Gå til innhold

It's the end of the world as we know it...


Imax

Anbefalte innlegg

Jeg hadde jentemage sist, men ut kom en gutt. Denne gangen har jeg guttemage og det stemmer jo bra. Nå er bare den største bekymringen at han sitter på rompa si.

Det er lov å klage litt gjennom svangerskapet :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fint, da skal jeg fortsette å klage Monja! :fnise:

Tiden går sakte, men sikkert fremover. Blir ikke akkurat i bedre form av å ha en mann som er så tett i nese og hals at det høres ut som om han omkommer flere ganger om natten :tristbla: Håper han blir frisk snart, det vil nok slå ut på nattesøvnen til flere av oss.

Ellers har jeg et sinnsykt sjokoladesug, eller kanskje jeg bare tillater meg å gi etter nå som jeg uansett ikke kan tenke på magen? Det hjelper jo ikke akkurat med stort påskeegg på jobb heller da! :fnise:

Det sparkes og sparkes og sparkes videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sjokkissug. Eller, enten så er jeg helt fanatisk eller så tenker jeg ikke på det i det hele tatt. Merkelig.

I dag har jeg bakt to klippekringler som nå ligger i fryseren og venter på barsel. Praktisk å lage ting man får halsbrann av :fnise:. Hadde det ikke vært for at gjærbakst er helt blæææææh, så hadde vel den ene kringla ligget godt plantet nedi magen ;)

Hakke fått påskeeg på mange år jeg *snurt*.

God bedring til mannen og god helg til dere alle :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påskeegget på jobben Murmel, var ikke mitt! :fnise: Men jammen meg så mye jeg spiste av det!

Er 31 fullgåtte uker nå, og fremdeles akkurat på 80 kg. Selv med all sjokospisingen!

Føler meg fremdeles halvkvalt, spesielt etter at jeg har spist. Sparkene er også tydeligere, og jeg mistenker at lillebror driver med turning inni der. Tror nok han ligger med hodet ned, kjenner mistenkelig en rumpe på høyre side og det er alltid masse bevegelse på venstre side, så der ligger vel bena. Foreløpig ikke så mye press ned (ergo den halvkvalte følelsen). Ingen vaggegange enda heldigvis! Men jeg sliter godt i oppoverbakkene (og i trappa opp til 3. etasje her...)

9 uker igjen, 5 uker igjen på jobb! Dette går unna (men ikke fort nok, synes jeg) :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kaffedama, Amused og LT; takk for hilsner! :klemmer:

I dag er jeg 33 uker, og ligger fremdeles på litt over 80 i vekt. Har ikke gått opp i vekt den siste måneden, og det er jo egentlig bra. Ligner veldig på forrige svangerskap dette her. Men jeg kjenner tyngden, det presser mer nedover enn tidligere. Jeg merker også prolapsen bedre, men jeg er egentlig overrasket over at jeg ikke har merket den så mye før i svangerskapet. Nå er jeg også ganske slapp med knipeøvelser, orker ikke.. :sjenert: Eller så er jeg bare lat!

Var til kontroll på tirsdag, og det var jo en heller interessant øvelse. Legen ville ikke måle SF målet, se her for litt diskusjon rundt dette. Så tirsdag skal jeg til jordmor for å måle det. Hmpf. Tror jeg må be om time hos jordmor ved neste kontroll, og så ta blodprøver hos legen. Jævla mye styr! Forrige gang jeg var gravid tok jordmoren blodprøvene også, men det gjør visst ikke hun jeg går til nå. Like før jeg blar opp og går til privat lege. MEN nå nærmer jo svangerskapet seg slutten da.

Ellers har jeg fått ekstremt mye å gjøre på jobb, noe som er interessant i og med at jeg kun har 4 uker igjen. Ja, ja, det nærmer seg permisjon, så det er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var til kontroll i dag, og SF-målet hadde flatet ut :tristbla: Tror det var derfor legen var usikker da hun skulle måle SF målet, fordi det ikke var noen utvikling. Det behøver ikke bety så veldig mye, men det kan også være indikasjon på at morkaken ikke fungerer optimalt sånn at babyen ikke vokser nok :gråte: Se her for diskusjon om SF mål og andres erfaringer.

