Gå til innhold

It's the end of the world as we know it...


Imax

Anbefalte innlegg

I går trodde jeg at jeg skulle bli gal, det var så sinnsykt mye bevegelser i magen. ARGH :sjokkbla: Ble helt svett jeg. Litt mindre action i dag heldigvis, men den får jevnlig inn noen skikkelige innertiere som gjør at jeg krøker meg sammen... Men da vet jeg i hvert fall at det fremdeles er noe inni der!

Bikkja har blitt veldig edgy den siste måneden-halvannen. Mannen mener det må være fordi han skal passe litt ekstra på meg (jeg som er the alpha-female), men jeg er jammen meg ikke sikker. Kan hunder merke sånt?

F.eks. bjeffer han på syklister, og det har han aldri gjort før (og han er seks år). I går bjeffet han på en fotgjenger, og det er jo mildt sagt skikkelig pyton. Stakkars kvinnfolk, jeg blir superflau :rodme: Kjipt å ha en sånn hund (selv om han ikke alltid er sånn altså). Noen andre som har opplevd sånt? Eller kanskje han bare er litt tåkete uavhengig av min situasjon. Hvem vet. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir så lettet når jeg hører at andre gravide har fått problemer med hundene deres - det har nemlig vi også. Hunden vår har alltid vært supersosial ift andre hunder og mennesker, men de siste par månedene har han blitt veldig aggresiv når andre hunder kommer i nærheten av meg - han klikker totalt :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, kanskje bikkjene aner mer enn vi vet Peony. Litt trygt er det jo også da, jeg er i hvert fall ikke redd for å møte noen skumle menn i buskene, for da er bikkja på pletten med en gang! :ler:

Var på kontroll i dag. Hodet hadde visst festet seg, så da begynner det vel å nærme seg. Ellers alt normalt. Hun sa ungen antakelig var 3,5 kg, så får vi se hvor mye til den skal legge på seg. Er veldig happy hvis ungen ikke blir alt for stor, den skal jo ut også... :sjenert: Ny time igjen om en uke. Må knipe igjen så vi får den 54 permisjonsuken (som mannen får da, den sleipingen). ;)

Er mer vant til å ha permisjon nå. Tenker ikke så mye på jobb, men sånn er det vel? Litt sånn som med ferie, det tar litt tid å koble ut. Hadde mormor på besøk i dag (kake og kaffe), og i morgen skal niesene og svigerinnen min komme innom. Onsdag skal jeg på fotpleie, det skal bli digg. Så jeg får dagene til å gå nå i hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen E! Må følge litt med på hvordan det går med deg fremover.

Jeg er nå ferdig med uke 39 og går inn i min 40. uke. Veier 83,5 kg. Føler meg fremdeles i fin form, og har nå vendt meg godt til å ha permisjon, det passer meg utmerket! :sjarmor:

Mannen begynner å sove dårlig, tror han stresser litt med det forestående. Nesten mer enn meg virker det som. Litt pussig det der, samtidig som det er sjarmerende omtenksomt. :hjerter: Jeg sa han kunne bare stresse ned, det blir ikke noen unge denne uken. Tror det drøyer litt til jeg. Selv om det er spennende å se hvordan Grooo, La Traviata og Rognebær har klemt ut unger den siste uken, tror ikke jeg det blir unge på meg med det første. Men snart! ;)

Endret av Imax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold ut til lørdag iallefall, alpha-female!

Partytriks med "Se babyen ta bølgen" funker litt både og her, siden utropet "oi! Se på magen nå!" tydeligvis er er signal på å ligge muuuusestille. (Skal vedde på at jeg hadde hørt fnising, hadde jeg hørt godt etter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisan!

Takk for besøk i dagboka mi! Trudde først at du og var prøver, men no ser

eg jo at du er rimelig fødeklar!

Bra at du klarer å nyte permisjonen og ikkje har blitt utålmodig endå! Eg var rimelig møkk lei på slutten, så eg prøvde alle mulige kjerringråd for å få i gang fødselen. Trur ikkje det hadde noko effekt. :babysmokk: kjem nok når den er klar! Og som du seier sjølv: Det er iallefall ingen vits i å føde før termin. Då mister du jo berre permisjonsdagar!

Lykke til! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murf, jeg tror du har rett. Det er nok noe fnising inni der, det er jeg sikker på ;)

Takk for hilsen H, og som du har skjønt, jeg venter spent på min første fødsel! Og kniper og kniper... Og som du sier, den kommer når den vil, man får ikke gjort så mye med det. Jeg er for så vidt i god form enda, og har ikke blitt utålmodig heller. Men det spørs jo hvor lenge ungen venter, så kommer nok utålmodigheten hos meg også skal vi se!

