Gå til innhold

It's the end of the world as we know it...


Imax

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei jenter, takk for hilsner!

Er her, men har hatt mye å gjøre på jobben, og har ikke koblet meg opp på nett hjemme, alt for mye fint vær! :briller2: Digger solen og varmen, jeg, mye bedre enn det hersens regnværet. Litt varmt er det, men da er det jo bare å sitte i skyggen.

Ellers merker jeg at jeg blir mer sliten, føler meg rett og slett litt slapp. Men kanskje ikke annet å forvente? Siste uke på jobben nå, og i morgen skal jeg jobbe hjemmefra. Får en gjeng på jobb på besøk hjem til sommeravslutning kl. 14, og så skal jeg ha kontroll kl. 11. Så da er det jo nærmest bare 4 dager igjen på jobb! Det blir spesielt. Tenker faktisk mye på jobben, det skal bli rart å være borte helt frem til jul!

I morgen skal jeg ha nok en RH- blodprøve, så får jeg bare håpe at jordmoren treffer åren litt bedre enn forrige gang, jeg hadde det kjempeblåmerket forrige gang :frustrert: Skal bli interessant å se om hodet har festet seg også.

Nå vasker jeg tøyet til ungen. Var litt usikker på om jeg skulle gidde, men så leste jeg i VG helg at både han fra Naturvernforbundet og Oddekalv sa at bomullstøy måtte vaskes to ganger for å bli kvitt formalinen. :overrasket: Så mye vet jeg altså. Min familie er ikke allergiske, men mannens har masse allergier, så da er det vel greit å vaske litt først. Litt rart å putte så små tøy i vaskemaskinen! En ny hverdag som venter? :ler: Nå går de en runde i tørketrommelen etter to vask, så får vi se hva de overlever (og de som ikke overlever har vel strengt tatt ikke livets rett?).

Fredag morgen var det musestille i magen. Spiste sukkerholdig frokostblanding, drakk cola, men lite action. Gikk tur med bikkja, og så kjente jeg bittelitt bevegelse. Jeg var helt på gråten jeg, men fast bestemt på å ikke flippe helt før jeg hadde prøvd sukker/kald drikke. Litt utover dagen, spesielt etter ti-vaffelen på fredag, ble det samba igjen. Puh. Makan, det var utrolig stressende. Helt på gråten jeg. :sjenert: Kanskje Jack-Jack bare har sin fars sovehjerte? Jeg er uansett fast bestemt på å agere dersom det blir stille inni der. Men nå er det full helge-samba!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, nå sitter mannen min og bretter småttisklær - uoppfordret. :hjerter_rundt: Han sitter og leker med klærne, og gliser. Kan livet bli bedre? :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi :)

Vi har fått opp kommode/skap på badet i dag vi, så bare jeg får somla meg til å tørke støv i skuffene og skapet skal jeg legge inn småklærne jeg og. Gleder meg! Tror jeg skal gjøre det i morgen ettermiddag, da kommer jeg meg kanskje opp fra middagslur uten å sove alt for lenge, er kjekt å ha noe å stå opp til *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, nå sitter mannen min og bretter småttisklær - uoppfordret.  :hjerter_rundt: Han sitter og leker med klærne, og gliser. Kan livet bli bedre? :hjerter:

Godfølelse!

Lykke til de siste dagene på jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsner jenter! Ja, nå er det siste dager på jobb, litt rart. Kjenner at motivasjonen laaaaaangsomt synker. Så jeg tror ikke det blir full utelling på innsatsen denne uken :sjenert:

I dag er jeg 37 uker. . Det nærmer seg med stormskritt! Har litt fødselsstress må jeg innrømme, og tenker på alt det gale som kan skje. En ting er at det er en heavy opplevelse for meg, men det er jo en skikkelig traumatisk opplevelse for ungen å bli født. Men, men, det skal jo liksom være naturlig, så da går det vel greit? Tenker på akuttkeisersnitt og at noe skal skje med barnet under fødselen sånn at det blir skadet... Sikkert normale tanker, og så får man tenke på alle de friske barna som blir født hver dag (og i verre omstendigheter enn det jeg er i). Men litt skummelt skal det jo være, samtidig som jeg gleder meg masse til å bli kjent med ungen.

Har sovet sinnsykt dårlig i natt. Nå føler jeg med skikkelig kvalt, så det med at ungen skal synke og gi rom oppover er bare tull for min del. Føler meg nærmest litt kvalm også, men det er fordi jeg føler alt er oppi halsen. Har mer hovne ben også, men jeg er jo for så vidt frisk og i god form, jeg går fremdeles 3 turer med bikkja om dagen. Så jeg skal vel ikke klage så mye, kanskje?

