Gå til innhold

It's the end of the world as we know it...


Imax

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for gratulasjoner E!

Det føles litt rart å skulle være gravid igjen. Det er jo litt mindre fokus på det denne gangen enn forrige, kanskje ikke så rart. Nå vet jeg jo litt mer hva det gjelder. Men jeg er like spent som forrige gang, selv om foreløpig er det bare teori (og at jeg ikke har mensen). Har fortalt det til alle som skal fortelles i denne omgangen, så da er det litt roligere.

5 uker i dag!

Skal ringe til gyn i dag og bestille UL i uke 11-12. Det var veldig fint forrige gang, begynte nesten å gråte! Egentlig mer intenst enn UL i uke 18, fordi da kjente jeg jo kråka sparke og var skikkelig gravid, det var jeg jo ikke i uke 11. Skal få sjekket nakkenødem osv, og kanskje få en tydeligere termin.

Ellers stikker det enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da er vi i gang. Har vært uggen på kvelden, men helt overkommelig. I morges våknet jeg opp akkurat passe kvalm, og klarte å presse i meg to skiver. Blir jo bedre av det. En annen ting er at det stikker og presser i magen, er akkurat som menssmerter + stikking. Og så har jeg utrolig løs mage, så i morges satt jeg et kvarter på do. Ikke akkurat lett å rekke toget og lufte bikkja :tristbla: Men jeg rakk toget, bikkja fikk en kort tur ut stakkars...

Så nå sitter jeg på jobb med en skikkelig potet i halsen, akkurat sånn passe kvalm. Tror jeg må spise litt igjen. Gleder meg ikke akkurat til de nærmeste månedene, for dette er prikk likt det jeg opplevde forrige gang. Men som mannen sa: I kosmisk tid er jo dette svært lite! :fnise::kjefte:

5+3

70,5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+1

Ingen vektøktning, småkvalm, spiser hele tiden. Ikke superkvalm foreløpig. Håper jeg slipper! stikker fremdeles i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foreløpig to, siden det skjer så forbanna mye på jobben som jeg trenger å skrive om! Men det er abisiøst, jeg vet det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en grei dag i går, men klokken 20 ble jeg SKIKKELIG kvalm :tristbla: Pyton! Og da jeg sto opp i morges følte jeg meg skikkelig kjip, måtte spise før jeg dusjet. Kom seg gradvis, og har vært greit i dag, men så holder jeg jo også på med å spise hele tiden. I går regnet jeg ut at jeg hadde spist 10 brødskiver i løpet av dagen!

Får se hvordan det går videre, men må passe på å sykemelde meg hvis det går for langt. Orker ikke å slite meg helt ut.

Forøvrig sa fysioterapeuten min at hun også driver med akupunktur og kunne sette det på meg hvis jeg ville prøve. Kunne jo vært interessant å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt morsomt å se tilbake på forrige svangerskap på denne tiden. Virker som om jeg var mer kvalm da enn jeg er nå, og det er jo bra. Jeg har trodd at det kanskje var litt for tidlig og at det snart ville brake løs med super-kvalme. Kanskje jeg holder meg på riktig side?

Er sliten (supertrøtt), og får aldri lagt meg tidsnok. Morgenen i dag gikk bra, men da jeg satt på toget holdt jeg virkelig på å spy. :tristbla: Men, men, det har gått seg til litt nå. Må vel bare ta meg mer å spise igjen...

6+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen LT! Og så håper du har rett vedr. kvalmen...

Nå er klokken 8, og jeg har vært på jobb i tre kvarter, og er allerede i gang med å spise... Begynner å blir proff på matpakkesmøring og -bringing, har med meg matpakke over alt! :fnise: Men da klarer jeg å holde kvalmen i sjakk i hvert fall. får ta det som det kommer, får ikke gjort så voldsomt mye fra eller til. Må bare stå det over.

Ellers kjenner jeg igjen andre graviditetssymptomer: tannkjøttet blør når jeg pusser tennene og jeg har en del utflod. Jeg griner ofte for tiden, eller er på gråten, og vet ikke om det er hormoner eller situasjonen. Jeg har plutselig blitt så redd for å dø :sjenert: Tenker at jeg sikkert ikke kommer til å bli 40 en gang. Men kanskje ikke så rart når mamma har brystkreft og søsteren min er død av livmorhalskreft. Så jeg har vel dårlige odds kanskje, selv om jeg har god helse. Men det kan jo også være hormoner som gjør at jeg er litt vemodig?

7 uker i dag!

Endret av Imax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj... det var da voldsomme tanker, Imax... :troest: Og så trist å lese om mamman din og søsteren din... Jeg har vel kanskje ikke fulgt så godt med deg, i alle fall visste jeg ikke dette :(

Men får du ikke spesielle undersøkelser for disse sykdommene når de rundt deg er rammet? Hvis ikke ville jeg snakket med legen om det, for det tror jeg du får :Nikke:

Håper det er hormonene som gjør deg litt ekstra sårbar nå (jeg tror det) og at resten av dagen blir litt lysere. Og kos deg med graviditeten! (Men jeg vet alt om å være kvalm, jeg var sykmeldt pga kvalme de første 13 - 14 ukene av svangerskapet mitt...).

