Gå til innhold

It's the end of the world as we know it...


Imax

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her har det skjedd mye siden sist! Ultralyd er en fantastisk opplevelse :hjerter_rundt: Dere har en flott tid foran dere, og tiden fremover kan vel ikke gå fort nok?

:hjerte: Ha en kjempefin valentinsdag :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsner jenter! :klem: Det har skjedd så mye på jobbfronten og på fritiden at KG har jeg helt glemt.

Nå er jeg passert UKE 20, dvs. halvveis! :hoppe: Men om jeg synes tiden ikke går fort nok, tror jeg ikke at jeg er enig i. Tvert i mot synes jeg tiden løper, men det er kanskje fordi det skjer så mye og nå som jeg er frisk slipper jeg å tenke minutt for minutt som jeg gjorde da jeg var kvalm... :tristbla:

Magen vokser, nå ser jeg virkelig gravid ut. Må innrømme at det rett og slett ser litt sykt ut :ler: Magen står jo rett ut jo, og puppene er større (men ikke plagsomt store foreløpig, tror jeg er innenfor normalen enda ;) ). Og så har jeg begynt å kjenne spark! Litt småboblete foreløpig, men noen ganger noen skikkelige Beckhampassninger. Så snart får vel mannen kjent litt også. Utrolig kult med sparkingen (selv om jeg faktisk opplever det litt ubehagelig og vondt til tider), det er nesten som å ha hunden i huset: Man er liksom aldri alene! :ler:

Ellers har vekten vært oppe i 76 kg, men jeg hadde omgangssyke forrige helg, så da gikk jeg ned 1,5 kg faktisk. Men med all vaffelspisingen på jobben er jeg igjen oppe i matchvekt vil jeg tro! :sjarmor:

Må vel også begynne å tenke på innkjøp av ting og tang? Lurer fælt på hva jeg EGENTLIG trenger, orker ikke å shoppe meg ihjel. Men vogn og seng er vel et minimum kanskje? Men vi har jo litt tid igjen, og jeg ser ingen grunn til å kjøpe vogn i dette snøværet... ;)

GOD HELG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har hatt en fin helg :)

Jeg lurer også masse på hva vi skal kjøpe og når og hvor og alt slikt... Har ikke kjøpt noe ennå, og har egentlig ingen idéer om hva slags vogn eller utstyr vi skal ha heller... Har vært en tur i Sverige og sett på vogner, men det er jo så mye å velge i mellom... *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What?! 20 uker allerede :overrasket: Det er da ikke så lenge siden jeg leste at du var blitt gravid :klø:

Men gud, for en spennende tid du er inne i! Og det er helt sikkert noe spesielt å gå gravid med første mann. Så nyt det! *savner å være gravid jeg*

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg inne i uke 22. Tiden flyr! Det er utrolig hektisk på jobb, og jeg får nesten ikke tid til å tenke på at jeg er gravid. Men andre kommenterer det hele tiden, det er litt snodig. Men nå synes jo magen ganske godt og det blir nærmest litt som om å snakke om været: Det er safe't, og da vet folk hva de skal si. Selv folk som vanligvis ikke snakker noe særlig til meg kommenterer. En av direktørene her lurte på hvordan det gikk med meg og magen, og han pleier stort sett knapt å si hei! Veldig rart.

Det sparker godt i magen for tiden, så sannsynligheten for at vi får en rolig unge er ikke så veldig høy ;) Ligner vel på moren sin da!

Ellers diskuterer vi litt navn for tiden. Får se om vi blir enige! Det eneste jeg vet, er at vi må ha ett guttenavn og ett jentenavn klart til babyen kommer. Fikser ikke å bruke ørten år etter ungen er født før den får navn. Svigerinnen min brukte nesten 2 måneder! Helt uhørt (og så endte de opp med Hanne....) og veldig rart å forholde seg til en unge uten navn. Etternavnet er klart, hans først og mitt til slutt. :sjarmor:

Endret av Imax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Navn er noe jeg virkelig ikke klare å forholde meg til ennå. Men vi har felles etternavn da, så det er greit. Og søstern nekter oss å finne et fornavn på T for både hun, svigermor og alle mine tre tanter har fornavn på T pluss etternavn som starter på H. Det blir bare for mange T.H. mener hun, hehe...

