Gå til innhold

It's the end of the world as we know it...


Imax

Anbefalte innlegg

Schteike, jeg er sikker på at vi kommer til å føde om kapp! Hilsen 25+4 :ler:

Jeg er mega-uflink til å følge med i dagbøker, jeg liker ikke at de forsvinner fra mine innlegg hvis jeg ikke skriver ofte nok. Da glemmer jeg jo helt av dem! Og jeg liker jo å smuglese...

Kjenner meg godt igjen i det med halsbrannen - hvor i huleste var den sist? Tror den hoppet bukk over forrige svangerskap og ble med hit. Melk? Ja takk!

Og det er supergøy når magen danser...

Lørdagstreff hørtes fint ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er det med utflod? Blir helt sprø jeg, det blir nok av det, for å si det sånn. Mye man skal gjennom før man får ungen ut. Ja til likestilling NÅ!

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utflod er sjarmerende greier :fnise:

*skriver under på ja til likestilling*

:klemmer:

*signerer*

Grattis med 26+2 :hoppe:

Nå begynner vekten å øke her også...73 kg og opp 2 kg på en uke :overrsaket:. Sokkene er plutselig blitt stramme, men likevel da...

Ha en flotters dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten min har stått relativt stille den siste måneden, heldigvis! på tross av iherdig godte-og kakespising (vi har egen konditor på jobb - KRISE!).

Jeg teller ned dager til permisjonen, er konstant trøtt, men tar en uke av gangen. Så det går seg vel til. Denne graviditeten går mye fortere, har jo nok av andre ting å tenke på, for å si det sånn.

Nå begynner jakken å stramme seg bra mye her også, må se om jeg kan grave frem en ENDA større jakke! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man vet man er gravid når gravidbuksene begynner å bli for små :gjeiper:

Da er jeg i uke 27+2 , så da er det 13 uker igjen. 10 uker igjen på jobb (dvs. bare 9 hvis man tar bort påsken, for da har jeg ikke tenkt å jobbe). Vekta har jeg ikke gått opp på enda, er redd jeg nærmer meg 80 kg med stormskritt! Men ellers har jeg faktisk ikke gått så mye opp i vekt i det siste føles det som, magen ble liksom bare stor og så har den vært det siden.

Lillebror lager mye leven, og begynner å bli sterk! Spesielt når han snur seg kjenner jeg det skikkelig godt og hele magen beveger på seg. Ikke spesielt digg, snart får han bestemme seg hvordan han skal ligge sånn at han kan bli der og eventuelt bare drive å spille på slurva hvis han har tenkt til å gjøre noe fysisk :fnise:

Sover dårligere nå, i natt har jeg vært oppe annen hver time, og det skyldes ikke kråka. Ja, ja. Blir nok trivelig i ettermiddag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk opp på vekten i går, og den viste 79,5 kg :hakeslepp: Jeg kommer vel til å runde 90 før denne ungen kommer ut. Herregud, blir litt stressa av det der. Vet ikke helt hva jeg kan/bør gjøre. Jeg kan selvsagt spise sunnere, men det er så godt med godis! :nei:

Ellers begynner jeg virkelig å føle at jeg går for halv maskin med lungekapasiteten. Har dårlig pust når jeg går oppoverbakke og i trapper, og føler meg sånn halvkvalt i ganske mange situasjoner. Slitsomt, og verre skal det vel bli?

Mye liv og leven, nå begynner det å bli trøkk i sparkene! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser litt i dagboka her fra forrige svangerskap, og det forløper seg jammen meg likt! Jeg ligger noen kg foran i forhold til ukene, men ikke så mye som jeg trodde. Og alle plagene - prikk like! Så da er vel alt normalt! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste nå er at folk ser på meg og sier: Du har ikke lenge igjen! Og så sier jeg at jeg har 3 mnd igjen, og da blir de flakkete i blikket og utydelige i talen... Så jeg får vel bare innse at jeg har blitt KJEMPEdiger og at jeg skal bli ENDA større. En person som jeg møtte som sa overnevnte, trøstet meg med følgende: Og det er jo faktisk nå ungen skal vokse! Utrolig hva folk får seg til å si... :frustrert:

Og det verste av alt er jo at jeg lar meg bekymre over det og blir deppa av å tenke på at jeg kommer til å bli enorm og få en enorm unge. Æsj, vet jo at folk bare er teite, men man hører jo etter... :sjenert:

Fullgåtte 29 uker i morgen, og nå veier jeg 79,5. Har sagt til mannen at jeg skal slå vekta hans, som er på 84 kg! Det tror jeg at jeg skal klare glatt! :fnise:

Teller ned uker til permisjon, har 7 uker igjen å jobbe (hvis jeg trekker fra påsken). Det skal bli deilig. Blir deilig med påske også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har lillebror øvd til bokseturnering. Feil, jeg mente kickbokseturnering. Haleluja, tror jeg skal bli sprø. Det sparkes og sparkes, så på jobb blir jeg jo lettere distrahert. Stillere nå, eller vent, neida, det er det ikke. Sprøtt!

