Gå til innhold

It's the end of the world as we know it...


Imax

Anbefalte innlegg

Da har jeg passert 33 uker! Veier nå 80 kg. Får se om jeg slår mannen på vekten før jeg er ferdig, det skal jeg nok klare! :ler:

Var på kontroll i går og tok RH- blodprøve. Alt bra, mye liv og action. Mannen hører hjertelyd (fra morkaken?) når han legger øret inntil magen. Spesielt!

Er også i gang med oppussing av kontoret, som skal bli barnerom etter hvert. Så får vi se om vi kommer i mål. Kjøpte også dyner og sengetøy i helgen, og har lagt tøy i kommoden. Så nå begynner ting å komme på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innom for å si hei og ønske deg en god 17 mai feiring!!

Så bra at alt begynner å komme på plass :) så har du masse av tid til å kose deg frem til fødsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende mye dere har fått til en billig penge!

Blir nok en del mer vi bruker på de tingene, men så har vi nå valgt å gjøre det sånn selv også da så da kan vi ikke klage *ler*

God 17. mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Cappo og Grooo! :klem: Jepp, ting begynner å komme på plass, nå lurer jeg egentlig på hva vi har av klær... Nok tid håper jeg, å få ting på plass. Ungen får holde seg i magen en måned til i hvert fall! ;) I morgen begynner vi med tapetsering, nå er det mest å rekke å pusse opp til svigers kommer til kristi himmelfartsdag :ler:

Har vært på hytta på sørlandet siden 17. mai, kom hjem i dag, lørdag. Deilig med noen rolige dager og fridager, selv om det bare var øs pøs regn :frustrert: Merker mer og mer pustebesvær, spesielt etter jeg har spist. Føles som jeg puster for halv maskin, det er rett og slett ubehagelig. Men sikkert normalt. Ifølge JM vil ungen legge seg mer nedover i uke 36, og sånn sett frigjøre plass opp mot lungene. Så da håper jeg det blir bedre. Men det er vel bare å bite tenna sammen, nå ser jeg jo virkelig slutten på hele svangerskapet. Litt rart egentlig.

Å flytte seg i sengen har blitt det prosjektet, jeg rugger og er som en hvalross på land :ler: Men mannen har godt sovehjerte, så han sover selv med jordskjelvene jeg forårsaker :sjarmor: (et sovehjerte som sikkert kommer godt med når vi får en skrikerunge i hus!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt noe problemer med å puste heldigvis, og det går forholdsvis greit å snu seg i senga fortsatt. Men babyen begynner å sparke ganske hardt ut på høyre side av magen, så jeg må sitte og presse imot der en del for å ikke bli så sliten i siden *ler*

Vi har en del bodyer og tepper og sånn, regner med at vi får litt klær + at vi har to vi skal få arve litt av så jeg har ikke tenkt å kjøpe noe mer før vi vet hva vi får/arver og om det er gutt eller jente som kommer ut... (Med mindre jeg finner noe som bare er SÅÅÅ fint at det ikke går å la være...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk et helt lass med klær fra mamma i går, som er oppsamling etter hennes turer i vinter til London og NYC. Så jeg tror vi skal greie oss! Skal ta en tur til broren min også, og låne noen klær tenker jeg.

BHene begynner å bli stramme, på tide å kjøpe nye kanskje? Bør vel kanskje investere i ammeBHer med en gang, men kan jeg satse på at puppene ikke blir alt for mye større? Når kan jeg trygt kjøpe ammeBHer? Mye rart man skal lure på! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine pupper ble i alle fall en del større etter fødsel. Når jeg ser bilder av meg ser det helt abnormt ut...

Du kan kanskje kjøpe en ammebh som er en cup-størrelse større enn den du bruker nå, og en i den størrelsen du bruker nå. Puppene går jo ned igjen også, etter en stund.

Og du må sikkert ha ammeinnlegg inni også, det er ikke godt med trang bh på melkesprengte pupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode tips Siam. Det går jo også an å kjøpe EN BH, og heller kjøpe flere etter fødselen. Lever nå bare med 2 BHer, så det er vel sånn det blir.

Nå er jeg passert 34 uker og veide 80,5 kg. Sakte men sikkert oppover i vekt. Håper ikke det blir mer enn en halv kilo i uka, da kommer jeg til å bli kjempe stor!

Magen begynner å bli større, og det blir trangere inni der. Mye action, er helt øm i høyresiden, det er nok der beina er. I går kjente jeg hikking! Komisk det der. Hikk, hikk, hikk. Ellers har jeg ofte vondt i magen når jeg går, noen ganger er det nesten umulig å fortsette å gå. Også er det bare på høyresiden. Så det er kanskje ikke kynnere? Ikke vet jeg, vet nesten ikke hva kynnere er, selv om jeg sikkert har dem.

Nå er jeg kjempetrøtt, må nok legge meg snart.

Endret av Imax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparker på høyresiden babyen din også ja?!!?

Min har gjort det i over en måned nå, og navelen min er faktisk langt til venstre for midten... Skummelt! Lurer på om den flytter tilbake til midten igjen etter fødselen jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye rart som skjer i magen, ja Grooo. Jeg har skikkelig pustevansker ennå, men det er visst heeelt normalt, i følge barnimagen. For nå er visst livmoren på sitt høyeste, og så får vi satse på at ungen siger litt nedover så jeg får puste etter hvert. Men da presses det vel nedover og så blir det slitsomt også ;) Men, men. Er glad det nærmer seg slutten.

I går gikk jeg gjennom alt det vi har av klær, har jo fått et tonn fra mamma og noe fra svigermor. Ser ut som vi har nok klær til den første tiden i hvert fall.

Tirsdag skal vi på kurs på Ullevål, om fødsel og smertelindring. Så får vi se hvordan det blir. Det begynner jo å nærme seg, så jeg tenker litt på å pakke bag og så bør man vel ha et brev om hva man ønsker seg? Hm, håper ungen holder seg inni magen litt til. Bare tre uker igjen på jobb! Utrolig, det kommer til å gå kjempefort.

Nå er det fredag, stille på jobb, men nok å ta seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske vi fikk tilbud om svangerskapskurs og slike ting her vi og, men omvisning på sykehuset + samtale med jormor der er da noe det og...

Jeg vet liksom ikke riktig om jeg kommer til å pakke denne berømte baggen med det første, synes det virker som om det er bare SÅ lenge til.. Men det kan jo gå fort da, både to uker før og to uker etter "termin" er jo like vanlig, og enkelte kommer jo før det og...

Uansett er det bare tre uker igjen på jobb for min del også ja, og det er vel pinse innimellom der + at jeg jobber jo bare 50% så det blir ikke så mange dagene igjen... Hjelpes så fort tiden har gått! Men hvis man tenker på hvor lenge man har vist om denne lille babyklumpen i magen, hvor lenge man har ventet og lurt og undret seg og ventet og ventet og ventet... Ja da har tiden gått ganske sakte også egnetnlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre uker igjen, det går jommen raskt nedover med antall dager.

Henger tre uker etter deg, og merker at inspirasjonen er dalende, trolig fordi det nærmer seg feriemodus for jobben også...

Håper du får puste litt igjen snart. Magen skal visst synke nedover om en liten stund, slik at du får mer plass til lungene.

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen, G og Murf.

I går var det kurs på sykehuset. Var veldig ok, endelig noen nøytrale beskrivelser av fødsler. Det var også veldig greit å få vite når man skal ringe, komme til sykehuset osv. Ikke veldig mye nytt, men litt repetisjon var greit. Da kommer man liksom mer i fødemodus, hvis man kan si det sånn. Det var en del om smertelindring også, og det er jo greit å vite. Jeg satser på epidural, samtidig som jeg er åpen for å ta ting etter hvert som fødselen skrider frem. Hører mange som sier det er åpningsriene som er verst, og siden epiduralen ikke kan settes før den aktive fasen, så hva er vitsen? Hm, vi får se, vi får se. Det blir som det blir. Jeg er i hvert fall ikke redd for å be om smertelindring hvis det er det jeg må ha. Da kommer jeg til å skrike: GI MEG EN EPIDURAL NÅÅÅÅÅ! :ler: Skal bli morsomt å se hvor mange stygge ord jeg klarer å lire ut av meg under fødselen. :sjarmor:

Har vært hos kontroll hos jordmor i dag. Alt ok, og RH- prøvene var fremdeles negative, og det er jo bra. Ny blodprøve om 2 uker. På kurset i går sa jordmoren at RH- mødre har større sjanse for å få barn med gulsott. Så kanskje jeg får en gul baby? :ler:

Da er jeg 35 uker på vei, og veier 81,5 kg. Har gått opp mye mer de siste ukene enn jeg har gjort før det. Så kanskje jeg når 90 før jeg er ferdig? :ler: Føles som jeg eser ut (og det gjør jeg sikkert også), men det er kanskje mer fordi jeg føler at pusten mangler og at den presser mer i alle kanter. Jack-jack begynner å få skikkelig muskulatur, for jeg føler meg mørbanket når den beveger på seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ang. epidural: du får ikke epidural før du har 3-4 cm åpning, og det er visstnok de 2-3 siste cm'erne som er værst.

Ikke vet jeg, jeg fikk epidural rundt 3-4 cm...

Lykke til, vaffal! Nå nærmer det seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant som Siam sier; det er de 2-3 siste cm som er verst! Så da har du sannsynlig god tid på å bestemme deg for smertestillende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 uker i dag ja, dette går unna!

