Gå til innhold

It's the end of the world as we know it...


Imax

Anbefalte innlegg

Herlig med en liten gutt da! :hoppe:

Med gutter kan man lett få seg noen overraskelser ved stellebordet ja. Se opp for oppadgående tissestråler! :ler:

Kjempekoselig med en av hver, tenker kråka blir stolt storesøster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for julehilsen Marillia og LT!

Etter justering av terminen (tilbake denne gangen heldigvis) er jeg i dag akkurat

halvveis! :juhu: Kvalmen har gitt seg, selv om det er tider jeg føler meg litt uggen, men ingen ting i mot sånn det har vært.

Dette går unna, nå kjenner jeg daglig at Kåre-Roald sparker, og her i går kveld kunne jeg til og med kjenne det på utsiden av magen. Men foreløpig er det mest inni det merkes (for når mannen tar hånden på magen, er det selvsagt musestille!).

Har halsbrann en del for tiden, må grave frem tyggepillene. Og det begynner også å bli problemer med klær. Fikk H&M katalogen i posten nå i romjulen, og der er det bare å ta en titt og så pælme hele greia. Klesshopping med denne magen er ikke bare-bare!

20 uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama
Men så er jo Lava også gravid - 15 uker! Vi havner vel på sykehuset samtidig! Det blir jo fryktelig stas med både Murmel og Lava i samme situasjon enda en gang! Ikke dårlig! Da må bare Murfern, Grooo og Kaffedama sette i gang.

Driver dere og maser når jeg ikke er tilstede? :fy_fy:

Nei, ærlig talt begynner lysten på en til å komme, men jeg har tenkt å være frisk og opplagt de første månedene i ny jobb, og derfor må vi vente litt til... :)

Takk for Facebookmelding, forresten. Ikke ofte jeg er innom her, men nå måtte jeg inn og sjekke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver dere og maser når jeg ikke er tilstede? :fy_fy:

Nei, ærlig talt begynner lysten på en til å komme, men jeg har tenkt å være frisk og opplagt de første månedene i ny jobb, og derfor må vi vente litt til... :)

Takk for Facebookmelding, forresten. Ikke ofte jeg er innom her, men nå måtte jeg inn og sjekke...

Vi får lage en etterslengergruppe! Vårparten er en fin tid å starte permisjon på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får lage en etterslengergruppe! Vårparten er en fin tid å starte permisjon på.

Det er jo nettopp da jeg starter min ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsner jenter! Og murf, du er tilgitt for at du heller ser på bloggen til mammaen min. Da blir hun så stolt vet du! :fnise:

Da er jeg 21 uker og er jammen meg nesten 77 kilo! Hvor skal dette ende? Tror jeg må slutte med julekakespising (men jula varer jo helt til påske, og jeg har jo masse igjen!) :gjeiper: Ser ut som om jeg er 30 uker gravid. Og murmel som klager over for liten mage. HA! :fnise:

Kåre-Roald sparker som bare rakkern, jeg får nok ikke et rolig barn denne gangen heller tror jeg. Men det er vel greit, ikke bare-bare å være lillebror til kråka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, mini her sparker seg omtrent gjennom magen og er mye mer aktiv enn storebror... Håper jeg kan konkludere om noen mnd med at aktiv i magen er rolig utenpå. Mr T var jo ikke akkurat en bedagelig baby :roll:

Vekta skal oppover åkke som, du. Kommer ikke foruten det :riste:. Vi får kose oss så lenge det varer...med både sjokolade, is og alt som er salt og surt :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en liten gutt i magen! Gutter er skjønne små krabater så du har mye å se fram til :hjerte:

Må signere denne...nesten litt misunnelig på dere som er bærende guttemammaer nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsner jenter! Og murf, du er tilgitt for at du heller ser på bloggen til mammaen min. Da blir hun så stolt vet du! :fnise:

Vi sender oppskrifter til hverandre nå. Nerder? Vi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg godt og vel inne i

UKE 22

Så det går unna, selv om jeg nå merker at jeg blir litt rastløs for at uke 23-24-25 skal passere, sånn at sannsynligheten for at ungen skal overleve hvis den blir født er til stede. Rare ting man tenker på når man er gravid.