Leste i boken til Murmel at hun snart må tenke på innkjøp. Hm, innkjøp ja, hva trenger vi? En seng kanskje? sikkert noe annet også, men forhåpentligvis ikke så himla mye. Men vi bør nok vurdere litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her også sparkes det som besatt. Hun er MYE mer aktiv enn storebror...herrejemeni, hvor skal dette ende???

Mannen var og kjøpte seng til tulla på Ikea i forrige uke. Og en kommode så jeg kan ta frem storebrors klær og legge dem der. Mini elsker sin sprinkelseng så han får beholde den en stund til, likevel får ikke lillemor en tilsvarende seng til 3000 kroner :fnise:.

Ettersom jeg byttet vogn da T skulle over i sportsdelen så har vi ikke bag. Også trenger vi sengekant og stellematte. Det er vel egentlig det...

Ha en fin uke mor! Herregud som tida flyr...jeg er 33 uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjohei, jeg er ikke død selv om dagboken min er det. Snoker rundt i kulissene!

Friske som fisker igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marillia

Himmel så raskt dette svangerskapet ditt har gått, Imax! Du har jo startet på nedtellingen! Har dere pønsket ut navn/navneforslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Murf - når det gjelder sykdom og livet generelt, må du følge den andre dagboka mi! Har jo så mange jeg! :ler:

Marillia, du har helt rett, dette svangerskapet har gått fort. Det gjør vel gjerne det når man har en fra før. Vi har hatt hatt litt navnediskusjoner og tror vi har landet på et par alternativer. Førstevalget er ikke godkjent fornavn i Norge, så jeg tror vi må vente på godkjenning før vi eventuelt tar det i bruk. Har ett i reserve også, som var det alternativet vi hadde hvis det var gutt forrige gang. Så vi skal nok komme i mål, men det blir sikkert Lillebror en stund etter fødselen også! (for man kan vel ikke få godkjent et navn før noen skal ha navnet?)

Har fremdeles noen tunge dager, har vært smådeprimert mye av dette svangerskapet. Det tar på. Griner for ingen ting og er generelt deprimert. Kjipt (og lese dødsannonser med folk som er født i 77, 87 og 2001 hjelper ikke akkurat på humøret, eller å lese om en 18 mnd gammel unge som døde av dehydrering etter å ha vært på legevakta...). Men jeg har gode dager og gode øyeblikk også! Ikke minst når kråka nå er frisk og vi leker og koser og hun ikke bare er sutrete (men nå er mannen i ferd med å bli syk, og sytingen hans er ikke bare-bare det heller! :ler: )

Om et par dager er det bare 10 uker igjen! Helt utrolig! (og da jeg gikk opp på badevekta i morges viste den 79 kg, så jeg har enda ikke bikket over 80, og det er jo bra!).

Forøvrig PLENTY av liv inni der, en skikkelig aktiv unge (ligner sikkert på din Murf!) dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 uker i dag, og joda, nå er jeg over 80 kg! Ikke dårlig...

I dag har jeg bare følt meg så utrolig anpusten og sliten. Det har vært som om hele magen har vært fyllt med bly, og at jeg har hatt 30% lungekapasitet. Føler meg sånn halvkvalt. PYTON! :tristbla: Målte pulsen min på et punkt, og da hadde jeg sittet stille lenge, da var den over 90 (jeg har vanligvis under 60). Ekkelt, men det ga seg, men jeg var på nippet til å gå hjem.

Men i kveld har jeg følt meg bedre, og har denne uka på jobb, så en uke påskeferie, og så er det bare 5 uker til jeg går ut i permison! Så det går jo lovlig fort unna.

Så på film vi tok av kråka da hun var liten, og det er utrolig rart å skulle begynne på'n igjen med en pytteliten sugekopp. Gleder meg masse! :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den halvkvalte følelsen står ved lag, det er pyton. Men ellers går det greit videre. Magen er superstor, så jeg lurer på hvor diger jeg egentlig skal bli! :fnise:

Masse liv og leven, og alle sier jeg har guttemage. Nå er det jo en gutt da, men alle sa jeg hadde guttemage forrige gang også, og da kom jo snuppeline ut. Så det der er jo bare tull! Men folk føler seg veldig fornøyde når de spør om jeg venter en gutt, og jeg bekrefter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser tilbake i dagboken, jeg var visst veldig kortpustet da også! Så alt er NORMALT! :gjeiper:

Ellers har jeg fått en liten greie i høyre hofte, hvis jeg snur meg for raskt i sengen. Har hatt det sånn med ankelen min da jeg spilte håndball: Jeg hadde forstuet den så mange ganger at det ikke skulle så mye tll å sette den ut av spill. Sånn er det litt med hoften også. Det sier knak når jeg snur meg for fort. Så cluet er å stoppe midt på når jeg snur fra venstre til høyre! Mye rare overlevelsesteknikker man lærer seg! :fnise:

Uff, jeg høres jo veldig negativ ut med dette svangerskapet. Jeg er jo veldig glad for å være gravid da, og gleder meg masse til ungen kommer ut! Har en venninne som har begynt på prøverørsbehandling, og hun skulle vel gitt hva som helst for å være i mine sko nå. Så jeg får ikke glemme det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...