Gå til innhold

It's the end of the world as we know it...


Imax

Anbefalte innlegg

Måtte liksom holde det litt hemmelig i starten, har rimelig mange venninner som sniker rundt her inne på KG...

Du, jeg jobber som bibliotekar på en skole og jeg har faktisk klart å holde det sånn nogenlunde skjult på jobben fram til jul ja. Ledelsen og de jeg sammarbeider mest med viste det, en del viste jeg var 50% sykmeldt uten å vite noe mer. Mange trodde nok det var depresjon eller noe tror jeg kanskje, for jeg har vært rimelig lei og sliten på jobben tidligere i høst pga. div. konflikter der. Nå har det endelig løst seg opp og jeg har hatt det flott på jobb de siste månedene men det er det jo ikke alle som vet..

Var vel sykmeldt en uke før foreldrene mine fikk vite noe, snakker med dem ofte men treffer dem ikke oftere enn ca. en gang i uka eller litt skjeldnere. Resten av slekta og venner og slikt fikk vite det i jula, så nå vet vel alle tror jeg.. Har jo "offentliggjort det" både her og i bloggen min så det skal i alle fall ikke mye til nå...

Er veldig usikker på hvor mye jeg skal/kan jobbe denne uka, starter på jobb i morgen og tenker jeg skal prøve jobbe sånn delvis full dag i alle fall... Er jo planleggingsdag i morgen så det er vel ikke en så strevsom dag som de vanlige dagene. Tror jeg....

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

GODT NYTTÅR :klem:

Da er jeg halvveis i min 14. uke, og er nesten mer kvalm enn jeg pleier  :overrasket: Mister motet snart, synes det er håpløst. Men jeg får slutte å syte, det blir som det blir. Men jeg kan ikke noe for det, jeg synes veeeldig synd på meg selv... :sjenert:  :ler:

Dakkar deg da! :troest:

Vet ihvertfall inderlig godt hvordan du har det! Man kan liksom ikke ta seg sammen når man er kvalm - sånn som man kan med forkjølelse og andre plager. Det er bare å la tiden gå, ikke stresse mer enn nødvendig og satse på at det verste er overstått snart. (Lett å si, vet jeg...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsner jenter, og ønsker om nytt år og bedring. :klem:

Litt oppsummering:

Endelig mage!

Er fullgåtte 15 uker i morgen. Og bare den siste uken har mange sprettet ut! :overrasket: Nå ser jeg skikkelig gravid ut, og det er egentlig litt deilig, for inntil nå har jeg bare følt meg feit. Puppene har vokst plutselig også, så nå synes jeg at jeg har store pupper, men de er sikkert ikke det! :ler: Sånn er det når man er vant til A-cup, så blir B-cup stort! :sjarmor:

Vondt i magen

Er fremdeles kvalm, men har klart å holde det passe i sjakk egentlig. Men i dag har jeg fått en kjip overraskelse: Har utrolig vondt i magen, nederst i magen. Mistenker at det er ligamentsmerter, men det er skikkelig vondt, ikke bare litt ømt, så dette er ikke så gøy. Håper det går over, for skal jeg holde på sånn blir livet dobbelt så vanskelig... :sjenert: Men, jeg får prøve å være positiv og tro at det snart går over... :sjenert::sjenert: Blir det ikke bedre, får jeg prøve å få time hos jordmor.

UL 3. februar

Ellers har jeg fått brev fra sykehuset om UL 3. februar. Det skal bli utrolig stas! Litt rart å skulle ha det akkurat den dagen, det var dagen søsteren min døde for 5 år siden. Men kanskje bra med noen hyggelige opplevelser til å dekke over det vanskelige? Det skal uansett bli flott å se om det er en gutt eller jente. Blir sur hvis Marla ligger med rumpa til så vi ikke ser hva det er! :ler:

Navn

Vi har diskutert en del navn. Foreløpig har jeg et jentenavn og mannen et jentenavn, så det blir vel et av dem. Det vi er enige om er at hvis det blir en jente, så tar vi mellomnavnet til søsteren min som mellomnavn til Marla. Hvis det blir en gutt derimot, sliter vi litt mer... Har ingen klare alternativer, dvs. mannen har et han liker, jeg har noen jeg liker, men de er så spesielle at det spørs om jeg får dem gjennom! :ler: Etternavnet blir mitt, evnt. med hans som mellomnavn. Det er jo litt morsomt dette her! Pappa sa: Jeg er veldig spent på navnet til barnebarnet mitt, det blir nok rart... :sjarmor:

Endret av Imax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du også skal på UL 3. februar, det skal nemlig jeg også! Skal du på Ullevål? Når på dagen skal du?