Takk for hilsner jenter! Gutt blir strålende, sliter med navnevalg da. Vil jo gjerne ha et litt spesielt og sjeldent navn på gutten også, men det er ikke så lett. Leser fødsels- og dødsannonser, og de rareste guttenavnene er jo dødsannonser på folk som er 100 år og heter Brynjulf etc. Da får heller Kåre-Roald duge! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En av de vi vanker sammen med her heter Brynjulf (nordfra, ja)

Sikkert mange pussige navn i mannen din sin slekt siden han er nordfra? Vill gjetting, men pappas side (nordlandslekta mi) er den desidert pussigste mht navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da er jeg godt og vel inn i uke 23 +4. Nå går det jammen fort fremover.

Var på kontroll på tirsdag, hos en jordmor på helsesenteret. Hun var hyggelig, men EKSTREMT skravlesjuk! Var der inne nesten en time, det var like før jeg måtte si at jeg måtte gå, for jeg hadde legetime litt senere. Men det blir sikkert greit å gå til henne videre.

Ellers begynner jeg å bli sånn passe tung, nærmer meg faretruende 80 kg... Men sånn er det vel bare. Verre skal det bli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket bloggen din, og var dødsimponert over arrangementet du hadde ansvaret for! Så det på tvn og tenkte, oi, kanskje er du her? Og så hadde du ansvaret, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jepp, ikke småsaker det der nei! Har ikke fått mye kreditt for det fra ledelsen, men det kan man vel kanskje ikke vente? Men jeg hadde nok fått hørt det dersom det hadde gått dårlig! Men morsomt var det, og jeg har fått mange hyggelige tilbakemeldinger.

Ellers merker jeg at jeg begynner å bli tung. Kjenner det litt på prolapsen også, men så er jeg ikke så flink til å ta knipeøvelser heller da. Må skjerpe meg! Går vel inn i den tunge perioden i svangerskapet snart, men foreløpig er magen flott å se på (ikke for stor) og jeg føler meg i fin form. Men jeg er sliten, merker at det å ha en liten en fra før gjør at jeg ikke får hvilt meg på ettermiddager og at nettene blir tøffere (kråka sover jo ikke hele natten alltid, for å si det sånn). Men nå går det jo unna, er snart over i 3. trimester. Nå begynner jeg å stresse med å få ting unna på jobb!

Lillebror danser samba til stadighet, nå kan man se det utenpå magen også. BLOING! :fnise: Litt morsomt, ikke så morsomt på kvelden når jeg skal legge meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Navnediskusjoner er utrolig gøy.. Og jeg finner definitivt mye inspirasjon - på godt og vondt - i slektsbøker! Vi er nordlendinger hele bønsjen..og der er det jammen meg nok å ta av med rare navn! Brynjulf blekner i forhold! :ler:

De artigste er definitivt gamle damer med 5-6 navn..hvorav ingen av dem egentlig klinger noe særlig når de er satt sammen..og heller ikke for seg selv egentlig! Hva med en Klara Berit Josefa? Eller en Peder Leif? :fnise: De aller merkeligste klarer jeg aldri å huske..men skal jammen meg skrive ned en liste neste gang jeg har slektsbøkene tilgjengelig..om ikke annet så har vi noe å le av når vi har navne-konkurranser! :ler:

Vi endte opp med et veldig gammelt navn til den lille knerten vår..eller egentlig to sjeldne navn.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg 26+1 og veier 78 kg (håper virkerlig jeg greier å holde meg under 85 kg...)

Jeg er fremdeles temmelig trøtt og sliten, selv i helgen hvor jeg har sovet masse. Så det er vel bare sånn det er. Det blir jo ikke akkurat bedre av å ha en sånn helvetesnatt som i natt, der kråka bestemmer seg for at hun SKAL opp i sengen vår og hyler og skriker som besatt. Tror jeg satt inne hos henne i godt over en time, og da jeg endelig fikk lagt meg var jeg iskald og lillebror begynte å danse samba... Så jeg har sovet dårlig, men jobber hjemmefra i dag, og håper jeg kan få en liten lur i løpet av dagen. Må vel legge meg tidlig i dag også. Har tenkt litt på sykemelding, men har bestemt meg for å ta en uke av gangen. Så får jeg tenke på at jeg har 14 uker igjen til termin, dvs. 11 uker igjen å jobbe. I mellom der er det påskeferie og sjefen har gitt meg ok til å jobbe hjemmefra når det måtte passe. Så jeg håper jeg skal greie det, har så mye jeg skulle gjort, og vil jo gjerne bevise noe før jeg går ut også.

Ellers har halsbrannen begynt å ta seg opp for fullt. Spiser sånne tyggetabletter og drikker et tonn med melk. Det går fjaksen liter melk hos oss for tiden! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...