Gå til innhold

It's the end of the world as we know it...


Imax

Anbefalte innlegg

Gjest Madden

:ler: Jeg var jo akkurat like laidback som du er mht utstyr og årnings - selv om det var førstemann :fnise: Og til tross for mange, lange år med venting!

Det ordnet seg det også til slutt, men det trasige var jo at jeg ikke fikk gjøre jobben selv! Så jeg har bestemt meg for at hvis vi er så heldige å få en til skal jeg begynne i gooood tid med redebyggingen..siden jeg ble så snytt for alt det med lille A!!

Ser du nærmer deg innspurten nå Imax, spennende uker som ligger foran deg nå..tenk det da..du er snart 2-barns mamma!!! :hjerte:

Følger spent med, men er sløv til å legge igjen spor etter meg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 uker igjen, det er neimen ikke mye! Håper de siste ukene på jobb går fort unna og at du får nyte permisjonen før lillebror kommer. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med dagen en av disse dagene! (Treffsikker, eller hva?)

Håper det blir en fin dag tross vilter unge på innsiden og utsiden :)

Murfern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Madden! Redebygging er ikke så big deal, men jeg tenker nok at jeg i helgen skal pakke bag (greit å ha) + legge tisselaken på senga mi sånn i tilfelle det skulle skje noe (så slipper vi å bytte madrass...).

LT - bare en uke igjen på jobb, så det går nok fort (selv om jeg merker jeg blir utålmodig)

Murf - takk for bursdagshilsen, jeg hadde bursdag i går! 35 år, ikke dårlig! Jeg får i hvert fall ha bursdagen min i fred, håper lillebror venter med å komme til det er mai i hvert fall.

Ellers er formen grei, selv om jeg føler meg ganske stappa. Lillebror er ekstremt aktivt, synes det gjør vondt når han spenner seg ut i begge ender. :kjefte:

Er ferdig med det mest hektiske på jobben nå, så nå skal jeg bare bruke tiden på jobb neste uke med å avslutte og rydde og tilrettelegge for vikaren min. Gleder meg virkelig til å bli ferdig med graviditeten, skal bli veldig rart å ha lillebror i armene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen som var! :bursdag:

Ønsker dere en fin helg i det nydelige været! Ikke lenge til du har lillegutten hos deg nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde rier i natt! ca hvert kvarter i rundt tre timer. Men det ble ikke noe av det, så foreløpig skjer det ingen ting. Hadde noe lignende forrige gang, men kan ikke huske at det var så vondt. Hadde liksom vondt i hele magen i tillegg. Hm. Har fått sykemelding ut uken, til jeg begynner på permisjon. Greit å hvile litt og håpe på at lillebror blir inni der en stund til.

I natt ble jeg jo litt stressa da, har jo ikke pakket sykehus bag eller funnet frem tøy til kråka (som jo må campe borte noen dager). Så jeg lurer på om jeg skal gjøre litt sånt i dag! :gjeiper:

Ellers er jeg nå 36+2, og veide 82,4 på kontroll i dag.

PS! Kanskje på tide å opprette en sladrings? Murf'ern, påtar du deg den vanskelige oppgaven? :fnise:

Endret av Imax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oioi, rier og greier! Det høres rett og slett lurt ut med en sykmelding, det hadde jo vært greit å være innenfor termin, i alle fall, så en uke til kan du jo drøye, synes jeg. Ellers rekker vi jo ikke å gå på kafe. :fnise:

Jeg innser at jeg også kanskje snart må begynne å tenke på å pakke bagen - har i alle fall ambisjoner om å gjøre det innen vi flytter (om et par uker) sånn at jeg slipper å lete gjennom alt mulig for å finne babytøy og stæsj i den ALLER nederste pappesken og sliktno...

