Gå til innhold

It's the end of the world as we know it...


Imax

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jada, her går det fremover! men det går bare så utrolig sakte! :sur: Blir aldri vant til kvalmen. æsj.

Var hos legen i dag, hadde time halv ti, men kom ikke inn før 10:15. Helt utrolig. Fyren er aldri i tide, for å si det sånn. Fikk begynt med å fylle ut svangerskapspapirer osv, og så fikk jeg sykemelding, 20%. Det var jo ganske greit å få, grudde meg litt til å be om det. Alt går jo, men det er klart det er deilig å kunne ha litt flex om morgenen når det går litt trått.

Det tok lang tid hos legen, tok noen blodprøver osv, så jeg var faktisk ikke ute der før halv tolv! Helt utrolig. Så jeg dro hjem og jobbet hjemmefra, fremfor å dra på jobb, jobbe noen timer og så dra hjem igjen. Like greit.

Fikk utregnet termin 21. mai, min utregning er 20. mai, så det var jo nært da. Husker ikke helt første dag i forrige mens, men jeg vet jo når jeg hadde EL, så jeg tok to uker før det (selv om jeg hadde en lang syklus den måneden). Det blir nok riktig, vil jeg tro.

8+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle tro vi gikk til samme legen. Legen min er alltid treig. Hadde time klokka 11 og sa ifra på jobb at jeg nok måtte ta fri resten av dagen. Det er jo helt utrolig. Og den utfyllinga av skjemaet mitt.... :lol: Må jo bare le. Navn og adresse og at jeg har hatt ett svangerskap før - that's it :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsner jenter! :klemmer:

Tiden flyr, har så sinnsykt mye å gjøre på jobben + at kveldene går med til å ligge på sofaen...

Er fremdeles temmelig kvalm, men det varierer litt. Men nå er jeg heldigvis over halvveis i kvalmeuker! Så det går riktig vei, bare 6 1/2 uke igjen (hvis det blir det samme som forrige gang). Det er jo lov til å håpe at det blir litt kortere denne gangen.

Har nå fortalt det til alle sjefene på jobben (jeg har opptil flere). Personallederen min sa "å faen", men jeg tok det som et kompliment! :fnise: Så da er det overstått i hvert fall.

Ellers har kvisene begynt å komme, og halsbrannen. ÆSJ! Alt for tidlig. Drikker sikker halvannen liter melk om dagen. Nå har jeg kjøpt sånne ekle tyggetabletter, men vet ikke om jeg orker å tygge dem med denne kvalmen.

9+2 og 72 kg

Endret av Imax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

i går kveld var mannen på kino, mens jeg hadde min sedvanlige posisjon på sofaen etter at kråka var lagt. Måtte en tur ut med bikkja, og ville jo være kjapp, i og med at kråka lå og sov (og jeg føler meg som foreldrene til Madeleine som går fra ungen uten tilsyn... :sjenert: ). Så jeg gikk på (bor i en bakke, så det er alltid oppover :kjefte: ), og da jeg kom opp i bakken ble det bare for mye. Så da ble jeg stående i veikanten og SPY :tristbla:

Ja, ja. Synes veeeeldig synd på meg selv, er drittlei dårlige TV program, og jeg lurte på om jeg skulle se på en DVD i går, men fant bare triste filmer (og jeg griner for ingen ting for tiden, så det var uaktuelt). Ja, ja, skal vel overleve dette også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Synes jeg ser deg.... :klemmer: . Æsj, kan ikke forestille meg hvordan det er å være spykvalm så lenge. Glad jeg har sluppet unna det i mine svangerskap.

God helg. I dag skal jeg ut :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg

10 +3

Ultralyd i morgen! :hoppe: Gruer meg og er veldig spent, håper at hjertet banker og at nakken er helt bra. Litt spennende. Uansett hva vi finner ut, er jeg veldig klar for å få vite det nå. Husker godt 11 ukers UL med kråka, jeg fikk skikkelig tårer i øynene. Sånn jeg er for tiden kommer jeg nok til å hulke! :fnise:

Kvalmen er der enda, men det går litt greiere. Dvs. jeg orker ikke gjøre så mye på kvelden, men humøret er foreløpig litt bedre i hvert fall. Så håper jeg det gir seg snart.