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp E, det er litt voldsomme tanker, men det hjelper å snakke om det! Og jeg vet (bedre enn mange) at man ikke vet hva man har i morgen, så man får glede seg over dagen i dag. Det gjelder oss alle. I dag leste jeg dødsannonse til en unge som var født i august i år. Begynte nesten å tute på tbanen også. Så det må være noe hormonelt også, jeg har blitt helt ekstrem. Jeg er litt sippete altså, men ikke så ekstremt tror jeg. Vi skylder på hormonene!

Og som du sier, jeg får sikkert noen undersøkelser, uansett så betaler jeg bare for det hvis det er det om å gjøre. Greia med kreften er at søsteren min og moren min har hatt forskjellig typer kreft, ergo ingen ting som tilsier at det er arvelig. Leger er kjipe på undersøkelser, er min erfaring. Men det er lov å spørre! Men nå er det jo uaktuelt uansett, siden jeg er gravid. Nå håper jeg bare spiren sitter, tenker også litt på abortgreier, men det gjorde jeg forrige gang også, så det er nok helt innen for normalen. Foreløpig er jeg så kvalm og sliten, at det ikke er mye tvil! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

la meg tidlig i går, kl. 21, og tenkte at jeg skulle våkne uthvilt. Men nei da, sov dårlig og var halvveis våken siste timen før jeg skulle stå opp. Så bare tull!

I dag har jeg vært SUPER-KVALM. :tristbla: Spiste ikke i går kveld (ærlig talt er jeg drittlei spisingen :kjefte: ), så det slo nok ut. Er litt bedre nå, spiste en skive hjemme og en skive da jeg kom på jobb. Holdt på å spy på toget. Så joa, jeg er gravid! :fnise:

Hadde tenkt å se jordmødrene i går, men mannen nektet meg! Sjelden han er så tydelig i talen, men han syntes vel da har vært vel mye grining i det siste, om ikke jeg skulle høre/se om dødfødsler i tillegg. Godt mannen passer på :fnise::klemmer:

7+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for klem Eph! :klemmer:

Fredag skulle jeg på lang tur, med fly og tog og greier. Det var noe galt med flyet, så etter vi hadde boardet og tatt sikkerhetsgreiene osv, måtte vi ut av flyet og over til et annet. Helt fabelaktig når man er småkvalm i den tette kabinlufta :kjefte: Jeg hadde selvsagt med matpakke, men jeg ble utrolig kvalm av hele greia.

Så var det fly, så 1 time tog før jeg var fremme. Og samme tilbake. Nei, å reise sånn når jeg er kvalm er skikkelig kjipt. Skal til England på reise i midten av november, lurer på om jeg skal avlyse hele greia. Det funker skikkelig dårlig å være så kvalm, og jeg blir deppa av hele greiene. Synes så synd på meg selv! :fnise:

Jeg synes jeg har vært kvalmere siden torsdag, nå er jeg mer tilbake der jeg var forrige svangerskap. Skal se hvordan det går i morgen og tirsdag, for jeg skal til legen onsdag, og fortsetter det sånn må jeg bare få 20% sykemelding. Ellers blir jeg gal.

Vel, det er bare å telle dager, varer det til 16.uke, er det BARE ÅTTE UKER IGJEN! :kjefte:

Endret av Imax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kvalmepåminnelse!

Jeg har lyst at det ikke skal gå mange år mellom søsknene, men nå før jul er det så mange baller i lufta som faller sånn til jorda hvis jeg må kaste inn håndklet pga kvalme og slikt.

Så det er litt greit å bli minnet på det!

Ok, litt misunnelig. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen!! Gratulerer så mye med spire i magen Imax! Det var flotte nyheter!! :klemmer:

Mye som har gått meg hus forbi ser jeg! :fnise:

Håper du slipper unna kvalmen snart..det er utrolig kjipt å være uggen hele tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murfern - jepp, man trenger litt kvalme-påminnelse, samtidig som du vet like godt som meg at det var verd det! Det er jo derfor jeg gjør dette omigjen, ikke fordi jeg liker å pine meg selv :forvirret:

Madden, takk for gratulasjoner, skjønner godt at du ikke får med deg alt! Men jeg husker godt den første tiden, jeg hadde ammepute over bena inn mot pulten, la ungen oppå, koblet til puppen og så var det surfing for alle mugger! :fnise:

Da er det 8+1, så tiden går jo fremover for så vidt. Hadde en ok dag i går, i dag er jeg litt mer halvveis. Skal til legen i morgen (*lete etter dato for siste mens*), skal be om 20% sykemelding. Har ikke så lyst til å si det på jobben enda, men det må jeg kanskje? Eller går det an å dra en eller annen "jeg trenger å ta det med ro"? Hm, får tenke litt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...