Gå til innhold

It's the end of the world as we know it...


Imax

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta

Så nydelig den lille prisessen deres er :hjerter:

Godt å høre at hodepinen har gitt seg. Tenker det var deilig å komme seg ut en tur, det er alltid litt spennende de første trilleturene. Jeg husker at de første turene med eldstemann var omtrent bare rundt nabolaget, jeg var livredd for at hun skulle begynne å gråte :rodme: (så for meg at jeg måtte ha ammepause i snøen)

Det er en fin tid å få baby på, og deilig å kunne trille nå som det er så fint vær. Mine er født på den kalde årstiden, og det er ikke noe gøy å være innesperret pga været.

Kos deg videre, og nyt sommeren og den lille prinsessen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Imax!

Trur det har oppstått ein kommunikasjonsfeil med Trydekontoret ditt!

Dei 20 000 du har fått er antageligvis eingangsstønad, og det skal ikkje du ha.

Denne er for dei som ikkje har jobba nok til å ha opptjent rett til permisjonspengar. Ville ringt dei og fått ordna opp i det så fort som mulig!

Ellers er det ei alldeles nydelig jente du har fått :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å få høre mannens referat!! Tror jeg skal skrive det ut til mannen min, så han vet litt om hva han kan vente seg ;-)

(hans to første barn ble tatt m planlagte keisersnitt)

Nyt dagene, og som Hollie sa, post gjerne flere bilder!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å få høre mannens referat!! Tror jeg skal skrive det ut til mannen min, så han vet litt om hva han kan vente seg ;-)

Nyt dagene, og som Hollie sa, post gjerne flere bilder!!

:klem:

:Nikke:

Godt å lese at hodepinen begynner å slippe taket...Det er ikke disse første dagene man vil miste pga hodepine...

Håper dere blir med på istreff 9. august - om dere orker :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom og sjekker ståa!

Her har kalenderen tikket over i august, så det blir augustbarn på oss! Håper dere koser dere med minsten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen, tusen takk for hilsner jenter! :klem::klem::klem:

Jeg merker at det er litt styr å komme seg på KG for tiden, nettopp fordi tiden er så knapp. Therese skal ha mat HELE tiden, men heldigvis kom helsesøster (var på kontroll i dag) med et godt råd: Ungen bør spise i minst 20 minutter for å få i seg den gode, fete og mettende melken. Therese har nemlig kun spist i 10 minutter, så døser hun, for så å våkne igjen etter 15-20 minutter. Og da har vi det gående. Vet ikke hvorfor jeg ikke har fått med meg hvorfor ungen må spise i 20 minutter (mannen sa de hadde sagt det på infomøtet på Ullevål, men da lå jo jeg til sengs med hodepinen min). Så kanskje jeg har funnet løsningen nå? Håper det ;) Men jeg synes det er vanskelig å finne en rutine på ting, når er hun våken, når skal hun ha mat og når sover hun. Hun sover greit om natta (sovner i 22-tiden, våkner i 3-tiden og 5-tiden), men dagene er alt fra mye soving til NULL soving (og bare amming :frustrert: ). Men det er vel sånn det skal være.

Forøvrig er jeg i fin form, venninnen min er veldig misunnelig, hun klarte ikke å gå på do uten å dusje seg før etter en måned, og jeg begynte med dopapir allerede på sykehuset. Men er selvsagt øm der nede enda. Hodepinen forsvant helt i slutten av forrige uke og vekten er faktisk ikke så ille. Såre brystvorter, men det hjelper utrolig med litt salve og ikke minst brystskjoldene (som også gjør at Therese suger bedre og ikke bare på tuppen). Ammer uten brystskjoldene også, men i dag har jeg nesten bare brukt dem. Klarer meg foreløpig med søvn (jeg er alltid trøtt uansett), prøver å få en ettermiddagslur sammen med Therese + at jeg prøver å legge meg rundt 22-23 sammen med henne. Men det er vel når månedene går at man merker søvnmangelen :sjenert:

Ellers griner jeg for alt mulig, og når Therese griner intenst setter jeg igang med å tute også. Mannen vet ikke hva han skal gjøre når begge jentene hans griner samtidig! Men han har fått med seg at det er hormonelt at jeg griner så lett, så han blir ikke like sjokkert lenger :legrine:

Fredag drar mannen til USA i 10 dager, og jeg har grudd meg veldig til det. Lurte på om jeg skulle dra til hytta på sørlandet sammen med broren min og familien hans, men det har jeg slått fra meg. Tror jeg skal greie meg hjemme, og nå begynner jo også folk å komme hjem fra ferie osv. Foreldrene mine er hjemme frem til neste helg, så blir det for ensomt/vanskelig/kjedelig kan jeg alltids dra dit. Har også fått hundevakt hele tiden mannen er borte, men jeg tror jeg skal prøve å ha bikkja her, det får meg ut og gjør meg mindre ensom. Så får jeg heller ringe til pappa hvis jeg ikke fikser å lufte bikkja. Uansett, det blir trist at mannen drar, men en uke går jo fort og jeg vet at han gleder seg masse til å være med på konferansen. Han gruer seg også til å reise fra oss, så det er jo hyggelig.

