Gå til innhold

It's the end of the world as we know it...


Imax

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjesta
Madrugada blir bra Marillia, det kan du banne på Sivert synger som en gud (men han virker nærmest litt sjenert på scenen og veiver rart med armene :ler: ).

Han sang som en gud :hjerter_rundt: - og veivet gjorde han :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsner jenter! Madrugada er og blir bra, det er helt klart. :klappe:

I helgen har vi diskutert navn, og kommet frem til et jentenavn og et guttenavn. Tror vi er sånn passe enige, så da er i hvert fall det på plass. Jeg ga meg faktisk på begge navnene, så det er mannen som har foreslått begge to.

I dag er jeg så sliten! Vet ikke helt hva det er for noe. Puh. Masse liv (ok, vaffelen jeg spiste i stad gjør sikkert utslag :sjarmor: ), men jeg føler meg plutselig så tung. Tungt å sitte, for ikke å snakke om tungt å gå i trapper. Det er også første dagen uten mye stress på jobben etter 2 svært hektiske måneder, så kanskje det bare er litt utladning? Det er i hvert fall fredag, så det er jo bra.

Surfer ellers på nettet etter babystuff. Tenkte å kjøpe brukt barnevogn, og har sett på stellebord osv også. Ikke at det er så viktig å spare penger, men jeg synes det rett og slett er litt bortkastet å skulle kjøpe alt nytt, når man kan kjøpe greit brukte ting på nettet. Men vi får se, har en haug av folk vi kan få ting av også.

Har ellers passert 25 uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt på å kjøpe en brukt barnevogn i dag, men så avlyste vi avtalen med selger i siste liten. Vi fant ut at vi rett og slett visste alt for lite om barnevogner, så det er vanskelig å ta et valg. Noen mener f.eks. at trehjuling er ustabilt, andre mener det er glimrende. Og så er det dette med prisen. Blir helt sprø, skal vi virkelig betale mer for en vogn enn for en sykkel :overrasket: Ja, ja, man kan kjøpe seg ihjel tror jeg. Blir stressa av hele greia. Tror jeg må droppe å stresse med det, for det er jo egentlig ikke noe stress, vi har masse tid. Ble nesten mer stressa etter å ha snakket med venninnen min, for hun var sååå bestemt på at vognen hun har kjøpt er verdens beste.... :sjenert: Argh.

Ellers tryna jeg i går :grine: Glei sidelengs på isen og har fått et skikkelig skrubbsår oppetter hele venstre legg. Kjempevondt, kan ikke huske at skrubbsår var så vondt :ler: Men ellers gikk alt bra, bare skrubbsår. Men blir litt forundret over dama som kom mot meg (også med hund), som ikke gadd å hjelpe meg opp. Det er nemlig ikke så lett å komme seg opp med denne magen. Folk er rare...

I morgen er jeg 26 uker, da tror jeg at jeg skal veie meg. Kanskje jeg har gått opp mer i vekt, spesielt etter å ha spist kake hele helgen! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevogner ja, blir gal!

Holdt på å kjøpe en brukt her om dagen jeg og, for den var jo så billig og så bra ut. Men så stoppet jeg i siste liten, vi har jo ikke tittet stort på vogner så vi burde se litt mer. Pappan min mente det var tull å kjøpe brukt vogn, han ville nemmelig ha mange barnebarn så det var bedre å kjøpe en ny så den holder til flere...

Håper det vondet går over snart! Huff, denne isen er skummel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får holde meg oppdatert G, på barnevogn. Var innom butikken på hjørnet i går, og det er tydelig at man kan bruke myyyye penger på vogn hvis man vil. Vi må se litt mer for å bli mer kjent med hva vi ønsker, så får vi følge med på bruktsalget når vi har en 2-3 modeller vi ønsker.

Det er fremdeles mye liv i magen. I går satt jeg i møte og jeg så at magen hoppet ut :overrasket: Jeg kjenner jo at det sparker, men nå ser jeg at det sparker, og det er rett og slett litt komisk! :ler:

Ellers klarte jeg to steder i dag å lese om kjipe fødsler: Den ene i Aftenposten, der noen hadde mistet ungen sin under fødselen pga mangelfull oppfølging under fødselen, og i =Oslo, om en som mistet kona si under fødselen... Uff og uff, blir veldig trist på deres vegne, samtidig som jeg prøver å ikke bli nervøs selv. Det fødes jo mange friske unger, og moren er frisk etter på. Men det viser jo det at ingen ting er sikkert, så man får nyte hvert sekund når alt er bra. :sjenert:

Veide meg i dag, veier nå 77 kg. Og nå er jeg 26 uker på vei akkurat! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ammetåka er på vei allerede: Skulle ta et fly som gikk 07:20 i dag (skulle holde kurs i Bergen), men så på ankomsttid 8:10, og trodde det var da flyet gikk. :sjenert: Så jeg rakk ikke flyet, og ikke neste heller. Så jeg endte opp med å avlyse hele kurset, og dra tilbake fra Gardermoen og rett til jobb. (etter hvert fikk jeg vite at det var en del avlysninger og at det uansett bare hadde vært 3 oppmøtte, så da hadde det kanskje vært greit å avlyse uansett...). Ja, ja. Jeg er litt vimsete uansett, så det er jo ikke noe nytt! :ler: Egentlig litt deilig å slippe å ha kurs, så nå sitter jeg på jobb og har INGEN avtaler! Digg! ;)

