herzeleid Skrevet 7. desember 2021 #161 Skrevet 7. desember 2021 Isambard skrev (2 minutter siden): Skjønner Det er i alle fall én som stadig vekk skriver ting som "Jeg er snill. Hvorfor får jeg ikke fitte?" Der har vi et skikkelig sjarmtroll😅 Du skal ikke se bort ifra at det er samme bruker som bytter mellom kontoer og spiller på begge sider. 3
Trolltunge Skrevet 7. desember 2021 #162 Skrevet 7. desember 2021 Isambard skrev (2 minutter siden): Skjønner Det er i alle fall én som stadig vekk skriver ting som "Jeg er snill. Hvorfor får jeg ikke fitte?" Der har vi et skikkelig sjarmtroll😅 Akkurat. Jeg tror veldig mange som hevder at vi kvinner ikke vil ha snille menn er tilsvarende blottet for selvinnsikt og forståelse for hva det å faktisk være snill innebærer. Vi kvinner vil ha snille menn, men vi vil selvfølgelig ha reelt snille menn. 7
Entern Skrevet 7. desember 2021 #163 Skrevet 7. desember 2021 herzeleid skrev (4 minutter siden): Du skal ikke se bort ifra at det er samme bruker som bytter mellom kontoer og spiller på begge sider. Jepp, det er mye av det der her på Kvinneguiden dessverre. Hvis det IKKE er tilfelle, så snakker vi grenselandet til psykiatri - det er ikke normalt å om igjen og om igjen komme og poste "jeg er så snill og rik, hvorfor får jeg ikke fitte?" 2
Entern Skrevet 7. desember 2021 #164 Skrevet 7. desember 2021 Trolltunge skrev (2 minutter siden): Akkurat. Jeg tror veldig mange som hevder at vi kvinner ikke vil ha snille menn er tilsvarende blottet for selvinnsikt og forståelse for hva det å faktisk være snill innebærer. Vi kvinner vil ha snille menn, men vi vil selvfølgelig ha reelt snille menn. De er vel over gjennomsnitte selvrettferdige/selvgode, tenker jeg. Og blottet for selvinnsikt og selvkritikk. 3
Cole Skrevet 7. desember 2021 #165 Skrevet 7. desember 2021 SoWhat? skrev (13 timer siden): Jeg har et spørsmål. Hva legger dere egentlig i å være snille? Kan dere vær så snill å komme med i hvertfall tre eksempler på hva som er snilt? For nå er jeg søren meg lei av klagingen deres på hvordan vi damer bare avfeier dere, og helst vil ha badboys. Noe som er feil i de fleste tilfellene. Så nå får vi se da. Om dere bare kommer med tom syting, eller om dere kan være konkrete? Skjønner ikke hvor du vil hen. Jeg er en snill mann med kone og barn.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #166 Skrevet 7. desember 2021 Trolltunge skrev (4 minutter siden): Akkurat. Jeg tror veldig mange som hevder at vi kvinner ikke vil ha snille menn er tilsvarende blottet for selvinnsikt og forståelse for hva det å faktisk være snill innebærer. Vi kvinner vil ha snille menn, men vi vil selvfølgelig ha reelt snille menn. Der kommer vi til det jeg oppfatter som et problem i slike diskusjoner. De definerer selv "snill" og mener vi ikke vet hva vi ønsker ut i fra denne egne definisjonen. Anonymkode: 2d10e...496 2
Druid Skrevet 7. desember 2021 #167 Skrevet 7. desember 2021 SoWhat? skrev (13 timer siden): Jeg har et spørsmål. Hva legger dere egentlig i å være snille? Kan dere vær så snill å komme med i hvertfall tre eksempler på hva som er snilt? For nå er jeg søren meg lei av klagingen deres på hvordan vi damer bare avfeier dere, og helst vil ha badboys. Noe som er feil i de fleste tilfellene. Så nå får vi se da. Om dere bare kommer med tom syting, eller om dere kan være konkrete? Jeg er ikke "snill mann", men javnt over i denne typen diskusjoner, handler det om menn som ikke strekker kvinners seksuelle grenser, ikke utøver vold og som er lojale. Alt det som er så lite verdifullt for svært mange kvinner. Disse mennene ser menn de vet er veritabel rasshøl, koble seg opp til den ene jenta etter den andre, med et tog av skadde jenter etter seg, og ser den samme argumentasjonen gang etter gang hver gang jentene blir advart: "Det var hun forrige som var problemet : JEG kan temme han." Og de ser problemet : de er ikke pene nok, ikke "spennende nok", ikke aggressive nok for denne typen kvinner. De har ikke "game", bare lyst til å ha en partner å bry seg om, som bryr seg om dem. Og skal du ha sukess med kvinner, må du ha "game", du må fange interesse og ønsker. Stort sett de fleste kvinner jeg har sett knytte seg opp til feile menn, kan du se det på flere mils avstand. "Badboy vibben" stinker for alle unntatt offeret. En av de få områdene jeg driver aktiv "victim blaming". Det er jo ikke som de vanligvis ikke blir advart. (Det finnes "snille menn" av en annen type, men da snakker vi et litt annet problem. ) 3