Så koselig mellomnavn: Marla! Er det etter søsteren din som døde? Jeg er sikker på at pappaen din synes det er hyggelig at dere kaller henne opp i hvert fall.

Puppene mine har vokst endel de også... problemer med å finne bh-er som passer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slanket meg masse i fjor høst jeg, så jeg har haugevis med bher som passer fint :) Hihi, er glad nå for at jeg ikke kastet alle de klærne som ble for store ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til London til uken, så da blir det shopping for undertøy og klær!

Peony: Marla er prosjektnavnet på babyen, ref filmen Fight Club (vanskelig å forklare hvis du ikke har sett den). Vi er litt filmfreaker hjemme hos oss (i gifteringene våre står det: To infinity and beyond! :ler: ). Så nei, Marla er ikke mellomnavnet til søsteren min, hun het Therese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Peony: Marla er prosjektnavnet på babyen, ref filmen Fight Club (vanskelig å forklare hvis du ikke har sett den). Vi er litt filmfreaker hjemme hos oss (i gifteringene våre står det: To infinity and beyond! :ler: ). Så nei, Marla er ikke mellomnavnet til søsteren min, hun het Therese.

Ah, nå ser jeg jo at jeg leste feil.

Men du, er det Ullevål du skal på UL på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg skal på Ullevål. Klokka 12. Når skal du?

Endret av Imax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir kjempespennende - vi skal også se om det blir gutt eller jente. Vi skal kl. 14, så da er du godt ferdig. Du må forte deg å oppdatere her etterpå, da! Har du noen ønsker i forhold til kjønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må også melde fra da Peony! Blir spennende saker. Gleder meg masse.

Jeg (og vi) har ingen ønsker når det gjelder kjønn, vi tar i mot det vi får. Men sånn familiemessig passer det sikkert å få en gutt, da vi har 5 tantunger og kun en av dem er gutt. Men en jente hadde vært flott det også.

Du da Peony, ønsker du deg en jente eller gutt?

Tror kvalmen slipper litt taket :klappe: Men jeg vet ikke om jeg tror det helt. Hm. litt opp og ned, får se om dette har kommet for å bli. Er fremdeles litt uggen på kvelden :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også hipp som happ om det blir gutt eller jente, vi har ingen barn fra før, og ingen av foreldrene våre har barnebarn fra før. Men jeg har nok et lite, barnslig ønske om jente, og jeg regner med at mannen ønsker seg mest en gutt :ler:

Men som sagt, det spiller virkelig ingen rolle, her tar vi det som kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Imax er tilbake på nett etter en laaang tysnad... Hm, men dere kjenner jo meg, jeg er av og på.

Nå har jeg passert 18 uker og er nå i 19. uke. Nå går tiden utrolig fort. Kvalmen har holdt taket helt til godt over 16 uker, men har nå gitt seg. Vidunderlig! :hoppe: Nå kan jeg leve litt igjen og ha energi til å være positiv og blid. Det er mange som har kommentert at jeg virker friskere også, og det merker jeg helt klart selv også. Ikke bare fysisk, men det merkes på humøret også. 3 mnd med kvalme har vært slitsomt og intenst, må jeg innrømme.

I morgen er det UL! :hoppe::hoppe: Gleder meg masse, men er faktisk også litt stressa og redd for at ting ikke er som det skal være. Men vi får tro det skal gå bra. Håper også det går an å se hva det er for noe, men som Grooo har erfart, er det ikke alltid mulig. Men, men, før eller senere får vi jo vite det! Kommer med oppdatering på UL i løpet av helgen.