Vi har tittet litt på bilstol, og har bestemt oss for en som har 5 punkts sele og kan legges flatt når den er ute av bilen. Vi så også på en med base, men vi har vurdert (etter konsultasjon med venninner med barn) at det å kunne legge stolen flatt når man tar setet ut er en stor fordel. Og 5 punkts selen da, som denne modellen er det eneste som har. Svigers skal sponse, så dette er bortimot det eneste vi kjøper nytt. Når vi får dette på plass, er det meste på plass, bortsett fra bleier og sånt, og jeg må pakke bagen til sykehuset. Og så var det monteringen av det hersens stellebordet da :ler:

Var på kontroll i går, tok ny blodprøve. Ingen blåmerker denne gangen, så det var jo bra. Alt bra med ungen. Skal tilbake om to uker igjen. Jeg behøver ikke mer oppfølging, så de nye reglene er for så vidt greie for min del.

Lagde monogram til ungen i går! Vi har et jentenavn og et guttenavn klart, så jeg lagde et til jentenavnet og 4 til guttenavnet. Så får vi vurdere hvilket vi liker best. Litt morsomt, skal legge det ut på nettsiden og bruke det i f.eks. dåpsinvitasjon.

Endret av Imax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på vekta i morges og veier under 82 kg. Er ikke det litt rart da? :overrasket: Veide jo 82 for to uker siden, og 81 kg i uke 34. Og det er jo snart en måned siden. Jeg er ikke så bekymret for vekten altså, jeg har jo gått opp 12-13 kg og er i grei form, men med så mye isspising og kakemomsing jeg driver på med for tiden, så er det rart at jeg ikke har gått opp mer :ler:

Skulle vært ute og kjøpt sete i dag, men det ble det ikke noe av. Like trøtte begge to, her i varmen. Og så deilig å sitte på verandaen i sola! :sjarmor:

To dager igjen på jobb, det blir veeeeeldig rart. Tok med meg masse stuff hjem i dag, og ryddet litt i skuffer og skap på jobb. Har fått gjort unna det meste på jobb tror jeg, tror vikaren min skal greie seg bra. Hadde kranglemøte med en leverandør i dag, og klarte å prute prisen med 50.000,- , så det var jeg veldig fornøyd med. I morgen er det noen møter og så er det bare å nøste litt i tråder. Fredag blir vel sånn komme og ta meg ut på jobb dag vil jeg tro ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at permisjonen plutselig er her!

Jeg har jo jobbet bare 50% i hele vår, og har fri i dag. Har litt timer til gode, så jeg skal bare innom jobben tre-fire timer i morgen. Tipper det ikke blir gjort så mye da, med 150 kollegaer er det vel alltid noen som vil slå av en prat og høre hvordan det står til. Har i alle fall vært mye av det de siste dagene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg i gang med første permisjonsdag. Litt rart, mest sånn søndagsfølelse. Og så har selvfølgelig sola forsvunnet nå som jeg skal være hjemme :sur:

Så får vi se om jeg klarer å få tiden til å gå, sånne ting bekymrer jeg meg nemlig over :ler: Tenkte jeg skulle sy en ammepute (har sydd til alle andre, men ikke til meg selv) og så har jeg et babyteppe jeg nesten er ferdig med. Så er det alltid noen ryddeprosjekter som jeg får seg om jeg gidder å gjøre :sjarmor: Forøvrig har jeg jo ørten andre hobbyprosjekter jeg kan begynne på:

* Fortsette og fullføre bryllupsalbumet vårt (i august har vi vært gift i 3 år :ler: )

* Redigere ørten timer film, bl.a. fra bryllupet vårt (så har vi kanskje plass til å filme ungen når den kommer...)

* Fotoalbum til tantungene mine (lager album til hver av jentene til broren min, som de skal få til konfirmasjonen sin). Hun ene er 7 år, og jeg har bare limt inn bildene fra hennes første fødselsdag...

* Rydde opp i hobbyrotet mitt...