Scorpio Skrevet 7. desember 2021 #168 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Din definisjon på å være snill er riktig, og ingen er ute etter å "ta" disse. Begrepet "nice guys" er noe som har kommet sammen med den kvinnehatende incel kulturen og brukes av og om menn som mener at kvinner er slemme fordi de ikke får sex fra oss, de eier ikke selvinnsikt og istedet for å innse at noe er galt med egne holdninger så mener de at de er snille og at eneste forklaring på at kvinner ikke vil ha de er fordi kvinner bare liker badboys og rike høystatus menn. Det er selvfølgelig feil, men disse "snille mennene" må forstå at det skal mere til enn å oppføre seg snilt med den eneste intensjon å få sex i retur, for å være et attraktivt partnervalg i et likeverdig forhold. Begrepet "nice guys" er menn som mener at kvinner skylder de sex og som ofte har kvinneundertrykkende holdninger sånn som incels har. Anonymkode: c2b5b...b88 Bra innlegg. Det kan skape litt misforståelse at ordet snill/nice brukes i to forskjellige betydninger, for som du sier er jo Isambard sin definisjon egentlig helt riktig. Det er jo det vi mener i andre sammenhenger. Både menn og kvinner kan også bruke begge betydningene, altså både den positive og den negative av "nice guy". Hvis en kvinne sier hun vil ha en snill mann så mener hun jo en som virkelig er et godt menneske, ikke en som er manipulerende og bare fremstår som snill for å få det han vil ha. På den annen side når kvinner snakker negativt om "nice guys" så mener de jo ikke oppriktig medmenneskelige og ærlige menn, men disse som enten er falske eller dem som rett og slett bare helt mangler ryggrad og personlighet. Og som vi ser i tråden snakker de fleste av erfaring. De mennene som kaller seg selv snille, men bare sutrer og tror de har et slags krav på noe fra kvinner har misforstått svært mye. Dessverre er det utrolig mange unge menn som rett og slett ikke forstår hvordan dette med tiltrekning foregår. Mye fordi det for dem er veldig enkelt: de ser en dame og vet med en gang fra utseendet hennes om de er interessert i henne eller ikke. Når de ikke lykkes på markedet så kan det ikke være noe feil med dem, det er noe feil med kvinnene, så å jobbe med seg selv er det ikke vits i... Selv når man prøver å gi dem velmente råd så er ofte svaret at det ikke nytter, for de har bestemt seg for at de vet best hva kvinner vil ha, og tilfeldigvis er det alltid noe de anser som uoppnåelig, altså en unnskyldning for å bare sutre og ikke ta tak i seg selv. I følge disse kan man bare gi opp hvis man ikke er rik, er minst 1.82 og har enorm penis. Fullstendig virkelighetsfjerne. 2
SoWhat? Skrevet 7. desember 2021 Forfatter #169 Skrevet 7. desember 2021 Druid skrev (3 minutter siden): Jeg er ikke "snill mann", men javnt over i denne typen diskusjoner, handler det om menn som ikke strekker kvinners seksuelle grenser, ikke utøver vold og som er lojale. Alt det som er så lite verdifullt for svært mange kvinner. Disse mennene ser menn de vet er veritabel rasshøl, koble seg opp til den ene jenta etter den andre, med et tog av skadde jenter etter seg, og ser den samme argumentasjonen gang etter gang hver gang jentene blir advart: "Det var hun forrige som var problemet : JEG kan temme han." Og de ser problemet : de er ikke pene nok, ikke "spennende nok", ikke aggressive nok for denne typen kvinner. De har ikke "game", bare lyst til å ha en partner å bry seg om, som bryr seg om dem. Og skal du ha sukess med kvinner, må du ha "game", du må fange interesse og ønsker. Stort sett de fleste kvinner jeg har sett knytte seg opp til feile menn, kan du se det på flere mils avstand. "Badboy vibben" stinker for alle unntatt offeret. En av de få områdene jeg driver aktiv "victim blaming". Det er jo ikke som de vanligvis ikke blir advart. (Det finnes "snille menn" av en annen type, men da snakker vi et litt annet problem. ) "....alt det som er så lite verdifullt for svært mange kvinner" Hva skal man si? Man vet faen ikke hvordan en engang kan respondere på enkelt utsagn. 4
SoWhat? Skrevet 7. desember 2021 Forfatter #170 Skrevet 7. desember 2021 ABM skrev (8 timer siden): 😅😂😂...Du tror innlegget du svarer på er seriøst?... Jeg trodde visst det 🙂 men til mitt forsvar, så vet en aldri helt her inne.
