Gå til innhold

Dere snille menn her.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Anonymburker skrev (2 minutter siden):

Snill er et diffust begrep. Jeg tenker alle mennesker har alle slags variabler innen adferd. Alle har snille sider, og kjipe sider ved personligheten sin.

Jeg tror ikke kvinner velger bort snille menn. Inntrykket mitt er definitivt ikke at alle menn som er i forhold er bad boys. Det er nok bare slik at STYGGE, snille menn velges bort for kjekke og snille. Ikke så unaturlig, for alt handler om utseende, dessverre. Spiller liten rolle om du er snill, hvis du har dårlig utseende. Da hjelper det ikke å være badboy heller. Hvis du er kjekk, kan du være enten snill eller badboy og dra damer. Ser du dårlig ut, får du ikke damer uansett hvordan du er.

Æh, objektivt stygge menn drar også damer. Ikke bare de rike heller,

Tror personlighet og oppførsel spiller ganske mye inn her.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonymburker skrev (1 minutt siden):

Snill er et diffust begrep. Jeg tenker alle mennesker har alle slags variabler innen adferd. Alle har snille sider, og kjipe sider ved personligheten sin.

Jeg tror ikke kvinner velger bort snille menn. Inntrykket mitt er definitivt ikke at alle menn som er i forhold er bad boys. Det er nok bare slik at STYGGE, snille menn velges bort for kjekke og snille. Ikke så unaturlig, for alt handler om utseende, dessverre. Spiller liten rolle om du er snill, hvis du har dårlig utseende. Da hjelper det ikke å være badboy heller. Hvis du er kjekk, kan du være enten snill eller badboy og dra damer. Ser du dårlig ut, får du ikke damer uansett hvordan du er.

Jeg er ikke enig med deg. For det første så er sjarm og karisma det viktigste. Det hjelper selvfølgelig om man i tillegg ser bra ut, men uansett.

Det er nok de som ikke har utseendet med seg. Jeg tror likevel at alle kan finne seg en kjæreste. 

• Liker 2
Skrevet

En venninne av meg forklarte det på en god måte. Kvinner liker ofte "bad boys". Ikke slemme og kriminelle menn, men menn som gir kvinner litt motstand. De som ikke dilter etter som en hund, men som gir litt friksjon og spenning.

• Liker 2
Skrevet
Gjenferdet skrev (1 minutt siden):

En venninne av meg forklarte det på en god måte. Kvinner liker ofte "bad boys". Ikke slemme og kriminelle menn, men menn som gir kvinner litt motstand. De som ikke dilter etter som en hund, men som gir litt friksjon og spenning.

Ja ikke sant? Skjønner ikke hvorfor eller hvordan det har blitt til at "kvinner liker kriminelle og voldelige menn" 

Anonymkode: efd3a...7a8

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, SoWhat? said:

Det er nok de som ikke har utseendet med seg. Jeg tror likevel at alle kan finne seg en kjæreste. 

Jeg er så langt beviset som viser at dette ikke er sant. Har ikke gitt opp håpet helt, men er ikke mye sjarm og karisma igjen i denne kroppen, så da blir det jo vanskelig. 😛 

Anonymkode: 51704...898

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er så langt beviset som viser at dette ikke er sant. Har ikke gitt opp håpet helt, men er ikke mye sjarm og karisma igjen i denne kroppen, så da blir det jo vanskelig. 😛 

Bra du ikke har gitt opp håpet! Lykke til vil jeg si. Håper det ordner seg. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja ikke sant? Skjønner ikke hvorfor eller hvordan det har blitt til at "kvinner liker kriminelle og voldelige menn" 

Anonymkode: efd3a...7a8

Fordi noen misforsto begrepet, og så misforsto noen flere litt mer, og så ble det et meme...

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du viser jo at du har humor og selvironi og det er sjarmerende  så da vil jeg si ikke gi opp 😀

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, SoWhat? said:

Bra du ikke har gitt opp håpet! Lykke til vil jeg si. Håper det ordner seg. 

2 minutter siden, Entern said:

Du viser jo at du har humor og selvironi og det er sjarmerende  så da vil jeg si ikke gi opp 😀

For å holde det litt mere relevant til tråden, så mener jeg at jeg er et godt eksempel på en sånn type "snill mann". En som er snill og god, og ikke ville gjort ei flue fortred, men som bare ikke forstår eller fikser dette med relasjoner. Hadde vi først havnet i en relasjon så kunne mange av oss blitt utmerkede, eller i det minste gode, partnere, men vi klarer bare ikke å knekke koden. Vi forstår ikke hvordan alle andre gjør det. Vi forstår ikke hva vi selv gjør feil, og vi ser ikke selv at det er vi som er problemet. Rett og slett for at vi ikke forstår dette. Uten at det betyr at vi er fæle, onde eller dårlige mennesker eller partnere.

