Gå til innhold

Dere snille menn her.

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har en kompis som selv tror han er veldig snill og skikkelig «good guy» og skjønner ikke hvorfor han aldri får til et forhold.

Sannheten er at han overtenker, henger seg altfor mye opp i bagateller og aldri klarer å la det ligge (typisk en eller annen situasjon der han har følt «svik» fra damen, men som egentlig bare er en misforståelse, det «må» han ta opp med henne igjen og igjen i stedet for å se det store bildet), han er needy, ekstremt konfliktsky, grublende (uten å si fra) og ganske selvmedlidende.

Selv får han alle de egenskapene samlet til å bety «snill og medgjørlig», mens jeg skjønner lett at damene går lei av usikkerhet, mas og at de kanskje også begynner å teste litt grenser for å se om han i det hele tatt har noen. Det har han jo, men sier ikke fra.

Har sagt fra til ham de gangene han klager på at ingenting går hans vei selv om han «har gjort alt» og «bare vært snill». Jeg sier rett ut at han kan oppfattes på kanten til furtete, lage mye ståhei pga bagateller (typisk den klassiske stereotypien om kvinner, at de må tolkes), og at det han regner som snill gjerne i praksis er unnvikende og til og med kan oppfattes som likegyldighet (det å aldri si fra, ta konfrontasjoner, stå opp for seg selv).

Når jeg sier fra så blir han lei seg, såret og fornærmet og jeg regner med at det er sånn han oppfører seg i forhold også. Men igjen, i eget hode er han verdens snilleste og vil aldri noen vondt. Sikkert sant, men måten han gjør det på funker jo overhodet ikke og det vil aldri bli forandring så lenge han inntar offerrollen i stedet for input.

Merker at jeg selv tar mer og mer avstand fordi jeg er lei av å høre om hvor mye han savner å ha noen når han samtidig ikke ser at han må få seg litt ryggrad, stille krav, ta en samtale, ha egne meninger etc. Ingen motsetning mellom det og å være snill.

Anonymkode: 94a42...d77

Ja ser jo bare her inne, av menn som kaller seg snille, hvor sutrete de er over kvinners valg av menn. Så istedenfor å jobbe for å bli en bra fyr, så klager de på dem de ikke får. 

Anonymkode: cc5b8...e1c

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei, det er han som er den dumme og misogynistiske her. Vær bevisst på de  internaliserte misogynien din her når du omtaler damene som "nek". Det er ikke de du skal snakke ned om :)

Anonymkode: c2b5b...b88

De ER nek, men han er jo tusen ganger verre. Er ingen synd å bli født dum, de de gutta driver med derimot..  

Anonymkode: d686d...285

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja ser jo bare her inne, av menn som kaller seg snille, hvor sutrete de er over kvinners valg av menn. Så istedenfor å jobbe for å bli en bra fyr, så klager de på dem de ikke får. 

Får forøvrig litt intrykket av sånne menn, kommer fra mødre de har kunne sutre til seg alt, ved å spille på hvor synd det er på dem. Og tenker selv de er super snille. Men gar aldri lært at man først og fremst er din egen lykkes smed. Og i det, så går det jo også på å ikke såre noen du er glad i, med ditt eget ego. 

• Liker 1
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker said:

Hahahaha. Fy faen for en taper. Hvis du må snakke om andre kvinner eller vise frem bilder av andre kvinner til en du flørter med? Psyko

Er virkelig imponert over menneskesynet man viser her ...

Anonymkode: 910bf...88b

Skrevet
Isambard skrev (51 minutter siden):

Jeg mener at å være snill i et forhold innebærer å være hensynsfull og respektfull. Motsatt av å være hensynsløs og respektløst.

Er dette en tråd for å "ta" snille menn?

Skjønner ikke greia helt.