Trolltunge Skrevet 7. desember 2021 #171 Skrevet 7. desember 2021 Entern skrev (3 minutter siden): De er vel over gjennomsnitte selvrettferdige/selvgode, tenker jeg. Og blottet for selvinnsikt og selvkritikk. Akkurat. Finnes slike kvinner også. Er så fantastiske kvinner, men blir bare brukt og dumpet av menn. Selv gjør de alt rett, så menn er derfor drittsekker. Altså, både menn og kvinner som faktisk er bra mennesker opplever selvfølgelig også at ting ikke alltid går som ønsket, men blir man konsekvent valgt bort bør man innse at man selv er fellesnevner på det som ikke går bra, og vurdere egne valg, egne handlinger og egen oppførsel. Jeg har en evig singel bekjent. Kvinne. Det er ikke rart at hun ikke lykkes med kjærlighet, og vi er mange som har forsøkt å ta årsaken opp med henne, men ved neste mann blir hun like crazy, og han stikker. Menn er slik, hevder hun. Vel vel, jeg hadde også stukket om en mann oppførte seg som hun gjør. Temmelig fort også. Å være blind på seg selv og egen oppførsel står nok i veien for mange. 3
Hespe3 Skrevet 7. desember 2021 #172 Skrevet 7. desember 2021 Druid skrev (4 minutter siden): Jeg er ikke "snill mann", men javnt over i denne typen diskusjoner, handler det om menn som ikke strekker kvinners seksuelle grenser, ikke utøver vold og som er lojale. Alt det som er så lite verdifullt for svært mange kvinner. Disse mennene ser menn de vet er veritabel rasshøl, koble seg opp til den ene jenta etter den andre, med et tog av skadde jenter etter seg, og ser den samme argumentasjonen gang etter gang hver gang jentene blir advart: "Det var hun forrige som var problemet : JEG kan temme han." Og de ser problemet : de er ikke pene nok, ikke "spennende nok", ikke aggressive nok for denne typen kvinner. De har ikke "game", bare lyst til å ha en partner å bry seg om, som bryr seg om dem. Og skal du ha sukess med kvinner, må du ha "game", du må fange interesse og ønsker. Stort sett de fleste kvinner jeg har sett knytte seg opp til feile menn, kan du se det på flere mils avstand. "Badboy vibben" stinker for alle unntatt offeret. En av de få områdene jeg driver aktiv "victim blaming". Det er jo ikke som de vanligvis ikke blir advart. (Det finnes "snille menn" av en annen type, men da snakker vi et litt annet problem. ) Det at noen kvinner tiltrekkes av såkalte "badboys" er likevel ikke det samme som at alle kvinner tiltrekkes av disse. Noen av oss ønsker oss faktisk en snill mann - ikke en selvutslettende tøffel, som noen her på KG ser ut til å mene er definisjonen av "snill" - men en mann med gode verdier og holdninger som er mentalt moden og trygg i seg selv. 7
ElectricScum Skrevet 7. desember 2021 #173 Skrevet 7. desember 2021 danbanan skrev (3 timer siden): Du driver jo å skriver, smisker og er enig med alle kvinnfolkene her inne stadig vekk, så litt usikker på om du faktisk er en mann? Nå kjenner jeg ikke deg irl, men her inne oppfører du deg absolutt som en "nice guy" 😏🤣 Å undergrave sin meningsmotstander ved å enten hevde at han er kvinne eller at han "smisker" med kvinner er et erketypisk karaktertrekk fra incels. Vær forsiktig med den type lavmåls-retorikk om du ønsker å ha noe kredibilitet i akkurat denne debatten. 7
