Hun informerte han etter første date at han ikke helt var hennes type så hun avviste hans forsøk på sex og klining. Det tok han pent, og de forble venner.

Av henne svindlet han 300 000 som hun hadde på sparekonto. Det var alle sparepengene hennes, som hun egentlig sparte til bolig. Jeg TROR ikke hun lånte han lånte penger, hun tok kun sparepenger.

Den tredje nederlandske damen husker jeg ikke hvor mye ble svindlet for. Hun hevnet seg ved å late som hun skulle selge luksusklær for ham da han var i pengenød. Han ga henne en hel koffert med luksusklær han hadde for å skaffe penger. Men i steden for å gi han pengene for klærne, beholdt hun dem. Han ble rasende og truet henne.

____________________________________________

 

HER er forresten en ny artikkel om Cecilie Fjellhøy i KK. Hun gjentar egentlig bare det hun sa i Luksusfellenprogrammet.

300 000 er jo "småpenger" ift Cecilies gjeld. Men selvfølgelig sure penger! Men hun har jo da egentlig fått igjen alle sine penger igjennom GoFundMe siden bare at de ikke har tatt dem ut?

Digget forresten hun nederlenderen som begynte å selge klærne hans 🤣 Det gjorde hele dokumentaren for meg

  • Liker 18
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...