Gå til innhold

It's the end of the world as we know it...


Imax

Anbefalte innlegg

...but I feel fine! :digge:

Mannen dedikerte REMs sang til den dagen graviditetstesten (dvs. begge testene, jeg måtte teste to ganger :ler: )viste positivt utslag. For dette er jo virkelig slutten på en epoke (dvs. når barnet evnt. blir født da), men det er jo det vi vil!

Tenkte jeg skulle opprette en egen svangerskapsdagbok, sånn at min andre dagbok ikke blir bare svangerskapsmas. Har jo mye annet jeg vil skrive om, men nå er jo det rare som skjer i magen alt jeg tenker på. Så da kan jeg jo skrive det her.

Endret av Imax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kort oppsummering av siste ukens hendelser:

Kom hjem fra Italia forrige mandag, og ventet på mensen. Hadde murringer i magen og oppblåste (føltes det som altså) pupper, så var det bare å vente. Hadde IKM tirsdag, ingen mens. Men det har skjedd før. Vente. Onsdag. Ingen ting. Torsdag (har noen ganger hatt 2 dager senere, ellers pleier syklusen å gå som en klokke) holdt jeg kurs, og hadde OB i lomma, klar til å løpe ut dersom mensen skulle komme (og piller i veska). Kjente stadig fuktighet i trusa, og gikk på do hundre ganger, men ingen mens. Tenkte litt på det venninnen min sa om at man får mye utflod når man er gravid... :sjenert: Tenke, tenke, tenke. Så var torsdagen over, jeg gikk og la meg, med sikkerhet om jeg skulle ta test fredag morgen hvis mensen ikke hadde kommet. La meg, men fikk ikke sove. Mye å tenke på! Etter en time sto jeg opp igjen, og fortalte mannen om mine mistanker. Han smilte og lo, og roet meg ned litt. Vi regnet ut mulig termin, og 4. juli var jo en fin dag det!

Så fredag morgen. Klokka ringte seks, og vanligvis pleier jeg å ligge litt, men nå var det bare å få det overstått og ta testen. Testen viste to svake streker, som ble sterkere etter hvert. Jeg måtte vekke mannen og si: Kom å se på testen! Han sa, er du gravid? Jeg sa bare, du må se på testen! Og jepp, den var positiv. Utrolig rar følelse. Måtte ta en til for å være sikker (disse testene kjøpt på nettet kan da ikke være riktige?).

Så er det jo bare å slepe seg til jobb med hundre tanker i huet. Sendte melding til venninnen min (la oss kalle henne Iris) om at hun måtte ringe meg. Da jeg kom på jobb hadde hun ringt 2 ganger, men det hadde ikke jeg hørt på t-banen. Ringte henne, og hun var stressa for hun trodde det var noe gæærnt med bikkja. Så sa jeg at jeg var gravid, og hun begynte nesten å gråte! Utrolig. Så måtte jeg si det til de to nærmeste på jobben, Hege og Cili, og de var glade på mine vegne (fremdeles mange forbehold da, om at det kan gå galt). Dagen gikk og litt rare følelser og ikek minst ukonsentrert.... :ler:

Helgen har gått, tror jeg har snakket med Iris 5 ganger (hun fikk barn for 6 uker siden), så jeg har fått svar på mye og ikke minst dempet bekymringer. Forøvrig har vi sagt det til mange allerede, til foreldre og nære venner. Så får vi heller si fra hvis det går galt.

Har bestilt time hos lege (hadde legetime nå på fredag, men har flyttet den til desember) og time til ultralyd hos lege i uke 11 (og legen ser etter nakkeødem). Så noen ting faller på plass, sakte men sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går rundt og er stressa for at det skal gå galt. Egentlig er jeg overlykkelig over at det har funket, for jeg har jo lurt på om mannen har vært steril... Og jeg tror jeg skal takle en abort greit hvis det er før 12 uker, men samtidig vil jeg jo helst at det ikke skal skje. Men man får vel bare ta tiden til hjelp og være glad for "menssmertene" (stikninger i magen) som jeg har. For da er det vel liv. Så får ultralyden være første milepæl. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh my God - du har testet positivt! Så gøy!!!! :hoppe: :hoppe::hoppe:

GRATULERER!!! :dagens-rose:

Du og din kjære har en spennende tid foran dere! Og med termin i begynnelsen av juli, blir det en liten Kreps, slik som meg... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner igjen de urolige tankene om at det kan gå galt. Jeg klarte nesten ikke å tenke på annet i begynnelsen.

For meg hjalp det veldig å ta ultralyd og se et bankende hjerte. Det gjorde jeg i uke 7. Etter det var jeg veldig mye roligere, kanskje på grunn av det legen sa også. Han sa nemlig at så lenge jeg var sunn og frisk så gikk det som regel bra. Og gjør det ikke det er det ikke noe jeg kunne gjøre til eller fra, så det er ikke noen vits å bekymre seg. (Hvis du klarer å skru av... :roll: )

Kos deg videre i svangerskapet! Får håpe du ikke blir kvalm.

Jeg håper egentlig at du får et like lett svangerskap som meg, da er du heldig da!!

Ha en fin uke. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Martha og Siam!