Når menneskers liv går videre, etter hvert som man blir eldre, så er det noen som blir sittende igjen alene, som ikke fikser akkurat denne delen av livet. Noen av disse blir dratt til andre, som er i samme situasjon, og noen av disse kan ha råtne holdninger. Sånn kan en incel født. Andre finner seg kanskje ikke noen i det hele tatt, og forblir alene, og havner i en ond sirkel det blir vanskeligere og vanskeligere å komme seg ut av, etter hvert som tiden går. Så har vi naturligvis de som "kommer etter", men bare litt etter "alle andre", og knekker koden på egen hånd.

Om vi alle har Asperger, eller om det bare er skikkelig prestasjonsangst i et samfunn hvor det "kreves" at man skal passe inn i den samme A4-boksen som alle andre, aner jeg ikke. Kanskje dette bare er en spinnvill teori, et forsøk på å finne en forklaring på min egen situasjon. Jeg aner ikke. 

Men føler selv jeg er inne på noe. 🙂 

• Liker 6
Skrevet
AprilRyan skrev (20 timer siden):

Man kan jo lære hvordan såkalte snille menn tenker og hva de ser på som å være snill, selv om jeg ikke tror at alle av dem er så snille som de selv tror. 

Nå tror jeg ikke at snill er der man skal begynne for å forklare hvorfor noen ikke har hellet med seg når det gjelder å finne seg dame. 

Hvor skal man begynne da?

Skrevet
likestilling skrev (20 timer siden):

Nei, jeg mener klassisk "nice guy". Nå er jeg jo "snill" på bunnen og stiller gjerne opp og hjelper der det trengs, så det handlet mer om å lære seg å "spille" mer. Lære seg når det er på tide å vise litt interesse og berøring og det som skal til.

Menn kan ikke bare surfe på utseendet, selv om det er grunnlaget for suksess. Det er nok flere menn enn meg som har hatt en bratt læringskurve på dette, ikke minst fordi vi har blitt "lurt" fra vi var små til å tro at man skal være seg selv og være snill og alt det der.

Etter at det "løsnet" og jeg hadde klart å knekke koden ble det lett.

Hva er koden, og hva er galt med å være seg selv?

Gjest StellaNova
Skrevet
Entern skrev (1 time siden):

Fordi noen misforsto begrepet, og så misforsto noen flere litt mer, og så ble det et meme...

Tror ikke det er misforståelser, heller misogyny.

Skrevet
Flintis skrev (4 minutter siden):

Med å prate med mennesker. Hvem som helst egentlig. Sosiale evner er helt vesentlig, og det kan man øve seg på, med alle fra en gammel dame man tilfeldig treffer på, til den i kassa på butikken, til nabojenta på 7 år, til han du tilfeldig sitter ved siden av på bussen, til...

Å bli trygg sosialt og trygg på å småprate vennlig har mye å si. 

Man bør dog ikke si noe seksuelt til nevnte, men det er bra, for det bør man ikke si til damer man liker heller. 😉

• Liker 2
Gjest AprilRyan
Skrevet
Flintis skrev (8 minutter siden):

Det er vel der det blir vanskelig tror jeg. Nå mener jeg selvfølgelig ikke alle, men endel har en tendens til å skylde på andre. "Jeg er snill og grei, men kvinner vil bare ha badboys så derfor får ikke jeg fitte". 

Man må vel ha evnen til å reflektere over hva som gjør at man ikke har hellet med seg. Det er vel stort aldri det å være snill som er problemet. Mange menn er snille og i et forhold, men de forventer ingen spesialbehandling for å være det. De bare er det og de fleste er vel stort sett snille med folk de er glad i. 

I de tilfellene jeg leser om på nett der menn beskriver seg som så snill, men får ikke dame så virker det som ofte handler om dårlige holdninger til kvinner, dårlig selvtillit, psykiske problemer, sjenanse og sikkert andre ting. 

Problemet er også at noen av disse som er så såkalt snille virker som de forventer at de fortjener kvinner fordi de er snille, men det er ikke sånn det fungerer.

Skrevet (endret)

Jeg tror mye bunner i at menn som fokuserer på å prøve å være snille blir usikre som igjen gjør det vanskelig for de å dra damer. Jeg var veldig samvittighetsfull som liten, men selv jeg fikk beskjed om å være snill med jenter. Jeg som allerede anstrengte meg for å være snill trodde plutselig det var slemt av meg å se jenter i øynene eller snakke til dem.