Det sparker noe VANVITTIG i magen for tiden. I går så mannen at magen bulket skikkelig, og enda er ikke ungen 1 kg en gang, så dette skal nok bli festlig. Tror ikke jeg kan regne med å få en rolig unge i hvert fall... :ler:

På flytoget i dag måtte jeg stå hele veien! Ikke en kjeft av mannfolka som satt der gadd å reise seg. Makan :frustrert: De må jo se at jeg har stor mage. Nå synes jeg at folk bør vise litt respekt :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går la ungen inn et skikkelig spark, det gjorde vondt! :sur: Nå har jeg begynt å kalle ungen for Jack-Jack etter The Incredibles. For den ungen er jo glad og fornøyd, og så plutselig hopper den rundt eller gjør seg selv tung som bly. Sånn kjennes det ut :ler: Synes magen har blitt mye større bare på noen dager, men om det er reelt, vet jeg ikke helt.

Ellers fikk jeg melding fra en venninne som igjen har en venninne som skulle gi bort en brystpumpe. Så da har jeg vel i hvert fall det i orden! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj åj åj... skjønner at det er leeeeeeeeeeeeeeeeeenge siden jeg har vært på forumet for du er GRAVID i uke 27!!!! GRATULERER så mye (på etterskudd)

Så fantastisk!

Gleder meg til å oppleve voksende mage ijgen :)

klem Capp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Cappo! :klem:Tror du må fikse litt på signaturen din, lenkene funker ikke...

Jepp, her tusler det og går videre. Nå har jeg akkurat spist en vaffel, og jeg skal si deg det ble liv! :ler: Jack-Jack fornekter seg ikke. Ungen sparker foreløpig nedover (eller mot urinblæra har jeg inntrykk av :overrasket: ), så den har i hvert fall ikke snudd seg.

Endelig fredag!

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen har vært bra, som helger bør være! Takk for hilsen Groo ;)

Jeg merker at humøret ikke lenger er så stabilt som det har vært til nå. Jeg bjeffer mye mer til mannen (og bikkja :ler: ), og føler meg mye mer nedfor og trist. Litt mer sånn PMS-light følelse. Så det er vel noe som skjer i kroppen, nye endringer. Får bare holde motet oppe og prøve å unngå å kjefte for mye på mannen. Har blitt flink til å si unnskyld da... :sjenert:

I dag er jeg bare helt utkjørt! Vet ikke hva det er. Det verker over alt i kroppen, nærmest litt sånn influensa-light (mye light for tiden :) ). Får se hvordan det utvikler seg utover dagen, men fortsetter det må jeg bare dra fra jobben. Men vi får tro det går seg til.

Energinivået begynner også å synke, og jeg sover dårligere enn før. I går sto jeg opp halv åtte, på en søndag :overrasket: Da orket jeg ikke å ligge mer, hadde så vondt i ryggen. Så det er vel kanskje bare å bli vant til det, det blir vel bare verre.

Uff og uff. Har hatt en fin periode i svangerskapet etter kvalmen ga seg, og nå virker det som om slitet setter inn igjen. Og så har jeg 3 måneder igjen! Ja, ja. La oss håpe det går seg til. Så skal jeg sørge for å holde motet oppe og være hakket mer positiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var innom Grooos dagbok og så at du skulle sy ammepute!

Og tenkte jeg skulle slenge meg innom her for å få noen tips;

hvor stor beregner du den til å være?

hvilken form? kvadratisk eller mer pølsete?

Håper du får slappet av litt etter jobb, og får hvilt litt, så energinivået stiger litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Hei Imax :)

Når man er gravid så kommer tårene lett, alle følelser blir så veldig forsterket ;)

Jeg husker jeg gråt både fordi jeg var lei meg, fordi jeg var glad, trist, sur, sint - jeg innbiller jeg grein for det meste når jeg tenker meg om :ler:

Du er jo i den tiden av svangerskapet som jeg synes er finest. Passe stor mage, enda har man energi og overskudd, kvalmen har gitt seg osv. Det kommer til å gå så utrolig fort frem til fødselen :babysmokk:

Du må huske på å få slappet av og hente deg inn igjen også da ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært så sliten som jeg var på mandag etter det. Så jeg får tro det var forbigående. Nå er mannen syk, så kanskje jeg fikk light-versjonen?