Nei det er vel for å få frem hva disse som kritiserer damer på generell basis, og samtidig kaller seg snille egentlig mener med å være snill fyr

• Liker 5
Skrevet

De fleste mennene som kaller seg selv "snille" her inne og andre steder og klager over at de "ikke får fitte" i samme åndedraget, er menn som tror "snill" betyr "person som smisker og er tøffel i håp om å få smisket seg til sex", gjerne også passiv-aggressiv, gjerne også falsk og manipulerende, VELDIG gjerne også sutrete og selvmedlidende. Sistnevnte er forresten det minst tiltrekkende som finnes. Legg til stalker-aktig oppførsel, også, i mange tilfeller, og en misforstått og irriterende versjon av "gentleman" oppførsel som er overfladisk og ikke fungerer.

Altså ikke snille i det hele tatt, men en kombinasjon av falsk og svak.

At altfor mange menn faller for den der idiotiske Disney "vær deg selv" greia, altså ikke prøv å jobbe med deg sjøl, ikke prøv å forbedre deg sjøl, bare "vær deg sjøl", det hjelper ikke.

Nå er jeg mann, men jeg har hatt 100+ ONSer, så jeg burde i alle fall ha litt peil på hva kvinner liker, og jeg kan si at joda, de liker ålreite, pålitelige karer. Det gjør de. De liker karer som får dem til å føle seg trygge og kule og attråverdige. De liker ærlige karer. De liker karer som er rett frem. Men du må være rett frem, ærlig og pålitelig på riktig måte. Å sitte å sutre om at du er en kjempesnill og kjempefølsom og ikke minst økonomisk vellykket mann SOM IKKE FÅR FITTE!!! Haha nei.

I likhet med @likestilling hadde jeg og en bratt læringskurve, men det var verdt det.

@SoWhat? og @likestilling har helt rett i det de sier.

Problemet er at mange av mennene dette gjelder mangler selvinnsikt og evne til selvkritikk - om det er intelligensen det er noe galt med, eller selvbilde og selvtillit skal jeg ikke dømme over, men tror nok det stort sett er det siste. Derfor reagerer mange med raseri på forklaringene posterne jeg nevner kommer med. Fordi, som i alle andre tråder som kommer inn på menn "SOM IKKE FÅR FITTE!!!", er de egentlig ikke interessert i hva som egentlig er feil med dem. De er interessert i to ting:

1) Unnskyldninger, dvs. "kvinner vil bare ha rikinger", "kvinner vil bare ha høye menn", "kvinner vil bare ha utenlandske menn", "kvinner vil ikke ha skalla menn", osv osv osv

2) Noen å hate på

Å forbedre seg er hardt arbeid. Mye lettere å finne noen enkle unnskyldninger, og noen å hate på 🤷‍♂️

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Får forøvrig litt intrykket av sånne menn, kommer fra mødre de har kunne sutre til seg alt, ved å spille på hvor synd det er på dem. Og tenker selv de er super snille. Men gar aldri lært at man først og fremst er din egen lykkes smed. Og i det, så går det jo også på å ikke såre noen du er glad i, med ditt eget ego. 

Kunne satt mye penger på at mødrene til slike menn ikke er helt gode de heller. 

Skrevet
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Nei det er vel for å få frem hva disse som kritiserer damer på generell basis, og samtidig kaller seg snille egentlig mener med å være snill fyr

Jepp godt sagt

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er virkelig imponert over menneskesynet man viser her ...

Du mener at man skal godta slike ting? Aldri hørt om emosjonell mishandling eller narsissisme kanskje? 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Mange menn sammenligner seg med den verste gruppen av menn og mener derfor de er sååå snille.

F.eks. en mann som definerer seg som snill ligger bare i sofaen hele dagen og løfter det ene beinet så vidt når dama støvsuger... Denne "snille" mannen slår jo ikke når dama ber han om ting = snill. Han sammenligner seg med de verste mennene du kan oppdrive og tror derfor han er snill.

Så har du han som bare er sammen med den første og beste dama han har sjans på. Han elsker henne ikke og er ikke interessert i henne eller gjør noe særlig for å beholde henne. Han er lat, sier ikke så mye, ber ikke dama ut på dates eller gjør en innsats. Men han mener han er snill fordi han ikke slår når hun for andre måneden på rad avviser han når han vil ha sex. Han blir snurt når han ikke får det, men voldtar henne ikke. Han mener altså at han er snill fordi han jo ikke gjør henne noe vondt...