Jeg har snakket med en venninne, og hun sier at det antakelig ikke betyr noe som helst og at alt sikkert er normalt. Hun har over gjennomsnittet peiling, så vi får anta at hun har rett. Samtidig blir jeg jo mildt sagt superstressa av det, så jeg har bestilt ultralyd til i morgen. Om ikke annet kan jeg sove trygt om natta. Jeg har jo en veldig aktiv unge, det sparkes og sparkes, så det er jo antakelig ingen ting å frykte. Men jeg tenker jo innimellom at nå sparker ungen febrilsk fordi den ikke får nok oksygen :gråte: Uff da, jeg blir litt dramatisk med denne hormoncoctailen i kroppen! :fnise:

Blir bra med ultralyd uansett, om ikke annet får jeg bekreftet at alt er normalt, at han ligger med hodet ned og så får jeg tatt en titt på gutten min! :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noen god følelse! Blir bra å få sjekket det opp videre, da. :klem: Du får vel litt hyppigere oppfølging når slikt forekommer, gjør du ikke? Murmelmys SF-mål flatet også ut, men der var alt i orden!

Endret av Lavalampe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du snuppa, om du leser i dagboken min så ser du at mitt sfmål ikke bare har flatet ut, men også gått ned. Alt er bra med babylille og hun er større enn gj.snittet :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ennå en som kommer ilende til for å si at jeg flatet også ut (gikk til og med ned på kurven) omtrent på det stadiet. Jordmor mente at legen måtte ha målt feil sist gang (det blir jo aldri helt nøyaktig når to forskjellige måler, en feilmargin der)

Noe trøst i det?

Lykke til på UL i morra! Kjekt å få kikket en gang til på gutten! (Og finne ut i siste liten at det er jente? :fnise: )

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tenkte jeg faktisk også på Murf, kanskje det er en jente! Da ler jeg meg skakk! :sjarmor:

Godt å høre at det ikke behøver å bety noe som helst, men tror jeg synes det er greit å få en ekstra sjekk uansett. Moren min mener at sånne mål ofte gjør mer vondt enn godt, i det at man blir stressa når det blir unormalt. Det sier seg selv at når dama drar opp metermålet og skal målet livmoren på UTSIDEN, så blir det unøyaktig. Jeg sliter jo med å legge opp gardinene rett! :fnise:

Takk for hilsner jenter, og så skal det jo uansett bli interessant å se babyen i magen og få bekreftet at det er en gutt (som har aktivitetsnivå som Murfs lille Knirk, som nå er store supermann!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, for en uke! Jeg trodde virkelig at man skulle trappe ned på jobben, men jeg har jammen meg gjort det motsatte. Føler meg som en oppvridd vaskeklut. Stresset med SF-målet gjorde jo ikke akkurat uka bedre, satt og tuta hele tirsdag ettermiddag (hjemmekontor) da det var noe kjipt på jobben. Ikke mye stressterskel å gå på.

Men ultralyden var det veldig lurt å ta, for den viste en stor og frisk gutt (ja, Murf, ingen jente!), og fin morkake og navlestreng. Og så lå han akkurat som jeg mente, med hodet ned, ryggen på høyresiden, rumpa opp og beina til venstre. Det var utrolig fint å se og deilig å kunne være litt mer avslappet. Spesielt med så mye annet å tenke på på jobben.