Var hos jordmor i dag, og da hun skulle finne hjertelyden sparket ungen apparatet opp :ler: Så at det er noe som lever inni der, er det vel ikke akkurat noe tvil om. Alt var i orden, vekten og magemål var normalt. Så var det bare å avtale ny time. Men en ting synes jeg er rart: Jeg har time om 4 uker. Da er jeg i uke 30 i forhold til UL-termin. I uke 32 skal jeg ta blodprøve igjen (pga at jeg er RHminus). Så da har jeg fått time om 4 uker og om 6 uker. Kan jeg ikke bare droppe timen om 4 uker, så lenge jeg føler meg fin? Synes det blir vel mye kontroller jeg :sjenert:

Ellers har jeg nå sendt mail til Ullevål med ønske om å bli med på fødselsforberedende kurs i slutten av mai. Greit å gå gjennom det, kanskje spesielt også for mannen tenker jeg. Han får vel helt fnatt! :ler:

Har også sittet med skjemaer for permisjon til jobben i dag. Så nå blir det 28 uker på meg og 25 på mannen. Og jeg som har snakket om 50/50 deling! Det blir 49,5/50,5 deling :ler: Jeg kommer til å ta 2 uker ferie i løpet av høsten, overføre 2 uker ferie til neste år, og så begynne i jobben 15. januar. Så tar jeg en laaaang sommerferie neste år. Disse to somrene skal bli deilige! Nesten som å være student igjen! Mannen gleder seg veldig til permisjon han også. Tror at han ville vært først ute, hvis han kunne bestemme! ;)

Takk for hilsner jenter. Murf, send meg mailadresse på PM, så sender jeg deg bilde, så kan du se. Så får jeg heller forklare mer når du har sett bildet!

Du har helt rett Marillia, det er viktig å få hvilt også. Det skal jeg nok klare. Har tatt meg fri i påsken, selv om vi ikke skal så mye. Bare deilig å få fri fra jobben. Men nå har heldigvis jobbmengden roet seg en del, så det er bedre. Har også siste norskkurs i morgen kveld, så det blir mindre stress med sånt.

I går var jeg 27 uker og veide 77,5 kg. Har bare gått opp 1,5 kg den siste måneden. Det er jo bra, tenker jeg, jeg skal vel gå opp en del til før ungen kommer ut vil jeg tro! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjempestilig ammepute du har laget!

Tror jeg må lage en jeg og (ev. eget trekk hvis jeg får arve...)

Ha en fortsatt fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer sikkert å sy Grooo, det er mer spørsmål om hva man gidder! :ler: Jeg sydde en pute til venninnen min i høst, og hun sa jeg kunne låne hennes. Så da gjør jeg muligens det, i stedet for å lage enda en.

I dag er jeg 28 uker! Tiden løper videre. Magen blir større også, vokser nesten for hver dag. Hadde bestemt meg for å veie meg i dag, men det har jeg helt glemt. Og nå har jeg spist en stoor lunch, så jeg får vente til i morgen :sjarmor: Får se om jeg har krøpet opp til 79 kg...

I helgen har vi fått kjøpt en flunkende nytt stellebord med badekar på finn.no. Dama som solgte det hadde ikke brukt det, fordi det ikke passet til badekaret hennes. Det passer fint til vårt, dvs. vi har kun montert stellebordet og ikke badekaret, det var litt kronglete. Og bruksanvisningen er engelsk oversatt fra italiensk og ikke så lett å forstå! Av og til lurer jeg på hvem som oversetter sånt. :sjenert: Fikk jo veldig bra pris, vi betalte kun 400,- . Nytt koster det 1200,- (har sett andre varianter til 750,-), så vi har fått grei pris. Så da er det enda en ting som er i boks i hvert fall. Fargen var blå også, så det passer bra inn på badet vårt i hvert fall. Følger fremdeles med på barnevogn, får se hva vi lander på. Tipper vi må ut med 3000,- for brukt vogn.

Mamma kom hjem fra USA på lørdag, og hadde kjøpt masse mammatøy til meg! Det var fint. Mest topper og sånt, så nå kan jeg gå en fet vår i møte :sjarmor: Sliter litt med bukser, så jeg må se om jeg kan finne meg en god-bukse til som jeg kan leve med videre. Men nå ser jeg jo slutten på det, så jeg får se hva jeg gidder.

Da er det jammen meg påske, i morgen drar vi til fjells. Satser på mange timer i solveggen! :briller2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går sa en venninne til meg at hun var veldig spent på om vi får en gutt eller jente. Da ble jeg plutselig ettertenksom, for jeg tenker faktisk ikke så mye på det :ler: Men det er klart det sikkert blir spennende å vite hva som kommer ut til slutt :ler: Men det er helt det samme for meg hva det blir, helt ærlig.

Ellers har det blitt dobbelt aktivitet der inne :frustrert: Tror Jack-Jack danser samba til tider. I natt våknet jeg da mannen min la seg (ca. kl. 02), og da begynte dansingen igjen. Nå begynner også sparkingen å bli sterkere, så det gjør rett og slett litt vondt innimellom. Men mest irriterende. Kommer sikkert til å få en skikkelig hyper unge (som fortjent!) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om alle andre er mer opptatt av om det blir gutt eller jente enn det vi er også ja... Lurer selvfølgelig, men tenker liksom ikke så mye på det. Men "alle andre" spørr jo hele tiden jo! *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...