Osv osv.

Problemet er bare at disse mennene sammenligner seg med voldsmenn og avskum. Hadde de samme mennene sammenlignet seg med gentlemen, mannfolk som tar sin del av hus og hjem som den største selvfølge, som snakker med dama si og er oppmerksom på henne osv, så hadde de skjønt hvor lite snille de egentlig er.

Jeg stoler ALDRI på menn som sier at de er snille. De er som regel overhodet ikke det. De tror det bare, fordi de ikke har dame og surfer på nettet og ser hvor ille damer kan bli behandlet. Så i forhold til hva de leser på nettet om vold i nære relasjoner, partnerdrap som blir utført av menn i 99% av tilfellene og alle voldtektene som får oppmerksomhet i media så er de jo "snille". Men alt er relativt og de forstår ikke at de relativt sett ikke er snille. Ei heller er disse late og bitre mennene noe kvinner ønsker seg.

Hvorfor leser ikke disse mennene seg mer opp på akkurat dette? Hva kvinner faktisk vil ha. Informasjonen finnes lett tilgjengelig der ute. Men nei, de leser det de vil lese og vurderer seg selv ut i fra det. Jeg tror de siler ut den informasjonen som sier at de må forandre seg for å oppleve en endring. Disse "snille" mennene gidder selvfølgelig ikke det, de er jo strålende fornøyde med seg selv. De skjønner ikke bedre. Eller de vil ikke skjønne bedre. Okke som så gjør de hvertfall ingenting for å bli en bedre utgave av seg selv. Men å føle at de fortjener top 1% av verdens beste damer mener de.

Og så blir de sure og bitre forsi damer ikke vil ha en "snill" mann. Det vil vi, men det må være vi som definerer det og ikke mannfolka selv. De har ikke nok selvinnsikt til å vite hva som er hva.

Hadde blitt bedre for menn om de tok ansvar selv for at de ikke får seg dame og faktisk gjøre seg om til en partner kvinner vil ha. Men det krever jo innsats... og deeet gidder ikke disse mennene.

Disse "snille" mennene kan ikke forstå at damer lar seg bli utsatt for mannfolk som slår, voldtar og dreper dem. De "snille" mennene skjønner ikke at det skulle være mulig for kvinner å oppleve dette, for hadde kvinner vært sammen med sånne menn som han som ikke slår, voldtar og dreper så hadde hun jo hatt det bedre! Og jo, sikkert sant, men samtidig så er det ikke så enkelt. Disse voldsmennene har egenskaper som er bedre tilpasset kvinner på andre måter og det er derfor kvinnene har blitt sammen med dem. Hva om de snille mennene prøve å lære seg de egenskapene?

(Dette innlegget er min erfaring med selvdefinerte "snille" menn og gjelder ikke alle menn. Heldigvis! 😉)

Endret av loveli
Skrevet

Jeg tror de menn som prater om "snille menn" vs "bad boys" legger noe litt annet i de begrepene enn hva mange kvinner gjør.

Å være "snill" betyr ikke å være selvutslettende og ikke ha egne meninger. Å være snill betyr egentlig bare å være en decent human being. Være høflig, veloppdragen, hjelpe folk der man kan, svare ordentlig, lytte og generelt "don't be a dick". 

Kvinner kan like "bad boys", dvs menn som er litt spennende. Men kvinner generelt liker ikke drittsekker. Se hvor mange tråder det er på KG hvor frustrerte og såret kvinner blir av slike menn. Bad boys og villains er kult i film, men jeg ville aldri nærmet meg en slik i virkeligheten under noen vilkår.

Så må man også se litt på hva slags type kvinner man er interessert i. Logisk nok, så vil gjerne skikkelige ("snille") kvinner være mer interessert i skikkelige ("snille") menn. Mens bimboer er de som faller mest for bimbo-menn (bole-muskler, solariumsbrun og Colgate-smil).

