Gå til innhold

It's the end of the world as we know it...


Imax

Anbefalte innlegg

Bli med i overtidsklubben: Klubben for oss som ikke regner med å føde før minst en uke etter termin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i overtidsklubben: Klubben for oss som ikke regner med å føde før minst en uke etter termin!

Fin klubb! Jeg husker jeg lovet mammen en ukes ferie etter termindato. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg er med Lava! :fnise: Har fått melding fra opptil flere i dag, tror folk virkelig at terminen er som en hvilken som helst annen viktig dag, som bryllupsdag, konfirmasjon osv? Synes det blir litt vel mye mas, men ifølge venninnen min som sagt, er det ingen som bryr seg etter ungen har kommet ut, så man får bare nyte oppmerksomheten så lenge den varer! :gjeiper:

I dag har jeg hatt rier, men da på formiddagen, har sovet godt i natt. De har gitt seg nå, jeg må jo si jeg blir overrasket om lillebror faktisk skulle komme til termin, da ville han i så fall være den eneste punktlige i familien (og det kan vi ikke ha noe av). :ler:

Men føler virkelig presset nedover nå, har inntatt ande-gangen (svært kledelig på en flodhest). Men nå ser jeg jo slutten på svangerskapet da, i løpet av to uker bør han jo være ute!

Skal på kontroll i morgen (bla-bla), og så er det kråkas første dag i ny barnehage. Så lillebror får vente enda litt til tror jeg (og så får disse lure-riene holde seg unna).

Lava - skal vi ha konkurranse om hvem som er først? Eller skal vi møtes i kantinen på Ullevål? :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kantinedate - ja takk! :ler:

Jeg håper for en gangs skyld å føde PÅ termin, for det betyr nemlig tre uker sammenhengende fri for mannen pga hans friuke. For hver dag over termin, spiser pappapermen av friuka, og det kan vi jo ikke ha noe av. :fnis: Er han ikke ute til neste mandag (jordmortime) blir det stripping, jordmor mente det var mye greiere å sette i gang flergangsfødende med stripping. Satser på det!

Og greit å holde seg innendørs når storesøster skal i ny barnehage, det holder jeg VIRKELIG med deg i - knip igjen riene - så da sees vi på Ullevål på torsdag? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riene begynte å ta seg opp i ettermiddag, med relativt tette intervaller fra halv seks i kveld. Men etter åtte har det vært dårlig med aktivitet, og jeg lurer på om det har stoppet helt opp? :kjefte: Den siste rien var ganske kraftig, og jeg kjenner et enormt press nedover, og det er vanskelig å gå, så jeg må si at det føles veldig som om det skal skje noe i natt.

Mamma og pappa er her allerede, og mannen er stressa oppetter ørene (vil jo ikke komme inn så sent som forrige gang), og nå skjer det ingen ting. Så jeg føler at jeg roper ULV-ULV. Æsj. Blir litt deppa av det, vil jo at det skal skje nå, spesielt når vi har satt i gang hele apparatet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nå har jeg hatt to stk med 10 min i mellom, men ikke ekstremt harde. Men det er vel nå det skal skje, bare et tidsspørsmål.

Fikk SMS fra naboen: Hører rykter, lykke til! Herregud, ER DET IKKE LOV TIL Å HA BESØK!??!?!?!??! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende det var her da! Spent på å høre hvordan det går og om du har blitt tobarnsmamma ennå! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg hatt to stk med 10 min i mellom, men ikke ekstremt harde. Men det er vel nå det skal skje, bare et tidsspørsmål.

Fikk SMS fra naboen: Hører rykter, lykke til! Herregud, ER DET IKKE LOV TIL Å HA BESØK!??!?!?!??! :ler:

Lykke til! Om så det er falsk alarm eller ikke. Litt ok at det ikke var 17.mai i det minste? Med jordmødre som helst skulle hatt fri og ikke vært på jobb, og unge som aldri får feire bursdagen sin på dagen med klassekompisene, fordi 17.mai er opptatt allerede.

Husker da det var mye styr om å få nyttårsbarnet 2000. Hvem i alle dager vil ligge på fødestua den gangen da ingen vil være på jobb, mens de som er der er trolig vikarer, muligens vil datasystemene kræsje (det alle var så hysteriske for) og drosjer er klin umulig å få tak i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en natt! Det endte opp med at jeg pælmet mamma og pappa ut, for det ble liksom ikke noe ute av det i går. Vi la oss, og da stoppet det opp. Dvs. fikk rier med 1-1 1/2 timers mellomrom. Så jeg har hatt en fabelaktig natt, som dere skjønner.