Ellers har jeg slått fra meg muligheten til å dra på Øya... Har billett, men akkurat nå føles det nesten umulig å skulle ta med Therese dit. Men jeg har veeeldig lyst da, men jeg tror ikke jeg får noe ut av det, merker jeg blir dødsstressa når jeg er ute og Therese ikke er helt happy. Og så blir jeg skikkelig hønemor og tenker har hun det for varmt, for kaldt, er hun sulten, mett osv. Hadde hun vært større (og jeg en mer erfaren mo) så hadde det nok gått. Men 3 uker gammel, det fikser ikke jeg. Så jeg skal selge billetten min, må sjekke finn om noen vil kjøpe eller legge ut selv for salg. Får sikkert avsetning for den.

Da er det snart leggetid for den ferske Imaxmoren, for Therese sovnet halv ti. Så skal det bli noe søvn på meg, så må jeg legge meg :sove:

Prøver på dagens siste bilder, har jeg ikke huset fullt av nydelige vesner? ;)

post-1611-1154549835_thumb.jpg

post-1611-1154549846_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå, så koselige bilder!! Kjempekjekt å se!

Det med rutinene ordner seg etter hvert, det går seg til.

Godt å høre at du er i så bra form, ikke alle forunt det!!

God natt!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stadig innom og kikker på bildene dine. Smelt... (Fin hund og mann også :ler: )

Pussig hvor mye hår har å si på oppfatningen min om hvor gammel en baby er, hun ser jo eldre ut enn 3 uker. Er forsåvidt elendig til å tippe alder på smånurk.

Gleder meg til å se nurket i aksjon på onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har visst hormonelt anfall i dag jeg også. Griner av å lese om fødsler og se alle de nydelige prinsene og prinsessene her inne. Ditt eksemplar er helt nydelig! :hjerter:

Håper å få hilse på henne på onsdag hvis du har ork til å komme. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige bilder! Så godt å høre at alt er bra!

Ang amming, og at snuppa sovner, klyp henne i foten når hun døser av så holder hun seg våken litt til. Jeg slet veldig med snuppa vår en periode, hun sovnet kun etter 5 min og da var det frem med klypa. hehe!

Jeg begynte også med smokk ganske fort (4-5 dager) og det virket som om snuppa hadde skjønt forkjellen på kosesuging (smokk) og suging for mat. Hun spiste gjerne 30 minutter om gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange hilsner jenter, det er så hyggelig!

Her går det i basisvæsker må jeg innrømme: Melk, tiss, bæsj, spy og blod (det siste var meg). I går da jeg var på do kom det en stooor gelèaktig blodig klump ut av meg :overrasket: Hm, det var spesielt. Regner med at det var helt normalt. Er det det jenter? :sjenert: Ellers har blødningene mine blitt veldig redusert, bare litte bitt (bortsett fra klumpen da).

Ellers spydde Therese i morges, ca 1 1/2 time etter hun fikk mat. Er ikke det litt rart da? Det blir jo noe annet enn gulping egentlig. Uff, det er så mye rart man ikke vet helt, uff og uff. :sjenert:

Jeg har gått ned ganske mange kilo allerede. Hadde gått ned fra 84 til 75,5 kg da jeg kom hjem fra sykehuset, og nå veier jeg 72,5. Så hvis jeg veide 68-69 kg før jeg ble gravid, har jeg ikke mye igjen egentlig. Jeg er litt overrasket jeg, men det er jo veldig greit da. Men tror ikke olabuksene mine passer helt enda (og vet ikke om jeg orker å ha dem på heller, er fremdeles øm i skrittet).

Jeg ringte til trygekontoret som Ephemera sa, for det måtte jo være noe feil siden jeg hadde fått så mye penger fra dem i tillegg til penger fra jobben. Hu dama jeg snakket med sa at da hadde nok ikke jobben min sagt i fra, men så skulle hun bare sjekke papirene. Ooops, det var visst de som hadde gjort feil. Jeg fikk kontonummer til å overføre til, og hun var svært takknemlig, sa tusen, tusen takk. Jeg vil jo heller betale tilbake nå enn å få et krav i november. Alt sånt kommer for en dag, og det er like greit å være ærlig. Men kanskje ikke alle er det?