Anonymkode: e1a2f...887

• Liker 6
Skrevet
Entern skrev (6 minutter siden):

De fleste mennene som kaller seg selv "snille" her inne og andre steder og klager over at de "ikke får fitte" i samme åndedraget, er menn som tror "snill" betyr "person som smisker og er tøffel i håp om å få smisket seg til sex", gjerne også passiv-aggressiv, gjerne også falsk og manipulerende, VELDIG gjerne også sutrete og selvmedlidende. Sistnevnte er forresten det minst tiltrekkende som finnes. Legg til stalker-aktig oppførsel, også, i mange tilfeller, og en misforstått og irriterende versjon av "gentleman" oppførsel som er overfladisk og ikke fungerer.

Altså ikke snille i det hele tatt, men en kombinasjon av falsk og svak.

At altfor mange menn faller for den der idiotiske Disney "vær deg selv" greia, altså ikke prøv å jobbe med deg sjøl, ikke prøv å forbedre deg sjøl, bare "vær deg sjøl", det hjelper ikke.

Nå er jeg mann, men jeg har hatt 100+ ONSer, så jeg burde i alle fall ha litt peil på hva kvinner liker, og jeg kan si at joda, de liker ålreite, pålitelige karer. Det gjør de. De liker karer som får dem til å føle seg trygge og kule og attråverdige. De liker ærlige karer. De liker karer som er rett frem. Men du må være rett frem, ærlig og pålitelig på riktig måte. Å sitte å sutre om at du er en kjempesnill og kjempefølsom og ikke minst økonomisk vellykket mann SOM IKKE FÅR FITTE!!! Haha nei.

I likhet med @likestilling hadde jeg og en bratt læringskurve, men det var verdt det.

@SoWhat? og @likestilling har helt rett i det de sier.

Problemet er at mange av mennene dette gjelder mangler selvinnsikt og evne til selvkritikk - om det er intelligensen det er noe galt med, eller selvbilde og selvtillit skal jeg ikke dømme over, men tror nok det stort sett er det siste. Derfor reagerer mange med raseri på forklaringene posterne jeg nevner kommer med. Fordi, som i alle andre tråder som kommer inn på menn "SOM IKKE FÅR FITTE!!!", er de egentlig ikke interessert i hva som egentlig er feil med dem. De er interessert i to ting:

1) Unnskyldninger, dvs. "kvinner vil bare ha rikinger", "kvinner vil bare ha høye menn", "kvinner vil bare ha utenlandske menn", "kvinner vil ikke ha skalla menn", osv osv osv

2) Noen å hate på

Å forbedre seg er hardt arbeid. Mye lettere å finne noen enkle unnskyldninger, og noen å hate på 🤷‍♂️

Du driver jo å skriver, smisker og er enig med alle kvinnfolkene her inne stadig vekk, så litt usikker på om du faktisk er en mann? Nå kjenner jeg ikke deg irl, men her inne oppfører du deg absolutt som en "nice guy" 😏🤣

• Liker 6
Skrevet (endret)
SoWhat? skrev (9 timer siden):

Jeg har et spørsmål. Hva legger dere egentlig i å være snille? Kan dere vær så snill å komme med i hvertfall tre eksempler på hva som er snilt? 

For nå er jeg søren meg lei av klagingen deres på hvordan vi damer bare avfeier dere, og helst vil ha badboys. Noe som er feil i de fleste tilfellene.

Så nå får vi se da. Om dere bare kommer med tom syting, eller om dere kan være konkrete? 

Du vet sikkert selv at de som omtaler seg selv som "snille" og prøver å sette det opp mot de "slemme" egentlig ikke er snille, men bare usikre drittunger som tror at det å oppføre seg normalt automatisk gir rett til å få fitte. Det de mener er "snilt" er bare normal folkeskikk og minimum av hvordan man skal behandle andre. Så må man tenne en gnist på toppen av det for å få seg noe, og det går fint an uten å være drittsekk. Men dette vet du sikkert alt, så hva forventer du når du oppretter denne tråden?

