Gå til innhold

It's the end of the world as we know it...


Imax

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for hilsen Siam og Antoine! :kose:

Nå begynner kvalmen å ta seg opp :frustrert::frustrert::frustrert: Har spist knekkebrød hver halvtime nå på jobben, så det er ikke så greit. Men det går bedre nå, men håper ikke dette utarter seg noe mer.

Det har gått seg til litt med å være gravid, er ikke så super-stressa lenger. Men i dag er jeg 6 uker på vei akkurat, inne i min 7. uke. Så det er jo positivt.

6 uker i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 6 uker! :)

Selv holdt jeg kvalmen i begynnelsen i sjakk med lakris, sure epler, knekkebrød og flytende gaviscvon.

Hva som hjelper ser ut til å variere fra person til person, så du må bare prøve deg fram..

Legen har nå sykmeldt meg, så får vi se om det hjelper på blodtrykket og energinivået (begge deler er det lite av..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen, vimsa!

Litt av en dag i dag... :sjenert: Hadde kvalmen fra helvete i morges, brakk meg, men kastet ikke opp. Måtte spise frokost i flere posjoner, og tuslet tur med bikkja i stedet for å gå som jeg pleier. På t-banen måtte jeg stå ved døra for å få luft :tristbla:

Klarte å holde kvalmen i sjakk med knekkebrød på jobben, så det gikk greit. I ett-tiden gikk jeg på do og hadde brunt blod på dopapiret (litt sånn som restene etter mensen) :overrasket: Stressa, for å si det mildt. Greit nok, tenker jeg, ikke noe mer blod på nærmeste timen. Så kjenner jeg skikkelige kramper i magen, og tenker nå er det i gang... Super-stressa. Har et tonn å gjøre på jobben, men holder på å knekke sammen... Så jeg pakker sakene og tar taxi hjem. Var helt på gråten, men taxisjåføren var så hyggelig og blid og snakkesalig, så jeg klarte faktisk å tenke litt på andre ting :ler:

Da jeg kom hjem måtte jeg ut med bikkja (har aldri hjerte til å glemme ham, så lenge jeg kan stå oppreist :klem: ), så han fikk en kjapp tur ut. Fikk snakket med Nadheim og avlyst norskkurset som jeg skulle ha halv fem. Setter meg i badekaret i varmt, varmt vann. Snakket med mannen, han kom hjem raskt og venninnen min hadde jeg også rukket å snakke med. Vi er alle enige om at jeg bare må ta tiden til hjelp. For det har ikke vært noen flere blødninger, men jeg har smerter nederst i magen. Om de er livmora som trekker seg sammen eller ikke, vet jeg ikke, men kombinasjonen av en annen og økt smerte og blodet, gjorde at jeg tenker det verste :tristbla:

Så nå sitter jeg her og egentlig venter. Tar det rolig og jammen meg er jeg ikke kvalm etter middagen :frustrert: Ikke noe mer blod, men kjenner smertene fremdeles. Så hva det er og hva det ikke er, vet jeg ikke, men nå antar jeg det verste og regner med at jeg i løpet av et døgn blir ferdig i så fall. Hvis jeg ikke har mer blod i morgen og er kvalm som vanlig, så får jeg bare anta at jeg fremdeles er gravid. Men jeg kommer nok til å bestille en UL hvis det bare "går over" eller er status quo (uten mer blod), bare for å sjekke at det er liv...

Men, men. Litt deppa er jeg, men det går greit. Får bare ta ting som de kommer. Har god støtte fra snill mann og snill venninne, så det skal nok gå bra, uansett hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest: Uff, nå skjønner jeg at du blir stresset, men det er nok mest sannsynlig bare en "vanlig" blødning! Skal du ringe legen din å høre hva hun tror?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsner damer.

Nå er klokka kvart på seks, og jeg pleier min morgenkvalme... Ikke noe mer blod siden i går kl. 13, men magesmertene er der, men det kjennes ut som om de ligger mer ut til siden enn at det er livmoren (antakelig ligamentsmerter). Men før var det stikninger, nå er det litt kraftigere (siden i går altså).

Sitter og teller på knappene om jeg skal dra til legen i dag, men det tror jeg kanskje at jeg skal gjøre. Selv om jeg nå føler at alt er "normalt" igjen (men ingen får meg noen gang til å si at å være kvalm 16 timer i døgnet er normalt :frustrert: ).

En ting jeg har bestemt meg for er å droppe Kieltur med jobben fra søndag til tirsdag. Hadde lyst til å være med, men nå som jeg er så kvalm er tanken på å sitte på en gyngete båt nærmest til å spy av :ler: Så jeg må nok bite i det sure eplet og droppe hele greia. Bedre å være hjemme hos seg selv med tilgang på mat og egen seng (og ingen kommentarer om at jeg ikke drikker...)

Håper alle får en fin fredag, så skal jeg oppdatere her etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte legen og fikk følgende svar: Det er vanlig med blødninger, og skulle det skje noe mer fikk jeg heller ta en legetime senere. Blir det abort, blir det abort, sa legesekretæren. Veldig medfølende og sympatisk måte å si det på! :frustrert:

Så jeg er på jobb, pleier kvalmen ( :frustrert::frustrert::frustrert: ) og sa det til sjefen min i dag. Hun ble veeeeldig glad ( :overrasket: ), men jeg sa hun fikk kneppe igjen til det blir jul. Ville bare ha litt fleksibilitet i forhold til å komme litt seinere og gå litt tidligere hvis jeg føler jeg må. Så får vi håpe det ikke blir noe mer blod og smertene i magen tror jeg at jeg bare får leve med :sur: Så får krypet holde seg fast etter beste evne. Tar ikke noe ekstra UL hvis jeg fortsetter å være kvalm og gravid (tilsynelatende). Har UL i 11 uke, så jeg får holde ut litt.