Det var på slutten av barneskolen og det preget meg i noen år fram til jeg sluttet å bry meg om jenter i det hele tatt. Ble direkte usympatisk og fikk masse selvtillit. Selvtilliten gjorde at jeg plutselig ble veldig populær blant jentene, men selv var jeg overbevist om at det skyldtes at jeg hadde blitt slem.

Det var først senere at jeg forsto at jeg både kunne være snill og ha selvtillit. Jeg er sosialt smart og skoleflink så tenker at om jeg hadde så store problemer med å forstå er det ikke rart mange andre har det heller.

Endret av Majer
  • Liker 4
Skrevet
Flintis skrev (12 minutter siden):

Hva er koden, og hva er galt med å være seg selv?

Altså, nå var ikke meningen å "coache" eller noe forsøk på det, og jeg tror dette er individuelt, men for min del handlet det mye om å tørre å ta sjanser og å ikke prøve å være den jenter sier de vil ha, men den de faktisk vil ha. Om dette oppfattes som sjarmerende eller creepy kommer i stor grad an på om man er attraktiv i utgangspunktet, så det er ingen "one size fits all"-løsning, men jeg fant ting som fungerte for meg.

Hvis jeg skulle gi 17-årige meg et råd hadde det ikke vært "vær deg selv" i alle fall. Den jeg var fra 20-30 fungerte utrolig mye bedre, selv om jeg selvfølgelig innerst inne var meg selv.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har en kompis som selv tror han er veldig snill og skikkelig «good guy» og skjønner ikke hvorfor han aldri får til et forhold.

Sannheten er at han overtenker, henger seg altfor mye opp i bagateller og aldri klarer å la det ligge (typisk en eller annen situasjon der han har følt «svik» fra damen, men som egentlig bare er en misforståelse, det «må» han ta opp med henne igjen og igjen i stedet for å se det store bildet), han er needy, ekstremt konfliktsky, grublende (uten å si fra) og ganske selvmedlidende.

Selv får han alle de egenskapene samlet til å bety «snill og medgjørlig», mens jeg skjønner lett at damene går lei av usikkerhet, mas og at de kanskje også begynner å teste litt grenser for å se om han i det hele tatt har noen. Det har han jo, men sier ikke fra.

Har sagt fra til ham de gangene han klager på at ingenting går hans vei selv om han «har gjort alt» og «bare vært snill». Jeg sier rett ut at han kan oppfattes på kanten til furtete, lage mye ståhei pga bagateller (typisk den klassiske stereotypien om kvinner, at de må tolkes), og at det han regner som snill gjerne i praksis er unnvikende og til og med kan oppfattes som likegyldighet (det å aldri si fra, ta konfrontasjoner, stå opp for seg selv).

Når jeg sier fra så blir han lei seg, såret og fornærmet og jeg regner med at det er sånn han oppfører seg i forhold også. Men igjen, i eget hode er han verdens snilleste og vil aldri noen vondt. Sikkert sant, men måten han gjør det på funker jo overhodet ikke og det vil aldri bli forandring så lenge han inntar offerrollen i stedet for input.

Merker at jeg selv tar mer og mer avstand fordi jeg er lei av å høre om hvor mye han savner å ha noen når han samtidig ikke ser at han må få seg litt ryggrad, stille krav, ta en samtale, ha egne meninger etc. Ingen motsetning mellom det og å være snill.

Anonymkode: 94a42...d77

Men han har forhold og sex da?

Skrevet
Majer skrev (8 minutter siden):

Jeg tror mye bunner i at menn som fokuserer på å prøve å være snille blir usikre som igjen gjør det vanskelig for de å dra damer. Jeg var veldig samvittighetsfull som liten, men selv jeg fikk beskjed om å være snill med jenter. Jeg som allerede anstrengte meg for å være snill trodde plutselig det var slemt av meg å se jenter i øynene eller snakke til dem.

Det var på slutten av barneskolen og det preget meg i noen år fram til jeg sluttet å bry meg om jenter i det hele tatt. Ble direkte usympatisk og fikk masse selvtillit. Selvtilliten gjorde at jeg plutselig ble veldig populær blant jentene, men selv var jeg overbevist om at det skyldtes at jeg hadde blitt slem.

Det var først senere at jeg forsto at jeg både kunne være snill og ha selvtillit. Jeg er sosialt smart og skoleflink så tenker at om jeg hadde så store problemer med å forstå er det ikke rart mange andre har det heller.