Endret av jabx
  • Liker 5
Skrevet
danbanan skrev (Akkurat nå):

Du driver jo å skriver, smisker og er enig med alle kvinnfolkene her inne stadig vekk, så litt usikker på om du faktisk er en mann? Nå kjenner jeg ikke deg irl, men her inne oppfører du deg absolutt som en "nice guy" 😏🤣

Jeg er enig med kvinnene her fordi de har rett, og kvinnehaterne og incelene her tar feil.

At du ikke evner å forstå dette er ditt problem og ikke mitt. :) 

Men din forståelse av hva det er "å være mann" virker...mangelfull.

• Liker 9
Skrevet
loveli skrev (3 minutter siden):

Mange menn sammenligner seg med den verste gruppen av menn og mener derfor de er sååå snille.

F.eks. en mann som definerer seg som snill ligger bare i sofaen hele dagen og løfter det ene beinet så vidt når dama støvsuger... Denne "snille" mannen slår jo ikke når dama ber han om ting = snill. Han sammenligner seg med de verste mennene du kan oppdrive og tror derfor han er snill.

Så har du han som bare er sammen med den første og beste dama han har sjans på. Han elsker henne ikke og er ikke interessert i henne eller gjør noe særlig for å beholde henne. Han er lat, sier ikke så mye, ber ikke dama ut på dates eller gjør en innsats. Men han mener han er snill fordi han ikke slår når hun for andre måneden på rad avviser han når han vil ha sex. Han blir snurt når han ikke får det, men voldtar henne ikke. Han mener altså at han er snill fordi han jo ikke gjør henne noe vondt...

Osv osv.

Problemet er bare at disse mennene sammenligner seg med voldsmenn og avskum. Hadde de samme mennene sammenlignet seg med gentlemen, mannfolk som tar sin del av hus og hjem som den største selvfølge, som snakker med dama si og er oppmerksom på henne osv, så hadde de skjønt hvor lite snille de egentlig er.

Jeg stoler ALDRI på menn som sier at de er snille. De er som regel overhodet ikke det. De tror det bare, fordi de ikke har dame og surfer på nettet og ser hvor ille damer kan bli behandlet. Så i forhold til hva de leser på nettet om vold i nære relasjoner, partnerdrap som blir utført av menn i 99% av tilfellene og alle voldtektene som får oppmerksomhet i media så er de jo "snille". Men alt er relativt og de forstår ikke at de relativt sett ikke er snille. Ei heller er disse late og bitre mennene noe kvinner ønsker seg.

Hvorfor leser ikke disse mennene seg mer opp på akkurat dette? Hva kvinner faktisk vil ha. Informasjonen finnes lett tilgjengelig der ute. Men nei, de leser det de vil lese og vurderer seg selv ut i fra det. Jeg tror de siler ut den informasjonen som sier at de må forandre seg for å oppleve en endring. Disse "snille" mennene gidder selvfølgelig ikke det, de er jo strålende fornøyde med seg selv. De skjønner ikke bedre. Eller de vil ikke skjønne bedre. Okke som så gjør de hvertfall ingenting for å bli en bedre utgave av seg selv. Men å føle at de fortjener top 1% av verdens beste damer mener de.

Og så blir de sure og bitre forsi damer ikke vil ha en "snill" mann. Det vil vi, men det må være vi som definerer det og ikke mannfolka selv. De har ikke nok selvinnsikt til å vite hva som er hva.

Hadde blitt bedre for menn om de tok ansvar selv for at de ikke får seg dame og faktisk gjøre seg om til en partner kvinner vil ha. Men det krever jo innsats... og deeet gidder ikke disse mennene.

(Dette innlegget er min erfaring med selvdefinerte "snille" menn og gjelder ikke alle menn. Heldigvis! 😉)

Du skriver egentlig alt jeg ville frem til når jeg svarte noen her. Jeg falt av lasset, og meldte meg ut. Det er liksom det jeg tenkte, at om de ikke slår og er helt jævlie, så tror de at de er snille. Det blir jo helt feil. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har lært meg å ikke stole på utsagn, jeg ser mer på atferden. 