Ellers veier jeg nå i underkant av 75 kg. Har gått opp 6-7 kg, og føler meg ikke så fet lenger. Men magen begynner å bli tydelig! Det er egentlig litt koselig, men gud så rart det er. Ser i speilet og jeg ser bare rar ut! :ler: Fikk kjøpt masse mammaklær på MotherCare i London, så nå har jeg mange bukser og fine topper som passer bra. Jeg ønsker selvfølgelig mer klær, men sånn er jeg, må bare venne meg til at jeg har mindre utvalg dette halve året... ;)

Da håper jeg oppdateringene her kommer litt oftere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du har hatt en fin Londontur! Har virkelig lyst til å komme meg vekk litt jeg og så jeg har fått "booket" inn tre dager hos slekta på Gjøvik i vinterferien. MÅ bare ut av huset litt, og de har god gjesteseng så jeg kan få sovet så mye jeg vil der og *ler*

Håper UL i morgen går fint, og at dere får se kjønnet siden dere vil det. Er ikke skuffet over at vi ikke fikk se, synes det er stas med spenningen også. Men det hadde vært fint å vite også da... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er UL ferdig og jeg har sendt ut følgende SMS til folk:

Alt så bra ut på ultralyd i dag. Tror ungen ligner på faren sin, den ville ikke ligge riktig, så vi måtte inn to ganger. Ikke så vi hvilket kjønn den hadde heller. Så vi får vente i spenning til terminen 10. juli.

Vi hadde UL i 20 minutter, og jordmoren syntes ungen lå litt rart, så det var ikke bare bare å få sett alt det som skulle sees. Så vi måtte få en ny time, en time etter på, for å se om alt var greit. Og det var det. Hjertet, nyrer, hjerne og alt annet så veldig bra ut, så det er jo supert. Men det gikk ikke an å se om det var jente eller gutt. Vi så en liten tapp, men hun mente det kunne være enten eller. Litt synd, men da får vi jo bare vente og se. Terminen ble forskjøvet med en uke, til 10. juli. Da har nevøen min bursdag. Og hvis ungen kommer for sent, kan den treffe begge kusinenes bursdager, 15. og 24. juli! :ler:

Det var utrolig morsomt å være på ultralyd, man ser jo sinnsykt mye nå (i forhold til ostepopen vi så i 11 uke). Hjertet som banker, tydelige fingre og ansikt. Den sparket og beveget på seg, og du så at den skvatt til når den merket ultralyden. Så da er det bare å vente og se hva som skjer videre, selv om det er litt lenge å vente! Men det er jo mye som skal gjøres før det, både på jobb og hjemme, så tiden går sikkert fort etter hvert.

Nå er jeg letta for at alt er bra, så da skal vi ha en strålende helg tror jeg! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre om UL'en deres, den var jo ganske lik som vår (bortsett fra at vi fikk vite kjønnet, da). Vi måtte også inn igjen, men siden vi var der så sent, så må vi vente til tirsdag og ha en ny UL da. Men vi får nok også utsatt termin med ca. en uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt å høre at alt var bra!

Vi fikk ikke sett kjønn vi heller, men fikk se armer og bein som sprellet og en liten nese og munn og hjerteklaffer og alt annet *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var du som tipset meg om nesespray for barn, var det ikke?

Genialt tips! Den funker mer en bra nok, og jeg føler at jeg ikke får i meg så alt for mye skumle ting. Selv om felleskatalogen sier at Otrivin er greit i små mengder så lurer jeg litt på disse som lager nesespray.... 2-3 ganger i døgnet står det, jeg klarer meg aldri med minre enn 5-6 ganger når jeg er forkjøla... Tror jeg har kronisk bihulebetennelse kanskje...

Fortsatt god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overstått ultralyd! :klappe:

Og så fint at du er kvitt kvalmen! Hos meg varte den også ca til uke 16, hvis jeg ikke husker feil.

Har du ellers planer om flere ultralyder før termin? Jeg tenker på om det er en mulighet for å få vite kjønnet før den tid? ;)

En venninne av meg tok 3D-ultralyd i 3. trimester fordi hun var nysgjerrig. Selv har jeg jo fått ultralyder minst 1 gang i mnd - noen ganger oftere - hos min faste gynekolog. (Men man må jo ikke, hvis det ikke er medisinsk grunn og man ellers klarer å styre nysgjerrigheten...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...