Min spreller også masse, det er så gøy! Pappan kjente det sparka på tirsdag, og på torsdag SÅ jeg at magen spratt når jeg satt og tittet på den!

Takk for gode råd i tråden min om tretthet på Gravid, jeg skal forsøke de to dagene (mandag og tirsdag) som jeg skal jobbe "ordentelig" denne uka, er ikke ledelsen mer positiv til å legge ting bedre til rette for meg da spørs det om det ikke må bli 100% sykmelding ja. En ting er å jobbe halve dager bare, men når jeg ikke klarer koble ut jobben når jeg kommer hjem fordi jeg ikke får avlastning på jobb og ting bare hoper seg opp der, ja da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg snart i 23. uke. Det betyr vel at om en uke eller to så prøver de å redde barnet hvis det skulle finne på å komme seg ut. Men jeg håper det blir inni der i flere måneder til. Men jeg må innrømme at jeg i går kveld stresset litt med abortfrykt, men så kjente jeg et super-spark, så da var det jo bare å roe det ned! :ler:

Kjenner jo spark hele tiden (spesielt nå som jeg sitter å spiser sukkertøy :rodme: ), i hvert fall morgen og kveld, så da vet jeg jo i hvert fall hva som skjer. Blir det stille, ringer jeg sykehuset på flekken, det er helt klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt svimmel i går og mandag kveld. Har jobbet nærmest hele helgen, og det er mye stress. Så det var kanskje det. Nå er det bedre, og blir jo beroliget når folk sier at de opplever det samme også. Orker ikke å løpe til legen for alt mulig, og jeg vil ofte vente å se hvordan det går. Og i denne omgangen gikk det over heldigvis.

Var på Depeche-konsert i går, og hvis det er sant at ungen kan høre inni magen, så bør denne ungen komme ut med superinteresse for Depeche og Madrugada! :ler: Jeg hoppet og klappet, glemte nesten helt at jeg var gravid. Og da vi skulle gå ut, hoppet og danset det inni magen, ungen var sikkert sjokkskadd over at det plutselig ble stille! ;)

Ellers er formen grei. Sliter litt med stramme bukser på kvelden. Tror magen vokser litt på kvelden, og spesielt ola-buksene er med strikk, og de får jeg rett og slett noia av når jeg sitter i sofaen på kvelden. Får se hva jeg gjør med det. Kanskje jeg kan fikse litt på buksa? Synes ikke de er noe enkle å justere, det er liksom strikk. De to olabuksene passer jo, men som sagt strammer de litt ubehagelig, spesielt når jeg sitter på kvelden. Hm. Det blir vel bare verre, magen blir ikke akkurat mindre! I dag var det en på jobben som spurte om jeg var litt større enn det som var vanlig :overrasket: Hva folk får seg til å si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det en på jobben som spurte om jeg var litt større enn det som var vanlig  :overrasket: Hva folk får seg til å si...

:overrasket::ler: Er det mulig!! Tydelig en som manglet noen antenner der ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Kan tenke meg konserten i går var helt topp, er ikke så rent lite misunnelig :ler:

Har Madrugadabillett som plaster på såret da :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får slappe av med magen Grooo, den skal jo bare bli større og større! Jeg kommer sikkert til å bli stor som en elefant til slutt... :sjenert::ler:

Madrugada blir bra Marillia, det kan du banne på Sivert synger som en gud (men han virker nærmest litt sjenert på scenen og veiver rart med armene :ler: ).

Nå er jeg sørpe forkjøla, og har måttet utvide bruken av nesespray. Jeg blir litt bekymra over nesespray-forbruket må jeg innrømme, men vet ikke hva jeg skal gjøre. Puste må jeg rett og slett, både på jobb og når jeg sover i hvert fall. Jeg har gått på barnespray en stund nå, men nå må jeg bruke voksenspray. Bruker litt saltvannsløsning også, men det hjelper fint lite må jeg innrømme. Noen gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har magen min vokst! Masse på et par dager...!!???!! Hurra :)

Nesesprayforbud?