Jeg er sliten, merker utrolig press nedover. Riene kommer og går når jeg er våken, når jeg legger meg ned, blir det ingen ting. For noe TULL! :kjefte: Har ganske mye utflod/slim, ellers er det ganske normalt? Hm.

Var hos jordmor til kontroll nå, alt er bra, men hun var ikke spesielt hjelpsom. Men det er vel kanskje grenser for hva hun kan gjøre? Har bestilt modningsakupunktur hos fysio'n min i morgen, så hvis ikke noe skjer, så skal jeg i hvert fall dit. Får se hva som skjer i løpet av dagen, men jeg må innrømme at jeg ikke er ved spesielt godt mot i dag :sjenert:

Og kråka - er sendt til den GAMLE barnehagen i dag, ikke noe vits med innkjøring nå. Null ork! JEG VIL HA SKIKKELIGE RIER OG EN FØDSEL!!! :sur: :sur: :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, så utrolig kjedelig!

Du får gå deg en lang tur og forføre mannen din. Funka på meg sist i hvert fall!

*rope på lillebror i magen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo innom og følger med av og til og tenkte det kanskje var på tide å legge igjen et spor...

Håper småtten snart bestemmer seg for å komme ut og hilse på og slutte å lure mamaen sin sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå skulle jeg gjerne bodd nærmere, så vi kunne avlastet deg med hund og barn. Lett å si, men mener det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hyggelige hilsner jenter :klemmer: Her er det status quo. Rier 2-4 ganger i timen, noen ganger 1 gang, andre ganger oftere. Ikke dødsharde, men som veldig vonde menssmerter. De øker hvis jeg beveger meg og dempes hvis jeg tar det rolig. Så det er vel bare å holde seg fast! Jeg og mannen har blitt enige om at vi må "begynne på nytt" og glemme alt kaoset fra i går. Så får vi tar dagen og dagene som de kommer. Litt vanskelig for meg, jeg føler meg ikke i så god form at jeg orker så mye, men mest av alt er jeg nok litt furten fordi det ikke skjer noe! :fnise: Men jeg får være tålmodig, det er jo tross alt ikke lenge igjen, om det blir i dag eller om en uke eller om to. Det nærmer seg! *prøve å være tålmodig*... :sjenert:

Murf - takk for gode intensjoner! Kan jeg ikke bare sende kråka ned på feriekoloni da? :fnise: Bikkja har pappa tatt med seg, så det er i hvert fall en mindre ting å tenke på.

Så nå skal jeg jammen meg være POSITIV, og tro at dette går den riktige veien! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Kaffedama! :klemmer:

Har hatt en "normal" dag i dag, og det har vært deilig, sånn at jeg kan få dette fødselsgreiene på avstand. Blir jo stressa av hele ventetullet som begynte søndag.

Har fremdeles rier jevnt og trutt, noen ganger harde, og noen ganger ikke så harde. Og noen ganger veldig lenge i mellom, og andre ganger ikke. Var til modningsakupunktur i dag, vet ikke helt hva jeg skal si om det? Jeg tenker det er verd et forsøk! Ikke ubehagelig, og ungen begynte å sparke i det hun dyttet nålen inn i punktet. Hm. Så får vi se om det fører til at jeg føder; men hun sa jeg var hjertelig velkommen tilbake i morgen, hun mente det kunne være jeg trengte 3 sesjoner.

Ellers alt normalt, trøtt fordi jeg ikke har sovet i dag, har hatt innkjøring i ny barnehage med kråka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke mye nytt, mindre action i livmoren i dag. Har ikke hatt tid til å gå til ny modningsakupunktur i dag, får se om jeg prøver i morgen (har jo ikke noe bedre å foreta meg, he he).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vi er syke hjemme.

To syke voksne som ikke orker kjører til barnehagen, og en litt småsnufsete guttunge som trenger en hjemmedag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da murfern :klemmer::tristbla:

Satt akkurat og tenkte på at jeg lurte på om jeg har kjent noe liv i magen i dag? Altså spark, ikke kynnere/rier Hm :sjenert: *ned for å spise is*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var faktisk litt stress på onsdag, for det var fryktelig stille inni magen. Har jo vært veldig "opptatt" med disse maseriene, at jeg nesten har glemt at det ikke er det samme som spark. Spiste alt mulig rart, og endte opp med en varm dusj, for da pleier han å sparke. Og det gjorde han! Så det gikk jo greit.

I dag har jeg hatt rier med 10-20 minutters intervaller, og intensiteten har tatt seg opp utover dagen. De er temmelig vonde nå, så jeg har sendt bud på mannen om at han må komme seg hjem fra jobb. Orker ikke ringe sykehus og foreldre helt enda, må se litt hvordan dette går seg til. Men kanskje det blir noe i løpet av natten? Spennende greier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...