Gå til innhold

It's the end of the world as we know it...


Imax

Anbefalte innlegg

Høres ut som maserier, ja - men det kan jo være opptakten til the real thing! Jeg har hatt et par kvelder hvor jeg har hatt veldig regelmessige kynnere som har vært litt mer plagsomme enn de vanlige, men etter å ha slappet av ordentlig eller tatt et varmt bad har det gitt seg. Veldig praktisk med badekar nå, merker jeg, for det er visst den beste måten å sjekke om det er ekte saker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for hilsner, April, Peony og Linn! :klem: Skjønner at disse maseriene er normalt, jeg har bare ikke vært borti det før. Så får vi se hvor mye jeg skal ha dem før det settes i gang med andre ting. Men en ting er sikkert (og det gjelder jo deg også da Peony), snart er det virkelighet! :klem:

I dag har jeg vært en tur på Nøstebarn på Sagene. Jeg har kjøpt tøybleier! Har tenkt til å prøve det ut når vi er hjemme, så får vi se hvordan jeg synes det fungerer. Det kan jo være helt håpløst, men kanskje det funker kjempebra. Tenker tøybleier i kombinasjon med vanlige bleier, så reduserer man litt søppel i hvert fall. Og det skal visst være bedre for stumpen til ungen også da. Er litt avventende, men har funnet ut at det er verd et forsøk i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På slutten så blir alle hysteriske når du ikke oppdaterer dagboka di hvert femte minutt :ler: så da jeg leste om maserier, så lurte jeg på om du var igang allerede.

Nøstebarn har mye fint! Jeg har snopet garn der, blir veldig tynne og myke gensere!

Lykke til med tøybleier, fortell gjerne hvordan erfaringene er etterhvert. Prøver å være litt miljøbevisst ved babyutstyr, så vi låner en god del (vogge, vogn og sprinkelseng) som fint tåler å bli brukt av flere enn ett barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte faktisk å logge meg på i går kveld da det satte inn (og jeg trodde fødselen var i gang), men så tenkte jeg at nei, da får jeg en oppdateringsplikt! :ler: Men den har jeg visst allerede, eller Murf? :sjarmor:

Alt bra her, litt murringer i dag også, men ellers status quo. (=ingen baby på vei, for de som må ha det klartekst ;) )

Nå er det semifinale! Har sett alt for mye fotball fordi mannen ser på, så nå må jeg jo bare få med meg siste slutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan gaar det? Er det foedsel paa gang kanskje? :sjarmor:

Ville bare oenske deg masse lykke til!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noen fødsel på gang nei. Her skjer det ikke så mye, ikke noe mer maserier heller. Så det spørs om det skjer noe mer foreløpig.

I dag har jeg gått en lang tur sammen en venninne, og nå i kveld klarte jeg å lure med meg mannen på en tur rundt Sognsvann! Så jeg har virkelig vært sporty i dag. Så får vi se om det kanskje gjør susen, yeah right :ler: (nå har jeg prøvd mye på lista over hvordan å sette i gang en fødsel: Sex, vaske vinduer, og nå laange turer). Men foreløpig - ikke noe resultat (og hvis dere lurer, er sex det beste alternativet foreløpig :sjarmor: ).

I morgen har jeg faktisk INGEN planer! Helt utrolig til å være meg. Hm, lurer på om jeg skal ta en tur innom jobben? Kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen har jeg faktisk INGEN planer! Helt utrolig til å være meg. Hm, lurer på om jeg skal ta en tur innom jobben? Kanskje...

Er det ikke utrolig deilig med en planløs dag sånn innimellom? Jeg skal bare kose meg hjemme i hele dag.

Følger spent med videre... :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, Murmelmy, det er deilig å ikke ha noen planer. Fordi jeg har hatt program hele uka, har jeg nettopp vært bevisst på å ikke gjøre noe i dag. Tar en tur innom jobben i morgen tror jeg, for da er det vafler! :sikle:

Kjente maseriene i går kveld også, men det ga seg etter en time. Men Jack-Jack lagde masse leven, sparkingen ville ingen ende ta. Åssen er det, er det slik at ungen blir aktiv når det er rier (jeg tenker under fødselen og sånn også)? Hm.

Ellers har jeg menstermin i dag, men ingen unge i sikte. Begynner å bli utålmodig, men mest pga de fordømte maseriene som fikk meg til å tenke at NÅ begynner det! (og det var jo helt feil... :sjenert: )

Ellers er jeg kjempeirritert på meg selv for at jeg ikke får startet på stelleveska. Typisk meg, kommer aldri i gang når jeg har kjøpt stoff osv. Får se om det ikke blir i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er UTROLIG varmt nå! Vet ikke om jeg klarer å sove, klokka er midnatt og det er 26 grader. PUH!