En ting jeg lurte på: Jeg husket ikke datoen for siste mens, men jeg husker når jeg hadde EL. Så jeg regnet meg to uker før det og oppga den datoen til legen. Så ser jeg her inne på IKM-lista at jeg faktisk hadde mensen 3 dager før, jeg hadde en lang syklus. Bør jeg korrigere til legen i morgen, eller bare droppe det? Jeg er sikker på at jeg hadde EL da, og man regner vel strengt tatt 28 dagers syklus? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips MM, det var det som var mitt ressonement også.

UL gikk bra i dag, helt sinnsykt å se et bankende hjerte og armer som fekter akkurat som om noen skrudde på lyset! :fnise: Fyren mente det var for tidlig å se nakken, så jeg må tilbake om 2 uker igjen for å få nærmere info om nakkeødem. Så da kommer jeg tilbake.

Det er kjempe hyggelig å se et bankende hjerte og at det faktisk er et barn inni der. Man får et helt annet forhold til det når man har sett det.

Så nå blir det litt mer offisielt, siden hjertet banker, da er det jo stooore sannsynligheter for at det går bra. Puh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Uke 12! :danse:

Vekta har jeg ikke turt å sjekke, for jeg spiser massevis av mat og godis for tiden :nei:

Magen er skikkelig synlig, så nå har jeg sagt det til alle på jobben, for magen er jo like stor som den var i 5. mnd forrige gang :overrasket: Men sånn er det vel bare. Er irritert på at ingen klær passer, så alt er nok normalt!

Er fortsatt kvalm, begynner å bli temmelig lei. Hvis jeg holder på like lenge som forrige gang, har jeg 4 uker igjen. så jeg ser vel slutten, håper jeg. Det kan jo være det gir seg før?

Er fortsatt 20% sykemeldt på jobben, som er en vits, siden jeg er på reise og jobber ekstra i helgene... herregud, bare tull! Får se hva jeg gjør, vet ikke om jeg fortsetter sykemeldingen, det er jo ikke noe vits egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uke 13!

74 kg, ikke bare bra, men s[nn er det i hvert fall.

Ny ultralyd i morgen, for da er det riktig tidspunkt for legen aa see noe (hersens tastatur, mannen har mekka og naa er alt amerikansk! :kjefte:)

Er fremdeles kvalm, spesielt om ettermiddag og kveld. Men i folge mine beregninger har jeg maks tre uker igjen, saa da er det vel bare aa holde ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er jeg 14 uker, håper kvalmen gir seg snart. Har ikke blitt noe bedre, og helgene er pyton, fordi jeg ikke er flink nok til å spise ofte nok. Det er lettere på jobb, hvor alt går etter klokka.

Var på UL på tirsdag, og alt så bra ut. En flott ryggrad, ikke noe nakkeødem, og sprellende armer og ben. Fikk bilder, et ansiktsbilde i profil! :hjerter_rundt: Magen er også passe stor for tiden, ser ut som jeg 5-6 måneder på vei! :fnise: Men nå vet alle på jobben osv at jeg er gravid, så nå gidder jeg ikke å skjule det lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk MM!

14 uker! 73,5 kg enda (selv etter overspising i helgen!) :fnise:

Kvalm fremdeles, men føler at det krabber seg fremover. To uker til (forhåpentligvis).

Lurer på når jeg kommer til å kjenne noe? Venter på bobler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå bedt om friskmelding fra legen fra mandag av, får se hvordan det går. Er lov til å prøve. Da får jeg kanskje jobbet litt mer og får mer gjort og mindre å tenke på. Håper jeg!

Har aldri hørt om at man må ha friskmelding? Men det må man visst ha. Ikke måte på altså.

Fremdeles kvalm, gikk greit i går stort sett, men spiste ofte. kanskje det er på vei tilbake? HÅPER DET!

Ellers er magen stor og fin, føler meg skikkelig gravid. Gleder meg til å kjenne litt mer liv snart! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...