Ja, det er mye i dette. Legg også til at de som "oppdaget" dette først og fant denne selvtillitten kunne være ganske drittsekk mot jenter uten at det hadde noen negativ effekt, så slikt ser man jo. De ser det selv også, og jenter er flokkdyr og vil ha den alle vil ha. Kvinner velger kanskje ikke bevisst "han slemme", men de velger en person som allerede er attraktiv i "flokken" og denne personen har ikke noe særlig behov for å være "snill", siden han uansett er populær blant jentene.

Det er jo bare å se på youtube med folk som legger ut veldig attraktive bilder på tinder og kan skrive eller gjøre hva som helst og det er helt umulig å skremme bort damene. Er du attraktiv nok kan du være dum som et brød og snakke om deg selv første person og bare snakke om verdens kjedeligste ting og likevel lykkes.

Jeg hadde en periode da jeg var omtrent 18-20 før jeg flyttet hjemmefra da jeg plutselig ble veldig populær blant noen jenter i en "gjeng" jeg var en del med, og dette ble egentlig bare en snøball slik at når det kom nye jenter inn så så de at jeg var den som fikk mest oppmerksomhet og de ble også interessert. Det å allerede være attraktiv og at det vises er nok den største fordelen man kan ha, da kommer resten gratis. Jeg var ikke spesielt "snill" men ikke direkte slem heller. Jeg lærte mye i den perioden.

• Liker 3
Skrevet
Entern skrev (13 timer siden):

De fleste mennene som kaller seg selv "snille" her inne og andre steder og klager over at de "ikke får fitte" i samme åndedraget, er menn som tror "snill" betyr "person som smisker og er tøffel i håp om å få smisket seg til sex", gjerne også passiv-aggressiv, gjerne også falsk og manipulerende, VELDIG gjerne også sutrete og selvmedlidende. Sistnevnte er forresten det minst tiltrekkende som finnes. Legg til stalker-aktig oppførsel, også, i mange tilfeller, og en misforstått og irriterende versjon av "gentleman" oppførsel som er overfladisk og ikke fungerer.

Altså ikke snille i det hele tatt, men en kombinasjon av falsk og svak.

At altfor mange menn faller for den der idiotiske Disney "vær deg selv" greia, altså ikke prøv å jobbe med deg sjøl, ikke prøv å forbedre deg sjøl, bare "vær deg sjøl", det hjelper ikke.

Nå er jeg mann, men jeg har hatt 100+ ONSer, så jeg burde i alle fall ha litt peil på hva kvinner liker, og jeg kan si at joda, de liker ålreite, pålitelige karer. Det gjør de. De liker karer som får dem til å føle seg trygge og kule og attråverdige. De liker ærlige karer. De liker karer som er rett frem. Men du må være rett frem, ærlig og pålitelig på riktig måte. Å sitte å sutre om at du er en kjempesnill og kjempefølsom og ikke minst økonomisk vellykket mann SOM IKKE FÅR FITTE!!! Haha nei.

I likhet med @likestilling hadde jeg og en bratt læringskurve, men det var verdt det.

@SoWhat? og @likestilling har helt rett i det de sier.

Problemet er at mange av mennene dette gjelder mangler selvinnsikt og evne til selvkritikk - om det er intelligensen det er noe galt med, eller selvbilde og selvtillit skal jeg ikke dømme over, men tror nok det stort sett er det siste. Derfor reagerer mange med raseri på forklaringene posterne jeg nevner kommer med. Fordi, som i alle andre tråder som kommer inn på menn "SOM IKKE FÅR FITTE!!!", er de egentlig ikke interessert i hva som egentlig er feil med dem. De er interessert i to ting:

1) Unnskyldninger, dvs. "kvinner vil bare ha rikinger", "kvinner vil bare ha høye menn", "kvinner vil bare ha utenlandske menn", "kvinner vil ikke ha skalla menn", osv osv osv

2) Noen å hate på

Å forbedre seg er hardt arbeid. Mye lettere å finne noen enkle unnskyldninger, og noen å hate på 🤷‍♂️

Så du sjekker opp ONS ene ved å ikke være deg selv, men blir ikke det feil på lang sikt?

Så lurte jeg på hva du lærte fra før til nå?

Skrevet
Entern skrev (13 timer siden):

Jeg er enig med kvinnene her fordi de har rett, og kvinnehaterne og incelene her tar feil.

At du ikke evner å forstå dette er ditt problem og ikke mitt. :) 

Men din forståelse av hva det er "å være mann" virker...mangelfull.

Hva det er å være mann virker som en interessant trådtittel.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...