Kjenner kynnere og maserier nå i kveld igjen, men det har jeg jo gjort de siste kveldene, så det betyr jo ikke noe som helst. Men det er egentlig ganske vondt, så jeg synes jeg kan droppe å ha det hvis det ikke skal føre til noe mer :frustrert:

Ja, ja. Får prøve og sove litt. Godt vi har en stoor vifte på soverommet, ellers hadde vi smeltet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiai, kjedelig med vondt! Og tror varmen gjør det mye verre, merket stor forskjell på søvnen en dag det ble litt kjøligere om natta. Blir mye å ligge og vri seg og tenke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir i hvert fall ikke bedre av varmen. Jeg liker at det er varmt, men når jeg sover vil jeg gjerne ha det litt kjøligere. Og det er jammen ikke så lett. :frustrert:

I går tiltok smertene seg, mye sterkere enn før, så jeg trodde at nå er det sikkert i gang. Men neida, de ga seg og kom aldri tilbake. Og det er som du sier Murf, man blir liggende og tenke og vri seg. Jeg sovnet til slutt, men var ganske mutt og trist da jeg våknet. Begynner å bli passe utålmodig. Men så kommer jeg i gang om morgenen, og da går det bedre. Jeg synes jo det er litt kjedelig å bare være hjemme, men jeg finner jo på ting da for så vidt. Nå har også mannen siste arbeidsdag i dag, så da kan vi jo finne på ting sammen på dagen også. Tror jeg skal oppdage Oslo på nytt!

Nå skal jeg ta en tur på jobben til lunch. En god kollega av meg døde i går av kreft, 62 år gammel. Kreften ble oppdaget for 3 måneder siden. Det er utrolig trist, blir skikkelig lei meg. :grine: Avdelingen skal ha en liten samlingsstund i dag, så da får jeg blitt med på den. Livet er virkelig urettferdig noen ganger, og så full av kontraster! Her går jeg og venter på å føde, mens andre avslutter livet i god tid før det var nødvendig. Det gir perspektiver og gjør at man virkelig må nyte livet til det fulle. Det får jeg huske på når fødselssmertene tar tak i kroppen min... :sjenert: Det skal bli hyggelig å treffe folk på jobb igjen også da, og høre med vikaren min hvordan ting har gått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Jeg leste om kollegaen din i den andre dagboken din, det var utrolig trist. 3 måneder er utrolig kort tid, men på en annen måte så er det kanskje greit at man slipper så mye smerte? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Imax :)

Gratulerer med termindager da :) Nå er det iallefall under 2 uker til du får se det lille nurket som har bodd i magen :)

Så trist med kollegaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsner jenter :kose:

Det var hyggelig på jobben i går, var der i nesten tre timer! Skikkelig skravling. Nå var det jo en lang samling for kollegaen min da, som vi mintes. Det var hyggelig. Bisettelse blir i slutten av neste uke, så får vi se om jeg fremdeles går her og ruger, så går jeg jo dit.

Ellers var det litt rart å være tilbake, nesten litt fremmed! Men så var det litt tomt også da, mange har jo dratt på ferie allerede. Folk var skravlete og spurte om terminen osv. Adm.dir lurte på hvor lenge jeg skulle gå over, og var overrasket over at jeg ikke hadde termin før mandag. Han ante ikke at man hadde så lang permisjon før termin! :ler: Så der lærte han seg litt mer om permisjonsordningene.

Vikaren min og jeg skravlet om alt mulig, og hun oppdaterte meg på hva hun hadde holdt på med. Hun er kjempe flink og virker veldig entusiastisk og trives godt. Veldig morsomt å se henne jobbe med mine ting, man blir jo nesten litt distansert selv. Og noen spørsmål som hun hadde og problemer hun måtte løse opp i, som jeg er veldig glad for at jeg slipper å håndtere :sjarmor: Så nå er jeg komfortabel i permisjonsrollen (og snart mammarollen håper jeg), men jeg tror samtidig at det blir fint å komme tilbake på jobb etter jul også.

I går hadde jeg ingen tegn til kynnere eller maserier, helt musestille. Mannen spurte meg før jeg la meg om det ble barn i natt, og da svarte jeg ganske selvsikkert nei. Og hadde rett. ;) Vi diskuterte det litt i går, at vi har jo egentlig ikke termin før mandag, så vi behøver ikke å bli helt utålmodig enda! Men gud, så utålmodige alle andre er! Alle må forsikre seg om at vi sier fra når noe skal skje, og i går hadde vi venner over for grilling, og hun ene sa at da hun så tekstmeldingen fra meg, så måtte det jo bety at ungen hadde kommet! Så folk er litt på hugget. Men som venninnen min sier, det er sjelden man får så mye oppmerksomhet, så man får bare nyte det. :sjarmor:

Da er det lørdag, solen er borte og vi har ingen planer. Lurer på hva vi finner på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for hilsen, BitteLill! :klem:

I dag har vi gått tur fra Frognerseteren og Sognsvann. Og jeg tror magen min gjør inntrykk på folk når de treffer meg midt uti marka! Føler meg veeldig sporty da Men jeg er jo i god form og trives med at det skjer noe, så det å gå tur er jo alltid hyggelig. Spesielt når det bare er nedover! :sjarmor:

Ingen tegn til maserier eller kynnere i dag heller. Så det blir nok ikke noe action i dag heller. Det blir tirsdag, sa svigermor til meg i dag. Og det er jo greit å vite! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og titter litt, men ser jo at jeg ikke hadde trengt å gjøre det før på tirsdag *ler*

Jaja, syntes det passet fint nå jeg, for lille M. ligger så fint i vogna si på verandaen og sover og jeg fortjente en pause etter å ha "luket" og vannet alle blomster på veranda og trapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...