Grattis med 4 uker til termin! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende da. Han kan jo komme når som helst nå så det kan vel være greit å pakke ja. Jeg hadde jo god tid denne gangen og jeg, men plutselig gikk vannet da jeg var 36+3. To dager etter var han kommet. Lykke til med forestående fødsel :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murf - takk for engasjementet - en slitsom jobb ja! :fnise:

Lava - enig i at gutten bør vente litt til, kan godt vente noen uker til, kan godt passere uke 38. Men hva vet jeg, stresser med at han KAN komme, og så dukker han opp 30. mai! :ler:

Monja - Takk for lykkeønskninger. En spennende tid som kommer, føler meg litt sånn glede-seg-til-juleaften-følelse man hadde som barn.

Kjenner det trykker godt nedover nå, men jeg er ganske aktiv og det går greit. Har ikke jobbet så *mye* disse dagene, men har måttet svare på en del mail og ta telefoner. Skal innom jobb i morgen, og det skal bli deilig å avslutte skikkelig. Har fått nøstet opp i en del tråder, og alle har jo vært innstilt på at jeg ikke skal jobbe etter i morgen, så da blir det jo skikkelig permisjon. Utrolig deilig å være hjemme i dette strålende været, tror jeg skal greie fint å vente noen uker på lillebror også!

Bestilte strech-sjal i går, som visstnok allerede er sendt. Har en mei-tai jeg ikke er ferdig med også, så nå skal det bæres før ungen blir for tung. Bestilte sort sjal, "mandig farge" som mannen sa. Han skal få bære litt han også!

I dag var jeg på en kjapp shoppingrunde på senteret, og var innom lekebutikken for å se etter noen uteleker til kråka. Endte opp med (i tilegg til utelekene) en babydukke som kråka skal få når lillebror kommer! Lette gjennom hele butikken etter en gutte-dukke, alt var rosa, det var kun 2 blå. Haleljua. Men denne har blått tøy og tut! Så får vi se om hun får en liten mei-tai etter hvert hun også!

Skal på ultralyd i morgen for sjekk, regner ikke med at det blir noe spesielt egentlig. Men han tilbød det, så da sa jeg ja. Skal bli greit å få se ungen enda en gang, men snart er det vel IRL! :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Jeg har hatt tulla i sjal for første gang i dag og det var herlig! Håper på kafétreff snart!

MURF - tusen takk for superkoselig PM! Prøvde å svare, men blir kastet ut at alle internettvinduer når jeg svarer i noe annet enn "hurtigsvar". Kan du sende meg en PM med mobilnr ditt? Fytterakkern, du er snill... :hjerte: ...og ei nybakt mamma blir jo ikke noe særlig rørt av det :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk UL´en?

Grattis med permisjon, du får kose deg og lade opp! Snaaart kommer han! :hoppe:

God helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ul gikk bra, ingen overraskelser (det hadde jeg heller ikke ventet). Han lå fremdeles med hodet ned, hjertet banket, nyrer, mage osv funket, morkaka var fin og stor, nok fostervann og fin navlestreng. Morkaka ligger til venstre, ryggen opp mot høyre (men DET visste jeg, rumpa presser opp på lungene, argh!). Han regnet vekt 3,1 kg nå, tippet på 3,7 kg fødselsvekt. Tror de målene der er veeeldig "statistiske", og ikke nødvendigvis reelle.

Jobbet faktisk 5 timer fredag, det var jo mye kos osv da, fikk presang og kake! Skravlet med folk. Men fikk i hvert fall ryddet opp og fulgt opp noen ting som jeg ikke hadde avsluttet. Så nå tror jeg at jeg kan ta permisjon med stor ro. Er sikkert litt i koma de neste dagene, husker at det tok litt tid forrige gang og venne seg til å ikke være på jobb...

Håper lillebror venter enda litt, men nå er foreldrene mine i hvert fall tilbake i landet, så da har vi barnevakt (selv om naboen står klar!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis med permisjon!

Jeg har landa fra jobben allerede selv om siste dag er onsdag - sist gang tok det tre uker å slutte å drømme om jobben nattestid, jeg var sjeleglad han ikke kom før etter termin!