Otrivin har da ikke noe forbud. Står man skal bruke den forsiktig ved gravididet, det står det jo til "vanlige folk" og. Jeg spurte både to apotekdamer + legen, og de sa det var helt ok. Jeg brute barnespray på dagen og voksen på natten, og etter 11 dager klarte jeg meg med bare saltvann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn, jeg har gått laaaaaangt over 10 dagers forbruk. Har brukt det siden jul :overrasket: Har trappet litt ned nå, bruker mindre og bare barnespray, også om natten. Men jeg orker rett og slett ikke å være tett i nesen, da blir jeg kvalm og uvel :sjenert: Men, men, får ta det litt etter hvert, og se hva jeg kan gjøre. Har hatt venninner som har gått på nesespray omtrent hele graviditeten, så det er kanskje ikke så unormalt.

Ungen har det i hvert fall bra inni magen! Det sprelles og sparkes, morgen og kveld, og midt på dagen også. Sukker og chili gjør susen! I går var jeg til jordmor til undersøkelse. En hyggelig dame, og jeg var der nesten en time. Hun hadde mer peiling enn legen min, men det sa jo for så vidt legen min også! Så jeg skal til jordmor neste gang også. Mannen min var ikke med, pleier dere å ta med mannen på sånt? Synes nesten at det blir litt i overkant at han skal være med hele tiden, men etter hvert bør han jo det, når vi snakker om fødsel osv.

Leverte urinprøve til legen i forrige uke, fikk akkurat svaret på dyrking, og det er visst ikke UVI. Godt er det, men jeg synes virkelig at jeg må på do hele tiden. Kanskje ikke så rart med en halvkilo unge + morkake + fostervann inni der! Kjenner noen ganger at ungen nærmest sparker meg i urinblæra også, da må jeg løpe på do :ler:

I dag er jeg fullgåtte 23 uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er vel forhåpentligvis nesesparaybehovet ditt over snart, men har du snakket med legen om dette?

Kom på at jeg vet et par tidligere forkjølelser/influensaer har fått en annen type nesespray, en på resept, og da har det gått fortere over. Nå spørs det vel om denne kan brukes når man er gravid da, men sånn som et tips til en annen gang kanskje... Tenkte ikke på dette når jeg var forkjøla for en måneds tid siden selv heller, men kom av en eller annen grunn på det nå...

23 uker ja, tiden flyyyyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bitt tenna sammen og klart å avvenne meg nesesprayavhengigheten :klappe: Er veldig fornøyd med meg selv. Etter jeg postet innlegget her ble jeg litt stressa, og satset hardt. Veldig tett i nesa noen dager, men nå bruker jeg ikke saltvann en gang. Så det er nok riktig at man rett og slett blir litt avhengig av den, og at man må venne kroppen til å fungere riktig på nytt.

Masse sparking i magen for tiden! Koselig det. Merker også at jeg blir fortere sliten og at jeg synes trapper er tungt... Men i dag har jeg ryddet masse etter fest i går, vasket komfyr og alt mulig, så jeg føler meg ikke så veldig slapp egentlig. Men det er litt vanskeligere å knytte sko f.eks.! :ler: Sånn er det med stor mage.

Snart er jeg 24 uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg i gang med nesespray igjen. :frustrert: Men nå er jeg potte forkjølet, så kanskje dette er noe annet? Jeg føler meg generelt i dårlig form, så det er nok det. Nå hoster og harker jeg + har vondt i hodet, så det er vel noe annet.

Nå er jeg 24 uker og veier 76 kg.

Så får vi se hvor tjukk jeg blir etter hvert! Fant frem magebilde fra uke 15, da var det ikke mye mage i forhold til bildet vi tok nå! Og verre skal det vel bli... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...