Martha: Kreps ja, det har jeg aldri tenkt på. Stjernetegn bryr jeg meg ikke så mye om. Vi har ingen på min side som har bursdag i juli, så det er greit. Søsteren til mannen har alle tre i juli! Så jeg sier at vi sørger for at svigermor får alle sine barnebarn i juli. :ler::ler::ler:

Juli er sikkert greit det, det er jo uansett sånt man ikke styrer (egentlig mente mannen det burde bli 16. august, for da har han bursdag og vi har bryllupsdag! :ler: )

Siam: Takk for beroligende tanker. Ikke så mye man kan gjøre med det, så da blir det som det blir. Kjenner det fremdeles i magen, så da er det vel greit. Skal til ultralyd i uke 11, så jeg tenker jeg får holde ut til da (hvis ikke jeg får blødninger da, for da vil jeg sjekke). Skrekken er en venninne av venninnen som fikk vite på vanlig ultralyd i 18 uke at fosteret døde i uke 9 :overrasket: Så det vil jeg absolutt unngå... Men, men. Mange skrekkhistorier, og så glemmer man alle de tusenvis med flotte og friske barna som blir født! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsen April, Lisemor, Mina og Hulderjenta! Hyggelig med besøk! Så får vi håpe at denne dagboken blir 9 måneder lang...

Nå i kveld kommer jeg til å lage meg en avkryssningside i a-planen min, for å nå de magiske 12 ukene, så jeg føler at jeg nærmer meg. Er stressa for abort må jeg innrømme... Men mer fokus blir kanskje enda vanskeligere? Ja, ja. Prøver alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Oj, her var det jo mange hyggelige hilsner da! Så hyggelig at folk kommer innom og gratulerer.:klem:

Tenkte akkurat på det i dag, det føles som om jeg har vært gravid i 4 uker allerede, sikkert fordi jeg tenker på det hele tiden! :ler: Og så har det faktisk ikke gått en uke en gang siden vi fant ut at jeg var gravid :ler::ler::ler: Helt utrolig hvor tullete man blir. Men sånn er jeg litt alltid jeg. Husker da vi bestemte oss for å gifte oss, gikk helt amok de første månedene, så begynte det å roe seg. Typisk meg! :sjarmor:

Veide meg i går, 70 kg :overrasket: , men ny vekt kan ha noe å si? Ikke vet jeg. Hadde jo håpet at det skulle være mindre da, men, men. Har begynt å spise sunnere (faktisk helt uavhengig av at det var to blå) og hadde tenkt å se utslag på det. Men, men. Det er vel uansett bra å spise litt mindre sukker og fett. Håper ikke jeg går opp 20 kg, da blir jeg FEIT. Ja, ja. sånn er det når man ikke har så mange cm å fordele vekta på.

48 dager til magiske 12 uker. I dag er jeg nøyaktig 5 uker på vei. Og det stikker i magen fremdeles, så det må jo være positivt. Lurer på når kvalmen setter inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan egentlig ikke sammenligne vekten på to forskjellige vekter, det kan fort være store avvik. Det viktigste er å se forskjellen på en vekt.

Å spise sunt er absolutt positivt, selv om det ikke gir utslag på vekta med en gang. Sunt for deg og for den knøttelille.

Håper at kvalmen holder seg unna.

Jeg husker selv at jeg ikke klarte å tenke på noe annet i begynnelsen, men jeg må innrømme at det ikke gikk over senere, det ble bare litt mer avdempet. Det skulle vel bare mangle. Det er en stor ting som har skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte jo innom her også en tur, for å få med meg alt :ler:

Det er en vidunderlig følelse å få vite at man er gravid, og så er det så lett å røpe seg for andre også. Ikke fordi man sier det, men fordi man går rundt og smiler så mykt og hemmelig :ler:

Nå er det noen år siden jeg var gravid, men det er en utrolig spennende tid du har i møte. Mye å lese om alt som skal skje, det er mange flotte bøker om svangerskap og babyer!

:hjerter_rundt:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen M!

I går begynte jeg å føle meg kvalm :tristbla: Har ikke følt noe i dag, så da håper jeg at det var forbigående... Får prøve å spise litt innimellom, og kanskje holde kvalmen på avstand. Ikke så happy for å bli kvalm, bortsett fra at da betyr det vel at det er liv inni der? :sjenert: Vi får se. Jeg er i hvert fall trøtt som ei strømpe, blir helt gal! Må i utgangspunktet ha mye søvn, og nå er jeg bare trøtt, trøtt, trøtt. Føles akkurat som da jeg jobbet nattevakt på posten fra 23 til 06, og så butikkjobb fra 14-17 i 4 uker i desember en gang. Herregud, da fungerte jeg ikke i det hele tatt... Og så må jeg tisse hele tiden. Ja, ja. er vel gravid da! :ler:

Gruer meg fremdeles for å abortere, og historien til Xavia er så sørgelig :grine: Fryktelig synd at hun har slettet brukeren sin også, lurer fælt på hva som har skjedd med henne... :klem:

Da er det fredag og helg, kanskje jeg burde jobbe litt? :sjarmor:

5 + 4 - 46 dager til den magiske 12 uker grensen...

Endret av Imax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...