Møtes mandag eller tirsdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Grattis med permisjon ja!! Kan tenke meg det er deilig å skulle ha noen dager å lade opp til styrkeprøven på nå!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lava - du tenkte vel på å treffes neste uke? Jeg var allerede på DENNE uka jeg! :fnise:

Madden - jepp, opplading er viktig. Er supertrøtt, men føler jeg kaster bort dagen hvis jeg sover... Men jeg tror jeg skal gjøre det likevel.

Tok en rolig morgen sammen med kråka i dag, det var deilig. Er spent på hvordan det blir med to barn. Hm. Vanskelig å forestille seg, og det føles veldig spesielt å skulle ha en til - selv om "alle" jo har to barn! Men sånn er det kanskje, det er en spesiell situasjon personlig, selv om dette skjer ørten ganger daglig rundt hele verden. Får snu på denne: A large step for one woman, a small step for mankind! :skratte:

Fikk strechsjalet i posten i dag, i den maskuline fargen SORT. Så nå skal det bæres, både for kvinner og menn. Veldig koselig bruksanvisning, lengter etter å holde babyen! :rødme:

Ellers kom mamma og pappa tilbake fra reise, da ble det litt jordbærtrykk og rosa til kråka, og noen søte små lyseblå saker til lillebror! Tror jeg snart må legge ned lyseblått-veto (hadde jo rosa-veto, se hvor langt det holdt...). Men det er jo litt koselig da! Har pakket frem de minste klærne, og skjaltet ut det aller mest intense rosa. Men så ser jeg at vi har null strømpebukser eller sparkebukser. Snakket med mannen om det, og han minnet meg på at kråka er født i 30 grader, hun lå stort sett i bare bleia evnt. med en body! Så jeg tror jeg må gå til innkjøp av noen langermete bodyer og strømpebukser/bukser.

Endret av Imax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tenkte i dag eller i morgen, jeg. :fnise:

I dag utgikk visst, i morgen utgår kanskje også dersom mamma kan hjelpe meg å male. Kjenner det ikke er aldeles optimalt å være høygravid og ligge på golvet og male lister, et par timer holder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig treff på tirsdag Lava! Hyggelig å se noen andre som ikke er intenst opptatt av å slanke seg til bikinisesongen :fnise:

Samba - ja nå nærmer det seg! Så det er bare å følge med. Men det kan ta enda 4 uker, så vær tålmodig!

I morges våknet jeg med rier igjen, og holdt på noen timer. Men så ga det seg. Var en stund her hvor vi debatterte hvorvidt mannen skulle jobbe hjemmefra eller dra på jobb, men det er jo vanskelig å si da. Føler meg litt sånn ulv-ulv, men jeg har jo ikke noe fasitsvar på hvordan ting blir jeg heller. Så det endte opp med at han dro på jobb, og det var jo kanskje like greit, siden det stoppet opp likevel. Han er jo ikke lenger unna enn at han kan komme seg ganske raskt hjem, ellers får vi møtes på sykehuset! Herved kalles riene lurerier. :ler:

I går satt vi opp barnesengen vi har lånt, og jeg har sparklet litt på soverommet til lillebror. Sengen må nok males litt, lurte på om jeg skulle begynne på det i dag. Får se hva jeg orker, jeg blir sliten av å våkne kl. 05 med rier (og lillebror går jo HELT bananas inni der når det skjer, det er tydelig at det ikke går upåaktet hen!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig treff på tirsdag Lava! Hyggelig å se noen andre som ikke er intenst opptatt av å slanke seg til bikinisesongen :fnise:

Næh, ikke så veldig opptatt, jeg har nemlig hørt om en dritbra kur hvor man legges inn på sykehus og går ned 10 kilo på en dag! Tenkte jeg skulle prøve den, så jeg har ikke giddet å bekymre meg for kosthold og trening. :fnise:

Ellers - spennende med lurerier! Du får rope ulv, ulv så mye du makter for min del, men jeg håper jo for din del at når det først skjer noe, så skjer det ordentlig - slitsomt å våkne i otta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...