Hm, etter denne listen å bedømme bør ungen komme to uker forsinket! :ler:

Ellers er formen fremdeles ok. Merker mer press nedover, men ikke nok til at jeg har fått pusten tilbake. Har fremdeles sånn halvkvalt følelse store deler av tiden. Heldigvis klarer jeg å sove godt, bortsett fra at jeg går på do 3-4 gange om natten. I går kveld sa mannen min at han hver gang jeg gikk på do tenkte "nå skjer det". Jeg måtte flire, trodde ikke han var sånn. Jeg sa jeg skulle si fra hvis det skjedde noe, og hvis han tenkte det hver gang ville han antakelig få rett før eller siden ;)

Jack-Jack sparker fremdeles godt, mye action, jeg blir gul og blå på innsiden føles det som. Kjente litt hikking her i stad også. Komisk. ;)

I morgen er jeg 38 uker på vei, det går fort nå. Håper bare ungen holder seg inni magen en uke til i hvert fall, så får jeg med meg frisørtime og fotbehandlingstime før den kommer :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Du har mange prosjekt på gang, det er jo fint å kunne kose seg med slike ting også etter babyen blir født. Du er forøvrig ikke alene om å være på etterskudd med både å få bilder i album, og redigere film.

*dårlig samvittighet*

Det er vel ganske så trangt inne i magen din nå, ikke rart at du føler deg gul og blå innvendig. Jeg synes å huske at det enkelte ganger kunne være litt vondt også, spesielt på slutten.

Kos deg med disse fridagene, det blir sikkert godt å få noen uker der du kan hente krefter til det nye familielivet deres!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder i album ja, det hadde vært noe!

Men jeg har faktisk samlet alle fotoposer i tre store esker nå, så alt ligger i alle fall på samme sted. Det er nå en start i alle fall...

I dag er ryggen min ikke god i det hele tatt, så symaskinen får nok hvile i fred i dag og. Men kanskje i morgen?!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madden

:ler: Vi giftet oss også for 3 år siden...her har ingenting kommet i album, for å være helt ærlig så vet jeg faktisk ikke hvor jeg har gjort av bildene!!! :sjenert::ler:

Du får kose deg nå, og nyte de siste dagene dere har alene...Du står foran en fantastisk omveltning...og livet blir nok aldri det samme igjen! Jeg følger spent med på utviklingen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsner jenter! :klem: Skal holde dere oppdaterte jeg, men foreløpig er det fint lite å oppdatere på.

Har fremdeles litt jet-lag i forhold til å skulle gå hjemme å ikke ha noen forpliktelser eller ansvar. I dag insisterte jeg på at mannen skulle lage middag, er så redd for at jeg skal bli skikkelig husmor :ler: Litt snodig å sitte hos frisøren kl. 12 sammen med de gamle kjerringene som skal ha permanent og blå hårfarge :sjenert: Men kjenner jeg meg selv rett, skal jeg nok få tiden til å gå. Fikk besøk av en venninne i går etter frisørbesøket, og var på besøk hos en annen venninne i dag. I morgen har jeg ikke gjort noen avtaler, tenkte jeg fikk ta det litt som det kommer. Kanskje sy ammeputa jeg har tenkt på lenge? :klø:

I går var jeg 38 uker og veier nå 82,5 kg. Vektøkningen har ikke vært spesielt stor den siste måneden, men det er vel kanskje greit. Føler meg litt hoven i beina og fingrene (og i ansiktet), men det går jo greit. Går fremdeles turer med bikkja tre ganger om dagen, men jeg merker at jeg er mer sliten på kvelden og litt for-tung. Kanskje ikke så rart med en fiks-ferdig baby i magen?

I dag satt vi opp babysenga. Temmelig rart å legge i dyne og sette den inn på soverommet. Det er som du sier Madden, livet blir helt annerledes! Så får vi håpe det blir en hyggelig annerledeshet, men det er jeg jo sikker på at det blir da.

Driver og tenker på å pakke sykehusbagen. Foreløpig har jeg en pocketbok, et par slippers og en toalettveske med tannbørste, fuktighetskrem og deo. Får vel legge oppi noen babyklær og klær til meg etter hvert oppi der også. Er litt treig :roll:

I går kjøpte jeg faktisk min første bleiepakke og babyolje! Det føltes litt rart. En helt ny verden. Lurte på å ta en tur innom Nøstebarn og sjekke ut tøybleier, tror kanskje jeg vil prøve litt av det også, i kombinasjon med vanlige bleier. Vi får se hvordan det blir.