Entern Skrevet 7. desember 2021 #174 Skrevet 7. desember 2021 Trolltunge skrev (1 minutt siden): Akkurat. Finnes slike kvinner også. Er så fantastiske kvinner, men blir bare brukt og dumpet av menn. Selv gjør de alt rett, så menn er derfor drittsekker. Altså, både menn og kvinner som faktisk er bra mennesker opplever selvfølgelig også at ting ikke alltid går som ønsket, men blir man konsekvent valgt bort bør man innse at man selv er fellesnevner på det som ikke går bra, og vurdere egne valg, egne handlinger og egen oppførsel. Jeg har en evig singel bekjent. Kvinne. Det er ikke rart at hun ikke lykkes med kjærlighet, og vi er mange som har forsøkt å ta årsaken opp med henne, men ved neste mann blir hun like crazy, og han stikker. Menn er slik, hevder hun. Vel vel, jeg hadde også stukket om en mann oppførte seg som hun gjør. Temmelig fort også. Å være blind på seg selv og egen oppførsel står nok i veien for mange. Vet hva du mener. Har sjøl en venninne som hengte seg helt opp i en kompis/venn av seg som åpenbart ikke ville ha et romantisk eller seksuelt forhold, og ellers var SINNA på alle menn...litt som en bitter fjortisgutt som ikke får drømmedama så da er alle jenter kjipe. 🤪 Og hun er definitivt voksen... Selvinnsikt og evne til å forbedre seg er veldig viktig. 3
Vargen Skrevet 7. desember 2021 #175 Skrevet 7. desember 2021 Kan bare snakke for meg selv her, men da jeg var ung (for 20 år siden) så jeg på meg selv som en ekstremt snill fyr. Faktisk var en stor del av min identitet, måten jeg så på meg selv på, knyttet til hvor snill jeg følte meg. Og da spesielt i kontrast til en del andre karer, som jeg oppfattet som "bad boys". Jeg ble frustrert av at disse ufyselige typene hadde draget, og reagerte (som man ofte gjør) med å se ned på både dem og damene som falt for dem. For sånn var jo ikke JEG. Jeg var så annerledes. Til mitt forsvar var jeg ganske ung. Men så begynte jeg å tenke: Er egentlig mine motiver så mye mer edle, altruistiske, gode og verdige enn alle andre sine? Er jeg egentlig så enormt mye snillere enn alle andre, eller hadde jeg innerst inne også ønsket å være en som damene svermet rundt, bare at jeg ikke visste hvordan jeg skulle få det til? Da måtte jeg innse at mye av dette med å fokusere på min egen "snillhet" var en forsvarsmekanisme for å dekke over egen usikkerhet overfor damer, og verden generelt. Jeg kompenserte for egen manglende mestring med å irritere meg over de som mestret det jeg innerst inne ønsket meg selv, og å ta avstand fra dem gjennom å oppføre meg mye "bedre". Slik kunne jeg i alle fall vite at jeg hadde et "moralsk overtak" på alle svinepelsene, og føle meg litt bedre. "De får kanskje damene, men jeg har verdigheten", liksom. 😄 Det var en slags rolle jeg hadde skapt meg, noe jeg fokuserte på for å hevde meg selv, og styrke egen følelse av verdi. Snillhet var et slags virkemiddel/mestringsstrategi jeg hadde valgt meg. Ubevisst, ja, men likevel. Etter å ha gått noen runder med meg selv måtte jeg motvillig innrømme at jeg ikke er så mye mer edel enn alle andre. Jeg er jo en OK fyr (synes jeg selv), og kan være både snill og empatisk og alt, men jeg kan også ha mye mer "smålige" behov, som stahet, behov for bekreftelse, usikkerhet osv, som kan få meg til å ikke ta så mye hensyn til andre som jeg kanskje burde. Oppriktig snillhet som kommer av at man vil andre bra, tror jeg er en fin ting. Snillhet brukt som et virkemiddel for å påvirke andre sitt syn på meg, er jo egentlig ikke så bra. Og egentlig ikke engang så snilt. Som sagt er dette bare min egen personlige opplevelse, og ikke noe som nødvendigvis gjelder alle. Vargen, "recovering nice guy":) 9
Gjest ABM Skrevet 7. desember 2021 #176 Skrevet 7. desember 2021 SoWhat? skrev (10 minutter siden): Jeg trodde visst det 🙂 men til mitt forsvar, så vet en aldri helt her inne. Nei en vet faktisk aldri ..Det var ikke mitt innlegg men hadde jeg skrevet det hadde det vært ren humor...😉