I dag har jeg vært til fotpleie (vidunderlig!) og så har jeg shoppet stoff og stæsj til stelleveske. Ikke billig :overrasket: Og jeg som syntes at stellevesker var så dyre. Ja, ja. det er ikke akkurat billig å drive med håndarbeid, men moro er det! Så får vi se om jeg får det til, skjønner ikke helt oppskriften. Må vel sy ferdig den ammeputa snart også? Har klippet opp stoffet, må bare sette meg ned og sy litt. Skal bare surfe litt til, lufte bikkja og så kanskje? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma kom plutselig og fortalte at hun skulle lage stelleveske hvis jeg syntes det var greit! Kjøpte inn stoffprøver til godkjenning og alt ;)

Jeg har strikket så mye tøy at hun følte at hun burde heller bidra på en annen måte enn å strikke genser, og jeg ble kjempeglad! Klipping av ting jeg skal sy er nemlig ikke heeelt min sterke side ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som om vi klarer å holde igjen til 1. juli, bare noen timer igjen. Så da får mannen 1 uke ekstra permisjon :hoppe: Det kommer nok godt med til neste sommer.

Ellers skjer det ikke så mye her. Mye liv og leven inni magen, blir helt øm til tider. Men i natt trodde jeg virkelig det skulle skje noe, men jeg måtte bare masse på do og mannen var urolig, så det var nok derfor det ble en dårlig natt. Litt rart når man går og venter og venter, og kjenner etter: skjer det noe nå? Men når det skjer er man jo kanskje ikke akkurat i tvil ;) Er ikke utålmodig helt enda, men min hjemmesnekra termin er jo 4. juli, og ikke lenge til.

Bikkja har blitt med mamma og pappa på hytta i dag, så nå slipper vi å tenke på ham når vi skal på sykehuset. Men det er jo så stille her! Kan ikke si annet enn at jeg synes det er vanskelig å gi ham fra meg, selv om det jo er deilig å slippe og måtte ta turer, og jeg vet han har det supert på hytta... :tristbla: Blir vel enda verre med ungen da tenker jeg! ;)

I dag har jeg sittet ute i solen litt, godt og varmt, akkurat sånn jeg liker det.

:briller2: Etter bare noen minutter i sola begynte ungen å sparke, det er tydelig at den merker varmen/lyset ganske godt. Etter hvert roet den seg ned, kanskje den ble like sløvet som meg? :ler: Men det er i hvert fall deilig med fint vær!

Ja, ja. Nå er det helg og en dag nærmere å bli mor :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi hundevakt i helgen begge to, mamma og pappa tok med krapylet vårt på hytta for helgen de også. Mamma lurte på om de bare skulle beholde ham til etter at jeg har født, men det syntes jeg ikke noe om :riste: Plutselig går jeg 3 uker over, og vofsen kommer hjem etter 2 måneder på feriekoloni og finner et vesen som er mindre enn han og som har fått et bur som er større enn hans... Det ville nok ikke vært populært...

Jeg tipper du plopper før meg - jeg har ikke noen følelse av noe på gang, nemlig...

Hurra for 1. juli om et par timer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Er det nye regler for pappapermisjon som trer i kraft 1. juli? Det er noen år siden jeg gikk gravid, og jeg er ikke akkurat oppdatert på disse reglene ;)

Nå nærmer det seg utrolig fort, du kan jo føde når som helst! Det er en vidunderlig følelse det å få babyen på magen for første gang, jeg skulle gjerne ha opplevd "mine" øyeblikk i reprise :sjenert:

Lykke til :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det 1 uke igjen til termin! :hoppe: (ikke at det betyr at ungen kommer akkurat da, men det er jo lov til å håpe!). Min egen termin er faktisk i morgen, så får vi se hvilken som er rett. En ting er sikkert, i løpet av tre uker er jeg mamma for første gang (og for resten av mitt liv... :overrasket: )

Var på kontroll i dag, mannen var med for første gang (utenom UL) :ler: Ikke at det var så viktig at han var med, men som jeg sa til ham, det er hyggelig å ha deg med, da føles det som om det er litt mer en felles greie og ikke bare min. Han synes det var greit å være med, og jordmoren snakket litt om smertestillende (og at det er dødsvarmt på hotellet på Ullevål for tiden!), og hva vi må ha med oss osv. Det synes jeg var greit å snakke litt om. Og så er det jo alltid morsomt å høre på hjertelyden da, og det synes mannen også. Så begynte hun å snakke om hva som skjer når man går på overtid, og jeg må innrømme at jeg ble *litt* stressa etter det. Håper jeg slipper, men det er jo enda 3 uker før de evnt. setter i gang, så det er fremdeles muligheter for at fødselen kommer i gang helt av seg selv. *krysse fingrene*

Mannen jobber ut uka, og hvis ungen ikke har kommet ut i løpet av uka, så går han ut i ferie neste mandag. Så får vi tid sammen i sommervarmen, selv om vi blir her i Oslo. Men kommer ungen blir det jo permisjon på ham i stedet for.

Takk for hilsner P og M!

P - vi rakk 1. juli i hvert fall! M - nye regler fra 1. juli, 6 uker permisjon på mannen, 1 uke mer enn i fjor.

P - det ser ikke ut til å skje noe her heller, har ikke kynnere en gang jeg (må bare masse på do!). M - jeg gleder meg til babyen er ute, det skal bli utrolig spesielt! :hoppe:

Ellers koser jeg meg hjemme, har avtale med en venninne i dag. Sydde ferdig ammeputen i går, så er det stelleveske på gang. Så jeg skal nok få tiden til å gå! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, koslig å titte innom boka di!

Lykke til med videre sying! Og annet forestående! ;)

Ha en fin kveld.

iingvild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen iingvild! :klem:

Har akkurat funnet ut at vi må søke om barnetrygd. Lille naive meg trodde sånt skjedde automatisk når ungen ble født. Når skal jeg lære at ingen ting i byråkratiske Norge ikke skjer automatisk :klaske: Ja, ja. Slipper å gjøre det heelt enda, ungen må jo ut først!

Ble forøvrig litt stressa av jordmoren som fortalte at om ungen ikke har kommet 2 uker over tiden, og livmorhalsen ikke har flatet seg ut, så får man en gelè vaginalt for å sette igang utflatning. Hun sa at det kan ta TRE dager :overrasket: Herregud, det blir jo helt i overkant. Håper inderlig jeg slipper... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm... må man søke om barnetrygd, altså? Det visste ikke jeg heller... Hvordan går man frem, da?

Håper også at jeg slipper å bli satt i gang... det er vel heller ikke alltid man blir satt i gang etter 2 uker, øvre grense er vel 3 uker, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hm...... :klø:

Kan ikkje hugse at eg søkte om barnetrygd for 2 år sidan.

Men det er mulig eg berre har gløymt at eg gjorde det. Kontantstøtte må ein

søke om, men eg trudde barnetrygda kom automatisk. Sjukehuset sender melding til folkeregisteret (og muligens trygdekontoret, eller kanskje folkeregisteret melder fra til dei) om at du har født , og så dukkar pengane opp 1-2 mnd etter fødsel avhengig av når i mnd babyen kom.

Fant link!

http://www.trygdeetaten.no/default.asp?str...path=barnetrygd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppklaring Hermione, den kommer automatisk! :klappe: Leste ikke helt nedover jeg, så bare søknadsskjemaet. Peony - sorry at jeg påstår at man må søke når man ikke må! Er litt i tåka for tiden :ler:

I går kveld trodde jeg virkelig at det skulle skje. Hadde menssmerter i mage og litt på ryggen, og press nedover og bakover i underlivet, som varte i flere timer. Så gikk det litt tilbake, og jeg lå i sengen og kunne knapt vente. Så jeg sto opp, spiste litt, og kjente veeeldig nøye etter. Ingen ting. Så jeg la meg til å sove i 2-tiden, og sovnet, og våknet opp i morges uten noe som helst av smertene eller babyen... Kan det ha vært kynnere eller falske rier? Hm, vet ikke helt jeg. Men at noe skjedde i går er helt sikkert. Jeg fortalte mannen om det, så vi snakket litt om det før han sovnet, men jeg føler litt som om jeg ropte ulv-ulv. Men jeg vet jo ikke helt hvordan ting foregår, så da blir jo nye følelser store saker, selv om det ikke er det. :sjenert:

I dag er dagen for min egen termin, regnet ut fra siste mens (men så vet jeg også at jeg hadde EL to uker etter 1. dag i siste mens, så jeg er temmelig sikker når ungen ble til). Men så er det jo +2 dager hvis man regner på norsk måte da. Så kanskje torsdag? UL-terminen er jo 10. så det er jo en uke til. Lover å ikke bli utålmodig helt enda (rekk opp hånda de som tror på meg :ler: ). Men jeg må innrømme at opplevelsen i går kveld satte i gang en del følelser hos meg om at det er heeelt ok at ungen kommer snart!

Ellers er det jo fint vær ute, og jeg tar livet med ro. Lurte på å ta en tur opp til Nøstebarn og titte litt. Tenker litt på å kjøpe tøybleier (bruke både tøybleier og papirbleier, avhengig av om man er hjemme eller ikke), og uansett har jeg hørt tøybleier er lurt å ha som kluter. Tenkte også på å kjøpe et sånn saueskinn som alle har. Ellers er det vel på tide å begynne å sy litt stelleveske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter litt surfing ser det ut til at det er maserier jeg har hatt antakelig. Hvordan i huleste har folk greid å være gravid uten KG? Jeg er helt avhengig! :ler::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...