Miip, jeg er hormonell jeg også. Griner hele tiden for alt og ingen ting. Mannen har vendt seg litt til det da, så når Therese griner så griner kanskje jeg også. Snodige greier det der. Og ja - jeg har ork til å komme! Så lenge dere er komfortable med å treffe en småhysterisk, nybakt mor som ikke har helt dreisen på ting enda... ;)

Alle rosende ord om den nydelige jenta vår er overbrakt den nybakte faren, som selvsagt er heeelt enig! :sjarmor:

Litt stille og tomt her uten mannen, og i går var det så vidt jeg klarte å få i meg mat (pizza er fint!), for Therese var så urolig. Men alt går på et vis, og jeg må vel lære meg å være alene på dagene, mannen skal jo på jobb. Så får hun heller skrike litt når jeg er i dusjen.

Ha en god helg alle sammen!

:vinke:

Endret av Imax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Miip, jeg er hormonell jeg også. Griner hele tiden for alt og ingen ting. Mannen har vendt seg litt til det da, så når Therese griner så griner kanskje jeg også. Snodige greier det der. Og ja - jeg har ork til å komme! Så lenge dere er komfortable med å treffe en småhysterisk, nybakt mor som ikke har helt dreisen på ting enda... ;)

Det føles nok verre enn det er! ;) Og vi som har litt lengre fartstid veit jo akkurat hvordan det føles. Tok endel uker før jeg klarte å slappe av når jeg tok med Sigurd ut...

Vi er bare glade for at du blir med, vi vøttø! Og for at vi får hilse på prinsessen. :hoppe:

Hos meg kom det også ut en sånn klump. Det var på sykehuset, ca 3-4 dager etter fødselen. Det er nok en del av renselsen!

Håper du har det bra selv om det er litt kjipt at mannen er bortreist. :) Snakkes på onsdag!

Endret av miiip
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig jente du har fått, Imax :hjerte:

Kos deg masse og nyt disse dagene, selvom det er mye som skal skjønnes og læres er det alt i alt en fantastisk tid.. (Er litt lettere å se når man får alt på avstand og jeg gleder meg masse til jeg skal oppleve akkurat denne tiden her igjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!

Så fine bilder av familien. Måtte le litt for jeg synes alle tre hadde veldig lik hårsveis :ler:

Lurer på hvordan jeg kommer til å takle denne barselsperioden. Funderer på om jeg kommer til å grine for alt og ingenting, om jeg vil være stresset osv. Blir spennende...men jeg gleder meg også. Merker at jeg fantaserer litt om tiden som kommer...trodde ikke jeg kom til å gjøre det, for alt er så uvirkelig ennå.

Gleder meg til å se deg igjn og endelig hilse på lille T :hjerter:

Endret av Murmelmy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter, takk for mange hilsner!

Foreløpig har det gått greit å være alene. Mannen har med PC og det er tråløst på hotellet hans, så vi mailer og sender bilder. Og litt SMS også, så da er jo ikke avstanden så lang. Lurte på åssen man overlevde før... Husker pappa var masse på businessreiser, og da måtte vel muttern bare holde ut, og håpe at alt sto bra til med ham, og vise versa.

I går kjørte jeg 1 1/2 time ut til hytta til en venninne av meg. Therese sov hele veien! Helt utrolig. Jeg var veldig spent på hvordan det skulle gå med henne, men det gikk jo bra. Men jeg ser jo at hun ikke er helt komfortabel med å sitte i stolen, men for meg er sikkerhet viktigst. Og så lenge hun sover, gidder jeg ikke å stoppe, turen skal vi jo ta uansett. Det var kjempefint å være på besøk, så slipper jeg og sitte alene hjemme. Venninnen min sa hun var imponert over at jeg ville reise så langt så tidlig, hun sa at hun selv på det tidspunktet satt hjemme i leiligheten sjokkskadd! :ler:

I ettermiddag skal jeg til mamma og pappa på middag, så jeg sørger for å ha noe sosialt hver dag, så det ikke blir så ensomt. Så det går egentlig greit uten mannen, selv om jeg savner ham veldig (tror han savner oss også).

Har funnet en ny patent: Legger ammeputa på fanget mellom armlenene på kontorstolen, og så dytter jeg puta helt inn til pulten. Så legger jeg Therese på puta, kobler henne til puppen, og vips så både ammer jeg og har to hender ledig til å skrive med! Er veeeldig fornøyd med løsningen! :sjarmor:

Nå ser det ut til at snella endelig har sovnet, og siden jeg ikke fikk en lur i går ettermiddag, må jeg nok gå og legge meg nå. Vet jo ikke hvor lenge hun har tenkt til å sove heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...