Det er litt nervepirrende dette her med å vente på fødselen, det kan jo skje når som helst, men det kan også drøye flere uker. Rare greier. ;)

Endret av Imax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg begynt å venne meg litt mer til å ha permisjon. Står stort sett opp med mannen og spiser frokost sammen med ham. I dag kjørte jeg ham til jobb og dro til Sognsvann etter på. Så gikk jeg og bikkja en tur rundt der. Traff Linda (hu lek-dama) på joggetur med typen og to små hunder :ler: Bikkja mi var veldig interessert! Så før klokka var 10 følte jeg at jeg hadde gjort masse!

Var innom et glassmagasin her for å kjøpe sånne små syltetøykrukker. Tenkte jeg skulle lage jordbær-rabarbra syltetøy. Men hvor lenge holder de hvis de ikke står i kjølern? Jeg tenker det holder en stund, så lenge de er skrudd tett sammen når de er varme? Husker ikke helt... :klø: Synes det er så godt med rabarbra, så derfor tenkte jeg at jeg kunne lage det nå. Fine, små gaver å kunne ha med seg.

Ellers er jeg snart ferdig med et babyteppe jeg har strikket på i årevis. Litt festing av tråder og hekle bord rundt. Ble egentlig ganske fint.

I morgen er det jo St.Hans, da skal vi ha venner på besøk og da blir det god mat!

Ellers er det fremdeles fullt liv i magen (spesielt etter den sjokoladecrossanten jeg spiste i stad...). Får litt mer vondt i ryggen av å sove nå, men jeg sover fremdeles ganske godt, bortsett fra 3 tisseturer i løpet av natten. Uansett, nå er det en dag mindre til vi skal treffe Jack-Jack!

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fredag allerede, og jeg har vært en hel uke i permisjon allerede :overrasket: Tiden flyr, må jeg innrømme.

Har nå klippet stoff til ammepute (og putetrekk til en annen pute jeg har hatt liggende, som jeg tenkte jeg kunne ha i bilen), så planen er å sy litt senere i dag. Så skal vi jo ha besøk i kveld, så da må jeg lage litt ekstra god mat. Så får vi se hva jeg klarer å skrape sammen!

Måtte også ringe Trygdekontoret fordi jeg har fått purrebrev på inntekstinformasjon. Og så trengte de vist terminbekreftelse også. Så det må jeg sende i dag (litt rart å ikke ha tilgang til kopimaskin og printer, så jeg har skrevet brev for hånd og må på postkontoret for å kopiere :ler: )

Ellers tusler det og går videre her, ingen tegn til at Jack-Jack har tenkt seg ut med det første. Men det er ingen hast her.

God helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å oppdatere meg litt hvordan du har det i permisjon. Har fremdeles to uker igjen å jobbe, så det blir ikke så mye KG, siden jeg ikke alltid orker etter jobb.

Høres lurt ut å stå opp samtidig med mannen! Er så lett å sove bort fridagene sine. Ser ut som du har litt å henge fingrene i med bilder og sying og greier! Er ferdig med negativsortering og alle bilder er i album, selv bryllupsbildene, men har en kjempediger papirhaug som skal tas "en dag". Det blir nok i permisjonstida, ja.

Kos deg med permisjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg skal kose meg som bare det Cappo! Lover :ler:

Murf - de to ukene går sikkert kjempefort. Regner med du skal ha litt ferie før permisjonen din, eller ikke?

Det er en ting som er veldig bra med at ungen ikke har kommet enda, og det er at permisjonen min ikke blir forkortet i andre enden. Det er jo det som er kjipt med å få ungen med en gang, da blir jo permisjonen 3 uker kortere. Så vi som går her og ikke får ut ungen får glede oss over det! ;)

Ellers har bevegelsene i magen begynt å bli ganske vonde, det er tydelig at det er lite plass der og Jack-Jack skal presse seg litt bedre plass. Det har jo blitt et skikkelig partytriks! "Se på magen min nå folkens", folk måper når de ser Jack-Jack tar bølgen! Nesten bedre enn å få bikkja til å ligge død :ler:

Nå har sykehusbaggen blitt pakket, med mesteparten av det vi trenger oppi. Har faktisk også kjøpt en liten vifte som vi skal ta med, er redd det er dødsvarmt på sykehuset... De har vel ikke air condition? Ja, ja. Mye rart man tenker på.

Drakk et halvt glass hvitvin i går, da vi hadde noen venner på middag. Det var utrolig godt. Jeg må innrømme at jeg ikke har savnet alkohol så mange ganger siden jeg har vært gravid, det er mest det glasset med vin til maten. Og hvitvin er så godt! Men Aas Uten er ok det også altså, kan jo ikke gi ungen alkohol helt enda... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...