Det var nesten en litt vekker å se ultralyden på onsdag (mannen kunne ikke være med, så jeg dro alene), for plutselig går det opp for meg at snart kommer det en til! Som ikke har seng å sove i (en skuff kan vel duge? :fnise: ), ikke noe å ha på seg og heller ikke et navn... Så nå har jeg dedikert helgen til gjøre-klar-for-lillebror-helg! Så får vi se hva det blir. Må begynne i hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehehe! Kjenner igjen den der andregangs-tankegangen: "Oi! Det kommer en til? Var det noe vi måtte tenke over på forhånd? Skal vi se. Bilsetet? Hvor er bilsetet? (den tanken slo meg i dag, jeg lurer på om bilsetet befinner seg på nordvestlandet!) Men får vi ham hjem fra sykehuset, går det nok bra. :fnise:

Og så tenker jeg det er på tide å prøve å ta det litt mer med ro...? Hvis du klarer?

Endret av Lavalampe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å lese at alt er bra!

Bilsete kjøpte vi for to helger siden. Verre med bag til vognen, det har vi nemlig ikke. Navn er ikke bestemt og vi konsentrerer oss mest om storebror ;)

Jeg har jo hatt en uke permisjon allerede nå, så det er deeeeilig!

God helg :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ta det rolig, Lava? Det har jeg ALDRI hørt om! :ler: Teller ned til permisjon og krysser fingrene for at ungen ikke har tenkt å komme 3 uker før tiden! :ler:

I dag har jeg faktisk sagt NEI til en oppgave på jobben, og jeg dytter mer og mer over til vikaren min, slik at hun får tatt over. Har ikke tenkt å ha en hektisk siste uke på jobben, det blir mest stress i forhold til neste uke, da det er workshop som jeg skal koordinere. Når det er ferdig (har jeg bursdag, blir 35 neste torsdag!) skal jeg virkelig ta det med ro. Yeah right!

Ellers begynner jeg å sove dårlig, får pustevansker igjen. Trodde nå som ungen har sunket såpass mye, at det skulle gå bedre, men nå våkner jeg av at jeg føler meg kvalm. ÆSJ! :kjefte: Har også mye halsbrann, knasker sånne tyggetabletter til den store gullmedaljen. Men, det går jo greit, ikke så lenge igjen! Og akkurat nå bobler magen, den beveger seg fra høyre til venstre mens jeg sitter her! :fnise: Skal bli deilig å få gutten min i armene, begynner å glede meg (og selv om helgen ikke ble brukt til å planlegge noe, så lover jeg at han skal få både klær, navn og seng! :rødme: )

34+1, 81 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi... det årner seg alltids! Man har jo tross alt et halvt år på seg på å bestemme navn før staten trår til og bestemmer for en! :lol:

Håper du greier å roe ned litt! Ta vare på deg selv Imax! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg bare måtte inn her og poste en hilsen siden du har verdens kuleste navn på dagboka di! :fnise: Og lykke til :)

(Han her setter nok også pris på det.)

|

|

|

V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klem LT! Det her går nok greit, nå har vi fått en kurv i hus, da mangler det bare seng (og litt til). Navnet får vi komme tilbake til, foreløpig blir det vel lillebror. :klemmer:

Meaty: Takk for hilsen! Spørs om den homofile Stipe tenkte på barnefødsler da han skrev den, men tittelen er jo uansett passende!

Gikk opp på badevekta i dag 83 kg! :skratte: Jesus, jeg kommer til å bli enorm! Føler meg som en flodhest, så da er det vel greit at vekta matcher :gjeiper:

35 fullgåtte i dag - 2 uker igjen på jobb (og neste uke har jeg planer om å ta det rolig på jobben og bare avslutte...). Har en veldig hektisk uke foran meg, med to overnattinger på hotell.

I helgen har vi så smått begynt å tømme rommet som skal bli barnerom, og som sagt fått låne en kurv med hjul (veldig praktisk de første månedene, å ha i stua). Og seng tror jeg vi skal skaffe oss i løpet av uka, så nå er jeg ikke sååå stressa! Tror det skal gå bra (og ligner han noe på sin far denne her, så har han ikke hastverk!).

5 uker igjen - dette går unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...