"Jeg er ikke sånn" 

"Jeg ville aldri vært utro" 

"Jeg er snill" 

Bla bla. I dag er det røde flagg for meg, det samme er voksne menn som må bruke manipuleringsteknikker. Silent treatment, ikke ta telefon/ringe opp, være avvisende selv om de er int, varm/kald osv. Da kan du dra dit pepper gror. 

Liker heller ikke menn som er veldig aktiv på sosiale media, spesielt pm de har flere kontoer overalt til forskjellige "formål". 

• Liker 7
Skrevet
jabx skrev (5 minutter siden):

Du vet sikkert selv at de som omtaler seg selv som "snille" og prøver å sette det opp mot de "slemme" egentlig ikke er snille, men bare usikre drittunger som tror at det å oppføre seg normalt automatisk gir rett til å få fitte. Det de mener er "snilt" er bare normal folkeskikk og minimum av hvordan man skal behandle andre. Så må man tenne en gnist på toppen av det for å få seg noe, og det går fint an uten å være drittsekk. Men dette vet du sikkert alt, så hva forventer du når du oppretter denne tråden?

Det ble ihvertfall diskusjon, så da er det vel ok? Det er jo interessant å lese diverse her. 

• Liker 1
Skrevet

Snille menn er vel det man gjerne ønsker seg i livet når man vil stifte familie. 

En snill mann:

Holder avtaler

Ansvarsfull

Omsorgsfull

Har kontroll på sinnet og fyrer seg ikke opp

Har alt på stell med hus, jobb, bil og jobb. Ingen heftelser

Tar godt vare på kjæresten og ev. eksisterende familie, ev. en ny. 

Her mener jeg ikke en sofa ann eller en forvokst guttunge som sitter fortsatt på gutterommet og gamer i voksen alder. Men én mann med litt tak i. 

• Liker 6
Skrevet
likestilling skrev (9 timer siden):

Jeg er ikke en "snill mann" som klager på at kvinner helst vi ha "badboys", men jeg er ... snill, og jeg tror ingen av mine tidligere partnere har noe særlig vondt å si om meg, tvert imot.

Når det er sagt; jeg er helt enig med @danbanan over. Før jeg "lærte" hvordan man skal være "sjarmerende" gjennom prøving og feiling var jeg nok alt for snill, jeg trodde jo en gang at man kunne være bare snill og grei, men all erfaring tilsier at man kommer mye lengre med å ikke logre for mye og å vise at man har bestemte meninger. Ingen vil ha en tøffel eller "nice guy". Det er ikke tvil om at det ikke akkurat var en ulempe å være litt "bad boy" heller. Menn må slutte å høre på råd fra kvinner om hva kvinner vil ha; de sier en ting og gjør noe annet. Når man har kommet så langt at hun er forelsket og har falt for deg kan man komme unna med å være "bare snill", men om man har dette som strategi fra første stund kommer man ingen vei og i beste fall blir man friendzonet.

Dette er ikke et svar til TS egentlig, men et råd til menn om å ikke høre på kvinner når det gjelder hva som egentlig fungerer, da får man de dårligste rådene. "Vær deg selv!".

Vel, jeg tror du har rett i dette. 

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Du mener at man skal godta slike ting? Aldri hørt om emosjonell mishandling eller narsissisme kanskje? 

Det er nå en viss forskjell på å godta ting, og uttrykke seg på et nivå som er synonymt med et intellektuelt lavmål.

Tror neppe det er så mange som vil applaudere noen på gaten som sier Hahahaha. Fy faen for en taper.

At enkelte mangler selvkritikk samtidig som de oppfører seg som ville aper, er dessverre ikke mitt ansvar; har også lagt merke til denne infantile oppførselen hos folk på den ytterste venstresiden i demonstrasjoner, der tydeligvis alt er lov bare man mener noe "riktig".

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...