Neste onsdag skal vi på omvisning på føden, gleder meg masse jeg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjesta

Nå starter i alle fall jeg på nedtellingen til fødselen din :ler: 5 uker går rasende fort, og før du aner ordet av det, så ligger du med et lite nurk på armen :hjerter_rundt:

Jeg hadde ikke vett til å be om noe smertestillende, så to sniff med lystgass var alt jeg fikk. Med nr 2 rakk jeg 5 sniff :ler: Når sant skal sies, så har jeg hatt to enkle og kjappe fødsler, så jeg vet nok ikke helt hvor vondt det kan være. Det fine med oss kvinner, er at vi glemmer ganske fort. Ellers tror jeg det hadde vært ganske så mange enebarn rundt om i verden ;)

Ha en flott pinsehelg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsner Marillia, Cappo, Siam og Grooo :klem: Når det gjelder smertestillende tar jeg det som det kommer. Kanskje det blir som deg M, at det går så fort og at man "glemmer" det (selv om det er vanskelig å tro...). Jeg holder alle dørene åpne, så får jeg ta det som passer meg best da. Sånn sett synes jeg det er greit å ikke føde på ABC, for da kan jeg få smertestillende dersom jeg ønsker det, eller jeg kan føde "naturlig" dersom jeg ønsker det (jeg synes det er litt kjipt ord det med "naturlig", akkurat som om man føder unaturlig hvis man bruker smertestillende? :frustrert: )

I morgen er jeg 36 uker, og nå veier jeg 82 kg. Har truffet noen venninner i helgen som ikke har sett meg siden april, og de sier at jeg ikke har blitt så mye større. Det er jo greit å høre, samtidig som jeg føler meg stappa og sikkert rekker å legge på meg 10 kg til hvis det drøyer! ;) Er faktisk ikke så bekymret for vekten, det blir som det blir, og de fleste av venninnene mine har greid å gått ned både 15 og 20 kg.

Mannen har vært borte i helgen og jeg har hatt min antakelig siste (!) alenehelg på flere år fremover :ler: Han kom hjem i dag, og da så vi litt på kalenderen og snakket om ferieplaner osv. Og hvis ungen kommer 24. juli (14 dager etter UL-termin), så rekker han faktisk bare 9 av 10 permisjonsdager før han skal til USA på konferanse :overrasket: Jeg trodde faktisk det var senere i august, men neida, første helgen. Da er jo ikke ungen 2 uker en gang! Men som mannen sier da, er det krise, blir jeg selvsagt hjemme. Og det går sikkert greit, jeg har jo familie rundt meg og kan flytte hjem til mor og far om så, hvis det er det om å gjøre. Men det ble plutselig litt skummelt. Litt hormonell kanskje? Uansett, så har ikke mannen tenkt å ta ferie før vi får barn, så da blir det vel mye ferie på ham i august da muligens. Så var det dette med Birken da, rekker han det? Tror kanskje han får vurdere å avlyse, vi får se, vi får se. Dette ordner seg jo, det ble plutselig bare litt tydeligere. Jeg krysser fingrene for at denne ungen er punktlig og kommer til bestilt tidspunkt :sjarmor:

Så, opp i alt dette med ferie osv, så tenkte jeg på: Hva skal jeg gjøre i en måned? Det blir jo over en måned med fri hvis ungen er like treig som faren sin ;) og drøyer to uker over tiden. Folk reiser jo på ferie, mamma og pappa reiser vekk og tar med seg bikkja, ingen er hjemme, mannen er på jobb, og jeg er tjukk, sliten og kommer kanskje til å kjede vettet av meg... :sjenert: Hm, blir faktisk litt stressa av det. Jeg er sikker på at det ordner seg, og det er jo et luksusproblem og kanskje måtte kjede seg litt i sola og lese bøker.... :blunke: Ja, ja, ja. Skulle nok ha timet tidspunktet for unnfangelse litt bedre :ler: Men alt i alt, krysser jeg fingrene for at ungen har turboen min og kommer i slutten av juni :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye man kan tenke på ja... Lurer masse på når denne babyen har tenkt å komme ut jeg og. Som du kan se i dagboka mi har ikke mannen jobb for tiden, så det hadde jo forsåvidt "passet bra" om babyen kom så snart som mulig siden det er nå mannen er hjemme uansett. Men jeg vil jo virkelig at den skal bli der inne til den er "ferdig" også da!

Har lagt på meg 20 kg nå jeg... Synes ikke jeg har spist mye, men har jo vært ekstremt lite i bevegelse siden før jul da så det er vel noe der. Jaja, legen sier at han synes jeg har lagt på meg gjevnt og bra, og det synes ikke så mye annet enn på magen og ellers forran så det forsvinner vel mye av det når babyen er ute. Mye er vann også da, beina er ganske tykke for tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...