Men litt av en sjokkopplevelse, og jeg må nok fremdeles stålsette meg for at det enda er noen risikouker igjen.

Men det er fredag i hvert fall! :hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Skjønner godt at du ble nervøs i går.. :kose: Godt det ikke har komemt noe mer! Magesmertene er ganske normale, jeg har en god del av det i ny og ne. Og litt småblødninger er helt lovlig i starten av en graviditet.

Men for en ufølsom legesekretær!! :frustrert:

Ha en god avslappende helg, Imax :kose: Tror det er lurt å holde seg hjemme i forhold til den turen, jeg hadde ikke orket båttur når jeg er kvalm fra før! Fysjom! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at det ikke har kommet mer blod! Og at du har forståelse fra arbeidsgiver, det er gull verdt! :Nikke:

Ønsker deg en fortsatt god helg. Og et problemfritt svangerskap fremover! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så ekkelt med den lille blødningen og magevondten. Bra det er over nå, skjønner godt at du ble redd. Men det er nok som de andre sier helt normalt.

Lille klumpen har det nok fint.

Fint at du tenker på deg og den lille og blir hjemme. Du får det nok bedre hjemme enn på båt.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsner jenter. Jeg er super-kvalm, som sikkert ikke kan bety noe særlig annet enn at jeg fremdeles er gravid. Hadde litt spotting i helgen, men blødning kan man neppe kalle det. Så alt er vel normalt.

I går var det håpløst å være på jobb, var så kvalm. Helt pyton. Teller på knappene om jeg skal be om delvis sykemelding, men i dag har jeg sittet hjemme og jobbet nå på morgenen, og da virker det som om det går litt bedre (skal på møte i byen kl. 11, så skal jeg på jobb etter det). Jeg får ta en oppsummering med sjefen på fredag, om hun synes det er greit med arbeidstiden min. En annen ting er at jeg kanskje faktisk har det bedre på jobb selv om jeg er kvalm, hvis ikke kan jeg jo bare sitte hjemme og være kvalm, og da går jo tiden litt treeeeeegt da... :sjenert:

Ellers har jeg utrolig løs mage om morgenen. Får akkurat smurt meg en skive før jeg må benke meg på do (sorry for ubehagelige detaljer). Ja, ja. Sånn er det vel.

7 uker i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Grattis med 7 uker! :danse: Det går fremover!

Synes du skal vurdere sykmelding sterkt jeg. Ikke vits i å slite seg dønn ut i starten av svangerskapet! :kose:

Håper kvalmen din roer seg snart... :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 7 uker! Ofte er det vel dessverre slik at kvalme blir verre hvis man stresser. For meg var det eneste som nyttet å hvile masse i starten, kvalmen ble helt klart verre hvis jeg hadde for mye på programmet.

Ellers kan jeg på det varmeste anbefale melkesyrebakterier for å regulere magen. Jeg bruker Biodophilus fra helsekost. Det er de samme bakteriene som f.eks finnes i Biola, bare mye, mye mer konsentrert (og uten sukkeret i Biola...)

Det er helt ufarlig å bruke mens man er gravid. Faktisk har jeg lest at det muligens kan styrke immunforsvaret hos barnet og forebygge eksem. Takket være Biodophilus har jeg ikke blitt plaget av treg fordøyelse (bank i bordet), slik mange gravide blir utover i svangerskapet.

Melkesyrebakterier forebygger også soppinfeksjoner som er en veldig vanlig plage hos gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt å høre at du ikke har hatt noe mer blødninger vennen!!

Håper at du føler deg bedre snart! Som Martha Stewart sier, få i deg noe melkesyrebakterier for å regulere magen, det bruker å gjøre susen!

God :klem: oversendes! Og du...ta livet med ro nå! Du får ikke lov til å stresse..!!! Nå skal du ta livet med ro altså!! Ikke bare deg selv å tenke på lenger vet du!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med vår Lille Mor da? :klem:

Regner vel med at du er både kvalm og trøtt noen uker til, de fleste får et litt lettere svangerskap etter uke 12.

(Var det ikke så? Det er noen år siden jeg gikk gravid nå...)

Tankene dine dreier seg vel bare om det du har i magen, man går vel rundt i sin egen lille, rosa drømmeverden den første tiden :ler:

Håper alt går bra med deg :klem::klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt ork til å skrive på en stund. Sånn er det! Takk for hilsner jenter.

Det tusler seg fremover, men du tar helt feil, Marillia, jeg tenker nesten ikke på hva som er i magen, tenker bare på at jeg er kvalm :tristbla: Så får jeg heller ta stilling til barn osv etter jul når det er litt mer "sikkert".

Så kort status her er: Fremdeles kvalm, ganske trøtt, men har en grei sjef som synes det er greit at jeg kommer tuslende inn ved ni-tiden. Ser mye duste-ting på TVn, fordi jeg ikke orker så mye :sjarmor:

I dag er jeg 8 uker på vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånne saker som dette, som får meg til å holde meg unna nettet... Man får rett og slett alt for mye informasjon. :sjenert:

Hilsen Imax som tar KG-ferie frem til jul (yeah, særlig jeg klarer! :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...