Gå til innhold

Cecilie Fjellhøy (tindersvindleren)


Gjest Månestråle1979

Anbefalte innlegg

Gjest Månestråle1979

Fikk hun hjelp på Luksusfellen, eller kunne de ikke hjelpe?

Endret av Månestråle1979
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Månestråle1979
Velvia skrev (4 minutter siden):

Slutt med mobbingen,

Hæ? Var ikke mobbing.. Jeg har vondt av henne og lurte bare på om hun fikk hjelp. Kan selvfølgelig se episoden, men tenkte noen her visste om hun faktisk fikk hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kom med løsningsforslag på gjelden hun har i Norge. Men Cecilie vil ikke ha en nedbetalingsplan. Hun vil betale et ENgangsbeløp og bli ferdig 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullerikke
Cisco skrev (1 minutt siden):

De kom med løsningsforslag på gjelden hun har i Norge. Men Cecilie vil ikke ha en nedbetalingsplan. Hun vil betale et ENgangsbeløp og bli ferdig 

Hvorfor kan hun ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cisco skrev (1 minutt siden):

De kom med løsningsforslag på gjelden hun har i Norge. Men Cecilie vil ikke ha en nedbetalingsplan. Hun vil betale et ENgangsbeløp og bli ferdig 

Jeg så ikke episoden, men jeg undres om det er så lur tanke av henne?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tullerikke skrev (Akkurat nå):

Hvorfor kan hun ikke det?

Hun vil ikke, skrev jeg. Hun vil betale en engangsum og bli ferdig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn jeg forstod det ville bankene ha mer enn det hun ville betale i engangsbeløp. 
 

Hun ville betale det beløpet som er samlet inn til henne ca 1mill og evt litt ekstra. Men bankene ville ha 1,5 mill om hun skulle betalt alt med en gang. Helst ville de at hun skulle nedbetale med månedlig beløp over noen år. Hun skylder over 3 mill.

Endret av snute
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullerikke
Cisco skrev (Akkurat nå):

Hun vil ikke, skrev jeg. Hun vil betale en engangsum og bli ferdig.

Ja, jeg så det og svarte på den siste setningen. Kan hun ikke betale er engangsbeløp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tullerikke skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg så det og svarte på den siste setningen. Kan hun ikke betale er engangsbeløp?

Tydeligvis er ikke beløpet høyt nok. Fulgte ikke helt med. Liker ikke dama. Hun burde Google hypergamy. Det burde for øvrig flere damer gjøre. 

  • Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene skal ta opp et lån i banken og betale ut gjelda, i tillegg til pengene som er kommet på innsamlingsaksjon (rundt 1 mill). Hun ville heller det enn å ha nedbetalingsplan. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun ønsket å betale et engangsbeløp LAVERE enn det hun skyldte, slik jeg forsto det. Hørtes ut som de snakket om at familien hennes skulle ta opp lån for å hjelpe henne. Høres helt vilt ut i mine ører, aldri ta opp gjeld for å betale gjeld…🙄

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Månestråle1979
sjeleglad skrev (2 minutter siden):

Hun ønsket å betale et engangsbeløp LAVERE enn det hun skyldte, slik jeg forsto det. Hørtes ut som de snakket om at familien hennes skulle ta opp lån for å hjelpe henne. Høres helt vilt ut i mine ører, aldri ta opp gjeld for å betale gjeld…🙄

Det er jo ikke helt dumt tenkt av foreldrene om de kan ta opp lånet på boligen til vanlig boliglånsrente. 

Endret av Månestråle1979
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mye bedre med refinansiering av boliglån der renta er 2 % enn å ha forbruksgjeld med rente på 20 %. Selv om det selvfølgelig setter begrensninger for hva foreldrene kan låne til eget bruk senere (inntil det er nedbetalt). Hun kan jo fint klare å betjene et lån på 1 mill i banken med rente på 2 % sammenliknet med 3 mill og 20 % rente. 

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Månestråle1979 skrev (1 minutt siden):

Det er jo ikke helt dumt tenkt av foreldrene om de kan ta opp lånet på boligen til vanlig boliglånsrente. 

Ja, det er sant, hvis det er snakk om boliglån. Fikk ikke med meg om Hallgeir og Lene sa noe om nyavtalt rente på forbrukslånene? Cecilie må vel uansett ha en «nedbetalingsplan» for å dekke foreldrenes lån, med mindre det er en gave. Men skal de ha et engangsbeløp uten reduksjon må de vel låne minst 1mill, 2mill om de ikke får kuttet de påløpte rentene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (20 minutter siden):

Jeg så ikke episoden, men jeg undres om det er så lur tanke av henne?

Jeg så episoden og synes hun i den situasjonen hun er i, burde vurdert andre alternativer enn kun det hun aller helst ville. Hun er jo ikke akkurat i en posisjon der hun kan velge fritt. Skjønner heller ikke helt hvorfor hun fortsetter å bo i London med 22000 kr.i husleie per måned. Ville det ikke vært bedre å flytte hjem til Norge for en periode? 

  • Liker 44
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...