Druid Skrevet 7. desember 2021 #177 Skrevet 7. desember 2021 Hespe3 skrev (2 minutter siden): Det at noen kvinner tiltrekkes av såkalte "badboys" er likevel ikke det samme som at alle kvinner tiltrekkes av disse. Noen av oss ønsker oss faktisk en snill mann - ikke en selvutslettende tøffel, som noen her på KG ser ut til å mene er definisjonen av "snill" - men en mann med gode verdier og holdninger som er mentalt moden og trygg i seg selv. Man snakker aldri om alle menn , eller alle kvinner. Man snakker om stereotypisk flertall. Og "Badboys" hadde vært totalt fjernet som stereotype hvis det ikke var fordi det er den sikreste taktikken for å tiltrekke seg kvinner. Jeg kunne ha dratt igjennom 1 -en- side her på KG, og linket til haugevis av innlegg av typen "Hvorfor oppfører han seg så jævlig mot meg nå, når jeg har vært så snill mot han", og mengder av disse har barn med fyren og bodd med fyren og mengder med krigshistorier med fyren, men de ender alltid med :" men jeg elsker han jo egentlig!" Det er ikke nødvendigvis mulig å skille mellom en "mann med gode verdier og holdninger som er mentalt moden og trygg i seg selv" og en "selvutslettende tøffel" ; de vil ofte se like ut, og fortolkningen handler 90% om respekten man har for den man ser på. (Det betyr ikke at det er 1-1 forhold mellom "tøffelhelt" og "trygg i seg selv": du kan "mentalt moden og være trygg i deg selv" på andre plan, og samtidig være et komplett rasshøl, fordi det ikke finnes entydig som som heter "gode verdier og holdninger". De er personlige og individuelle. ) 1
Trolltunge Skrevet 7. desember 2021 #178 Skrevet 7. desember 2021 Hespe3 skrev (2 minutter siden): Det at noen kvinner tiltrekkes av såkalte "badboys" er likevel ikke det samme som at alle kvinner tiltrekkes av disse. Noen av oss ønsker oss faktisk en snill mann - ikke en selvutslettende tøffel, som noen her på KG ser ut til å mene er definisjonen av "snill" - men en mann med gode verdier og holdninger som er mentalt moden og trygg i seg selv. Som kvinne må jeg jo si at akkurat som det er ganske uklart hva en del menn legger i at de definerer seg selv som snill er det også ganske uklart for meg hva som defineres som en badboy. Ofte virker det som badboy rett og slett bare er menn som er populære blant kvinner, men slike kan da virkelig være snille også, og kan dessuten både forelske seg, slå seg til ro og bli fedre og ektemenn. I mitt hode er badboys ufine, frekke, manipulerende, røffe og kanskje litt på utsiden av loven, de har voldelige tendenser og ganske ofte et forhistorisk kvinnesyn. Å ha forhold til slike er risikosport. For min del blir det rart når snille menn som for eksempel har litt muskler blir kalt badboys. 4
Katten.2.0 Skrevet 7. desember 2021 #179 Skrevet 7. desember 2021 1 hour ago, Scorpio said: Det forundrer meg at noen gadd å svare på et så ladet HI... Og så følger du opp med å avfeie alle eksemplene folk kommer med ved at det bare er "normalt". 🙄 Hva er egentlig poenget med denne tråden? Poenget, etter min mening, er: Det 'snille menn' anser som snill oppførsel er, for de fleste, det man kan forvente som et absolutt minimum av sine medmennesker. 6
Gjest loveli Skrevet 7. desember 2021 #180 Skrevet 7. desember 2021 Katten.2.0 skrev (3 minutter siden): Poenget, etter min mening, er: Det 'snille menn' anser som snill oppførsel er, for de fleste, det man kan forvente som et absolutt minimum av sine medmennesker. Nettopp. De eier ikke selvinnsikt. Dessuten har de ofte en egoistisk baktanke bak det å være "snill". De er ikke snille fordi det er naturlig for dem nødvendigvis, de er snille for å oppnå noe. Ganske manipulerende egentlig. Det er jo også gjerne sex de vil oppnå, og fordi de var snille så mener de at kvinner skylder dem denne sexen. Helt utrolig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå